Лабораторна робота № 3

Тема: Запуск та налаштування додатку Adobe Captivate 5.5

Мета: Навчитися створювати проекти у Adobe Captivate. Ознайомитися з інтерфейсом та основними налаштуваннями

 

Теоретичні відомості

Багато викладачів на своїх заняттях використовують різне програмне|програмове| забезпечення. В зв'язку з цим вони стикаються з|із| проблемою розробки електронних навчальних матеріалів, які дозволяють продемонструвати в динаміці правила роботи і можливості|спроможності| програмного|програмового| забезпечення, що вивчається. Як правило, у вирішенні цієї проблеми вони зупиняються на статичних копіях екранів (скріншотах|) в різних режимах роботи програми, що вивчається, супроводжуючи їх коментарями, що значною мірою повторює звичайні|звичні| друкарські видання. Такий підхід обумовлений багато в чому технічними труднощами в розробці динамічних мультимедійних матеріалів, що ілюструють роботу програмного|програмового| забезпечення, і багато викладачів не можуть самостійно, без допомоги високо кваліфікованих програмістів,  створити подібні методичні матеріали.

Компанією Adobe розроблений додаток|застосування| Adobe Captivate|, що дозволяє без наявності спеціальних знань створювати динамічні мультимедійні навчальні матеріали, що демонструють роботу різних програмних пакетів, супроводжуючи процес демонстрації необхідними звуковими і текстовими коментарями. Створений ролик може бути легко опублікований в мережі Інтернет.

Розглянемо|розглядатимемо| процес розробки мультимедійного навчального матеріалу з використанням Adobe Captivate 5.5|.

Інсталяція і запуск додатку|застосування|

Інсталяція пакету Adobe Captivate| на персональний комп'ютер виконується стандартними способами, як будь-якого Windows-додатку|.

Кожен подальший|наступний| запуск додатку|застосування| супроводжується|супроводжується| виводом|виведенням| на екран вікна (рис. 1).

 

Рисунок 1 – Вікно запуску Adobe Captivate 5.5|

 

Тут користувачеві надається можливість:|спроможність|

                   відкрити|відчиняти| вже створений раніше ролик – 1;

                   записати новий ролик – 2;

                   отримати|одержувати| додаткову довідку по Adobe Captivate|, правилах роботи в ньому, перейти у центр підтримки в Інтернеті – 3.

 Налаштування проекту

Для того щоб запис ролику відбувся, необхідно встановити параметри налаштувань перед записом проекту. Ці налаштування будуть характеризувати яким чином відбуватиметься запис, які використовуватимуться ключі та команди.

Наступним кроком до створення проекту буде вибір його типу та розмірів екрану запису (рис. 2).

 

Рисунок 2 – Вибір типу проекту

 

1 – Розміри вікна програми, яке буде знімати скріншоти можуть бути такими:

– автоматичне встановлення розмірів відповідно до вікна запущеної програми.

– користувач встановлює бажані розміри.

– повноекранний режим.

2 – У цьому вікні є такі налаштування проекту:

·                   тип запису майбутнього проекту:

1.                Automatic - програма знімає скріншоти автоматично на основі рухів мишкою та натискань на клавіатурі;

2.                Full motion - програма записує всі рухи користувача;

3.                Manual - знімаються скріншоти за вибором користувача з допомогою натискання клавіші «Print Screen»

·                   модель проекту:

1.                Demo – тип запису, який не розрахований на взаємодію користувача з проектом;

2.                Assessment ­– користувач взаємодіє з проектом, але не повністю

3.                Training – забезпечення повної інтерактивності.

·                   можливість запису проекту зі звуком. Для цього у пункті Audio з випадаючого списку потрібно вибрати пристрій з якого буде проводитися запис;

·                   кнопка налаштувань проекту Settings;

·                   кнопка початку запису проекту Record;

·                   вихід до початкового вікна Cancel

         Як видно з рисунка 3 присутні налаштування Recording, тобто ті, що стосуються лише запису проекту; General settings – загальні налаштування (відображення сторінки запуску, шляху збереження за замовчуванням і т.д.); Default ­– налаштування тривалості слайда, стандартного розміру кнопок та підказок, колір фону і т.д.

Рисунок 3 – Меню налаштувань проекту проекту

 

Пункт Recording містить у собі такі вкладки:

Ø    Settings (рис. 4) – містить налаштування мови підписів за замовчуванням,  налаштування аудіо, приховування іконки програми.

Рисунок 4 – Підпункт меню налаштувань Settings

 

Ø    FMR – цей пункт буде стосуватися тільки типу запису Full motion, тут задається тип кольору (16 чи 32 біта), та частота запису кадрів.

Ø    Keys (рис. 5) – гарячі клавіші дозволяють керувати процесом запису з клавіатури.

Ø    Modes (рис. 6) – вибір типу проетку. Відповідно до вибраного типу мозна задати індивідуальні для кожного типу налаштування. В даному вікні є можливість налаштувати автоматичне встановлення програмою Captions «повідомлень», відображення руху та розміщення мишки, автоматичну установку mouse при натисканні мишки, автоматичну установку click boxes при натисканні мишки, автоматичну установку компоненту  text entry boxes для введення тексту при натисканні мишкою на полях, призначених для введення тексту. Для вибору цих налаштувань необхідно проставити галочки у відповідних значеннях, якщо їх не поставити, то пізніше при редагуванні проекту можна буде їх проставляти власноруч.

Рисунок 5 – Підпункт меню налаштувань Keys

Рисунок 6 – Підпункт меню налаштувань Modes

 

Ø    Defaults – В налаштуваннях за замовчуванням можна налаштувати: колір, на якому будуть з’являтись повідомлення, тип шрифту; колір hightlight box та колір його рамочки, її товщину, прозорість.

Запис та збереження проекту.

Запис проекту розпочнеться після натиснення на клавіші Record. Програма автоматично запише перше зображення. Наступні зображення будуть записуватись відповідно до налаштувань, які були описані у підрозділі вище.

Щоб зупинити запис, необхідно натиснути на значок Adobe Captivate в системному треї (рис. 7).

Рисунок 7 – Зупинка запису проекту

 

Після зупинки програма запропонує зберегти проект. Для цього необхідно вказати назву вашого проекту, шлях до папки, в якій він буде зберігатись (за замовчуванням ці параметри ми могли вказати перед записом проекту у вкладці налаштувань General settings ) (рис. 8).

Рисунок 8 – Збереження проекту


 

Хід роботи

1.                Ознайомитися з теоретичними відомостями до лабораторної роботи.

2.                Скласти сценарій тренажеру по роботі з програмним продуктом (згідно варіанту завдань).

3.                Оформити звіт, який містить:

                   номер та тему лабораторної роботи;

                   основні теоретичні відомості;

                   опис програмного продукту (призначення, можливості, короткий огляд інтерфейсу) згідно варіанту завдання;

                   висновок до лабораторної роботи.

4.                Здати звіт викладачу.

Таблиця 1 – Варіанти завдань для створення тренажеру

№п/п

Програмний продукт

ПІП студента

1

16

Packet Tracer

 

2

17

Adobe Photoshop

 

3

18

Fine Reader

 

4

19

Total Commander

 

5

20

Adobe Premiere Pro

 

6

21

Aida

 

7

22

Macromedia Dreamweaver

 

8

23

OpenShot

 

9

24

Adobe InDesign

 

10

25

Camtasia Studio

 

11

26

Denver

 

12

27

AutoPlay

 

13

28

TeamViewer

 

14

29

Visio

 

15

30

Virtual Box