Тема 7. Облік
товарно-матеріальних цінностей у програмі «MASTER Бухгалтерія»
1.
Придбання
ТМЦ у постачальника
2. Додаткові витрати при придбанні ТМЦ
3. Облік
складських операцій.
4. Інвентаризація
ТМЦ.
1. Придбання ТМЦ у постачальника
Для того, щоб виконати
господарську операцію обліку придбання ТМЦ у постачальника необхідно створити
документ-підставу. Документом-підставою для такої операції виступає Рахунок постачальника. Для
формування нових документів потрібно скористатися пунктом меню Документи покупок, який
розташований у розділ Документи
модуля Покупки.
Після того, як відкриється
область відображення даних, потрібно перейти на вкладку Реєстр документів та
натиснути на кнопку Додати
(F7).
Після збереження вказаних даних у
реєстрі документів та вкладці Рядки з’являться
нові записи. Для того, щоб на підставі щойно створеного рахунку постачальна
сформувати
документ Надходження
ТМЦ від постачальника потрібно
в реєстрі документів виділити рахунок та натиснути на кнопку На підставі (Shift+F7). Після
натискання кнопки вибрати дію
Надходження
ТМЦ та капітальних інвестицій від постачальника.
2. Додаткові витрати при
придбанні ТМЦ
Для того, щоб виконати операцію
розподілу транспортно-заготівельних витрат (ТЗВ), пов’язаних із придбанням
запасів, коли можна точно визначити витрати, пов’язані із
транспортуванням тих чи інших одиниць запасів у вартісному
вигляді і ТЗВ включити до первісної вартості кожної одиниці придбаних запасів
необхідно виконати наступне.
Щоб виконати господарську операцію обліку придбання ТМЦ у
постачальника з
транспортно-заготівельними витратами (ТЗВ) необхідно створити
документ-підставу. Документом-підставою для такої операції виступає Рахунок постачальника ТМЦ.
Для того щоб на підставі щойно
сформованого документу Рахунок
постачальника ТМЦ створити документ Надходження від постачальника ТМЦ потрібно натиснути на
кнопку На
підставі (Shift+F7) та обрати
дію Надходження ТМЦ та капітальних
інвестицій від постачальника.
Для формування цін оприбуткування
із врахуванням товарно-транспортних витрат потрібно у вкладці Рядки зробити
активним рядок з типом ТМЦ, натиснути кнопку
Розрахунок
(F2) та вказати дію Розрахунок цін оприбуткування.
3.
Облік складських операцій
Для роботи з документами обліку складських операцій необхідно
перейти в розділ Документи модуля Склад. Для додавання (видалення, коригування) того чи іншого
документу використовується пункт меню Складські
документи даного розділу.
Документ Вимога-накладна
використовується для обліку руху (списання) ТМЦ між різними підрозділами
підприємства із одночасним списанням ТМЦ.
При
формуванні документа вказується Тип
процесу – Вимога накладна.
Після
збереження внесених даних з’явиться екранна форма на додавання значень рядків.
Із залишків ТМЦ (за допомогою клавіши F9) вибирається потрібний ТМЦ, вказується
його кількість, рахунок витрат і рахунок обліку ТМЦ.
За допомогою кнопки Провести (Alt+Right) одночасно виконується відображення у регістрі (картотеці) ТМЦ та
у регістрі бухгалтерського обліку (формуються бухгалтерські
проводки).
4.
Інвентаризація ТМЦ
Інвентаризація ТМЦ проводиться відповідно внутрішніх положень і
політик організації. Маючи розпорядчий документ про проведення інвентаризації
рекомендується створити документ Підписи
до типових звітних форм з
переліком членів комісії, яка буде відображатися у документах інвентаризації.
Для роботи з документами інвентаризації ТМЦ потрібно
скористатися пунктом меню Документи
інвентаризації, який розташований у
розділі Інвентаризація модуля Склад.
Інвентаризація – це контрольний
захід, який дає можливість виявити відхилення між даними бухгалтерського обліку
та фактичною наявністю активів. Документ
Інвентаризаційний опис використовується, як первинний документ для оформлення
результатів амортизації.
Для формування нового документа необхідно
натиснути на кнопку Додати
(F7).
Після збереження внесених даних
необхідно перейти у вкладку Рядки та натиснути на кнопку Розрахунок
(F2). На
екрані з’явиться запит, в якому вибирається дія Сформувати
інвентаризаційний опис. В екранній формі буде запропоновано вибрати субрахунки, по яким
сформується інвентаризаційний опис.
Запитання
для контролю знань:
1. Який документ призначений
для відображення операцій з придбання ТМЦ?
2. Охарактеризуйте
додаткові витрати на придбання ТМЦ.
3. Як
сформувати рахунок постачальнику?
4. Чи
можливо повернути ТМЦ постачальнику та які документи при цьому повинні бути
оформлені?
5. Чим
відрізняється оприбуткування ТМЦ та списання ТМЦ?
6. Чи можна
створити банківську виписку на підставі документу з обліку ТМЦ?
Використана література: