ПРАКТИЧНА РОБОТА 11. Організація професійної підготовки робітничих
кадрів
Мета: дослідження організації професійної підготовки робітничих
кадрів.
Завдання: ознайомитись із методами
розрахунку планової чисельності працівників,
профорієнтацією та її структурними елементами; дослідити процеси підготовки та
підвищення кваліфікації робітників на виробництві, перепідготовки та навчання
робітників іншим професіям.
Питання для розгляду та обговорення:
1.
Планова чисельність працівників.
2.
Підготовка та підвищення кваліфікації робітників на виробництві.
Перепідготовка та навчання робітників іншим професіям.
3.
Профорієнтація та її структурні елементи.
4.
Професійна і соціальна адаптація молодих
робітників.
5.
Професіограма робітничих
професій.
6.
Роль організації праці у формуванні конкурентоспроможного
робітника.
7.
План організації підвищення кваліфікації
робітника.
Питання для
самоконтролю:
1.
Як розраховується планова чисельність працівників?
2.
Охарактеризуйте основні загальні етапи планування кадрів підприємства
будь-якої сфери діяльності.
3.
Як здійснюється підготовка та перепідготовка робітників на
виробництві?
4.
Як проводиться підвищення кваліфікації робітників на
виробництві?
5.
Хто займається організацією професійного навчання робітників іншим
професіям?
6.
Дайте визначення поняття “професійна орієнтація”.
7.
Хто займається процесом профорієнтації?
8.
Назвіть та охарактеризуйте складові
профорієнтації.
Задача 1. На підприємстві налічується 57 керівних працівників і фахівців. У
плановому періоді планується розширення їхнього штату на 2%. У звітному році
пройшли підвищення кваліфікації 5 працівників і фахівців. Визначити планову
чисельність працівників, які
потребують підвищення кваліфікації.