ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ 5

ЗАГАЛЬНІ ФУНКЦІЇ ЛОГІСТИЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ

Завдання до теми

 

Завдання 5.1.

Волинська птахофабрика виробляє м'ясо та яйця й реалізує їх. Для оптимізації логістичних процесів здійсніть фазову структуризацію виробництва та функціональну структуризацію дистрибуції. В ідентифікованих логістичних підсистемах обґрунтуйте логістичні функції та завдання, типові логістичні рішення.

 

Завдання 5.2.

На прикладі ПАТ «СКФ Україна» (публічне) здійсніть ідентифікацію стратегії постачання, окресліть можливі сфери використання концепції JIТ, ідентифікуйте ймовірні ланцюги поставок із необхідною інтерпретацією відмінних ознак щодо:

-             управління запасами;

-             витрат;

-             інформації;

-             ризику;

-             планування діяльності;

-             стратегії конкуренції;

-             механізму координації.

 

Завдання 5.3.

Спираючись на концепцію логістики дистрибуції товарів, обґрунтуйте структуру каналу дистрибуції нафти на прикладі проекту «Одеса-Броди» з подальшим доведенням його до термінала та заводів Польщі. З цією метою здійсніть:

-             вибір стратегії дистрибуції;

-             ідентифікацію каналу дистрибуції з визначенням місць локалізації запасів нафти;

-             ідентифікацію характеру кооперації в ланцюзі поставок нафти;

-             інтерпретацію обґрунтування функції фізичної дистрибуції нафти;

-             інтерпретацію економічної оцінки такого варіанта дистрибуції нафти з погляду споживача.

 

Завдання 5.4.

«Стратегічно ми йдемо шляхом передачі логістичних послуг провайдерам – великим логістичним фірмам. Так, наприклад, по транспортному напряму ми знайшли постачальників, котрі відповідають рівню сервісу, який 386 вимагає наша компанія. Тому зараз 95 % поставок продукції у групі «Сармат» здійснюються за допомогою великих логістичних компаній. Але в складському секторі тільки 20 % передано на аутсорсинг. В Україні є досить велика кількість компаній, які здійснюють такі послуги, але, на жаль, рівень цих послуг все ще не відповідає вимогам крупних операторів ринку, і нас в тому числі. Більше того, комплексне обслуговування, котре дозволило б нам віддати всю логістику одному оператору, є поки ще нашою мрією», - ділиться своєю проблемою В’ячеслав Еркес, директор з логістики, закупівлям та планування групи «Сармат».

Дайте відповіді на запитання:

1 Як би Ви прокоментували це висловлювання представника групи «Сармат»?

2 Чому крупним компаніям вигідно передавати весь комплекс логістичних операцій логістичним провайдерам?

3 Чи зміниться суттєво логістичний ринок зі вступом України до СОТ?

4 Чи зможуть конкурувати українські логістичні компанії з приходом на вітчизняний ринок нових іноземних компаній? Які переваги порівняно з іноземними мають українські логістичні компанії?

 

ВАТ «Бібльос» все частіше зіштовхується з незадоволенням окремих клієнтів часом виконання їхніх замовлень, що є підставою стати їм клієнтами інших виробників аналогічної продукції. З метою запобігання такої проблеми керівництво розглядає альтернативні рішення: здійснювати консолідацію малих замовлень та формувати відповідні виробничі партії; надавати пріоритет великим замовленням; формувати більші запаси готової продукції; скоротити час опрацювання замовлень за рахунок автоматизації, інформатизації тощо; покращити оперативне планування; збільшувати виробничу потужність.

Реалізація кожного з названих альтернативних рішень спричинить зміни в величині логістичних витрат, рівні запасів матеріалів, півфабрикатів та готової продукції, часі виконання замовлення тощо.

Обґрунтуйте «плюси» і «мінуси» перелічених рішень, здійсніть ідентифікацію конфліктів витрат, викладіть інтерпретацію критерію вибору оптимального рішення.

 

 

Завдання 5.5.

Компанія «АТБ – маркет» займається роздрібною торгівлею продуктами харчування. Мережа «АТБ – маркет» представлена 184 магазинами в 46 містах 13 регіонів України, в штаті компанії 9574 осіб (дані на травень 2007 року). Оборот за 2015 р. склав 2,47 млрд. грн. (з ПДВ).

На початку 90-х років XX сторіччя, коли компанія вийшла на ринок, товар в магазини компанії доставлявся напряму, постачальниками. Подібна ситуація перестала влаштовувати компанію, коли мережа розширилася до 25 магазинів (при середній площі одного магазина 400 кв. м.). Враховуючи, що компанія «АТБ – маркет» почала позіціонувати себе як сітьового ріелтера, що проводить політику низьких цін, вона повинна була шукати найбільш низькі цінові пропозиції від постачальників. Приходилося закупати великі партії товару. Для його зберігання компанія почала орендувати старі складські приміщення. Їх реконструкція обходилася в 80 – 150 дол. США за кв. м (для порівняння: при будівництві нових витрати могли б складати до 400 – 600 дол. за 1 кв. м). Коли кількість магазинів в 385 мережі перевищила 60, а витрати на транспортування, зберігання та адміністрування товарних потоків склали біля 50 млн. грн. на рік, компанія прийняла рішення про необхідність зниження логістичних витрат та будівництва власного розподільчого центру. Крім того виникла необхідність зниження втрат від недопостачання, які при великій кількості магазинів могли складати декілька млн. грн. за місяць.

В зв’язку з тим, що біля половини магазинів мережі «АТБ – маркет» знаходиться в Дніпропетровському регіоні, два роки назад розподільчий центр (РЦ) було побудовано саме у Дніпропетровську. Корисна площа РЦ склала 12,5 тис. кв. м. В середньому через РЦ компанії кожного дня проходить до 2 тис. т. товару. РЦ прагне працювати за системою cross – docking (приймання та відправка товару напряму без розміщення в зоні зберігання). Максимальний час знаходження товару на складі – 6 днів, а продукти, які швидко псуються (овочі, сири, ковбаса тощо) - не більше 2 днів. За оцінками менеджерів компанії подібний РЦ окупиться за 8-10 років.

Слід відмітити, що за рахунок використання власних розподільчих центрів (зараз компанія використовує три окремі складські об’єкти) «АТБ – маркет» знизила логістичні витрати з 6 % до 2,61 % від товарообігу. Разом з цим компанія планує розпочати будівництво єдиного РЦ площею біля 25 тис. кВ. м.

Дайте відповіді на запитання:

1. За рахунок чого компанія «АТБ – маркет» знизила логістичні витрати використовуючи власні розподільчі центри?

2. Чому побудова нового сучасного розподільчого центру більш вигідна компанії ніж оренда старих складських приміщень?

3. Чому компанія планує розпочати будівництво єдиного РЦ, хоча інвестиції в цей проект можуть скласти приблизно 130 млн. грн.?