СТРУКТУРА РОБОЧОЇ ПРОГРАМИ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«ТЕРІЯ ІГОР В ЕКОНОМІЦІ»

 

1.     Опис дисципліни «Теорія ігор в економіці»

 

Найменування показників

Галузь знань, спеціальність, СВО

Характеристика навчальної дисципліни

денна форма навчання

заочна форма навчання

Кількість кредитів – 6

Галузь знань

07 Управління та адміністрування

Статус дисципліни: обов’язкова

Мова навчання: українська

Кількість залікових модулів – 4

Спеціальність

07 Маркетинг

 

Освітня програма – «Маркетинг»

 

Освітня програма – «Цифровий маркетинг»

 

Ступінь вищої освіти

бакалавр

Рік підготовки: 1-й

Семестр: 2-й

Кількість змістових модулів2

Лекції: 30 год.

Практичні: 60 год.

Інші види згідно індивідуального плану НПП: -

Лекції: 8 год.

Практичні: 8 год.

Інші види

згідно індивідуального плану НПП: -

Загальна кількість годин 180

Самост. роб.:

90 год., в т.ч.:

Індив. робота: 15 год.

Самост. роб.:

164 год., в т.ч.:

Індив. робота:

15 год.

Тижневих годин для денної форми навчання – 12

з них аудиторних – 6

 

Вид підсумкового контролю – екзамен

 

2. Мета і завдання дисципліни «Теорія ігор в економіці»

 

2.1. Мета вивчення дисципліни – формування системи теоретичних знань з основ методів теорії ігор та практичних навичок їх застосування в економіці.

 

2.2. Завдання вивчення дисципліни: знайомство здобувачів вищої освіти з основними концепціями теорії ігор, оволодіння основними поняттями теорії ігор, вміння використовувати їх для розв’язання конкретних задач, набуття вмінь формалізувати реальні економічні задачі та розв’язувати їх з використанням теорії ігор; надання можливості майбутньому фахівцю враховувати рівень ризику і невизначеності при прийнятті рішень.

 

 

2.3. Найменування та опис компетентностей, формування котрих забезпечує вивчення дисципліни

 

Дисципліна «Теорія ігор в економіці» забезпечує набуття здобувачами освіти компетентностей:

 

Інтегральна компетентність

Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

 

Загальні компетентності

ЗК03. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК06. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

ЗК07. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК08. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.

 

Спеціальні (фахові) компетентності

СК08. Здатність розробляти маркетингове забезпечення розвитку бізнесу в умовах невизначеності.

 

2.4. Передумови для вивчення дисципліни:

Вихідна.

 

2.5. Результати навчання

У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач вищої освіти повинен вміти:

Р2. Аналізувати і прогнозувати ринкові явища та процеси на основі застосування фундаментальних принципів, теоретичних знань і прикладних навичок здійснення маркетингової діяльності.

Р8. Застосовувати інноваційні підходи щодо провадження маркетингової діяльності ринкового суб’єкта, гнучко адаптуватися до змін маркетингового середовища.

Р9. Оцінювати ризики провадження маркетингової діяльності, встановлювати рівень невизначеності маркетингового середовища при прийнятті управлінських рішень.

Р11. Демонструвати вміння застосовувати міждисциплінарний підхід та здійснювати маркетингові функції ринкового суб’єкта.

Р16. Відповідати вимогам, які висуваються до сучасного маркетолога, підвищувати рівень особистої професійної підготовки.

 


 

3. Програма навчальної дисципліни

 

Змістовий модуль 1. Інструментарій теорії антагоністичних ігор

 

ТЕМА 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ МАТЕМАТИЧНОГО МОДЕЛЮВАННЯ ЕКОНОМІКИ.

Поняття про модель. Економіко-математична модель. Сутність економіко-математичного моделювання та його елементи. Значення економіко-математичних моделей та їх неповнота. Класифікація математичних моделей, які використовуються в економіці. Етапи процесу моделювання.

Література: [2; 5; 7; 13; 15].

 

ТЕМА 2. ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ ТЕОРІЇ ІГОР.

Поняття про теорію ігор. Основні поняття теорії ігор. Виникнення теорії ігор. Основоположники теорії ігор. Сфера застосування теорії ігор. Класифікація ігор. Етапи формулювання задачі в ігровій обстановці. Поєднання раціонального та ірраціонального у поведінці гравців.

Література: [1; 2; 4; 5; 8; 10; 11; 15; 17].

 

ТЕМА 3. ЕЛЕМЕНТИ МАТРИЧНОЇ АЛГЕБРИ.

Поняття про матрицю. Види матриць. Операції над матрицями. Використання математичних функцій програми Microsoft Excel для виконання операцій над матрицями.

Література: [2; 4; 5; 6; 7; 13; 15].

 

ТЕМА 4. МАТРИЧНІ ІГРИ.

Антагоністичні ігри або ігри з нульовою сумою. Матричні ігри. Матрична парна гра. Платіжна функція гри. Принцип мінімаксу (максиміну). Нижня ціна гри. Верхня ціна гри. Сідлова точка. Ціна гри. Спрощення платіжної матриці.

Література: [1; 2; 4; 5; 8; 10; 11; 15; 17].

 

ТЕМА 5. МЕТОДИ РОЗВ’ЯЗАННЯ МАТРИЧНИХ ІГОР.

Оптимальні стратегії. Ігри з сідловою точкою. Чиста стратегія гравця. Розв’язок матричної гри в чистих стратегіях. Мішана стратегія гравця. Розв’язок матричної гри в мішаних стратегіях. Геометричний метод розв’язання матричної гри. Матрична гра порядку 2х2.

Література: [1; 2; 4; 5; 8; 10; 11; 15; 17].

 

Змістовий модуль 2. Прийняття рішень в умовах ризику і невизначеності

 

ТЕМА 6. СУТНІСТЬ ЕКОНОМІЧНОГО РИЗИКУ.

Зміст економічного ризику. Негативні і позитивні наслідки ризику. Основні компоненти і детермінанти ризику. Класифікація економічних ризиків. Функції та джерела економічного ризику. Причини виникнення ризику.

Література: [1; 4; 8; 12; 13; 14].

 

ТЕМА 7. УПРАВЛІННЯ РИЗИКОМ В ЕКОНОМІЦІ.

Етапи процесу управління ризиком. Основні принципи управління ризиком. Методи опрацювання (нейтралізації) ризику. План управління ризиком для організації.

Література: [1; 4; 8; 12; 13; 14; 16].

 

ТЕМА 8. АНАЛІЗ РИЗИКУ. МЕТОДИ ОЦІНКИ РИЗИКІВ.

Загальні принципи аналізу ризику. Якісні методи оцінки ризику. Кількісні методи оцінки ризику. Кількісні показники оцінки ступеня ризику.

Література: [1; 4; 8; 12; 13; 14; 16].

 

ТЕМА 9. СУЧАСНІ ОСНОВИ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ.

Задачі прийняття рішень в умовах невизначеності. Статистичні ігри або ігри з природою (середовищем). Критерії прийняття рішень в умовах невизначеності (Лапласа, Вальда, Севіджа, Гурвіца, домінуючого результату).

Література: [1; 2; 4; 8; 13; 15; 18].

 


 

4. Структура навчальної дисципліни «Теорія ігор в економіці»

 

Назви змістових модулів і тем

Кількість годин

Контрольні заходи

денна форма

заочна форма

усього

у тому числі:

усього

у тому числі:

лек.

практ.

сам. роб.

т.ч.: інд. р.)

лек.

практ.

сам. роб.  т.ч.: інд. р.)

Змістовий модуль 1. Інструментарій теорії антагоністичних ігор

Тема 1. Теоретичні основи математичного моделювання економіки

16

2

4

10(1)

16

1

1

14(1)

МО2, МО4, МО7, МО9

Тема 2. Основні поняття теорії ігор

16

2

4

10(1)

16

1

1

14(1)

МО2, МО4, МО7, МО9

Тема 3. Елементи матричної алгебри

18

4

4

10(2)

18

1

1

16(2)

МО2, МО4, МО7, МО9

Тема  4. Матричні ігри

24

4

10

10(2)

24

1

1

22(2)

МО2, МО4, МО7, МО9

Тема 5. Методи розв’язання матричних ігор

24

4

10

10(2)

24

1

1

22(2)

МО2, МО4, МО7, МО9

Всього за змістовим модулем 1

98

16

32

50(8)

98

5

5

88(8)

 

Змістовий модуль 2. Прийняття рішень в умовах ризику і невизначеності

Тема 6. Сутність економічного ризику

16

2

4

10(1)

16

0,5

0,5

15(1)

МО2, МО4, МО7, МО9

Тема 7. Управління ризиком в економіці

16

2

4

10(2)

16

0,5

0,5

15(2)

МО2, МО4, МО7, МО9

Тема 8. Аналіз ризику. Методи оцінки ризиків

24

4

10

10(2)

24

1

1

22(2)

МО2, МО4, МО7, МО9

Тема 9. Сучасні основи прийняття рішень в умовах невизначеності

26

6

10

10(2)

26

1

1

24(2)

МО2, МО4, МО7, МО9

Всього за змістовим модулем 2

82

14

28

40(7)

82

3

3

76(7)

 

Всього

180

30

60

90(15)

180

8

8

164(15)

МО1


 

5. Теми практичних занять

Змістовий модуль 1. Інструментарій теорії антагоністичних ігор

 

Практичне заняття № 1 (4 год. / 1 год.)

Тема. Теоретичні основи математичного моделювання економіки.

Мета: ознайомитись із теоретичними основами математичного моделювання економіки.

Питання для обговорення:

1.     Поняття про модель. Економіко-математична модель.

2.      Сутність економіко-математичного моделювання та його елементи.

3.     Значення економіко-математичних моделей та їх неповнота.

4.     Класифікація математичних моделей, які використовуються в економіці.

5.     Етапи процесу моделювання.

Література: [2; 5; 7; 13; 15].

 

Практичне заняття № 2 (4 год. / 1 год.)

Тема. Основні поняття теорії ігор.

Мета: ознайомитись із основними поняттями теорії ігор.

Питання для обговорення:

1.     Поняття про теорію ігор.

2.     Основні поняття теорії ігор.

3.     Виникнення теорії ігор.

4.     Основоположники теорії ігор.

5.     Сфера застосування теорії ігор.

6.     Класифікація ігор.

7.     Етапи формулювання задачі в ігровій обстановці. Поєднання раціонального та ірраціонального у поведінці гравців.

Література: [1; 2; 4; 5; 8; 10; 11; 15; 17].

 

Практичне заняття № 3 (4 год. / 1 год.)

Тема. Елементи матричної алгебри.

Мета: ознайомитись із елементами матричної алгебри.

Питання для обговорення:

1.     Поняття про матрицю.

2.     Види матриць.

3.     Операції над матрицями.

4.     Використання математичних функцій програми Microsoft Excel для виконання операцій над матрицями.

Література: [2; 4; 5; 6; 7; 13; 15].

 

Практичне заняття № 4 (10 год. / 1 год.)

Тема. Матричні ігри.

Мета: ознайомитись з основними поняттями матричних ігор.

Питання для обговорення:

1.     Антагоністичні ігри або ігри з нульовою сумою.

2.     Матричні ігри.

3.     Матрична парна гра.

4.     Платіжна функція гри.

5.     Принцип мінімаксу (максиміну).

6.     Нижня ціна гри.

7.     Верхня ціна гри.

8.     Сідлова точка.

9.     Ціна гри.

10. Спрощення платіжної матриці.

Література: [1; 2; 4; 5; 8; 10; 11; 15; 17].

 

Практичне заняття № 5 (10 год. / 1 год.)

Тема. Методи розв’язання матричних ігор.

Мета: ознайомитись із методами розв’язання матричних ігор.

Питання для обговорення:

1.     Оптимальні стратегії.

2.     Ігри з сідловою точкою. Чиста стратегія гравця. Розв’язок матричної гри в чистих стратегіях.

3.     Мішана стратегія гравця. Розв’язок матричної гри в мішаних стратегіях.

4.     Геометричний метод розв’язання матричної гри.

5.     Матрична гра 2х2.

Література: [1; 2; 4; 5; 8; 10; 11; 15; 17].

 

Змістовий модуль 2. Прийняття рішень в умовах ризику і невизначеності

 

Практичне заняття № 6 (4 год. / 0,5 год.)

Тема. Сутність економічного ризику.

Мета: вивчити сутність економічного ризику.

Питання для обговорення:

1.     Зміст економічного ризику.

2.     Негативні і позитивні наслідки ризику.

3.     Основні компоненти і детермінанти ризику.

4.     Класифікація економічних ризиків.

5.     Функції та джерела економічного ризику.

6.     Причини виникнення ризику.

Література: [1; 4; 8; 12; 13; 14].

 

Практичне заняття № 7 (4 год. / 0,5 год.)

Тема. Управління ризиком в економіці.

Мета: ознайомитись із основними принципами і метоами управління ризиком в економіці.

Питання для обговорення:

1.     Етапи процесу управління ризиком.

2.     Основні принципи управління ризиком.

3.     Методи опрацювання (нейтралізації) ризику.

4.      План управління ризиком для організації.

Література: [1; 4; 8; 12; 13; 14; 16].

 

Практичне заняття № 8 (10 год. / 1 год.)

Тема. Аналіз ризику. Методи оцінки ризиків.

Мета: вивчити методику аналізу ризику і методи оцінки ризиків.

Питання для обговорення:

1.     Загальні принципи аналізу ризику.

2.     Якісні методи оцінки ризику.

3.     Кількісні методи оцінки ризику.

4.     Кількісні показники оцінки ступеня ризику.

Література: [1; 4; 8; 12; 13; 14; 16].

 

Практичне заняття № 9 (10 год. / 1 год.)

Тема. Сучасні основи прийняття рішень в умовах невизначеності.

Мета: ознайомитись із сучасними основами прийняття рішень в умовах невизначеності.

Питання для обговорення:

1.     Задачі прийняття рішень в умовах невизначеності.

2.     Статистичні ігри або ігри з природою (середовищем).

3.     Критерії прийняття рішень в умовах невизначеності (Лапласа, Вальда, Севіджа, Гурвіца, домінуючого результату).

Література: [1; 2; 4; 8; 13; 15; 18].

 

6. Теми для самостійної роботи

№ з/п

Тематика

Кількість годин

Денна форма

Заочна форма

Змістовий модуль 1. Інструментарій теорії антагоністичних ігор

1

Теоретичні основи математичного моделювання економіки

10

14

2

Основні поняття теорії ігор

10

14

3

Елементи матричної алгебри

10

16

4

Матричні ігри

10

22

5

Методи розв’язання матричних ігор

10

22

Всього за змістовим модулем 1

50

88

Змістовий модуль 2. Прийняття рішень в умовах ризику і невизначеності

6

Сутність економічного ризику

10

15

7

Управління ризиком в економіці

10

15

8

Аналіз ризику. Методи оцінки ризиків

10

22

9

Сучасні основи прийняття рішень в умовах невизначеності

10

24

Всього за змістовим модулем 2

40

76

Всього

90

164

в т.ч. виконання КПІЗ

15

15

 

7. Комплексне практичне індивідуальне завдання

Виконання КПІЗ є одним із обов’язкових модулів залікового кредиту з дисципліни «Теорія ігор в економіці».

КПІЗ виконується самостійно кожним здобувачем освіти.

Метою виконання КПІЗ є розвиток навичок самостійної роботи, систематизація знань, поглиблене вивчення інформаційних систем, узагальнення класифікаційних ознак, закріплення теоретичних знань та практичне застосування знань здобувача освіти з навчального курсу; при його виконанні та оформленні здобувач освіти використовує комп’ютерну техніку.

При виконанні КПІЗ здобувачі освіти повинні показати належний рівень оволодіння навичками використання теорії ігор для розв’язання конкретних задач, набуття вмінь формалізувати реальні економічні задачі та розв’язувати їх з використанням теорії ігор.

Завдання КПІЗ з дисципліни «Теорія ігор в економіці»: теоретичні аспекти теорії ігор (кросворди, тести, презентації, володіння категоріальним апаратом) і практичні аспекти теорії ігор (використання теорії ігор для розв’язання конкретних задач, врахування рівня ризику та невизначеності при прийнятті рішень).

КПІЗ захищається під час семестру у години, виділені для індивідуальної роботи.

КПІЗ оцінюється за 100-бальною шкалою.

 

8. Методи навчання та оцінювання

Методи навчання:

МН1 – словесний метод (лекція, дискусія);

МН2 – практичний метод (практичні заняття);

МН3 – наочний метод (метод ілюстрацій і метод демонстрацій);

МН4 – робота з навчально-методичною літературою (конспектування, тезування, складання реферату);

МН5відеометод у сполученні з новітніми інформаційними технологіями та комп’ютерними засобами навчання (дистанційні, мультимедійні);

МН6 – самостійна робота (розв’язання завдань);

МН7 – індивідуальна науково-дослідна робота здобувачів вищої освіти.

 

Методи оцінювання:

МО1 – екзамен;

МО2 – усне або письмове опитування;

МО4 – тестування;

МО7 – презентації результатів виконаних завдань та досліджень;

МО9 – захист практичних робіт.

 

9. Критерії, форми поточного та підсумкового контролю

Політика виставлення балів. Враховуються бали поточного контролю, виконання КПІЗ, самостійної роботи та підсумкового контролю, а також присутність здобувача вищої освіти на заняттях та його активність під час їх проведення; дотримання академічної доброчесності; своєчасність виконання поставленого завдання тощо.

Поточний контроль знань здобувачів протягом семестру включає оцінку за роботу на практичних заняттях та самостійну роботу (відвідування, усне опитування, поточне тестування, розв’язування практичних завдань, активність на заняттях, КПІЗ).

Модульний контроль знань здобувачів здійснюється двічі за семестр шляхом виконання тестових завдань і практичних завдань.

Підсумковий контроль здійснюється у формі екзамену.

Підсумковий бал (за 100-бальною шкалою) з дисципліни «Теорія ігор в економіці» визначається як середньозважена величина, залежно від питомої ваги кожної складової залікового кредиту:

Заліковий модуль 1

Заліковий модуль 2

Заліковий модуль 3 (КПІЗ)

Заліковий модуль 4 (екзамен)

Разом (підсумкова семестрова оцінка)

Поточний контроль

Модульний контроль

Всього

Поточний контроль

Модульний контроль

Всього

100

100

100

100

100

100

100

100

100

Вагові коефіцієнти0,1

0,1

0,1

0,2

0,1

0,1

0,2

0,2

0,4

1,0

 

Зараховуються сертифікати проходження тренінгів, вебінарів, дистанційних чи онлайн-курсів за відповідною тематикою.

Оцінювання знань здобувачів здійснюється за 100-бальною шкалою, яка переводиться відповідно у національну шкалу («відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно») та шкалу європейської кредитно-трансферної системи (ECTS –А, В, С, D, E, FX, F).

 

Шкала оцінювання:

За шкалою ЛНТУ

За національною шкалою

За шкалою ECTS

90–100

відмінно

А (відмінно)

85–89

добре

В (дуже добре)

75-84

С (добре)

65-74

задовільно

D (задовільно)

60-64

E (достатньо)

35-59

незадовільно

FX (незадовільно з можливістю повторного складання)

1-34

F (незадовільно з обов’язковим повторним курсом)

 

Загальні критерії оцінювання:

«А» - Здобувач освіти вільно володіє програмним обсягом матеріалу, виявляє і демонструє особисті творчі здібності, вміє самостійно здобувати нові знання, демонструє ґрунтовні знання, вміння та практичні навички; без допомоги викладача знаходить та опрацьовує необхідну інформацію, використовує набуті знання і вміння для прийняття рішень у нестандартних ситуаціях, переконливо аргументує відповіді, вміє використовувати методи наукового обґрунтування власних рішень, самостійно розкриває власні обдарування й нахили.

«В» - Здобувач освіти вільно володіє програмним обсягом матеріалу, застосовує його на практиці, вільно розв’язує вправи і задачі у стандартних ситуаціях, самостійно виправляє допущені помилки, кількість яких незначна, вміє обґрунтовувати та аргументувати свою думку.

«С» - Здобувач освіти вміє зіставляти, узагальнювати, систематизувати інформацію під керівництвом викладача, в цілому, самостійно застосовувати її на практиці; контролювати власну діяльність; виправляти помилки, серед яких є суттєві; добирати окремі аргументи для підтвердження думок.

«D» - Здобувач освіти відтворює значну частину теоретичного матеріалу, демонструє знання і розуміння основних положень з допомогою викладача; може поверхнево відтворювати і аналізувати навчальний матеріал, виправляти помилки, серед яких є значна кількість суттєвих.

«Е» - Здобувач освіти володіє навчальним матеріалом на рівні, вищому за початковий, значну його частину відтворює на репродуктивному рівні.

«FX» - Здобувач освіти володіє матеріалом на рівні окремих фрагментів, що становлять незначну частину навчального матеріалу.

«F» - Здобувач освіти володіє матеріалом на рівні елементарного розпізнавання і відтворення окремих фактів, елементів, об’єктів.

 

10. Інструменти, обладнання та програмне забезпечення, використання яких передбачає навчальна дисципліна

№ з/п

Найменування

Номер теми

1.

Мультимедійне обладнання Microsoft Office, Internet, навчальна платформа Moodle

1-9

 

11. Методичне забезпечення

1. Теорія ігор в економіці: конспект лекцій для здобувачів першого (бакалаврського) рівня освітніх програм «Маркетинг» і «Цифровий маркетинг» галузі знань 07 Управління та адміністрування спеціальності 075 Маркетинг денної та заочної форм навчання /уклад. О.А. Нужна. Луцьк: ВІП ЛНТУ, 2024. 60 с.

2. Теорія ігор в економіці. Методичні вказівки до практичних занять для здобувачів першого (бакалаврського) рівня освітніх програм «Маркетинг» і «Цифровий маркетинг» галузі знань 07 Управління та адміністрування спеціальності 075 Маркетинг денної та заочної форм навчання/ уклад. О.А. Нужна. Луцьк: ВІП ЛНТУ, 2024. 20 с.

3. Теорія ігор в економіці. Методичні вказівки до виконання самостійної роботи для здобувачів першого (бакалаврського) рівня освітніх програм «Маркетинг» і «Цифровий маркетинг» галузі знань 07 Управління та адміністрування спеціальності 075 Маркетинг денної та заочної форм навчання / уклад. О.А. Нужна. Луцьк: ВІП ЛНТУ, 2024. 28 с.


 

12. Рекомендована література

Базова

1.  Барановська Л.В. Теорія ігор: курс лекцій: навч. посіб. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022. 245 с. URL: https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/49092/1/Teoriia_ihor.pdf.

2.  Вовк В.М., Зомчак Л.М. Оптимізаційні моделі економіки: навч. посіб. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2019. 318 с. URL: https://financial.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2019/09/ME-lektsiia-11.pdf.

3.  Економічний ризик: методи оцінки та управління: навч. посіб. / Т.А. Васильєва, С.В. Лєонов, Я.М. Кривич та ін.; під заг. ред. Т.А. Васильєвої, Я.М. Кривич. Суми: ДВНЗ «УАБС НБУ», 2019. 208 с.

4. Єрьоменко В.О. Теорія ігор: конспект лекцій. Тернопіль: Західноукраїнський національний університет, 2020. 98 с. URL: http://emm.wunu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/10/Lektsiyi-Teoriya-igor.pdf.

5.  Заїкіна В. В. Елементи математичного програмування і дослідження операцій: навч. посіб. Хмельницький, 2021. 274 с.

6.  Математичні моделі в маркетингу та менеджменті: навч. посіб. / укладачі: Гамалій В.Ф., Сотніков В.С., Вишневська В.А., Жовновач Р.І., Загреба М.М. Кропивницький, 2019. 136 с.

7. Нужна О.А. Економіко-математичне моделювання: електр. навч. посіб., 2021. Довідка № 21-16. Протокол засідання навчально-методичної ради Луцького НТУ № 1 від 21 вересня 2021 р. URL: https://elib.lntu.edu.ua/sites/default/files/elib_upload/%D0%9D%D1%83%D0%B6%D0%BD%D0%B0%202/index.html.

8.  Послайко Н. І. Дослідження операцій. Задачі з умовами невизначеності та конфлікту: навч. посіб. Дніпро: Стандарт-Сервіс, 2019. 53 с.

9.  Chikrii A.A. Conflict-Controlled Processes. Springer Science & Business Media, 2023.

10. Mazalov V. Mathematical Game Theory and Applications. John Wiley & Sons Ltd, UK, 2019.

Допоміжна

11.  Іє О.М., Онопченко С.В. Використання теорії ігор в економіці. Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. 2019. №5 (212). С. 164-170.

12.  Керування ризиком. Методи загального оцінювання ризику (IES/ISO 31010:2009, IDT) ДСТУ IES/ISO 31010:2013: Національний стандарт України. Офіційне видання. Київ, Мінекономрозвитку України, 2015. 80 с. URL: https://khoda.gov.ua/image/catalog/files/dstu%2031010.pdf.

13.  Нужна О.А. Економіко-математичне моделювання: електр. навч. посіб., 2021. Довідка № 21-16. Протокол засідання навчально-методичної ради Луцького НТУ № 1 від 21 вересня 2021 р. URL: https://elib.lntu.edu.ua/sites/default/files/elib_upload/%D0%9D%D1%83%D0%B6%D0%BD%D0%B0%202/index.html.

14.  Нужна О.А. Економічний ризик як невід’ємна складова здійснення господарської діяльності: загрози та можливості. Економіко-правові та управлінсько-технологічні виміри сьогодення: молодіжний погляд: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф.: у 3 т. Т. 3 (м. Дніпро, 04 листопада 2022 р.). Дніпро: Університет митної справи та фінансів, 2022. 269 с. С. 38-40. URL: https://docs.google.com/document/d/1CUybIuPdcTYUudKoqwbA8C1ytNj8NBbVEOtjbxLCznk/edit?usp=sharing.

15.  Нужна О.А. Оптимізаційні методи та моделі: навч. посіб. Луцьк, 2016. 232 с.

16. Нужна О.А., Тлучкевич Н.В. Писаренко Т.М. Оцінка економічних ризиків на підприємствах України: управлінський аспект. Економічний форум. 2023. №1. С. 87-93. URL: http://e-forum.lntu.edu.ua/index.php/ekonomichnyy_forum/article/view/382/369.

17. Щедріна О.І., Череда І.В. Системний аналіз пошуку оптимальних рішень в економічних конфліктах. Зб. наук. пр. / [редкол.: О. Є. Камінський (відп. ред.) та ін.]. Київ: КНЕУ, 2019. Вип. 98. С. 241-250. URL: https://kneu.edu.ua/userfiles/zb_mise/98/22.pdf.

18.  Tluchkevych N., Nuzhna О., Pisarenko Т. Management aspect of tax planning in conditions of uncertainty. Економічний форум. 2023. №2. С. 66-71. URL: http://e-forum.lntu.edu.ua/index.php/ekonomichnyy_forum/issue/view/40/57.

Інформаційні ресурси

19.  Головне управління статистики у Волинській області. URL: http://www.lutsk.ukrstat.gov.ua.

20.  Державна служба статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/.