Самостійна робота №2
Характеристики маркетингу
1. Характеристика мікросередовища підприємства.
2. Характеристика макросередовища підприємства.
3. Реалізація маркетингу.
1. Характеристика мікросередовища підприємства
Маркетингове середовище підприємства складається з багатьох осіб та сил,
які діють поза ним та впливають на розвиток і підтримку службами маркетингу
взаємовигідних стосунків з цільовими споживачами.
Маркетингове середовище можна поділити на мікросередовище та макросередовище.
Мікросередовище складається з сил і
діючих осіб, з якими підприємство має безпосередній контакт і сукупність яких
створює систему доставки споживчої цінності або впливає на здатність
підприємства обслуговувати своїх цільових споживачів.
Елементами мікросередовища є:
1. Підприємство. При розробці маркетингових планів співробітники відділу маркетингу співпрацюють
з іншими підрозділами – вищим керівництвом, фінансовою службою, відділом
закупівель, виробничим відділом, бухгалтерією. Всі ці підрозділи утворюють
внутрішнє середовище підприємства.
2.
Постачальники. Постачальники надають підприємству
ресурси, необхідні для виробництва товарів і послуг. Погано налагоджена робота
з постачальниками може негативно вплинути на маркетингову діяльність.
3. Маркетингові
посередники. Маркетингові
посередники допомагають у просуванні, продажі та розподілі товару серед
кінцевих споживачів. До маркетингових посередників відносяться: торгові
посередники (гуртові, роздрібні компанії), компанії з організації товароруху
(транспортні компанії, компанії зі складування товарів), агенції маркетингових
послуг (рекламні агентства, посередницькі, консультативні компанії, фірми з
організації маркетингових досліджень), фінансові посередники (банки, страхові
компанії, кредитні спілки).
4. Клієнти. Клієнтурними ринками можуть бути:
-
споживчий ринок – окремі індивіди і домогосподарства;
-
ринок підприємств – фірми, що купують товари для
подальшої переробки;
-
ринок посередників – фірми, що купують товари для їх
продажу;
-
ринок державних установ – урядові організації, що купують
товари для передавання тим, хто їх потребує;
-
міжнародний ринок – покупці з інших країн.
5. Конкуренти. Відповідно до концепції маркетингу,
успіх матиме та компанія, яка створить вишу споживчу якість і задовольнить
споживача краще ніж конкуренти.
6. Контактні аудиторії. Контактна аудиторія – це будь-яка група
людей, яка виявляє фактичний та потенційний інтерес до підприємства чи впливає
на досягнення ним своєї мети. До контактних аудиторій відносяться фінансові
кола, засоби масової інформації, державні установи, громадські організації,
місцева громадськість, суспільство в цілому, внутрішні контактні аудитори
(співробітники, керівництво).
2. Характеристика макросередовища підприємства
На компанію та
все її мікросередовище впливають потужні сили, сукупність яких називається макросередовищем. Існує шість основних
сил макросередовища:
1. Демографічне середовище. Демографічне середовище є головним
об'єктом інтересу маркетологів, оскільки демографічне середовище – це люди, а
люди – це ринки.
2. Економічне середовище. Умовою існування ринків є не лише
наявність певної кількості людей, а й відповідний рівень їх купівельної
спроможності. На економічне середовище впливає зміна рівня доходів, та зміна
структури витрат споживачів.
3. Природно-географічне середовище. Природно-географічне середовище
складається з природних ресурсів, які забезпечують сировиною промисловість і на
які впливає діяльність людини. Маркетологи
повинні знати про основні зміни природного середовища:
-
неухильне виснаження запасів сировини;
-
забруднення довкілля;
-
посилення ролі держави у контролі за використанням
природних ресурсів.
4. Технологічне середовище. Нові технології створюють нові ринки і нові можливості,
витісняючи при цьому старі технології. Підприємства, які відстають від
технологічного прогресу, приречені на випуск застарілих товарів, вони втрачають
можливості щодо освоєння нових ринків.
5. Політичне середовище. Під політичним середовищем розуміють закони, державні установи
і організації, групи впливу.
6. Культурне середовище. Під культурним середовищем розуміють соціальні інститути
та інші сили, які впливають на основні цінності, переконання, переваги та норми
поведінки у суспільстві.
3. Реалізація маркетингу
Найкраща маркетингова стратегія може бути неефективною,
якщо підприємство неспроможне реалізувати її належним чином.
Реалізація маркетингу – це процес перетворення
маркетингових планів у маркетингові заходи з метою досягнення стратегічних
цілей маркетингу. Для реалізації маркетингових планів та стратегій потрібна
злагоджена робота на всіх рівнях маркетингової системи. Менеджери з маркетингу
приймають рішення відносно цільових сегментів, торгових марок, упаковок,
ціноутворення, методів просування та збуту товарів. Разом з технологічним
відділом маркетологи обговорюють дизайн товару, з виробничим – питання
виробництва і управління запасами, з фінансовим – питання фінансування.
Здійснюється співпраця також з рекламними агенціями, з представниками засобів
масової інформації. Успішна реалізація
маркетингу залежить від того, наскільки вдало підприємство підбирає
співробітників, від її організаційної структури, від системи прийняття рішень і
схеми заохочень, а також від уміння
підприємства створити програму дій, яка забезпечувала б підтримку
обраної стратегії. На всіх рівнях підприємство повинно укомплектовуватись
кадрами, що мають необхідні навички, мотивацію і особисті якості.
Насамкінець, для успішної
реалізації, маркетингові стратегії повинні відповідати загальній культурі
підприємства. Культура підприємства
– це система цінностей і переконань, що розділяють співробітники організації.