ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 1

Тема: Маркетингова товарна політика.

Мета заняття: Здобуття практичних навичок прийняття марке­тин­гових товарних рішень.

 

Завдання 1

У минулому році асортиментний перелік продукції кондитерської фабрики становив А сортів цукерок. Фактично фабрика випускала Б сортів цукерок. У поточному році асортиментний перелік продукції становив В сортів цукерок, а фактичний випуск складав Г сортів цукерок. Визначити коефіцієнт повноти асортименту кондитерської фабрики у минулому та поточному роках та зробіть висновок.

ВАРІАНТ

1

2

3

4

5

А

100

150

200

250

300

Б

80

128

155

192

234

В

110

160

170

280

310

Г

82

144

148

196

218

 

Завдання 2

Кількість різновидів товарів, передбачених товарним асортиментом роздрібного магазину становить А різновидів товарів. Протягом поточного року було проведено Б перевірок фактичної наявності різновидів товарів. Внаслідок проведених перевірок, загальна кількість різновидів товарів, що були відсутні у магазині під час перевірки, становила В різновидів товарів. Визначити коефіцієнт стійкості (стабільності) асортименту роздрібного магазину.

ВАРІАНТ

1

2

3

4

5

А

450

400

350

300

250

Б

3

4

5

6

7

В

120

130

140

150

160

 

Завдання 3

Кількість різновидів товарів, передбачених товарним асортиментом роздрібного магазину становить А різновидів товарів. Під час проведення перевірок була виявлена така фактична кількість різновидів товарів: січень – Б різновидів, травень – В різновидів, липень – Г різновидів, вересень – Д різновидів, листопад – Е різновидів. Визначити коефіцієнт стійкості (стабільності) асортименту роздрібного магазину.

ВАРІАНТ

1

2

3

4

5

А

300

400

500

600

700

Б

210

324

415

512

634

В

188

311

438

534

642

Г

196

367

407

497

650

Д

235

355

382

469

618

Е

241

349

426

521

649

 

Завдання 4

Фірма «Електроніка» випускала радіоприймачі «Електрон» за ціною А грн. за одиницю. Обсяг продажу становив Б одиниць продукції за рік. Фірма вирішила вийти на нові сегменти ринку та випустити нові модифікації товару – радіоприймач «Електрон FМ» за ціною В грн. за одиницю та  радіоприймач «Електрон Стерео» за ціною Г грн. за одиницю. Обсяги продажу кожного з продуктів після впровадження новинок становили: «Електрон» - Д шт., «Електрон FM» - Е шт., «Електрон Стерео» - Ж шт. Витрати на впровадження на ринок нових видів продукції та її рекламу становили З грн. Обчислити ефекти участі та заміни при впровадженні новинок і встановити, чи вигідний підприємству вихід на нові сегменти ринку.

Варіант

1

2

3

4

5

А

120

85

96

74

56

Б

15400

24300

58100

16900

23700

В

65

42

47

36

24

Г

154

105

124

95

76

Д

11200

10700

32300

10800

14100

Е

4100

3200

5400

4600

6100

Ж

3100

6800

13200

6100

9800

З

54000

27000

68000

78000

74000