ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 1

Тема: Маркетингова товарна політика.

Мета заняття: Здобуття практичних навичок прийняття маркетингових товарних рішень.

 

Основні теоретичні положення

Управління асортиментом товарів пов’язано з його кількісною оцінкою, яка здійснюється за допомогою коефіцієнтів повноти і стійкості (стабільності) асортименту.

Коефіцієнт повноти асортименту характеризує відповідність фактичної наявності товарів в момент перевірки затвердженому обов’язковому асортиментному переліку.

Коефіцієнт повноти асортименту обчислюється:

де Nф – фактична кількість різновидів товарів;

Nа – кількість різновидів товарів, передбачена обов’язковим асортимент­ним переліком.

Для надійнішої оцінки асортименту використовують коефіцієнт стійкості (стабільності) асортименту, який характеризує безперебійну наявність у продажу товарів, передбачених асортиментним переліком магазину.

Коефіцієнт стійкості (стабільності) асортименту обчислюється:

де N1,N2,…, Nn – фактична кількість різновидів товарів у момент перевірок;

Nа – кількість різновидів товарів, передбачена обов’язковим асортиментним переліком;

n – кількість перевірок.

Коефіцієнт стійкості (стабільності) асортименту може розраховуватись шляхом фіксації відсутніх у магазині товарів, передбачених обов’язковим асортиментним переліком. У такому разі коефіцієнт стійкості (стабільності) асортименту обчислюється за формулою:

де Nв – кількість різновидів товарів, що були відсутні у магазині під час перевірки;

Nа – кількість різновидів товарів, передбачених обов’язковим асортимент­ним переліком;

n – кількість перевірок.