Тема 7. Управління запасами на засадах логістики

 

1. Сутність та класифікація запасів

2. Витрати в системі управління запасами

3. Системи регулювання запасів

 

Контрольні питання до теми:

1. Поясніть причини виникнення матеріальних запасів.

2. Наведіть класифікацію матеріальних запасів.

3. Розкрийте сутність та особливості функціонування системи управління запасами з фіксованим розміром замовлення.

4. Розкрийте сутність та особливості функціонування системи управління запасами з фіксованою періодичністю замовлення.

 

Практичні завдання

 

Завдання 1

Ідентифікуйте запаси підприємства наведені в таблиці.

Вид запасу

Характеристика запасу

1. Поточні запаси.

2. Підготовчі запаси.

3. Страхові запаси.

4. Сезонні запаси.

- утворюються для забезпечення безперервності роботи в період, необхідний для підготовки матеріалів до використання і доставки їх на робочі місця;

- утворюються із-за сезонних коливань обсягів виробництва чи споживання;

-утворюються для забезпечення роботи підприємства на випадок можливих збоїв у процесі постачання чи коливань обсягів виробництва;

- утворюється із-за невідповідності обсягів постачання і разового споживання і потрібні підприємству для забезпечення безперервної роботи в інтервалі між двома поставками. 

 

Завдання 2

Оцініть основні параметри систем управління запасами. Заповніть таблицю.

Таблиця. Основні параметри систем управління запасами

Види систем управління запасами

Параметри

Оцінка параметрів

З фіксованим розміром замовлення

1. Точка замовлення.

2. Розмір замовлення.

3. Тривалість часу між замовленнями

 

З фіксованою періодичністю замовлення

1. Максимальний рівень запасу.

2. Тривалість часу між замовленнями.

3. Розмір замовлення.

 

З двома фіксованими рівнями запасів без постійної періодичності замовлення

1. Максимальний рівень запасу.

2. Точка замовлення.

3. Тривалість часу між замовленнями

4. Розмір замовлення.

 

З двома фіксованими рівнями запасів і з фіксованою періодичністю замовлення

1. Максимальний рівень запасу.

2. Точка замовлення.

3. Тривалість часу між замовленнями

4. Розмір замовлення.