10.4 Організація реклами

 

Як правило, СТО не займаються рекламою самостійно, а роблять це через рекламні агентства. Хоча в штаті підприємства може бути менеджер з маркетингу і реклами.

Для успішної реалізації рекламної кампанії необхідно розробити рекламну програму, яка включає в себе такі блоки питань:

1) дослідження:

а) аналіз ринків;

б) вивчення товарів та послуг;

в) визначення попиту на товари (послуги);

г) вивчення споживача;

2) планування – визначення цілей реклами може мати, як мінімум, три напрямки:

а) формування позитивної думки (іміджу) про підприємство;

б) інформування про товари, послуги, ціни;

в) реклама товарів, послуг з метою безпосереднього їх продажу;

3) організація реклами та вибір рекламних засобів:

а) визначення першочергових і стратегічних завдань, які стоять перед рекламою;

б) рекламний бюджет та його використання;

в) вибір рекламних засобів;

г) визначення ефективності реклами;

4) підготовка рекламної програми, змісту рекламних макетів, блоків і т.д.:

а) вибір методів розповсюдження реклами;

б) вибір рекламних агентств і організація роботи з ними, в тому числі оформлення договорів, контрактів;

в) складання плану роботи з агентствами, засобами інформації (умови, ціни, терміни виходу блоків і т. д.);

г) розробка рекламних статей, сценаріїв інших форм подачі реклами.

Після того, як підприємство визначилося відносно своєї рекламної кампанії та суми, яка на це виділяється, необхідно вибрати рекламне агентство, обговорити умови співпраці і укласти договір. Підприємство разом з рекламним агентством бере участь у підготовці вихідних матеріалів, затверджує або відхиляє рекламні макети, оплачує виконану роботу.

Якщо автосалон чи СТО мають свого дизайнера (за сумісництвом співробітника, який відповідає за рекламну діяльність), то він розробляє оригінал-макети, після чого передає їх в ЗМІ.

У таблиці 10.1 перераховані конкретні рекламні заходи, які можна використати при відкритті у місті Луцьку, наприклад, офіційного представництва італійського концерну FIAT автосалону під назвою “Турін”.

Таблиця 10.1 – Рекламні заходи автосалону “Турін” на Волині

 

Вид заходу

Місце і зміст заходу

Час (тривалість) заходу

1. Встановлення рекламних щитів Bidbord

 

Місця встановлення:

а) на в’їздах у м. Луцьк по Рівненській, Дубенській, Львівській, Володимирській і Ківецівській трасах;

б) в місцях найбільшого скупчення потенційних покупців м. Луцька (центр міста, торговельні центри “Там-Там”, “Фуршет”, “Наш край”, “Гостинець”, автомобільний ринок тощо);

в) в кожному районному центрі Волинської області і Нововолинську;

г) в м. Ковелі (в місцях найбільшого скупчення потенційних покупців);

д) на виїзді з митних переходів (Ягодин, Устилуг);

е) на трасі “Київ-Варшава” (при в’їздах у Волинську область);

є) в м. Шацьку чи с. Світязь (на літній період).

Зміст рекламного щита: на фоні автосалону –  модельний ряд FIAT із зазначенням мінімальної ціни кожної моделі, гарантійні зобов’язання, сервіс, умови кредитування, реквізити салону “Турін”

Постійно

2. становлення рекламних покажчиків

автосалону “Турін”

Місця встановлення: на розтяжках між тролейбусними (електричними) опорами по вулиці,  на якій розташований автосалон з обох сторін руху.

Зміст покажчика: логотип фірми FIAT, назва і реквізити автосалону, стрілка і віддаль (150...200м) до об’єкта.

Постійно

3. Реклама на радіо

Реклама на радіостанціях діапазону FM, обласному радіо, у тому числі в автомобільних випусках.

Зміст реклами: модельний ряд FIAT із зазначенням мінімальної ціни кожної моделі, гарантійні зобов’язання, сервіс, умови кредитування, реєстраційні послуги в ДАІ, реквізити автосалону “Турін” тощо.

Періодично

4. Реклама в періодичних виданнях (ЗМІ)

Рекламні блоки в обласних і районних періодичних виданнях.

 Зміст реклами: див. зміст реклами на радіо

Періодично

5. Реклама на телебаченні

 Реклама на обласному телебаченні.

Зміст реклами: відеоролик “автомобіль FIAT в динаміці” із текстовим супроводом (див. зміст реклами на радіо).

Періодично

6. Реклама на автотранспорті

Рекламні тексти на задній (бічній) стінці маршрутних мікроавтобусів (в м. Луцьку маршрути №15 і №15а, у м. Ковелі маршрут №1 і №2).

Зміст реклами: логотип фірми FIAT, назва автосалону, реквізити на фоні популярної моделі.

Періодично

7. Участь у виставкових і святкових акціях

 

Участь у виставці “Автосалон-201....” у м. Луцьку.

Участь у святкуванні дня міст Луцька, Ковеля, Володимир-Волинського.

Зміст акції: демонстрація модельного ряду FIAT на виставковому майданчику, театральній площі Луцька, площах Ковеля, Володимир-Волинського. Попередньо провести інформаційну підготовку.

За календарем виставок, свят

8. Розіграш лотереї

Розіграш лотереї від автосалону “Турін” на стадіоні     м. Луцька у перерві футбольного матчу.

Підтримка акції: для призів використати  різноманітні автомобільні товари і фірмові сувеніри, у тому числі комплект шин, автомагнітоли, акумулятори і т. д. На доріжці стадіону за футбольними воротами розмістити автомобіль чи модельний ряд FIAT.

Попередньо провести інформаційну підготовку.

За календарем ігор команд першої ліги

9. Презентації

 

Презентація нової моделі FIAT або початку її продажу на регіональному рівні.

Зміст акції: дійство провести у автосалоні “Турін” або престижному приміщенні, у якому є хол  великої площі, наприклад, Обласний драматичний театр. Запросити на презентацію групу “Океан Ельзи”, інших відомих українських виконавців.

Попередньо провести інформаційну підготовку

За календарем автосалону

10. Автопробіг (перевезення)

Демонстрація модельного ряду FIAT у районних центрах Волині.

Зміст акції: організувати у вихідні, святкові дні рекламні автопробіги по районних центрах області (одне-два міста за день) з демонстрацією модельного ряду FIAT на центральних площах. Переміщення автомобілів здійснювати залежно від відстані тягачем-автовозом або власним ходом. Попередньо провести інформаційну підготовку.

Періодично

11. Акція з участю банку-кредитора

Реклама процесу придбання автомобіля FIAT в кредит.

Зміст акції: провести разом з банком показове оформлення кредиту на купівлю автомобіля FIAT з наступною подачею репортажу про подію у місцевих телевізійних новинах чи статті у ЗМІ.

Періодично, за участю різних банків

12. Тест-драйв

Проведення тест-драйвів працівниками салону і професійними випробувачами за участю потенційних покупців.

Зміст акції: провести показові тест-драйви на автомобілях FIAT з участю професійного гонщика О. Мочанова. Виготовити і транслювати на місцевому телеканалі відеоролик за цим сюжетом.

Періодично

13. Розширення дилерської мережі

Відкриття у перспективі філій.

Зміст акції: відкрити у м. Ковелі філіал салону “Турін” для реалізації в основному продукції партнера – Волзького автозаводу.

За планом автосалону

14. Спонсорство

 

Спонсорування масових заходів.

Зміст акції: виступити одним із спонсорів музичних фестивалів у м. Луцьку і м. Володимир-Волинському.

За планом проведення фестивалів

15. Робота з громадськістю

Інформування і робота з громадськістю, формування постійного кола клієнтів, залучення молодих перспективних спеціалістів.

Зміст акції:

а) встановити зв’язки з організаторами концертів, фестивалів, інших культурних масових заходів у   м. Луцьку (о. Світязь) з метою розміщення реклами;

б) запровадити постійну у місцевому періодичному виданні рубрику “Новини від автосалону “Турін”;

в) виступити організатором футбольного (волейбольного, шахового) турніру серед команд автомобільних дилерів м. Луцька;

г) заснувати при автосалоні “Турін” волинський клуб шанувальників марки FIAT;

д) виступити перед студентами і викладачами кафедри автомобілів Луцького НТУ з лекцією про роботу автосалону “Турін”, перспективи його розвитку, потреби у спеціалістах і вимоги до них. Укласти договір про проходження студентами спеціальності “Автомобілі та автомобільне господарство” практики на СТО “Турін”.

Протягом року

16. Робота з клієнтурою

Підвищення водійської майстерності власників автомобілів FIAT.

Зміст акції: відкрити при автосалоні “Турін” школу майстерності водія автомобілів FIAT.

За планом автосалону

17. Відкрити сайт в мережі Internet

Створення власного сайту в мережі Internet або подача інформації у загальноукраїський корпоративний сайт FIAT UА.

Зміст реклами: див. зміст реклами на радіо, телебаченні.

За планом автосалону

18. Реклама періодичних акційних заходів

Рекламне забезпечення корпоративних заходів на місцевому рівні.

За графіком, протягом року