10.3 Особливості рекламування деяких видів товару

 

Закон України “Про рекламу” регламентує рекламу окремих видів товару. Зокрема обумовлюються: реклама лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації (стаття 21); реклама алкогольних напоїв та тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої та тютюнові вироби (стаття 22); реклама зброї (стаття 23); реклама послуг, пов’язаних із залученням коштів населення (стаття 24); реклама цінних паперів (стаття 25).

Так, дозволяється реклама лише тих лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, що в установленому порядку дозволені до застосування в Україні; лише таких лікарських засобів, які відпускаються без рецепту лікаря. І навпаки, забороняється реклама лікарських засобів, які вживаються та розповсюджуються тільки за рецептом лікаря.

Реклама тютюнових виробів забороняється на радіо та телебаченні цілодобово, а алкогольних напоїв з 6 години до 23 години. Реклама не повинна містити зображення процесу паління тютюнових виробів або споживання алкогольних напоїв, не повинна заохочувати до вживання алкогольних напоїв чи тютюнопаління, не повинна включати зображення популярних осіб або пряме чи опосередковане схвалення популярними особами паління чи вживання алкоголю, не може формувати думку, що паління або вживання алкоголю є важливим фактором досягнення успіху в спортивній, соціальній, сексуальній або інших сферах життя. Реклама тютюнових виробів та алкогольних напоїв повинна супроводжуватись текстами попередження такого змісту: “Куріння може викликати захворювання на рак”, “Надмірне споживання алкоголю шкідливе для вашого здоров’я”.

Реклама зброї може здійснюватися тільки у відповідних спеціалізованих виданнях щодо зброї або безпосередньо у приміщеннях торговельних закладів, які реалізують зброю, або на відповідних виставках (заходах).

Реклама послуг (банківських, страхових, інвестиційних тощо), пов’язаних із залученням коштів населення, дозволяється лише за наявності спеціального дозволу, ліцензії, що підтверджує право на здійснення такого виду діяльності.

Рекламою цінних паперів визнається реклама про: цінні папери, які емітуються та/або перебувають в обігу; учасника ринку цінних паперів та його діяльність; угоди з цінними паперами та/або умови цих угод. Рекламодавцями реклами цінних паперів можуть бути лише учасники ринку цінних паперів, передбачені Законом України “Про цінні папери і фондову біржу”.