10.2 Види реклами

 

Законом України “Про рекламу” обумовлені реклама на телебаченні і радіо (стаття 13), реклама у друкованих засобах масової інформації (стаття 14), реклама послуг, що надаються з використанням електрозв’язку (стаття 15), а також її розміщення, зокрема зовнішня реклама (стаття 16), внутрішня реклама (стаття 17) та реклама на транспорті (стаття 18).

Відповідно до рекомендацій міжнародної рекламної асоціації реклама поділяється на такі види: реклама в пресі, друкована реклама, аудіовізуальна реклама, радіо- і телереклама, виставки та ярмарки (в т.ч. автосалони), рекламні сувеніри, безпосередня поштова реклама, заходи паблік-рилейшнз, комп’ютеризована реклама, фірмовий стиль як реклама.

10.2.1 Реклама в пресі – матеріали рекламного характеру, опубліковані у періодичній пресі. Це одна з найефективніших видів реклам. Матеріали в ЗМІ подаються,  як  правило,  за  двома  формами:  1)  рекламні  оголошення;       2) публікації оглядово-рекламного характеру.

Оголошення – це невеликі за змістом (площею) відомості інформаційного спрямування, часто оформлені у художній блок. Великими літерами – заголовок, дрібніше набраний текст та обов’язково реквізити рекламодавця.

Публікації – це, як правило, об’ємні редакційні матеріали, статті, в яких розповідається про нові моделі автомобілів, що з’явилися на ринку, про діяльність СТО, продукцію тих чи інших фірм (охоронні системи, аудіо- апаратура). Публікація ілюструється, а на полях чи в кінці (на початку) обов’язково ставиться помітка „На правах реклами”.

Реклама в пресі вважається найбільш ефективною. Ефективність залежить від тиражу видання, місця на шпальтах та часу публікації, кількості повторних подач інформації. Раціонально розмістити рекламу допоможуть працівники редакцій видань, у які вона подається.

10.2.2 До друкованої реклами належать: каталоги, проспекти, буклети, плакати, листівки тощо.

Каталоги (від грец. кatalogos – перелік) – видання, в яких подано систематизований перелік товарів чи послуг СТО для полегшення їх пошуку. Вони можуть бути ілюстрованими або тільки з поясненням. Користуючись каталогом, споживач не лише дізнається про товари (послуги), а й може їх оцінити, прочитавши рекламні матеріали.

Проспект – це видання, яке містить у собі достатньо інформації про фірму, салон чи навіть окремий автомобіль або послугу. Наприклад, проспект фірми OPEL подає інформацію про історію становлення, продукцію фірми та її особливості, позиції на ринках світу, перспективи розвитку.

Буклет – це видання у вигляді одного аркуша друкованого матеріалу у різні форми. Найбільш поширеними є буклети, виконані на листі формату А4 зігнутого трикутником. На ньому коротко наведена інформація про підприємство, його товари, послуги, а також може бути розміщений календар.

Плакати – це видання у вигляді одного аркуша, як правило, формату більшого за А4, на якому зображений товар (автомобіль, шини, акумулятори) або саме підприємство. Інколи на плакаті друкують ще календар.

Листівка – невелике за розміром (формати А5, А6, А7 і менше) видання, яке рекламує фірму, товар, послугу. Це можуть бути також фірмові настільні чи кишенькові записники, ділові щоденники, візитні картки і календарі.

10.2.3 Аудіовізуальна реклама включає в себе рекламні кінофільми, відеоінформацію, компакт-диски, слайди, слайд-фірми і т. д.

Рекламні кінофільми – це:

– рекламні ролики тривалістю 15...30 сек. (чиста реклама);

– рекламно-технічні фільми, в яких протягом 5...20 хвилин розповідається про товар (автомобіль у динаміці);

– рекламно-престижні фільми – за 10...20 хвилин розповідається про фірму та її досягнення.

Рекламна відеоінформація на відеокасеті, компакт-диску – це короткий фільм, який показують на презентації фірми, на виставках, де демонструється товар і т. д.

Слайди і слайд-фільми – це зображення, які автоматично змінюються один за одним згідно з програмою на одному або кількох екранах.

10.2.4 Радіо- і телерекламаце радіооголошення, радіоролики, радіожурнали, радіорепортажі, рекламні ролики і оголошення на телебаченні, телерепортажі, телезаставки.

10.2.5 Виставки та ярмарки, в т. ч. автосалони, влаштовують з метою безпосереднього контакту із споживачами. Під час виставок і ярмарок проводяться рекламні компанії, презентації, зустрічі із спеціалістами.

Ярмарок відрізняється від виставки тим, що на ярмарку виставлені екземпляри продаються, тоді як на виставці – ні. Для заохочення покупців ціни можуть встановлюватися на автомобілі нижчі, ніж в автосалонах. На виставках продажу немає, а йде лише демонстрація досягнень.

10.2.6 До рекламних сувенірів належать:

 – фірмові брелоки, значки, запальнички, авторучки, кепки, майки, кульки-пакети, сумки;

– подарункова продукція (письмове приладдя, годинники, калькулятори, посуд, вази і т.д.);

– пакувальний матеріал (пакувальний обгортковий папір, кульки-пакети, фірмові папки).

10.2.7 Безпосередня поштова реклама – це спеціально підготовлені рекламні листівки, інші матеріали, які розсилаються поштою. Рекламно-інформаційні листи відправляються на фірмових бланках у великій кількості за адресами зацікавлених організацій. Так, керівник автосалону, СТО регулярно отримує листи, бандеролі з рекламними матеріалами, в яких йому надається інформація про товари, послуги, виставки, семінари, інші заходи.

Щоб використовувати пряму поштову рекламу, необхідно володіти банком адрес. Це вимагає у свою чергу постійної уваги і великих затрат часу та ресурсів.

10.2.8 Паблік-рилейшнз це формування позитивної громадської думки. До паблік-рилейшнз відносяться презентації, прес-конференції та симпозіуми, спонсорство, фінансування громадсько-корисних заходів, публікація матеріалів престижного спрямування тощо.

10.2.9 Комп’ютеризована реклама – це банк даних спеціалізованих комп’ютерних систем, у які фірма вносить за плату дані про себе і свої товари та послуги. Сюди ж відноситься і відкриття власної Web-сторінки в мережі Internet.

10.2.10 Фірмовий стиль це також своєрідна реклама. Аксесуарні годинники від MERCEDES-BENZ, ексклюзивні фотокалендарі від PIRELLI; окуляри і теніски  від BMW; сумки від PORSCHE та інше – все це має приваблювати споживачів.

10.2.11 Зовнішня реклама – це реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях  будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць та доріг. Вона розрахована на велике коло споживачів, тому її використовують значною мірою для реклами товарів широкого вжитку. До такої реклами належать рекламні щити (Big bord), панно, афіші і транспаранти, фірмові вивіски, вітрини, елементи внутрішнього оформлення салонів, магазинів, реклама у повітрі (повітряні кулі, аеростати, літаки, гелікоптери), реклама на екранах просто неба тощо. Для розміщення зовнішньої реклами необхідний дозвіл місцевих органів влади або власників будинків чи інших споруд.

10.2.12 Внутрішня реклама – це реклама, що розміщується всередині будинків і споруд. Розміщення внутрішньої реклами погоджується з власником місця її розташування. Закон забороняє розміщувати рекламу у приміщеннях органів державної влади, дошкільних навчальних закладах, загальноосвітніх школах, спеціалізованих закладах освіти, за винятком соціальної реклами.

10.2.13 Реклама на транспорті – це реклама, що розміщується на території підприємств транспорту загального користування, метрополітену, зовнішній та внутрішній поверхнях транспортних засобів і споруд підприємств транспорту загального користування та метрополітену. Розміщення реклами на транспорті погоджується лише з власниками об’єктів транспорту і повинно відповідати вимогам безпеки та правил дорожнього руху. Закон забороняє розміщення на транспорті реклами із нанесенням світлоповертаючих матеріалів та реклами, яка супроводжується звуковими чи світловими сигналами, у тому числі імітує сигнали спеціальних та оперативних  транспортних засобів.