7.5 Аналіз та застосування результатів сегментації ринку
Що ж дає сегментація ринку? Коли
сегментувати ринок за географічною ознакою, то з'являються такі можливості
використання цього фактора, як:
– у зонах з вологим кліматом та у
прибережних районах Чорного і Азовського морів виникає значна потреба в якісній
антикорозійній обробці кузова;
– в Криму, на чорноморському узбережжі в
літній сезон великий наплив автомобілів, що необхідно враховувати при визначенні
потужностей СТО.
На підставі
даних про рівень насичення регіонів автомобілями і станціями можна прийняти
рішення про ринок транспортних засобів та послуг.
Поділ клієнтури за рівнем доходів дозволяє визначити питому вагу
забезпечення автомобілями того чи іншого класу, а також кожного з видів
послуг – від
продажу запасних частин до турботи про автомобіль.
Сегментація ринку за соціальним статусом
споживачів допоможе автосалону, СТО диференційовано підійти до запитів
клієнтури, проблеми їх обслуговування та відповідних вимог до свого персоналу.
Поділ автовласників за
демографічними ознаками дозволить працівникам автосалону визначитися з типом та
класом автомобілів на даному ринку (молодіжний чи сімейний; звичайний, дорожчий
чи спортивний; автомобіль для жінки чи чоловіка і т.д.).
Для працівників СТО такий поділ дасть змогу кожній віковій групі запропонувати
„набір цінностей”, який буде найпривабливішим для неї.
Поділ
споживачів за факторами поведінки дозволяє:
– оцінити
потенційний ринок автомобілів, запчастин, послуг;
– здійснити ранжування товару (послуги) за необхідністю;
– запропонувати товар (послугу) на вигідніших умовах ніж
конкуренти;
– спланувати
роботу з врахуванням статусу клієнта;
– визначити
думку споживача до товару, його відношення до фірми з метою вжиття відповідних
заходів для покращення обслуговування.
Сегментація
ринку вимагає великого обсягу інформації про ринок і споживачів. Вона або вже є
(статистичні дані) або її необхідно зібрати. Отримання сукупної інформації та
її аналіз називається вивченням ринку. А вивчення, в свою чергу, дає можливість
оцінити ємність ринку, його різноманітні сегменти та умови роботи на ньому.