3.4 Оформлення автосалону і вимоги до
персоналу
Дилерський
центр, як вже зазначалося складається з трьох основних приміщень:
1) автосалон і
майданчик або приміщення для передачі нових автомобілів клієнтам;
2) станція технічного
обслуговування і сервіс-рецепція;
3) відділ запасних частин
(склад, приміщення для продажу запчастин).
Ці приміщення
знаходяться на одній території з рецепцією, яка є основним елементом у
торгово-сервісному центрі. Кожний автоцентр має у відповідності з дилерськими
стандартами клієнтську, виробничу, функціональну і допоміжну зони.
Розміщення
рецепції – важливий і суттєвий дилерський стандарт, оскільки у ній відбувається
до 90% контактів з клієнтами. Вона повинна знаходитися у кінці головної лінії,
яка починається від головного входу і веде вглиб автосалону. На рецепції
відбувається перша зустріч і знайомство з клієнтом. Всі основні дільниці
обслуговування клієнта знаходяться
поруч.
Зовні
автосалону передбачені майданчик для паркування автомобілів відвідувачів і
місце для приймання автомобілів на СТО, які безпосередньо пов’язані з головними
дільницями. Таким чином, протяжність маршруту, за яким проходить клієнт,
мінімізується. Дилерськими стандартами обумовлюється також місце стоянки автомобілів,
які залишають клієнти у неробочий час для приймання і ремонту без їх участі.
У дилерських
стандартах чітко позначені головні функціональні зони, які визначають структуру
інтер’єру (див. рис. 3.2):
1) автосалон і
ділянки обслуговування клієнтів;
2) СТО і склад запасних частин;
3) адміністрація, побутові і службові
приміщення.
Автосалон – важливий елемент
технологічного процесу продажу автомобілів. Його призначення – презентація
бренду, автомобіля, створення комфорту для клієнтів. В автосалоні проходить
консультування клієнтів під час купівлі автомобіля, укладання угоди і
оформлення документів. Загалом автосалон для автомобільного центру є
зосередженням сервісних операцій для клієнтів; у ньому розташовані усі сервісні
підрозділи.
Автосалон віддзеркалює іміджеву
філософію бренду. Він та частина підприємства, яка призначена для приваблення
клієнтів. Саме тому при його проектуванні першочергове значення приділяється
архітектурі, дизайну, естетиці, зручності, функціональності, привабливості,
кольоровому і світловому вирішенню, оригінальним рішенням робочих місць і
функціональних зон.
У дилерському центрі зона автосалону
знаходиться на передньому плані. Центральна вісь між головним входом і
рецепцією – основа дилерського центру. Вона визначає загальну картину
розміщення автомобілів: легковиків, позадорожників і мінівенів. Для презентації нової моделі і відповідних
аксесуарів може використовуватися спеціальна демонстраційна платформа. Робоче
місце продавця-консультанта знаходиться безпосередньо в автосалоні.
Зона видачі нового автомобіля клієнту
відокремлена від автосалону. Кожна фірма по своєму організовує процедуру
видачі. Спільним є намір створити святкову атмосферу, яка запам’ятається
надовго. Рецепція СТО забезпечує прямий візуальний контакт з дільницею приймання
і огляду автомобілів і цеху СТО через стіни з прозорого скла.
Загальне облаштування залу передбачає:
– щоденне прибирання;
– доступність і утримання в чистоті вбиралень для клієнтів;
– достатньо яскраве освітлення;
– приємний музичний фон;
– зал чекання і прийому клієнтів має бути обладнаний
відеотехнікою;
– облаштувати
у добре видному місці вітрину магазину супутніх товарів до автомобілів даної
марки;
– рекламні щити, банери, постери, плакати, проспекти мають знаходитися на видному
місці і носити актуальний характер.
Розташування автомобілів і оформлення
стендів має відповідати таким вимогам:
– кількість експонованих у залі
автомобілів визначається з розрахунку – 20…25 м2 на один
транспортний засіб;
– експоновані зразки мають утримуватися
в ідеальній чистоті і в стані, який дозволяє їх негайну реалізацію клієнтові;
– акумуляторні батареї на експонованих
зразках мають бути відключені, а ключі запалювання вийняті;
– зразки мають розставлятися на стендах
з урахуванням їх типу, кольору, габаритів і т.д. та
періодично (не менше двох разів на місяць) мінятися місцями;
– позначити ціни чітким шрифтом, дати
опис основних технічних даних, назву і комплектацію (варіант виконання) моделі.
Робочий кабінет (місце) торгового
консультанта знаходиться у салоні. Загальна атмосфера приміщення (куточка) має
налаштовувати клієнта на конфіденційний характер зустрічі. Внутрішнє оформлення
має бути виконаним у помірних тонах та гармоніювати з інтер’єром
демонстраційного залу. Слід передбачити для клієнтів комфортні крісла (диван) і
журнальний столик.
Вимоги до зовнішнього вигляду торгового
консультанта:
– одяг консультанта має бути охайним і
завжди виглядати естетично;
– на спеціальному бейджику
мають бути зазначені ім’я, прізвище і посада (“торговий консультант”);
– на робочому столі має знаходитися
афішка з вказаними ім'ям та прізвищем торгового консультанта;
– не палити (жувати жувальну гумку)
перед клієнтом.
Зовнішнє оформлення автосалону має
відповідати дилерським стандартам і включає такі заходи:
– встановлюються вивіски на найближчих
вулицях і позначаються покажчиками підходи (під'їзди) до салону;
– прилегла до автосалону територія має
утримуватися в чистоті;
– вітрини мають бути завжди вимитими;
– вхідні двері повинні виділятися на
загальному фоні;
– всі таблиці, покажчики, прапорці і т.д. мають утримуватися у чистоті і бути естетичними на
вигляд;
– ретельно продумане розміщення зразків
автомобілів виставлених зовні для огляду;
–
комплексна передпродажна технічна підготовка і ідеальна чистота експонованих
моделей: вказати назву, варіанти виконання моделі, її ціну, можливість
негайного придбання клієнтом чи у кредит і т.д.
Окрім того, здійснюється “комерційний
натиск” через телефонні довідники і рекламу у місцевій пресі на радіо,
телебаченні, електронні засоби.