2.4 Система підтримання та відновлення роботоздатності автомобіля

 

Як вже зазначалося, витрати на технічне обслуговування і ремонт автомобіля за весь період експлуатації у багато разів перевищує його початкову ціну. Тому підтримання і відновлення роботоздатності автомобілів – робота більш об’ємна, ніж їх виробництво. Різноманіття потреб клієнтури та технологічне різноманіття технічного обслуговування і ремонту висувають до системи підтримання та відновлення роботоздатності автомобіля два види вимог:

а) маркетингові вимоги (або вимоги споживача);

б) вимоги ефективності виробництва (або вимоги надавача послуг).

До вимог споживача можна віднести такі:

1) висока якість ТО і ремонту;

2) забезпечення зручності, місця, часу та процедури обслуговування;

3) мінімізація затрат часу клієнта і тривалості перебування автомобіля на СТО;

4) низькі ціни;

5) максимально широка номенклатура послуг;

6) комплексність послуг і обслуговування;

7) високі вимоги до естетики та архітектури всього комплексу автосервісу, в тому числі і виробничих приміщень;

8) високі вимоги до культури обслуговування клієнтури;

9) “надлишок” кваліфікації персоналу, здатного вирішувати найскладніші з можливих завдань;

10) “надлишок” технологічних можливостей, що забезпечують вирішення технологічних проблем, які трапляються не часто;

11) “надлишок” виробничих потужностей із розрахунку на максимально широкий попит або його пік.

Забезпечення ефективності виробництва досягається шляхом:

1) спеціалізації виробництва за марками автомобілів та видами послуг;

2) вищою інтенсивністю використання виробничих потужностей;

3) максимальним завантаженням виробничих потужностей;

4) мінімізацією тривалості виробничого циклу з метою збільшення пропускної спроможності СТО.

Маркетингові вимоги і вимоги ефективності виробництва можуть бути реалізовані системою автосервісу в даному регіоні та окремою СТО. Забезпечити автосервіс в регіоні – значить створити мережу підприємств автосервісу, які в сукупності дають можливість кожному клієнтові задовольнити будь-які вимоги щодо підтримання та відновлення роботоздатності його автомобіля. І якщо конкретна СТО пропонує лише конкретні послуги обмеженому колу клієнтури, то автосервіс у сукупності – всі послуги, які цікавлять споживача.