Тема . Бізнес-планування в діяльності підприємств

Практичне заняття проводиться як семінарське за планом:

1.            Сутність та функції бізнес-плану.

2.            Методологія розробки та формування інформаційного поля бізнес-плану.

3.            Структура, логіка розробки та оформлення бізнес-плану, його розділи.

4.            Технологія розробки бізнес-плану.

5.            Ситуаційні особливості обґрунтування бізнес-плану.

 

Теми рефератів

1.       Бізнес-план: його роль в організації підприємницької діяльності.

2.       Структура бізнес-плану та правила його розробки і складання.

3.       Розробка бізнес-плану для створення виробничого підприємства.

4.       Розробка бізнес-плану для створення підприємства по наданню послуг.

5.       Розробка бізнес-плану для підприємства фармацевтичної галузі.

6.       Розробка бізнес-плану на впровадження нового продукту в діючому підприємстві.

7.       Бізнес-план як інструмент залучення інвестицій.

8.       Ризики в бізнес-плані.

9.       Сучасні інформаційні технології в бізнес-плануванні.

 

Завдання та ситуації для вирішення

1.            Розробити резюме бізнес-плану для власної підприємницької ідеї.

2.            Визначити структуру та змістовне наповнення бізнес-плану для підприємницької ідеї щодо:

-  виробництва нового продукту;

-  надання нової послуги;

-  розширення діяльності діючого підприємства.

3.            Визначити і охарактеризувати основні відмінності бізнес-плану, що складатиметься для пошуку інвесторів та бізнес-плану, що складатиметься для керівництва фірми.

4.            Визначте особливості обґрунтування в бізнес-плані однієї підприємницької ідеї за різних обставин:

-       продукт новий для даної фірми і для даного ринку;

-       продукт новий для даної фірми, але вже представлений на ринку;

-       продукт новий для даної фірми, економіка країни знаходиться в стадії кризи;

-       економіка країни знаходиться в стані виходу з кризи, доходи фірми знаходяться на рівні 30 % до кризового рівня;

-       економіка країни на стадії підйому, рентабельність фірми 50 %.

 

Завдання для перевірки знань

1. Бізнес-план – це письмовий документ, в якому викладена сутність підприємницької ідеї, шляхи й засоби її реалізації та охарактеризовано ринкові, виробничі, організаційні та фінансові аспекти майбутнього бізнесу та особливості управління ним.

а) вірно;

б) не вірно.

2. Внутрішня функція бізнес-плану полягає у:

а) ознайомленні представників ділового світу із сутністю та основними аспектами реалізації конкретної підприємницької ідеї;

б) залученні фінансових інвестицій для реалізації підприємницької ідеї, викладеної у бізнес-плані;

в) напрацюванні комплексної системи управління реалізацією підприємницького проекту;

г) пошуку і реалізації внутрішніх резервів підприємства для реалізації підприємницького проекту.

3. Повний бізнес-план комерційної ідеї зазвичай розробляється для:

а) потенційних партнерів;

б) інвесторів;

в) ради директорів;

г) ради акціонерів;

д) керівництва фірми.

4. Розробка бізнес-плану обов’язково включає наступні стадії:

а) початкову, підготовчу, основну;

б) підготовчу, розробницьку, реалізаційну;

в) підготовчу, основну;

г) початкову, основну;

д) первинну, основну.

5. У межах роботи над концепцією бізнес-плану:

а) здійснюється пошук підприємницької ідеї;

б) збирається і аналізується маркетингова, виробнича і фінансова інформація;

в)обґрунтовується доцільна форма організації бізнесу;

г) приймається рішення щодо способу започаткування бізнесу;

д) оцінюються сильні та слабкі сторони фірми.

6. Бізнес-план має чітку логічну структуру, зміст і складові та алгоритм розробки.

а) вірно;

б) не вірно.

7. У процесі бізнес-планування необхідно орієнтуватися на найгірший результат, створюючи «запас міцності» бізнесу.

а) вірно;

б) не вірно.

8. До технічних правил оформлення бізнес-плану належать:

а) наявність титульного аркуша;

б) розміщення резюме на початку бізнес-плану;

в) функціональність;

г) реалістичність;

д) наявність посилань на джерела використаної інформації.

9. Максимально зацікавити в подальшому розгляді бізнес-плану, дати чітке уявлення про предмет бізнес-плану – це завдання:

а) титульного аркуша бізнес-плану;

б) змісту бізнес-плану;

в) вступу бізнес-плану;

г) резюме бізнес-плану;

д) основної частини бізнес-плану;

е) маркетингового плану.

10. Головна мета фінансового плану – узагальнити основні положення всіх попередніх розділів бізнес-плану, зводячи їх в єдине ціле у вартісній формі та обґрунтувати доцільність реалізації даного підприємницького проекту з економічної точки зору.

а) вірно;

б) не вірно.