7.1. Безготівкові розрахунки: форми та правила
оформлення документів
Відповідно до «Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в
національній валюті» № 22 від 21.01.2004р., безготівкові розрахунки можна
здійснювати у формі:
-
платіжного
доручення;
-
платіжної
вимоги - доручення;
-
платіжної
вимоги;
-
розрахункового
чеку;
-
акредитиву;
-
меморіального
ордеру;
-
банківських
платіжних карток.
Документи на
перерахування або стягнення коштів складають на бланках встановленої форми і
всі текстові елементи бланків заповнюють українською мовою. Розрахунковий
документ виписується в кількості примірників, потрібних для всіх учасників
безготівкових розрахунків (але не менш ніж два) з використанням
електронно-обчислювальних та друкарських машин, за один раз із використанням
копіювального паперу.
Підписи керівника, головного бухгалтера та відтиск
печатки підприємства проставляється лише на першому екземплярі документа, який є підставою
для списання коштів з рахунку платника. Цей примірник (оригінал) залишається на
зберіганні у банку, а копії розрахункового документа передаються платнику
коштів і їх одержувачу.
Платежі з рахунків
клієнтів банк здійснює в межах залишків коштів на цих рахунках на початок
операційного дня.
Операційний
час
— це частина операційного (робочого) дня банку, протягом якої приймаються від
клієнтів розрахункові документи на переказ і документи на відкликання, що мають
бути оброблені, передані та виконані цим банком протягом робочого дня.
Тривалість операційного часу встановлюється банком самостійно та зазначається у
їх внутрішніх правилах.