7.1. Безготівкові розрахунки: форми та правила оформлення документів

Відповідно до «Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті» № 22 від 21.01.2004р., безготівкові розрахунки можна здійснювати у формі:

-     платіжного доручення;

-     платіжної вимоги - доручення;

-     платіжної вимоги;

-     розрахункового чеку;

-     акредитиву;

-     меморіального ордеру;

-     банківських платіжних карток.

Документи на перерахування або стягнення коштів складають на бланках встановленої форми і всі текстові елементи бланків заповнюють українською мовою. Розрахунковий документ виписується в кількості примірників, потрібних для всіх учасників безготівкових розрахунків (але не менш ніж два) з використанням електронно-обчислювальних та друкарських машин, за один раз із використанням копіювального паперу.

Підписи керівника, головного бухгалтера та відтиск печатки підприємства проставляється лише на першому екземплярі документа, який є підставою для списання коштів з рахунку платника. Цей примірник (оригінал) залишається на зберіганні у банку, а копії розрахункового документа передаються платнику коштів і їх одержувачу.

Платежі з рахунків клієнтів банк здійснює в межах залишків коштів на цих рахунках на початок операційного дня.

Операційний час — це частина операційного (робочого) дня банку, протягом якої приймаються від клієнтів розрахункові документи на переказ і документи на відкликання, що мають бути оброблені, передані та виконані цим банком протягом робочого дня. Тривалість операційного часу встановлюється банком самостійно та зазначається у їх внутрішніх правилах.