РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

«Організація та розвиток власного бізнесу»

 

 

 

для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Економіка»

галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки» спеціальності 051 Економіка

мова навчання - українська

 

 

1.      Опис навчальної дисципліни

 

 

Найменування показників

 

Галузь знань, напрям підготовки, освітньо- кваліфікаційний рівень

Характеристика навчальної дисципліни

денна форма навчання

заочна форма навчання

Кількість кредитів – 6 7-й семестр – 3

8-й семестр – 3

Галузь знань:

05 Соціальні та поведінкові науки

 

Нормативна

 

 

 

Спеціальність: 051 Економіка

Модулів – 4

Рік підготовки:

Змістових модулів – 4

4-й

4-й

Семестр

Загальна кількість годин

– 180

7-й семестр – 90 8-й семестр – 90

7-й / 8-й

7-й / 8-й

 

Лекції

 

 

 

 

 

Тижневих годин для денної форми навчання: аудиторних – 4/4 самостійної роботи студента – 2/2

 

 

 

 

 

 

Ступінь вищої освіти: бакалавр з економіки

30 год. / 28

год

6 год. / 6 год

Практичні, семінарські

30 год. / 28

год

4 год. / 4 год

Лабораторні

0 год. / 0 год

0 год. / 0 год

Самостійна робота

30 год. / 34

год

80 год. / 80 год

Індивідуальні завдання: год.

Курсова робота – не

передбачена

Вид контролю: залік у 7

семестрі, екзамен у 8 семестрі

Примітка.

Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної і індивідуальної роботи становить:

для денної форми навчання – 150 %; для заочної форми навчання – 12,5 %.

 

2.      Мета та завдання навчальної дисципліни

Мета навчальної дисципліни  «Організація та розвиток власного бізнесу» – формування  у студентів системи знань у сфері організації власного бізнесу, що здійснюється в умовах ринкової економіки та, згідно з існуючим законодавством; ознайомлення з реалізацією підприємницьких ідей в Україні та за її межами з подальшим використанням цього досвіду в практичній діяльності.

Завдання дисципліни полягає в формуванні загального уявлення про власний бізнес та його соціально-економічний зміст; розкритті механізму створення власної справи; висвітленні процесів функціонування, інфраструктурного обслуговування і забезпечення підприємницької діяльності; формуванні системи знань із етичних норм, властивих підприємцю; озброїти студентів практичними навиками щодо функціонування підприємства в умовах регуляторної політики, дозвільної системи, нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності ліцензування.

 

Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в економічній сфері, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки.

 

Загальні компетентності

ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності

ФК11. Здатність обґрунтовувати економічні рішення на основі розуміння закономірностей економічних систем і процесів та із застосуванням сучасного методичного інструментарію.

ФК13. Здатність проводити економічний аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, оцінку їх конкурентоспроможності.

ФК17. Здатність управління інноваційною діяльністю персоналу, організації та розвитку власного бізнесу.

 

3.      Очікувані результати навчання

 

Програмні результати навчання

ПРН 1. Асоціювати себе як члена громадянського суспільства, наукової спільноти, визнавати верховенство права, зокрема у професійній діяльності, розуміти і вміти користуватися власними правами і свободами, виявляти повагу до прав і свобод інших осіб, зокрема, членів колективу.

ПРН 12. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати.

ПРН 14. Визначати та планувати можливості особистого професійного розвитку.

ПРН 22. Демонструвати гнучкість та адаптивність у нових ситуаціях, у роботі із новими об’єктами, та у невизначених умовах.

ПРН 23. Показувати навички самостійної роботи, демонструвати критичне, креативне, самокритичне мислення.

ПРН   27.    Демонструвати    здатність    керувати   інноваційною   діяльністю    персоналу, організовувати та розвивати власний бізнес.

 

4. Програма навчальної дисципліни

7   семестр

Модуль 1. Теоретичні засади становлення власного бізнесу Тема 1. Бізнес (підприємництво) та господарська діяльність

1.     Бізнес та його історичний розвиток.

2.     Соціально-економічні функції та складові підприємництва.

3.     Моделі та види бізнесу.

4.     Підприємництво як вид господарської діяльності.

Тема № 2. Державна регуляторна політика

1.     Мотивація державного втручання в економіку

2.     Регулювання: поняття та класифікації

3.     Поняття та основні засади регуляторної політики

4.     Зміст та основні поняття М-тесту.

5.     Основні функції Державної регуляторної служби України.

Тема № 3. Суб’єктивно-психологічні та етичні проблеми бізнесу

1.     Підприємець як суб’єкт господарської діяльності.

2.     Суб'єктивно-психологічні аспекти підприємництва. Мотиваційна природа підприємництва.

3.     Філософські та релігійні основи бізнесу.

4.     Особливі групи підприємців.

Тема № 4. Економічні та правові засади підприємництва

1.     Правове регулювання підприємницької діяльності.

2.     Економічне забезпечення підприємницької діяльності.

3.     Сучасні проблеми підприємництва в Україні.

 

Модуль 2. Організаційне, ресурсне та фінансове забезпечення власного бізнесу Тема 5. Забезпечення надійності та безпеки підприємницької діяльності

1.     Консалтинг у підприємницькій діяльності.

2.     Оцінка ризиків підприємницької діяльності.

3.     Підприємницька діяльність в умовах кризи.

4.     Забезпечення безпеки підприємництва.

Тема № 6. Організаційні форми підприємництва

1.     Основні засади організаційного оформлення підприємства.

2.     Вибір організаційно-правової форми підприємництва.

3.     Характеристика основних організаційних форм підприємництва.

4.     Господарські товариства, їх різновиди та особливості.

5.     Об'єднання підприємницьких структур.

Тема № 7. Земельні та майнові відносини у бізнесі

1.     Поняття земельних та майнових відносин у бізнесі.

2.     Порядок набуття земельної ділянки.

3.     Порядок розпорядження майном.

4.     Судові спори у земельних і майнових питаннях.

Тема № 8. Створення та розвиток стартапів

1.     Поняття та зміст стартапу.

2.     Створення та супровід стартапів.

3.     Бізнес-ангели та венчурний капітал.

4.     Значення інноваційних підприємств.

5.     Інноваційна політика.

6.     Інфраструктура бізнесу.

Тема № 9. Бізнес-планування

1.  Загальні засади планування підприємницької діяльності.

2.     Мета та основні складові бізнес-плану.

3.     Фінансове планування і прогнозування.

4.     Економічна інформація та ділове адміністрування.

 

8   семестр

Модуль 3. Практичні засади розвитку власного бізнесу Тема №10. Малий та середній бізнес

1.     Теоретичні основи становлення та розвитку малого бізнесу.

2.     Класифікація підприємств малого бізнесу.

3.     Податкова система та малий бізнес.

4.     Спрощена система оподаткування.

Тема № 11. Організаційні засади бізнесу. Реєстрація підприємницької діяльності

1.     Етапи та складові підприємницької діяльності.

2.     Організаційно-підготовчі заходи і реєстрація.

3.     Державна реєстрація суб’єктів підприємництва.

4.     Післяреєстраційне оформлення суб’єкта підприємницької діяльності.

Тема №12. Основні засади контролю (нагляду) у сфері господарської діяльності

1.     Основні поняття контролю у сфері господарської діяльності.

2.     Права і обов’язки контролюючих структур.

3.     Права і обов’язки підприємця.

4.     Захист прав та інтересів бізнесу. Апеляція.

Тема №13. Ліцензування

1.     Поняття ліцензування.

2.     Види діяльності що підпадають під ліцензування. 3.Процедура отримання ліцензій.

4. Захист прав та інтересів у сфері ліцензування.

 

Модуль 4. Організація власного бізнесу в окремих сферах Тема №14. Зовнішньоекономічна діяльність у бізнесі

1.     Теоретичні засади підприємництва у зовнішньоекономічній сфері.

2.     Залучення іноземного капіталу.

3.     Державне регулювання ЗЕД.

4.     Митна практика у ЗЕД.

5.     Документообіг у ЗЕД.

6.     Договори у ЗЕД.

7.     Інкотермс.

8.     Страхування бізнесу у ЗЕД.

Тема №15. Організація бізнесу у галузі торгівлі

1.     Основні засади організації торгівлі.

2.     Супер та гіпермаркети.

3.     Гуртова торгівля.

4.     Мережева та пряма торгівля.

Тема №16. Організація агробізнесу

1.     Агробізнес новий спосіб організації сільського господарства.

2.     Розвиток підприємництва.

3.     Фермерські і селянські господарства.

4.     Кооперація.

Тема №17. Готельний та ресторанний бізнес

1.     Розвиток готельного бізнесу.

2.     Організація готельного господарства.

3.     Організація ресторанного бізнесу.

4.     Технологія ресторанного бізнесу.

Тема №18 Організація бізнесу у біржовій діяльності

1.     Основні засади біржових торгів.

2.     Біржі як суб’єкт економічного життя.

3.     Функціонування аграрних товарних бірж.

4.     Порядок ведення біржових торгів і реєстрація угод.

 

 

 

 

5.      Структура навчальної дисципліни

Семестр 7

Назви змістових модулів і тем

Кількість годин

денна форма

заочна форма

усього

у тому числі

усього

у тому числі

л

п

с. р.

л

п

с. р.

Змістовний модуль 1. Теоретичні засади становлення власного бізнесу

Тема № 1. Підприємництво та господарська

діяльність

11

3

3

5

10,5

0,5

0,5

9,5

Тема № 2. Державне регулювання

підприємницької діяльності

12

4

4

4

10,5

0,5

0,5

9,5

Тема № 3. Суб’єктивно-психологічні та

етичні проблеми підприємництва

11

4

4

3

12

1

0,5

10,5

Тема № 4. Економічні та правові засади підприємництва

11

4

4

3

12

1

0,5

10,5

Разом за змістовним модулем 1

45

15

15

15

45

3

2

40

Змістовний модуль 2. Організаційне, ресурсне та фінансове забезпечення власного бізнесу

Тема № 5. Забезпечення надійності та

безпеки підприємницької діяльності

8

2

2

4

9

0,5

0,25

8,25

Тема № 6. Організаційні форми підприємництва. Об’єднання

підприємницьких структур

 

8

 

3

 

3

 

2

 

9

 

0,5

 

0,5

 

8

Тема № 7. Земельні та майнові відносини у

бізнесі

9

2

3

4

9

0,5

0,25

8,25

Тема №8. Становлення та розвиток стартапів

10

4

4

2

9

0,5

0,5

8

Тема №9. Бізнес-планування

10

4

3

3

9

1

0,5

7,5

Разом за змістовним модулем 2

45

15

15

15

45

3

2

40

Усього годин

90

30

30

30

90

6

4

80

 

Семестр 8

Назви змістових модулів і тем

Кількість годин

денна форма

заочна форма

усього

у тому числі

усього

у тому числі

л

п

с. р.

л

п

с. р.

Змістовний модуль 3. Практичні засади розвитку власного бізнесу

Тема №10 Малий та середній бізнес

10

4

2

4

11,5

1

0,5

10

Тема №11. Організаційні засади підприємництва. Реєстрація підприємницької

діяльності

 

11

 

3

 

4

 

4

 

11,5

 

1

 

0,5

 

10

Тема №12. Основні засади контролю (нагляду) у сфері господарської діяльності

12

4

4

4

11

0,5

0,5

10

Тема №13. Ліцензування

12

3

4

5

11

0,5

0,5

10

Разом за змістовним модулем 3

45

14

14

17

45

3

2

40

Змістовний модуль 4. Організація власного бізнесу в окремих сферах

Тема №14. Зовнішньоекономічна діяльність у бізнесі

11

4

4

3

9

0,5

0,5

8

Тема №15. Організація бізнесу у галузі

торгівлі

9

2

4

3

9

0,5

0,5

8

Тема №16. Організація агробізнесу

7

2

2

3

9,5

1,0

0,5

8

Тема №17. Готельний та ресторанний бізнес

9

3

2

4

8,75

0,5

0,25

8

Тема №18 Організація бізнесу у біржовій

діяльності

9

3

2

4

8,75

0,5

0,25

8

Разом за змістовним модулем 4

45

14

14

17

45

3

2

40

Усього годин

90

28

28

34

90

6

4

80

 

6.      Теми семінарських занять – не передбачено програмою дисципліни.

 

7.      Теми лабораторних занять – не передбачено програмою дисципліни.

 

8.      Теми практичних занять

 Семестр 7

№ з/п

Назва тем курсу, лекційних занять та їх зміст

Кількість годин

Денна

форма

Заочна

форма

Змістовний модуль 1. Теоретичні засади становлення власного бізнесу

15

2

1

Тема № 1. Бізнес (підприємництво) та господарська діяльність

1.   Бізнес та його історичний розвиток.

2.   Соціально-економічні функції та складові підприємництва.

3.   Моделі та види бізнесу.

4.   Підприємництво як вид господарської діяльності.

 

 

3

 

 

0,5

2

Тема № 2. Державна регуляторна політика

1.   Мотивація державного втручання в економіку

2.   Регулювання: поняття та класифікації

3.   Поняття та основні засади регуляторної політики

4.   Зміст та основні поняття М-тесту.

5.   Основні функції Державної регуляторної служби України.

 

 

4

 

 

0,5

3

Тема № 3. Суб’єктивно-психологічні та етичні проблеми бізнесу

1.   Підприємець як суб'єкт господарської діяльності.

2.        Суб'єктивно-психологічні аспекти підприємництва. Мотиваційна природа

 

4

 

0,5

 

підприємництва

3.   Філософські та релігійні основи бізнесу.

4.   Особливі групи підприємців.

 

 

4

Тема № 4. Економічні та правові засади підприємництва

1.   Правове регулювання підприємницької діяльності.

2.   Економічне забезпечення підприємницької діяльності.

3.   Сучасні проблеми підприємництва в Україні.

 

4

 

0,5

Змістовний модуль 2. Організаційне, ресурсне та фінансове забезпечення власного

бізнесу

15

2

5

Тема № 5. Забезпечення надійності та безпеки підприємницької діяльності

1.   Консалтинг у підприємницькій діяльності.

2.   Оцінка ризиків підприємницької діяльності.

3.   Підприємницька діяльність в умовах кризи.

4.   Забезпечення безпеки підприємництва.

 

2

 

0,25

6

Тема № 6. Організаційні форми підприємництва. Об’єднання підприємницьких

структур

1.   Основні засади організаційного оформлення підприємства.

2.   Вибір організаційно-правової форми підприємництва.

3.   Характеристика основних організаційних форм підприємництва.

4.   Господарські товариства, їх різновиди та особливості.

5.   Об’єднання підприємницьких структур.

 

 

3

 

 

0,5

7

Тема №7. Земельні та майнові відносини у бізнесі

1.   Поняття земельних та майнових відносин у бізнесі.

2.   Порядок набуття земельної ділянки.

3.   Порядок розпорядження майном.

4.   Судові спори у земельних і майнових питаннях.

 

3

 

0,25

8

Тема №8. Створення та розвиток стартапів

1.   Поняття та зміст стартапу.

2.   Створення та супровід стартапів.

3.   Бізнес-ангели та венчурний капітал.

4.   Значення інноваційних підприємств.

5.   Інноваційна політика.

6.   Інфраструктура бізнесу.

 

 

4

 

 

0,5

9

Тема №9. Бізнес-планування

1. Загальні засади планування підприємницької діяльності.

2.   Мета та основні складові бізнес-плану.

3.   Фінансове планування і прогнозування.

4.   Економічна інформація та ділове адміністрування.

 

3

 

0,5

 

Разм

30

4

 

Семестр 8

 

№ з/п

Назва тем курсу, лекційних занять та їх зміст

Кількість годин

Денна

форма

Заочна

форма

Змістовний модуль 3. Практичні засади розвитку власного бізнесу

14

2

1

Тема №10. Малий та середній бізнес

1.  Теоретичні основи становлення та розвитку малого бізнесу.

2.  Класифікація підприємств малого бізнесу.

3.  Податкова система та малий бізнес.

4.  Спрощена система оподаткування.

 

 

2

 

 

0,5

2

Тема № 11. Організаційні засади бізнесу. Реєстрація підприємницької діяльності

1.Етапи та складові підприємницької діяльності. 2.Організаційно-підготовчі заходи і реєстрація. 3.Державна реєстрація суб’єктів підприємництва.

4.Післяреєстраційне оформлення суб’єкта підприємницької діяльності.

 

 

4

 

 

0,5

3

Тема №12. Основні засади контролю (нагляду) у сфері господарської діяльності

1.  Основні поняття контролю у сфері господарської діяльності.

2.  Права і обов’язки контролюючих структур.

3.  Права і обов’язки підприємця.

4.  Захист прав та інтересів бізнесу. Апеляція.

 

 

4

 

 

0,5

4

Тема №13. Ліцензування

1.  Поняття ліцензування.

2.  Види діяльності що підпадають під ліцензування.

3.  Процедура отримання ліцензій.

4.  Захист прав та інтересів у сфері ліцензування.

 

 

4

 

 

0,5

Змістовний модуль 4. Організація власного бізнесу в окремих сферах

14

2

5

Тема №14. Зовнішньоекономічна діяльність у бізнесі

1.  Теоретичні засади підприємництва у зовнішньоекономічній сфері.

2.  Залучення іноземного капіталу.

3.  Державне регулювання ЗЕД.

4.  Митна практика у ЗЕД.

5.  Документообіг у ЗЕД.

6.  Договори у ЗЕД.

7.  Інкотермс

8.  Страхування бізнесу у ЗЕД.

 

 

 

4

 

 

 

0,5

6

Тема №15. Організація бізнесу у галузі торгівлі

1.  Основні засади організації торгівлі.

2.  Супер та гіпермаркети.

3.  Гуртова торгівля.

4.  Мережева та пряма торгівля.

 

 

4

 

 

0,5

7

Тема №16. Організація агробізнесу.

1.  Агробізнес – новий спосіб організації сільського господарства.

2.  Розвиток підприємництва.

3.  Фермерські і селянські господарства.

4.  Кооперація.

 

 

2

 

 

0,5

8

Тема №17. Готельний та ресторанний бізнес

1.  Розвиток готельного бізнесу.

2.  Організація готельного господарства.

3.  Організація ресторанного бізнесу.

4.  Технологія ресторанного бізнесу.

 

 

2

 

 

0,25

9

Тема №18. Організація бізнесу у біржовій діяльності

1.  Основні засади біржових торгів.

2.  Біржі як суб’єкт економічного життя.

3.  Функціонування аграрних товарних бірж.

4.  Порядок ведення біржових торгів і реєстрація угод

 

 

2

 

 

0,25

 

Разом

28

4

*Примітка. Окремі практичні заняття з даної дисципліни, за умови дотримання усіх необхідних процедур погодження, можуть проводитися на базі підприємств, установ чи організацій, або в начальних аудиторіях університету із запрошенням сторонніх науковців і практиків, які є спеціалістами у сфері, якій присвячено відповідне практичне заняття чи навчальна дисципліна в цілому.

 

 

9.      Самостійна робота

 

Семестр 7

 

№ з/п

 

Назва теми

Кількість годин

денна форма

заочна

форма

 

Модуль 1

 

 

 

Змістовий модуль 1

15

40

1

Тема № 1. Підприємництво та господарська діяльність

5

9,5

2

Тема № 2. Державне регулювання підприємницької діяльності

4

9,5

3

Тема № 3. Суб’єктивно-психологічні та етичні проблеми підприємництва

3

10,5

4

Тема № 4. Економічні та правові засади підприємництва

3

10,5

 

Модуль 2

 

 

 

Змістовий модуль 2

15

40

5

Тема № 5. Забезпечення надійності та безпеки

підприємницької діяльності

4

8,25

6

Тема № 6. Організаційні форми підприємництва. Об’єднання

підприємницьких структур

2

8

87

Тема № 7. Земельні та майнові відносини у бізнесі

4

8,25

8

Тема №8. Становлення та розвиток стартапів

2

8

9

Тема №9. Бізнес-планування

3

7,5

 

Усього годин

30

80

 

Семестр 8

 

№ з/п

 

Назва теми

Кількість годин

денна форма

заочна

форма

 

Модуль 3

17

40

 

Змістовий модуль 3

17

40

1

Тема №10 Малий та середній бізнес

4

10

2

Тема №11. Організаційні засади підприємництва. Реєстрація

підприємницької діяльності

4

10

3

Тема №12. Основні засади контролю (нагляду) у сфері

господарської діяльності

4

10

4

Тема №13. Ліцензування

5

10

 

Модуль 4

17

40

 

Змістовий модуль 4

17

40

5

Тема №14. Зовнішньоекономічна діяльність у бізнесі

3

8

6

Тема №15. Організація бізнесу у галузі торгівлі

3

8

7

Тема №16. Організація агробізнесу

3

8

8

Тема №17. Готельний та ресторанний бізнес

4

8

9

Тема №18 Організація бізнесу у біржовій діяльності

4

8

 

Усього годин

34

80

10.       Індивідуальні завдання – не передбачено програмою дисципліни.

 

11.       Методи навчання

 

Основні методи навчання, які використовуються у процесі вивчення дисципліни:

1.  Лекції.

2.  Практичні заняття.

3.  Консультації.

4.  Самостійна робота.

 

12.   Методи контролю

 

Оцінювання знань студентів відбувається на практичних заняттях, контрольних роботах, модульних контрольних роботах, екзамену.

Поточний контроль здійснюється під час проведення семінарських і практичних занять. Найвищим числом балів оцінюється відповідь студента, яка не має помилок, неточностей і повністю розкриває відповідне питання. Оцінка знижується при неповному обґрунтуванні окремих положень теми заняття, недостатній якості знань із даної теми. Відповіді із значними неточностями і помилками не оцінюються, а студент має право на перездачу відповідної теми до проведення модульного контролю. Оцінка за тему заняття, яка отримана після встановленого терміну, перераховується із коефіцієнтом 0,7.

Модульний контроль здійснюється у вигляді виконання контрольних завдань або відповіді на тестові запитання. У тестах для кожного запитання подані декілька відповідей,  із  яких  лише одна вірна.

Семестровий контроль здійснюється у вигляді заліку в кінці 7-го семестру (при умові проходження студентом всіх етапів поточного та модульного контролю) шляхом виконання індивідуального (тестового) завдання.

Специфіка викладання предмету полягає у використанні трьох видів контролю: поточного, модульного і підсумкового.

Поточний контроль включає:

-          тестування (т) – така форма контролю дозволяє перевірити підготовку студентів до кожного заняття; проводиться регулярно на вибірковій основі;

-           розв’язування задач (рз) така форма контролю дозволяє перевірити знання основних положень заданої теми, формувати логічне мислення студентів, проводиться на окремих заняттях;

-          опитування (о) проводиться з метою виявлення вміння студентами оперувати вичитаним викладачем матеріалом, відповідати на додаткові питання, проводиться регулярно на вибірковій основі;

-            ділова гра (д) проводиться з метою формування вмінь і навичок у студентів практичного спрямування, формування сучасного економічного мислення, вміння приймати відповідальні та ефективні рішення;

-       самостійна робота (ср) – така форма контролю дозволяє виявити вміння чітко, логічно і послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння працювати самостійно;

-       курсова робота (кр) – проводиться з метою закріплення отриманих знань, використання теоретичних знань в проктичній роботі, набуття фахових навиків роботи.

Крім того, за погодженням з викладачем студент може виконувати самостійну роботу за індивідуальним науковим завданням згідно тематики навчальної дисципліни, результатом якої може стати підготовка та опублікування наукової статті, тез доповіді на науковій конференції або активна участь у круглих столах, наукових семінарах, наукових конкурсах. За підсумками виконання даної самосійної роботи студент може отримати не менше 5 балів.

Підсумковий контроль проводиться у формі екзамену (7 семестр та 8 семестр) й спрямований на перевірку знань студентів.

Основними методами контролю є:

  усне опитування;

  письмова контрольна робота;

  модульні контрольні роботи;

  презентація;

  компетентнісно-орієнтовані завдання;

  стаття (есе), тези;

  екзамен.

 

13.  Розподіл балів, які отримують студенти

 

Поточний контроль

 

Модульний контроль/екзамен

РАЗОМ

балів

Практичні

заняття

Самостійнаробота

студента

35

5

60

100

 

Розподіл балів за темами, видами поточного та підсумкового контролю Семестр 7

Поточне тестування та самостійна робота

Складання екзамену

Сума

Модуль №1

Модуль № 2

Поточний контроль

Модул КР

Поточний контроль

Модул КР

 

 

100

Т1

Т2

Т3

Т4

Т5

Т6

Т7

Т8

Т9

5

5

5

5

30

4

4

4

4

4

30

Поточний контроль

Поточний контроль

60

20

20

Т1, Т2 ... Т12 – теми .

Семестр 8

Поточне тестування та самостійна робота

Складання екзамену

Сума

Модуль №3

Модуль № 4

Поточний контроль

Модул КР

Поточний контроль

Модул КР

 

 

100

Т10

Т11

Т12

Т13

Т14

Т15

Т16

Т17

Т18

5

5

5

5

30

4

4

4

4

4

30

Поточний контроль

Поточний контроль

60

20

20

 

Система нарахування рейтингових балів та критерії оцінювання знань студентів

 

Види робіт.

Критерії оцінювання знань студентів

 

Бали рейтингу

Максима льна

кількість балів

1. Бали поточної успішності за участь у практичних заняттях

До 5

балів

35

-                розгорнутий, вичерпний виклад змісту питання;

-                повний   перелік    необхідних    для    розкриття    змісту        питання категорій та

-                понять;

-                правильне розкриття змісту категорій та понять, механізму їх

-                взаємозв’язку і взаємодії;

-                здатність    здійснювати    порівняльний    аналіз    різних    теорій, концепцій,

-                підходів та самостійно робити логічні висновки і узагальнення;

-                уміння користуватись методами наукового аналізу економічних явищ,

-                процесів і характеризувати їх риси та форми виявлення;

-                демонстрація здатності висловлення та аргументування власного

-                ставлення до альтернативних поглядів на дане питання;

-                використання актуальних фактичних та статистичних даних, матеріалів

-                останніх подій в економічній та фінансовій сферах країни та за її

-                межами;

-                знання необхідних законів і нормативних матеріалів України, обов’язкове

-                посилання на них під час розкриття питань

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

-                порівняно з відповіддю на найвищий бал не зроблено розкриття хоча б одного з пунктів, указаних вище (якщо він потрібний для вичерпного розкриття питання);

-                при розкритті змісту питання в цілому правильно за зазначеними вимогами все ж таки студентом допущені помилки під час використання цифрового матеріалу, посилання на конкретні історичні періоди та факти, неточності у формулюванні термінів і категорій, проте з допомогою викладача він швидко орієнтується і знаходить правильні відповіді

 

 

 

4

-                порівняно з відповіддю на найвищий бал не зроблено розкриття двох з пунктів, указаних вище (якщо вони потрібні для вичерпного розкриття питання);

-                одночасно мають місце обидва типи недоліків, які окремо характеризують критерії найвищої оцінки;

-                відповідь малообгрунтована, неповна;

-                студент    не    знайомий    з    законодавчими    та    нормативними

 

 

3

матеріалами, що стосуються відповідної теми;

-    студент   лише   з    допомогою   викладача   може    зрозуміти    та виправити свої помилки

 

-                  порівняно з відповіддю на найвищий бал не зроблено розкриття трьох чи більше пунктів, указаних вище (якщо вони потрібні для вичерпного розкриття питання);

-                  одночасно мають місце два чи більше типів недоліків;

-                  у відповіді відсутні належні докази і аргументи, зроблені висновки не відповідають загальноприйнятим, хибні;

-                  характер    відповіді    дає    підставу    стверджувати,    що    студент неправильнозрозумів суть питання чи не знає правильної відповіді;

-                  допущені грубі помилки і студент не може їх виправити

 

 

 

1-2

-    студент не готовий до заняття

0

2. Самостійна робота студентів

До 5 балів

5 балів

-                  розгорнутий, вичерпний виклад змісту питань;

-                  опрацювання необхідних законів і нормативних матеріалів України, міжнародних та міждержавних угод, обов’язкове посилання на них пі час розкриття питань;

-                  повний перелік необхідних для розкриття змісту питань категорій та законів;

-                  використання актуальних фактичних та статистичних даних, матеріалів останніх подій в економічній та фінансовій сфері в країні та за її межами;

-                  використання матеріалів періодичної преси;

-                  посилання на опрацьовані джерела при висвітленні питань семінарського заняття;

-                  проведений опис об’єктів;

-                  використані матеріали з практики роботи фінансових органів;

-                  акуратні і змістовні записи в зошиті

 

 

 

 

 

 

5

-     порівняно з виконанням роботи на найвищий бал не зроблено розкриття двох пунктів, указаних вище (якщо вони потрібні для

вичерпногорозкриття питання)

 

4

-  порівняно з виконанням роботи на найвищий бал не зроблено розкриття трьох і більше з пунктів, указаних вище (якщо вони потрібні для вичерпного розкриття питання);

-  робота студента малообгрунтована, неповна;

-  студент     не     опрацював     законодавчі     матеріали,     матеріали періодичної преси;

-  студент не використав опрацьовані матеріали на семінарському занятті;

 

 

 

3

-        робота студента малообгрунтована, неповна;

-        використані матеріали лише підручника;

-        студент не використав опрацьовані матеріали на семінарському занятті

 

1-2

-    самостійна робота не виконана

0

Модульний контроль/екзамен

до 60

балів

60 балів

Встановлено 3 рівні складності завдань., які передбачають завдання із вибором відповіді (тестові завдання).

Завдання з вибором відповіді вважається виконаним правильно, якщо вкартці тестування записана правильна відповідь.

 

60

 

60

 

 

 

Шкала оцінювання:національна та ЄСTS

 

Сума балів

 

Оцінка за шкалою ЄCTS

Оцінка за національною шкалою

для екзамену, курсової

роботи

для заліку

90-100

А (Бездоганна пiдготовка в широкому контекстi)

Відмінно

 

 

 

зараховано

82-89

В (Повнi знання, мiцнi вмiння)

Добре

74-81

С (Хорошi знання та вмiння)

Добре

64-73

D (Задовiльнi знання, стереотипнi вмiння)

Задовільно

60-63

E (Виконання мiнiмальних вимог дiяльностi в стандартних умовах )

Задовільно

 

35-59

 

FX (Слабкi знання, вiдсутнiсть умiнь)

Незадовільно з можливістю повторного складання

незараховано з можливістю повторного

складання

 

 

0-34

 

F (Слабкi знання, вiдсутнiсть умiнь)

 

Незадовільно з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

незараховано з обов’язковим повторним вивченням

дисципліни

 

«Відмінно» – студент демонструє повні і глибокі знання навчального матеріалу, достовірний рівень розвитку умінь та навичок, правильне й обґрунтоване формулювання практичних висновків, уміння приймати необхідні рішення в нестандартних ситуаціях, вільне володіння науковими термінами, аналізує причинно-наслідкові зв’язки.

«Добре» – студент демонструє повні знання навчального матеріалу, але допускає незначні пропуски фактичного матеріалу, вміє застосувати його щодо конкретно поставлених завдань, у деяких випадках нечітко формулює загалом правильні відповіді, допускає окремі несуттєві помилки та неточності.

«Задовільно» – студент володіє більшою частиною фактичного матеріалу, але викладає його не досить послідовно і логічно, допускає істотні пропуски у відповіді, не завжди вміє інтегровано застосувати набуті знання для аналізу конкретних ситуацій, нечітко, а інколи й невірно формулює основні теоретичні положення та причинно-наслідкові зв’язки.

«Незадовільно» – студент не володіє достатнім рівнем необхідних знань, умінь, навичок, науковими термінами.

«Зараховано» – студент демонструє повні і глибокі знання навчального матеріалу, достовірний рівень розвитку умінь та навичок, правильне й обґрунтоване формулювання практичних висновків, уміння приймати необхідні рішення в нестандартних ситуаціях, вільне володіння науковими термінами, аналізує причинно-наслідкові зв’язки; студент демонструє повні знання навчального матеріалу, але допускає незначні пропуски фактичного матеріалу, вміє застосувати його щодо конкретно поставлених завдань, у деяких випадках нечітко формулює загалом правильні відповіді, допускає окремі несуттєві помилки та неточності; студент володіє більшою частиною фактичного матеріалу, але викладає його не досить послідовно і логічно, допускає істотні пропуски у відповіді, не завжди вміє інтегровано застосувати набуті знання для аналізу конкретних ситуацій, нечітко, а інколи й невірно формулює основні теоретичні положення та причинно-наслідкові зв’язки.

«Незараховано» – студент не володіє достатнім рівнем необхідних знаннь, умінь, навичок, науковими термінами.

 

14.  Методичне забезпечення

1.  Організація та розвиток власного бізнесу [Текст]: методичні вказівки до практичних занять для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Економіка» галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки спеціальності 051 Економіка денної та заочної форм навчання / уклад. А.І. Гордійчук, П. М. Косінський. – Луцьк:

Луцький НТУ, 2019. – 32 с.

2.  Організація та розвиток власного бізнесу [Текст]: методичні вказівки до виконання самостійної роботи для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти освітньо- професійної програми «Економіка» галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки спеціальності  051  Економіка  денної  та  заочної  форм  навчання  /   уклад.  А.І.  Гордійчук,   П. М. Косінський. – Луцьк : Луцький НТУ, 2019. – 64 с.

3.  Організація та розвиток власного бізнесу [Текст] : конспект лекцій для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Економіка» галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки спеціальності 051 Економіка денної та заочної форм навчання / уклад. А.І. Гордійчук, П. М. Косінський.  – Луцьк :   Луцький НТУ, 2019. –   122 с.

 

5. Рекомендована література

 

Базова

1.     Конституція України вiд 28.06.1996 р. // Відомості Верховної Ради України. 1996. –№ 30. Ст. 141.

2.       Господарський кодекс України вiд 16.01.2003 р. // Офіційний вісник України. 2003.

№ 11. – Ст. 462.

3.     Губені Ю. Е. Підприємництво. Навч. посібник.- Львів. Укр. технол. 2012, 568 с.

4.        Іванюта С. М. Основи підприємницької діяльності: навч. посібник / С. М. Іванюта, В. Ф. Іванюта. К. : Центр навчальної літератури, 2007. 288 с.

5.      Мочерний С. В. Основи підприємницької діяльності: навч. посібник / С. В. Мочерний, О. А. Устенко, С. І. Чоботар. К.: ВЦ «Академія», 2005. 280 с.

6.     Шваб Л. І. Основи підприємництва: навч. посібник / Л. І. Шваб. К.: Каравела, 2006. 344 с.

7.      Доброва Н. В., Осипова М. М. Основи бізнесу : навчальний посібник. Одеса : Бондаренко М. О., 2018. 305 с.

8.     Грищенко І. М. Підприємницький бізнес : підруч. для студ. вищих навч. закл. К. : Грамота, 2016. 520 с.

9.     Кібік О. М., Белоус К. В. теорія бізнесу: Навчальний посібник. К. : Алерта, 2012. 256 с.

10.     Бойчик І. М. Економіка підприємства : підручник. К. : Кондор-Видавництво, 2016. 378 с.

11.       Тирпак І. В., Тирпак В. І., Жуков С. А. Основи економіки та організації підприємництва. Навчальний посібник. Киїів : Кондор. 2012. 270 с.

12.      Горбонос Ф. В., Черевко Г. В., Павленчик Н. Ф., Павленчик А. О. Економіка підприємств : Підруч. К. : Знання, 2010. 463 с.

13.       Іванілов О. С. Економіка підприємства : підруч. [для студ. вищ. навч. закл.]. К. : Центр учбової літератури, 2009. 728 с.

14.      Гринчуцький В. І., Карапетян Е. Т., Погріщук Б. В. Економіка підприємства : Навч. посіб. К. : Центр учбової літератури, 2010. 304 с.

15.      Гетьман О. О., Шаповал В. М. Економіка підприємства : Навч. посіб. 2-ге видання. К. : Центр учбової літератури, 2010. 488 с.

16.        Захарченко В. І., Меркулова М. М., Балахонова О. В. Економіка підприємства. Теорія. Львів : «Магнолія 2006», 2011. 323 с.

17.          Березін О. В., Бутенко Н. В. Економіка підприємства : навч. посіб. – К. :  Знання,  2009. – 390 с.

18.        Грищенко І. М. Підприємницький бізнес : підруч. для студ. вищих навч. закл. – Київ : Грамота, 2016. – 520 с.

 

Допоміжна

1.          Губені Ю.Е. Основи підприємництва та агробізнесу : Навчальний посібник. Львів: Українські технології , 2002. 256 с.

2.         Основи підприємницької діяльності та агробізнесу: Навч. Посібник / М.М. Ільчук, Т.Д. Іщенко, В.К. Збарський та інші; за ред. М.М. Ільчука. 2002. 398 с.

3.         Закон України від 19 червня 2003 р. № 943 - ІУ «Про фермерське господарство». – 2003. – № 45.

4.          Закон України «Про державний нагляд (контроль) у сфері господарської  діяльності».    2003. – № 29.

5.            Закон України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

6.                                               Варналій З. С. Основи підприємництва: навч. посібник / З. С. Варналій. 3-тє вид., випр.і доп. К. : Знання-Прес, 2006. 305 с.

7.      Господарський кодекс України; Верховна Рада України : Кодекс України вiд 16.01.2003 436-IV [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi- bin/laws/main.cgi?nreg=436-15.

8.      Економіка підприємства : підручник / М. Г. Грещак, В. М. Колот, А. П. Наливайко та ін.; за заг. ред. С. Ф. Покропивного. 2-ге вид. К. : КНЕУ, 2001. 528 с.

9.     Саниахметова Н. А. Юридический справочник предпринимателя / Н. А. Саниахметова. Х. : ООО «Одиссей», 2006. 992 с.

10.     Сизоненко В. О. Сучасне підприємництво: довідник / В. О. Сизоненко. К. : Знання, 2003.

379 с.

11.     Скібіцька Л. І. Менеджмент підприємницької діяльності. Книга 1. Організація бізнесу: навч.

посібник / Л. І. Скібіцька, О. М. Скібіцький. – К. : Кондор, 2009. – 896 с.

12.          Энциклопедия начинающего предпринимателя: практические  рекомендации  /  под  ред.  В. М. Емельянова М.: Бук-пресс, 2006. 816 с.

13.      Кривов’язюк І. В. Підприємство в умовах ринку: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Київ : «КОНДОР», 2009. 840 с.

14.      Кукоба В. П. Управління антикризовою діяльністю підприємства : Навч. посіб. К. : КНЕУ, 2008. 400 с.

15.          Портна О. В., Єршова Н. Ю., Юр’єва І. А. Антикризове управління підприємством : навчальний посібник. Львів : «Магнолія 2006», 2013. 283 с.

16.       Василенко В. О. Антикризове управління підприємством : Навч. посібник. Київ : ЦУЛ, 2003. 504 с.

17.         Кальна-Дубінюк Т.П. Інноваційний консалтинг: становлення та сучасні тенденції / Т.П. Кальна-Дубінюк // ІнтерАГРО 2010 : зб. статей. К. : НУБіП, 2010. С. 20–24.

18.        Краснейчук А.О. Управлінське консультування як різновид консультаційної діяльності в системі державного управління України / А.О. Краснейчук // Вісн. НАДУ. 2007. 1. С. 43–50.

19.           Хміль Ф.І. Основи управлінського консультування : навч. посіб. / Ф.І. Хміль. К. : Академвидав, 2008. 240 с.

20.        Кропивко М.Ф. Управлінський консалтинг : навч. посіб. / М.Ф. Кропивко, Т.П. Кальна- Дубінюк, М.Ф. Безкровний та ін. К. : Агроконсалт, 2004. 344 с.

21.       Кузьмін О. Є., Книш М. Г. Ринок консалтинггових послуг стан та особливості розвитку // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Менеджмент та підприємництво в Україні : етапи становлення і проблеми розвитку. 2007. 599. С. 67–72.

22.            Дудар  Т.  Г. Напрями  розвитку  консалтингу  в  системі   підприємницької   діяльності   / Т. Г. Дудар // Проблеми інноваційно-інвестиційного розвитку. Серія : Економіка та менеджмент. - 2016. - 9. С. 79-84. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Piir_2016_9_12.

23.         Прохорчук С. Консалтинг как инструмент инновационной экономики / С. Прохорчук // Економічний дискурс. 2016. Вип. 2. С. 160–166. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ed_2016_2_19.

24.        Кузнєцов Е. А. Управлінський консалтинг в системі інноваційного розвитку економіки і менеджменту / Е. А. Кузнєцов // Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління. 2016. Т. 15, вип. 1. С. 9–22. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rectpu_2016_15_1_3.

25.          Михальчук А. В. Підприємницький ризик: функції, методи оцінки та шляхи зниження ризику / А. В. Михальчук, К. С. Вербицька // Вісник Житомирського державного технологічного університету. Серія : Економічні науки. 2015. – № 2.  С. 162–168. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vzhdtu_econ_2015_2_25.

26.      Донець Л.І. Економічні ризики та методи їх вимірювання / Л.І. Донець : навч. посібник. К.

: Центр навч. л-ри, 2006. – С. 7.

27.      Жигірь А. А. Різновиди підприємницьких ризиків та їх класифікація. Ефективна економіка.

2012. № 4. http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1063.

28.       Тоцький В. І., Лавренко В. В. Організаційний розвиток підприємства : Навч. посіб. К. : КНЕУ, 2005. 247 с.

29.       Правове регулювання земельних відносин в Україні : збірник нормативно-правових актів і судово-прокурорської практики За ред. М. І. Гаврилюка К. : Алерта, 2013. 1312 с.

30.                Земельні відносини : основи регулювання [Текст] : збірник систематизованого законодавства / укл. І. О. Сухомлин; засн. ЗАТ «ХК  «Бліц-Інформ».  К. :  Бліц-Інформ,  2011.  Вип. 2. 192 с.

31.        Сергієнко О. І. Земля і право: як уберегтися від корупції. К. : Ін-т громадян. сусп-ва, аналітично-дослідницький центр ІНСТИТУТ МІСТА: ТОВ «ІКЦ Леста», 2008. 144 с.

32.       Новаковський Л. Я. Соціально-економічні проблеми сучасного землекористування. 2-ге вид., допов. К. :Урожай, 2009. 276 с.

33.     Третяк А. М. Землеустрій: Підручник. Херсон : Олді-плюс, 2014. 250 с.

34.      Земельний кодекс України: Науково-практичний коментар / За заг. ред. В. І. Семчика. 3-є вид. , перероб. і доп. К. : Видавничий Дім «Ін Юре», 2007. 896 с.

35.      2. Мяснікова Г. Перспективи створення стартап-компаній та проблеми розвитку в Україні / Г. Мяснікова, А. Ковалев // Науковий вісник [Одеського національного економічного університету]. - 2019. - 1. - С. 100-114. - URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nv_2019_1_9.

36.            Довбенко В.  І. Маркетингова складова розвитку інноваційного підприємства / В.  І. Довбенко // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Логістика. - 2014. - № 811. - С. 99-109. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPL_2014_811_17.

37.       Попко О. В. Сучасна парадигма стартапів у бізнесі / О. В. Попко, М. В. Мальчик // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Логістика. - 2014. - № 811. - С. 275-279. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPL_2014_811_43.

38.        Ситник Н. І. Екосистема стартапів як складова інноваційної екосистеми / Н. І. Ситник // Бізнес Інформ. - 2017. - 8. - С. 89-94. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2017_8_13.

39.           Оксенюк К.  І. Стартап як прогресивна форма розвитку інноваційної підприємницької діяльності / К. І. Оксенюк // Молодий вчений. 2018. – № 6(1). С. 215–218. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2018_6(1) 51.

40.       Чазов Є. Стартап як нова форма ведення бізнесу / Є. Чазов // Наукові праці Національного університету харчових технологій. 2013. – № 52. С. 122–128. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npnukht_2013_52_17.

41.           Гарафонова О. І. Основні тенденції розвитку стартап-проектів як форми інноваційно креативних підприємств на українському ринку комп’ютерного програмування / О. І. Гарафонова, В. Ю. Кулинич // Бізнес Інформ. 2017. – № 10. С. 133–138. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2017_10_21.

42.         Бояринова К. О. Особливості законодавчого регулювання діяльності стартап-компаній в Україні / К. О. Бояринова, К. О. Копішинська // Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». 2017. – № 14. С. 393–398. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/evntukpi_2017_14_62.

43.          Малойван В. В. Інвестування бізнес-ангелами інноваційних проектів в Україні / В. В. Малойван // Право та інноваційне суспільство. 2015. – № 1. С. 49–53. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pric_2015_1_8.

44.      Колєснік В. В. Проблеми правового регулювання діяльності бізнес-ангелів в Україні / В. В. Колєснік // Збірник наукових праць Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. «Право». 2011. Вип. 16. С. 164–169. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkhnpu_pravo_2011_16_28.

45.      Єрмак С. О. Інноваційні форми фінансування створення і розвитку малого підприємництва / С. О. Єрмак, Л. Д. Костакова, В. В. Плотницька // Проблеми економіки. 2017. 2. С. 264–269. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pekon_2017_2_36.

46.       Дідик А. М. Інноваційні важелі забезпечення полівекторного розвитку підприємств: досвід економічно розвинутих країн / А. М. Дідик // Бізнес Інформ. 2016. – № 4. С. 59–63. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2016_4_10.

47.        Галенко С. М. Інноваційне підприємництво як інструментальна основа фундаментальних

світогосподарських трансформацій / С. М. Галенко, Д. С. Очеретний // Бізнес Інформ. 2016. – № 8. С. 59–63. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2016_8_10.

48.     Самолюк Н. М. Інноваційне підприємництво: стан та перспективи розвитку в Україні / Н. М. Самолюк // Вісник Національного університету водного господарства та природокористування. Економічні науки. 2016. Вип. 1. С. 135–142. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnuvgp_ekon_2016_1_18.

49.         Клебан О. Л. Інноваційне підприємництво як ключовий фактор сучасного економічного розвитку / О. Л. Клебан, Н. В. Войтович // Вісник Національного університету Львівська політехніка". Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. 2012. – № 748.

– С. 239–243. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPM_2012_748_36.

50.      Ґільбо Кріс. Стартап на $ 100. Як перетворити хобі на бізнес / пер. з англ. Антоніна Ящук. К. : Наш формат, 2017. 264 с.

51.      Катренко А. В. Управління ІТ-проектами [Книга 1. Стандарти, моделі та методи управління проектами] : [підручник]. Львів : «Новий Світ 2000», 2011. 550 с.

52.      Кучеренко В. Р., Карпов В. А., Маркітан О. С. Бізнес-планування фірми : Навч. посіб. К. : Знання, 2006. 423 с.

53.          Зінь Е. А., Турченюк М. О.  Планування  діяльності  підприємства  :  Підручник.    К.  :  ВД «Професіонал», 2004. 320 с.

54.         Іванова В. В. Планування і контроль на підприємстві : навчальний посібник. Суми : Університетська книга, 2011. 443 с.

55.      Должанський І. З., Загорна Т. О. Бізнес-план : технологія розробки. Навчальний посібник. К. : Центр навчальної літератури, 2006. 384 с.

56.      Барроу К., Барроу П., Браун Р. Бізнес-план : практ. посіб. : Пер. з 3-го англ. вид. К. : Т-во

«Знання», КОО, 2001. – 285 с.

57.         Покропивний С. Ф., Соболь С. М., Швиданенко Г. О., Дерев’янко О. Г. Бізнес-план : технологія розробки та обґрунтування : Навч. посібник. вид. 2-ге, доп. К. : КНЕУ, 2002. 379 с.

58.         Плескач В. Л., Затонацька Т. Г. Інформаційні системи і технології на підприємствах : підручник. К. : Знання, 2011. 718 с.

59.          Роженко, О.В. Лекції з дисципліни Економіка малого бізнесу: для студентів ступеня

«бакалавр» / О.В. Роженко; М-во освіти і науки України, Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського, каф.підприємництва і торгівлі. Кривий Ріг: ДонНУЕТ, 2017. 234 с.

60.     Щербина В.С. Господарське право: підручник. 3-є вид. К. : Юрінком-Інтер, 2007.

61.       Кушнір О. В. Правове регулювання підприємницької діяльності та формування державної економічної політики // Наукові праці МАУП, 2014. Вип. 2 (41). С. 104.–107.

62.                   Закон   України   «Про  ліцензування  видів  господарської  діяльності»      222-VIII, від 02.03.2015. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/222-19/print.

63.              Зовнішньоекономічна діяльність : підприємство-регіон [монографія] /Козак Ю. Г., Притула Н. В., Єрмакова О. А. та ін. К. : Центр учбової літератури, 2016. 240 с.

64.       Тюріна Н. М., Карвацка Н. С. Зовнішньоекономічна діяльність підприємств : навчальний посібник. К. : Центр учбової літератури, 2013. 408 с.

65.       Міжнародний агробізнес: навч. пос. / за ред. І. Ю. Сіваченка, О. В. Захарченка К.: центр учбової літератури, 2008. 266 с.

66.      Зіновчук В. В., Довженко В. А. Сільськогосподарська кооперація: проблеми та перспективи.

Економіка АПК. 2017. № 9. С. 90–94.

67.         Кірейцева О. В., Сокол Л. М. Екологічні аспекти сільськогосподарського виробництва.

Економіка АПК. 2017. № 7. С. 29–36.

68.      Шпикуляк О. Г., Іванченко В. О. Досвід Німеччини у розвитку енергетичних кооперативів: перспективи для України. Економіка АПК. 2018. 8. С. 92–101.

69.           Кирилов Ю. Є., Грановська В. Г., Крикунова В. М. Чинники та стимули розвитку органічного сегмента аграрного виробництва в країнах світу. Економіка АПК. 2018. 7. С. 16–27.

70.       Прокопа І. В., Беркута Т. В. Господарства населення в сучасному аграрному виробництві і сільському розвитку; НАН України; Ін-т екон. та прогнозув. К. 2011. 240 с. : 31 табл., 9 рис.

71.      Морохова В. О., Здрилюк В. Б. Маркетинг відносин в агробізнесі: формування та розвиток [Текст] : монографія. Луцьк : Вежа-Друк, 2014. 212 с.

72.     Хорунжий М. Й. Аграрна політика : підручник. К. : КНЕУ, 2010. 321 с.

73.       горьовий В. П. Менеджмент фермерських господарств [текст] : навч. посіб. / за ред. В. П. Горьового. К. : «Центр учбової літератури», 2014. 366 с.

74.            Топалов А. Д., Скоробогатько С. В., Ільяшенко В. А. Організація виробництва в підприємствах АПК : Навчальний посібник. К.: Центр навчальної літератури, 2006. 384 с.

75.           Собкевич О. В., Русан В. М., Юрченко А. Д., скороход В. О. Розвиток аграрного виробництва як передумова забезпечення продовольчої безпеки України : аналіт. доп. / за заг. ред. Я. А. Жаліла. К. : НІСД, 2011. 104 с.

76.      Чепурда Л. М., Бєляєва С. С., Плахотнікава М. В. та ін. Економіка та організація об’єднань підприємств : Навчальний посібник / під заг. ред. Л. М. Чепурди. К. : ВД «Професіонал», 2005. 272 с.

77.       Збарський В. К., Мацибора В. І., Чалий А. А., Степасюк Л. М., Рогач С. М., Гуцул Т. А., Суліма Н. М. Економіка сільського господарства : Навч. посіб. / за ред. В. К. Збарського і В. І. Мацибори. К. : Каравела, 2009. 264 с.

78.           Дмитрук Б. П., Пітель Н. Я., Подзігун С. М. Спільне підприємництво в сільському господарстві : Навчальний посібник. К. : Центр учбової літератури, 2007. 228 с.

79.      Ковешніков В. С., Мальська М. П., Роглєв Х. Й. Організація готельно-ресторанної справи : навч. посіб. К. : Кондор-Видавництво, 2015. 752 с.

80.          Машир Н. П., Пасюк А. П. Ресторанний сервіс та секрети гостинності : навчальний посібник. К. : Кондор-Видавництво, 2016. 392 с.

81.      Скопень М. М., Сукач М. К., Будя О. П., Артеменко О. І., Хрущ Л. А. Інформаційні системи і технології в готельно-ресторанному та туристичному бізнесі : підручник / за ред. д. т. н., проф. М. К. Сукача та к. е. н., доц. М. М. Скопеня. К. : Видавництво Ліра-К, 2016. 764 с.

82.        Проектування підприємств готельно-ресторанного господарства : навч. посіб. : [для вищ. навч. закл.] видання 2-е перероблене і доповнене / [П’ятницька Н. О., Зубар Н. М., П’ятницька Г. Т., Агафонова Л. Г., Бунтова Н. В. та ін. ]; за заг. ред. Н. О. П’ятницької, Н. М. Зубар. К. : КУТЕП, 2016. 407 с.

83.      Рудик Н. І. Формування ефективного ринку сільськогосподарської продукції : монографія. Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі українки, 2010. 212 с.

84.          Дмитрук Б. П. Організація біржової діяльності в агропромисловому комплексі : Навч. посібник. К. : Либідь, 2001. 344 с.

85.        Дудяк Р. П. Аграрні біржі в Україні: проблеми і тенденції розвитку / Р. П. Дудяк, Р. М. Гладій // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». 2001. – № 417: Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. С. 431–435.

86.      Янишин Я., Булик О., Лаврів І. Функціонування аграних бірж в Україні. Аграрна економіка.

2014. Т. 7. № 3–4. С. 47–52.

87.            Апопій В. В., Міщук І. П., Ребицький В. М., Рудницький С. І., Хом’як Ю. М. Організація торгівлі : підручник; 3-тє вид. / за редакцією Апопія В. В. – К. : Центр учбової літератури, 2009. – 632 с.

88.         Герасимчук З. В., Ковальська Л. Л., Вахович І. М. Організація та технологія торгівлі : Навчальний посібник. Луцьк : Надстир’я, 2005. 324 с.

 

16. Інформаційні ресурси

 

1.     Державна служба статистики України: http://www.ukrstat.gov.ua .

2.     Державна регуляторна служба України:www.drs.gov.ua .

3.     Державна податкова адміністрація України: http://www.sta.gov.ua .

4.     Кабінет Міністрів України: http://www.kmu.gov.ua

5.     Верховна Рада України: http://zakon.rada.gov.ua .

6.     Міністерство аграрної політики України: www.minagro.kiev.ua

7.     Міністерство економічного розвитку і торгівлі України: www.me.gov.ua .

8.     Національна бібліотека України ім. В.І. Вернадського. www.nbuv.gov.ua.

9.     Рахункова плата України: www.ac-rada.gov.ua .

10.      Портал Європейського Союзу всіма мовами країн ЄС: http://europa.eu