Практичні завдання до теми 8
Ситуація 1.
Прочитавши історію однієї відомої компанії,
спробуйте дати відповіді на запитання.
Приклад товару: Компанія «Dyson»
Винахідник Джеймс Дайсон запропонував пилосос без
мішка, який мав більшу потужність всмоктування, ніж звичайні пилососи, і краще
чистив килими. Багатьох людей не влаштовували їхні старі пилососи, тож на
пилососи Dyson виник попит. Винагорода компанії була в тому, що зароблених коштів
вистачило не лише на те, щоб покрити виробничі витрати, а й на те, щоб
розширити асортимент пилососів і почати розробляти нові продукти.
Запитання:
1. Чи можна вважати винахід Джеймса Дайсона вдалою
бізнес- ідеєю? В чому полягає особливість даного винаходу?
2. Чи відрізняється бізнес-ідея Джеймса Дайсона від
звичайного творчого задуму? Якщо так, то чим саме?
3. Як ви вважаєте, на кого і на що орієнтувався
Джеймс Дайсон створюючи свій винахід?
4. Чи правильно, на вашу думку, вчинив відомий
винахідник, коли почав вкладати зароблені кошти у подальший розвиток свого
бізнесу?
Ситуація 2.
Прочитавши історію однієї відомої компанії,
спробуйте дати відповіді на запитання.
Приклад послуги: Авіакомпанія «Easyjet»
Авіакомпанія Easyjet здійснила революцію у галузі
повітряних перевезень, зробивши їх доступними. Компанія розпочала свою
діяльність у 1995 році, маючи два літаки і здійснюючи авіаперевезення за
низькою ціною. Вартість квитків покривала основну послугу, а за додаткові
послуги, такі як перевезення багажу та харчування на борту, стягувалась
додаткова плата. Високий попит сприяв успіху компанії. Винагородою Easyjet
стало те, що зараз це одна з найбільших авіакомпаній у Європі, яка у 2000 році
розмістила свої акції на Лондонській фондовій біржі.
Запитання:
1. Що революційного здійснила авіакомпанія Easyjet у
галузі повітряних перевезень, що суттєво вирізняло її з числа конкурентів?
2. Як ви вважаєте, що сприяло швидкому успіху даної
компанії на ринку авіаперевезень?
3. Чи достатньою, на вашу думку, була винагорода для
компанії Easyjet внаслідок проведених нововведень?
Ситуація 3.
Компанія Макінтоша «Сафареквіп» споряджає сафарі і
всіх інших, хто збирається в тривалу сухопутну подорож. Корпоративний та
інституційний ринок, включно з експедиціями та дослідженнями з метою відкриття
родовищ нафти чи інших корисних копалин або інших проектів у країнах третього
світу, також щойно починає створюватися.
Ідея народилася у зв’язку з труднощами, які спіткали
Макінтоша під час дослідження Африки на «лендровері» та сходження там на гори в
70-х роках. Щоб підготуватися до подорожі, він витратив два роки. Не було
жодного джерела, з якого він міг би отримати допомогу, пораду або спорядження.
Це стало для нього натяком на те, що для цього має існувати відповідний ринок.
Чи не так само це буває, запитував він себе, з іншими сухопутними
мандрівниками, які їдуть на сафарі, подорожують для розваги, здійснюють
географічні експедиції або навіть шукають корисні копалини?
Досвід, одержаний ними в африканських сафарі,
засвідчив неприємний факт, що багажники на даху автомобілів руйнуються в місцях
кріплення через 21 тисячу миль їзди нерівною місцевістю. Розв’язання, до якого
він прийшов, полягало в тому, щоб, по-перше, знайти модель багажника кращої
конструкції, яку було б легше знімати, а по-друге, змінити конструкцію знімних
елементів всередині транспортного засобу. Він перебудував свою машину від шасі
до даху за два роки, проведені в Південній Африці, витрачаючи на свою роботу
кошти, зароблені на посаді менеджера середньої ланки в гірничодобувній
компанії. Потім іще через два роки він, повернувшись додому, вивчав літературу
про подорожі та їзду нерівною місцевістю.
Зробити свій крок його змусило скорочення штатів,
після того як він змінив багато місць роботи. «Я вирішив запропонувати на ринку
свої навички як мандрівника. Багатьом людям потрібно знати, як це
робиться. Я вмістив рекламне оголошення в журналі «Тревеллер», пропонуючи
обладнання та консультації, і мало-помалу розпочав займатися цим бізнесом».