Тема 6. Суть, концепції та види маркетингу

 

Питання для самоперевірки

1.    Походження і сутність маркетингу.

2.    Комплекс маркетингу, основні функції та види маркетингу.

3.     Концепції маркетингу.

Основні терміни і поняття

Споживач. Потреби. Попит. Маркетинг. Комплекс маркетингу. Цільовий ринок. Функції маркетингової діяльності. Комерційний маркетинг. Некомерційний маркетинг. Споживчий маркетинг. Промисловий маркетинг. Концепції маркетингу. Маркетингова виробнича концепція. Маркетингова товарна концепція. Маркетингова збутова концепція. Традиційна маркетингова концепція. Концепція соціально-етичного маркетингу.

Рекомендована література

1, 3, 5, 15.

Перевір себе

1.    У чому полягає суть маркетингової діяльності?

2.    Назвіть основні функції маркетингу.

3.    Назвіть основні складові комплексу маркетингу.

4.    Що є об’єктами маркетингових досліджень?

5.    Розкрийте зміст концепцій маркетингу.

Тести

1.    Потреба – це:

а) внутрішнє прагнення людини до отримання певних життєвих благ;

б) зовнішній фактор, який створює інтерес у людини до певних товарів;

в) самооцінка людиною своїх інтересів з позиції пріоритетності їх задоволення;

г) вторинний чинник, який відбиває певні відносини, що властиві соціальному оточенню людини.

 

 

2.    Першим кроком маркетингової діяльності організації має бути:

а) проведення інформаційної кампанії для клієнтів;

б) створення товару;

в) дослідження ринку і потреб споживачів;

г) організація системи збуту та просування товарів.

 

3.    Попит відображає:

а) потребу в конкретному виді продукції;

б) потребу в товарі;

в) потребу в товарі, який відповідає запитам споживача;

г) потребу в товарі, що підкріплена платоспроможністю.

 

4.    Цільовими споживачами організації є:

а) лояльні до неї споживачі;

б) постійні клієнти;

в) потенційні покупці продукції;

г) споживачі, які приносять організації найбільші доходи.

 

5.    Яка з концепцій маркетингу орієнтована на масовість та мінімізацію витрат?

а) виробнича;

б) товарна;

в) збутова;

г) соціально-етична.