Практичне заняття 2. Маркетингова товарна політика

 

1.    Маркетинговий аналіз товару

2.    Класифікація товарів

3.    Життєвий цикл товару

4.    Торговельні марки

5.    Упаковка як елемент товару

6.    Сервісне обслуговування

 

Основні терміни і поняття

Товар. Три рівні товару. Конкурентоспроможність товару. Якість товару. Торговельна марка. Бренд. Життєвий цикл товару. Стадії життєвого циклу товару. Упаковка товару. Сервіс.      

 

Перевір себе

1.    У чому полягає суть маркетингового аналізу товару?

2.     Які вимоги до створення торговельної марки?

3.    Де здійснюється  реєстрація торговельних марок в Україні?

4.    Назвіть стадії життєвого циклу товару та охарактеризуйте їх.

5.     Які ви знаєте причини невдач нових товарів?

 

Тести

1.    Який товар не належить до рівнів маркетингового аналізу:

а) за тривалістю ринкового життя;

б) у реальному виконанні;

в) товар з підкріпленням;

г) за задумом.

 

2.     Сонцезахисний крем належить до товарів:

а) постійного попиту;

б) імпульсивного попиту;

в) вимушеного попиту;

г) особливого попиту.

 

3.    Комп’ютери належать до такої класифікаційної групи:

а) сировина і матеріали;

б) капітальне майно;

в) ділові послуги;

г) комплектуючі.



4.     Які етапи становлять життєвий цикл товару:

а) зародження ідеї, впровадження, зрілості та спаду;

б) впровадження, зрілості та спаду;

в) розробка, впровадження, зростання, зрілості, спаду;

г) виникнення, зростання, спаду та зникнення.

 

5.     Предмети антикваріату належать до товарів:

а) попереднього вибору;

б) повсякденного попиту;

в) пасивного попиту;

г) особливого вибору.

 

6. Споживач вибрав у супермаркеті рідке мило, шампунь і гель для душу. Біля каси помітив каву в розових пакетиках і вирішив придбати кілька. У цьому випадку кава є товаром:

а) попереднього вибору;

б) пасивного попиту;

в) екстренного попиту;

г) імпульсивного попиту.

 

7. Розробка нового товару передбачає такі етапи:

а) збирання інформації, розробка ідеї, втілення ідеї у виробництво, реалізація товару, коригування ідеї;

б) поява ідеї, розробка концепції товару, розробка стратегії маркетингу, аналіз власних можливостей, апробація, масове виробництво;

в) збір інформації, розробка пробної моделі товару, ринкове випробування товару, виробництво товару;

г) аналіз зовнішнього середовища компанії, розробка власного товару з певними ринковими перевагами, виробництво та реалізація продукції.

 

8. На якому етапі життєвого циклу швидше за все перебуває товар, якщо компанія отримує  прибуток і несе значні витрати на просування товару:

а) розробки товару;

б) впровадження товару на ринок;

в) зрілості;

г) зростання.

 

 

 

9. Набуття права інтелектуальної власності на торговельну марку засвідчується:

а) ліцензією;

б) патентом;

в) свідоцтвом;

г) паспортом.

 

10. Споживчі товари поділяються на:

а) товари повсякденного попиту, товари постійного попиту, товари особливого попиту, товари пасивного попиту;

б) товари повсякденного попиту, товари промислового попиту, товари особливого попиту, товари пасивного попиту;

в) товари повсякденного попиту, товари постійного попиту, товари вимушеного попиту, товари пасивного попиту;

г) товари повсякденного попиту, товари попереднього вибору, товари особливого попиту, товари пасивного попиту.

 

Практичне завдання

Користуючись даними таблиці визначити вид маркетингу

 

                                                                                                  Таблиця 2.1

№ п/п

Стан попиту

Завдання маркетингу

Вид маркетингу

1.

Негативний

Створити попит

 

2.

Відсутній

Стимулювати попит

 

3.

Потенційний

Розвинути попит

 

4

Знижений

Підвищити попит

 

5.

Мінливий

Збалансувати попит

 

6.

Повний

Підтримати попит

 

7.

Надмірний

Знизити попит

 

8.

Ірраціональний

Ліквідувати попит