МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ЛУЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

 

Факультет бізнесу

Кафедра маркетингу

 

 

 

 

                                                                   ЗАТВЕРДЖУЮ

Зав. кафедри ________________ Морохова В.О.

«______»_______________2019 року

 

 

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«МАРКЕТИНГ ІННОВАЦІЙ»

 

 

для здобувачів другого (магістерського) рівня

освітньо-професійної програми Маркетинг

галузі знань 07 Управління та адміністрування

спеціальності  075 Маркетинг

мова навчання  українська

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019 рік

 

 

 


 Робоча програма навчальної дисципліни «Маркетинг інновацій» спеціальності 075 Маркетинг освітньо-професійної програми «Маркетинг» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти V курсу.

 

Розробник: Морохова Валентина Олександрівна, к.е.н., професор

 

Робоча програма розглянута та затверджена на засіданні кафедри маркетингу

Протокол від  «27» серпня 2019   року  № 12

 

 

 

 

Ó к.е.н., професор Морохова В.О.

                        Ó Луцький НТУ, 2019 рік

 


1. Опис навчальної дисципліни

 

Найменування показників

Галузь знань, спеціальність, ступінь вищої освіти

Характеристика навчальної дисципліни

денна форма навчання

заочна форма навчання

Кількість кредитів  – 5

Галузь знань

07 Управління та адміністрування

Вибіркова

Спеціальність

075 Маркетинг

 

Модулів – 2

Рік підготовки:

Змістових модулів – 2

1-й

1-й

Семестр

Загальна кількість
годин – 150

1-й

1-й

Лекції

Тижневих годин для денної форми навчання:

аудиторних – 2

самостійної роботи студента – 6

Ступінь вищої освіти:

магістр

15 год.

6 год.

Практичні, семінарські

15 год.

4 год.

Самостійна робота

105 год.

140 год.

Індивідуальна робота

15

-

Вид контролю:  екзамен

 

 

2. Мета та завдання та компетентності навчальної дисципліни

 

Мета дисциплінинабуття теоретичних знань в галузі інноваційного маркетингу та практичних навичок щодо просування нововведень на ринок товарів і послуг.

Завдання дисципліни:

-       ознайомлення студентів з відповідними поняттями, категоріями, системами та алгоритмами маркетингу інновацій;

-       відпрацювання практичних навичок розв’язування маркетингових завдань та виконання відповідних функцій в галузі інноваційної діяльності;

-       виховання здатності до творчого пошуку напрямків та резервів удосконалення маркетингової діяльності підприємств щодо просування нововведень на ринок товарів і послуг.

Для досягнення зазначених вище цілей виклад змісту даного курсу планується в програмі за принципом – від найбільш загальних, фундаментальних понять, що дають уявлення про суть маркетингу інновацій загалом, до конкретних відомостей і рекомендацій щодо виконання окремих функцій інноваційного маркетингу.

Компетентності та заплановані результати навчання

Дисципліна «Маркетинг інновацій», забезпечує набуття здобувачами освіти компетентностей:

Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в сфері маркетингу в професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.

Загальні компетентності

ЗК1. Здатність приймати обґрунтовані рішення.

ЗК2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

ЗК3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.

ЗК4. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.

ЗК5. Навички міжособистісної взаємодії.

ЗК6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК7. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.

ЗК8. Здатність розробляти проекти та управляти ними.

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності

СК1. Здатність логічно і послідовно відтворювати та застосовувати знання з найновіших теорій, методів і практичних прийомів маркетингу.

СК2. Здатність коректно інтерпретувати результати останніх теоретичних досліджень у сфері маркетингу та практики їх застосування.

СК3. Здатність до проведення самостійних досліджень та інтерпретації їх результатів у сфері маркетингу.

СК4. Здатність застосовувати творчий підхід до роботи за фахом.

СК5. Здатність до діагностування маркетингової діяльності ринкового суб’єкта, здійснення маркетингового аналізу та прогнозування.

СК6. Здатність обирати і застосовувати ефективні засоби управління маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта на рівні організації, підрозділу, групи, мережі.

СК7. Здатність розробляти і аналізувати маркетингову стратегію ринкового суб’єкта та шляхи її реалізації з урахуванням міжфункціональних зв’язків.

СК8. Здатність формувати систему маркетингу ринкового суб’єкта та оцінювати результативність і ефективність її функціонування.

 

3.      Очікувані результати навчання

У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен  вміти:

Р1. Знати і вміти застосовувати у практичній діяльності сучасні принципи, теорії, методи і практичні прийоми маркетингу.

Р2. Вміти адаптовувати і застосовувати нові досягнення в теорії та практиці маркетингу для досягнення конкретних цілей і вирішення задач ринкового суб’єкта.

Р3. Планувати і здійснювати власні дослідження у сфері маркетингу, аналізувати його результати і обґрунтовувати ухвалення ефективних маркетингових рішень в умовах невизначеності.

Р4. Вміти розробляти стратегію і тактику маркетингової діяльності з урахуванням крос-функціонального характеру її реалізації.

Р5. Презентувати та обговорювати результати наукових і прикладних досліджень, маркетингових проектів державною та іноземною мовами.

Р6. Вміти підвищувати ефективність маркетингової діяльності ринкового суб’єкта на різних рівнях управління, розробляти проекти у сфері маркетингу та управляти ними.

Р7. Вміти формувати і вдосконалювати систему маркетингу ринкового суб’єкта.

Р8. Використовувати методи міжособистісної комунікації в ході вирішення колективних задач, ведення переговорів, наукових дискусій у сфері маркетингу.

Р9. Розуміти сутність та особливості застосування маркетингових інструментів у процесі прийняття маркетингових рішень.

Р10. Обґрунтовувати маркетингові рішення на рівні ринкового суб’єкта із застосуванням сучасних управлінських принципів, підходів, методів, прийомів.

Р11. Використовувати методи маркетингового стратегічного аналізу та інтерпретувати його результати з метою вдосконалення маркетингової діяльності ринкового суб’єкта.

Р12. Здійснювати діагностування та стратегічне й оперативне управління маркетингом задля розробки та реалізації маркетингових стратегій, проектів і програм.

Р13. Керувати маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта, а також його підрозділів, груп і мереж, визначати критерії та показники її оцінювання.

Р14. Формувати маркетингову систему взаємодії, будувати довгострокові взаємовигідні відносини з іншими суб’єктами ринку.

Р15. Збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх результати із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення

4. Програма навчальної дисципліни

 

Модуль  1. Стратегічні та оперативні аспекти маркетингу інновацій

 

Тема 1. Інновація як об’єкт маркетингової політики

Поняття інновації. Статичний та динамічний аспект терміну «інновація». Основні ознаки інновації. Основні підходи до віднесення категорії «новий товар» до категорії «інновація». Систематизація існуючих класифікацій інновацій. Радикальні і часткові інновації. Технічні і організаційно-управлінські інновації. Інновації щодо продуктів і процесів. Схильність до інновацій в залежності від економічної ситуації. Інновації з точки зору виробника і з позиції споживача. Цілі, на які орієнтується підприємство в процесі здійснення інноваційної діяльності. Вплив найважливіших типів інновацій на основні показники економічної діяльності промислового підприємств. Життєвий цикл інновації.

Тема 2. Управління інноваційним процесом на засадах маркетингу

Концепція маркетингу інновацій: основні елементи. Стратегія інноваційного проекту. Основні аспекти аналізу маркетингової стратегії. Маркетингові дослідження інноваційного проекту: завдання, напрямки. Структура системи взаємовідносин між виробниками, торговими агентами і споживачами. Маркетинговий аналіз в процесі дослідження інноваційного проекту. «Кабінетні» і «польові» дослідження. Визначення цільового ринку для інноваційного проекту, опис і аналіз структури цього ринку. Ідентифікація споживачів, їх потреб і поведінки. Ринок споживчих товарів і товарів виробничого призначення: специфічні характеристики. Дослідження конкурентного середовища. Оцінка ризиків за результатами маркетингового дослідження. Елементи стратегії маркетингу інноваційного проекту: географічний регіон, частка ринку, зв’язки «продукт-ринок», конкуренція і розвиток ринку. Оперативні аспекти концепції маркетингу: продукт і політика відносно продукту, ціна і цінова політика просування, продажі і канали збуту.

Тема 3. Новий товар в концепції маркетингу

Основні принципи маркетингу при здійсненні інноваційної діяльності. Особливості інновації як товару. Аспекти, у яких може розглядатись інноваційний маркетинг. Маркетинг нового продукту як складова інноваційного  маркетингу. Стратегія протягування інновації. Стратегія пристосування інновації. Основні товарні характеристики, що впливають на споживчу реакцію на товар-новинку. Категорії споживачів стосовно їх новаторства. Основні відмінності між новаторами та консерваторами. Чинники реалізації нових товарів (сили трьох «К»): клієнти, конкуренти, кардинальні зміни. Конкурентні переваги: систематизація факторів успіху чи неуспіху нововведення.

Тема 4. Планування та організація створення нового товару

Основні зауваження створення нового продукту. Варіанти рішень щодо створення нового продукту. Головні чинники, що впливають на організацію інноваційної діяльності. Підходи до розуміння категорії «новий товар». Класифікаційні ознаки нового товару. Чинники комерційного успіху нових товарів. Фактори, які потрібно враховувати при створенні нової наукомісткої й високотехнологічної продукції. Сучасні тенденції інформаційного забезпечення створення нової продукції. Етапи планування нового продукту: зміст кожного етапу. Участь служби маркетингу в інноваційному процесі. Критерії оцінювання ринкових перспектив інноваційного продукту: методичні рекомендації американської консультаційної фірми «А. С. Нільсен»; матриця попередньої оцінки комерційних шансів нового товару американської консалтингової групи (MDA).

 

 


Модуль 2. Маркетингове забезпечення комерційного потенціалу товарних інновацій

 

Тема 5. Функціонально-вартісне обґрунтування інноваційних рішень

Критерії економічної раціональності інноваційних рішень. Сутність та значення функціонально-вартісного аналізу (ФВА). Мета та головні завдання ФВА. Принципи ФВА. Етапи процесу ФВА. Участь фахівців з маркетингу у здійсненні ФВА. Опис, упорядкування та систематизація функцій вибору в процесі ФВА. Найбільш поширені форми ФВА: корегуючи, творча, інверсна. Роль окремих форм ФВА стосовно функцій вибору. Основні процедури (аналітичні та розрахункові роботи), різних форм ФВА. Методичні особливості різних форм ФВА.

Тема 6. Якість і конкурентоспроможність продуктових інновацій

Якість інновацій: матеріальні і нематеріальні параметри (характеристика). Рівні якості інновації: якість проекту інновації, якість виготовлення інновації (якість відповідності), якість обслуговування клієнта. Якість інновації в промисловому маркетингу з точки зору організації-споживача. Основні напрямки оцінювання рівня якості виробником інновації: категорії прибутковості і конкурентоспроможності.  Сутність конкурентоспроможності продукції та етапи її оцінювання. Параметри та показники, за якими проводять оцінку конкурентоспроможності товару. Оцінювання перспективності товарів за інтегральним показником конкурентоспроможності.

Тема 7. Дизайн нового товару

Роль технічної естетики та ергономіки в підвищенні конкурентоспроможності нового товару. Особливості взаємодії системи «людина-техніка-середовище». Технічна естетика і художнє конструювання нового товару. Взаємодія ергономіки з технічною естетикою. Дизайн як важлива складова частина конструювання виборів: сутність та мета. Естетичність вибору як зовнішнє вираження художнього конструювання. Комплексні показники естетичності вибору: художньо-інформаційна виразність, раціональність організації форми товару, цілісність композиції, досконалість виробничого виконання. Ергономічні вимоги до товару. Структура ергономічних показників якості товару.

Тема 8. Фактори, що визначають комерційний потенціал інновацій

Соціологічні фактори оцінки й вибору нововведень: законність, надійність, соціальні вигоди та дія на навколишнє середовище. Головні типи стандартів в області стандартизації продукту. Фактори ділового ризику для оцінки й вибору нововведень. Ризики пов’язані з розробкою нового продажу: функціональна й виробнича здійснимість, НДДКР, маркетингові дослідження, розробка товару. Ризики отримання достатнього прибутку від підприємництва: витрати на капіталовкладення, період окупності, рентабельність. Фактори аналізу попиту для оцінки й вибору нововведень. Основні аспекти вивчення попиту: потенціал ринку, потенціал збуту, тенденції попиту, тривалість життєвого циклу продукту, потенціал асортименту виборів. Фактори визнання на ринку для оцінки й вибору нововведень: сумісність використовуваних видів продуктів необхідність навчання для правильного використання нового продукту здатність задовольнити потреби, очевидність переваг нового продукту, обслуговування. Фактори конкуренції для оцінки й вибору нововведень: зовнішній вигляд, функціональні аспекти, довговічність продукту, ціна, існуючі і потенційні конкуренти.

Тема 9. Оцінка ефективності інновацій

Сутність та напрямки проектного аналізу інноваційній діяльності. Стадії інвестиційного проекту. Основні аспекти проектного аналізу: економічний, технічний, організаційний, соціальний, екологічний, фінансовий. Види ефектів від інноваційного проекту. Система показників, які відтворюють співвідношення затрат і результатів. Показники оцінки економічної ефективності інноваційних проектів. Показники, які вимірюють результати інноваційної діяльності. Показники оцінки інноваційної інфраструктури.

 

 


5. Структура навчальної дисципліни

 

Назви змістових модулів і тем

Кількість годин

Денна форма

Заочна форма

усього

у тому числі

усього

у тому числі

л

п

інд.

с.р.

л

п

інд.

с.р.

Модуль 1. Стратегічні та оперативні аспекти маркетингу інновацій

Тема 1. Інновація як об’єкт маркетингової політики

15

2

2

2

9

15

1

1

-

13

Тема 2. Управління інноваційним процесом на засадах маркетингу

15

2

2

2

9

15

-

-

-

15

Тема 3. Новий товар в концепції маркетингу

15

2

2

2

9

15

1

-

-

14

Тема 4.  Планування та організація створення нового товару

15

2

2

2

9

15

1

1

-

13

Всього за модулем 1

60

8

8

8

36

60

3

2

-

55

Модуль 2. Маркетингове забезпечення комерційного потенціалу товарних інновацій

Тема 5. Функціонально-вартісне обґрунтування інноваційних рішень

15

1

1

1

12

15

1

1

-

13

Тема 6. Якість і конкурентоспроможність продуктових інновацій

20

1

1

1

17

20

1

1

-

18

Тема 7. Дизайн нового товару

20

1

1

1

17

20

-

-

-

20

Тема 8. Фактори, що визначають комерційний потенціал інновацій

20

2

2

2

14

20

-

-

-

20

Тема 9. Оцінка ефективності інновацій

15

2

2

2

9

15

1

-

-

14

Всього за модулем 2

90

7

7

7

69

90

3

2

-

85

Усього годин

150

15

15

15

105

150

6

4

-

140

 


6. Теми практичних занять

 

з/п

Назва теми

Кількість годин

Денна форма

Заочна форма

Модуль 1. Стратегічні та оперативні аспекти маркетингу інновацій

 

1.

Тема 1. Інновація як об’єкт маркетингової політики

2

1

 

Практичне заняття 1. Типи продуктових інновацій і їх оцінка з позиції виробника і споживача.

1.   Основні підходи щодо визначення новизни товару

2.   Систематизація існуючих класифікацій інновацій

3.   Етапи життєвого циклу інновацій

Рішення ситуаційних задач по темі

 

 

2.

Тема 2. Управління інноваційним процесом на засадах маркетингу

2

-

 

Практичне заняття 2. Розробка концепції інноваційного проекту і концепції маркетингу

1.   Стратегія конкуренції і розширення ринку

2.   Основні елементи визначення стратегії інноваційного проекту

3.   Комплекс маркетингу інноваційного проекту

Рішення ситуаційних задач по темі

 

 

3.

Тема 3.  Новий товар в концепції маркетингу

2

-

 

Практичне заняття   3. Маркетинг нового товару

1.   Характеристика споживачів – новаторів

2.   Систематизація факторів успіху нововведення

3.   Етапи розробки товару – новинки

Рішення ситуаційних задач по темі

 

 

4.

Тема 4. Планування та організація створення нового товару

2

1

 

Практичне заняття 4. Планування нового продукту

1.   Класифікаційні ознаки нових товарів

2.   Участь служби маркетингу в інноваційному процесі

3.   Критерії оцінки нового виробу

Рішення ситуаційних задач по темі

 

 

Разом за модулем 1

8

2

 

Модуль 2. Маркетингове забезпечення комерційного потенціалу товарних інновацій

 

5.

Тема 5. Функціонально-вартісне обґрунтування інноваційних рішень

1

1

 

Практичне заняття 5. Критерії економічної раціональності інноваційних рішень

1.   Основні завдання ФВА

2.   Методика ФВА

3.   Методичні особливості різних форм ФВА

Рішення ситуаційних задач по темі

 

 

 

6.

Тема 6. Якість і конкурентоспроможність продуктових інновацій

1

1

 

Практичне заняття  6. Маркетингове забезпечення якості і конкурентоспроможності продуктових інновацій

1.   Рівні якості інновацій

2.   Оцінка рівня якості з точки зору споживача і виробника

3.   Методика оцінки конкурентоспроможності продуктових інновацій

Рішення ситуаційних задач по темі

 

 

 

 


 

з/п

Назва теми

Кількість годин

Денна форма

Заочна форма

7.

Тема 7. Дизайн нового товару

1

-

 

Практичне заняття  7. Роль дизайну у підвищенні конкурентоспроможності нового товару

1.      Технічна естетика та економіка

2.      Естетичні показники для окремих виробів

3.      Ієрархічна структура економічних показників якості товару

Рішення ситуаційних задач по темі

 

 

 

8.

Тема 8. Фактори, що визначають комерційний потенціал інновацій

2

-

 

Практичне заняття  8. Фактори оцінки і вибору нововведень

1.   Класифікація факторів, що визначають комерційний потенціал інновацій

2.   Оцінка ризиків інноваційної діяльності

Рішення ситуаційних задач по темі

 

 

 

9.

Тема 9. Оцінка ефективності інновацій

2

-

 

Практичне заняття  9. Оцінка ефективності реалізації та використання інновацій

1.   Фінансовий аналіз та оцінка рентабельності інноваційного проекту

2.   Багатоаспектність ефекту від інноваційної діяльності

Рішення ситуаційних задач по темі

 

 

Разом за модулем 2

7

2

Всього

15

4

 

 

7. Самостійна робота

 

з/п

Назва теми

Кількість годин

Денна форма

Заочна форма

 

Модуль 1. Стратегічні та оперативні аспекти маркетингу інновацій

 

1

Тема 1. Інновація як об’єкт маркетингової політики

Специфіка науково-технічної продукції як товару. Особливості маркетингу у сфері інтелектуальної власності

9

13

2

Тема 2. Управління інноваційним процесом на засадах маркетингу

Технологічне прогнозування в системі маркетингу. Дослідження ринку науково-технічної продукції

9

15

3

Тема 3.  Новий товар в концепції маркетингу

Маркетинг технологічних інновацій. Стимулювання попиту на інновації

9

14

4

Тема 4. Планування та організація створення нового товару

Методи прогнозування потреб. Моделі ринку інновацій. Маркетинг технологічних інновацій, які створені на виробництві

9

13

 

Виконання індивідуальної роботи «Формування стратегічних маркетингових рішень щодо товарних інновацій»

8

 

Всього за  модулем 1

44

55

 


 

з/п

Назва теми

Кількість годин

Денна форма

Заочна форма

 

Модуль 2. Маркетингове забезпечення комерційного потенціалу товарних інновацій

 

5

Тема 5. Функціонально-вартісне обґрунтування інноваційних рішень Маркетинг інновацій, які ініційовані споживачем. Прогноз науково-технічних можливостей організації

12

13

6

Тема 6. Якість і конкурентоспроможність продуктових інновацій

Конкурентоспроможність та комерційний успіх нової продукції. Детермінанти якості інновації у промисловому маркетингу

17

18

7

Тема 7. Дизайн нового товару

Художнє конструювання. Ефективність взаємодії людини з різноманітною продукцією

17

20

8

Тема 8. Фактори, що визначають комерційний потенціал інновацій

Мотивація суб’єктів інноваційної діяльності. Оцінка переваг ринку науково-технічної продукції

14

20

9

Тема 9. Оцінка ефективності інновацій

Система показників, що характеризує ефективність інноваційного проекту. Показники оцінки інноваційної інфраструктури

9

14

 

Виконання індивідуальної роботи «Формування стратегічних маркетингових рішень щодо товарних інновацій»

7

 

Всього за модулем 2

76

85

Всього

120

140

 

8. Методи навчання

 

Методами навчання з дисципліни «Маркетинг інновацій» є словесні, наочні та практичні.

Словесні методи включають лекції, розповіді та бесіди по визначених темах навчального курсу.

Наочні методи навчання передбачають постійне супроводження занять з даної дисципліни ілюстраційними та демонстраційними засобами.

Практичні методи навчання включають: практичну роботу та вправи (ситуаційного, аналітичного та творчого характеру, графічні, розрахункові завдання).

 

9. Методи контролю

 

Специфіка викладання дисципліни «Маркетинг інновацій» полягає у використанні трьох видів контролю: поточного, модульного і підсумкового.

Поточний контроль включає в себе:

- тестування (т) – така форма контролю проводиться регулярно на вибірковій основі і дозволяє перевірити підготовку студентів до кожного заняття;

- розв’язування задач (рз) – така форма контролю проводиться на окремих заняттях і дозволяє перевірити знання основних положень заданої теми, формувати логічне мислення студентів;

- опитування (о) – така форма контролю проводиться регулярно на вибірковій основі з метою виявлення вміння студентами оперувати матеріалом, вичитаним викладачем, відповідати на додаткові питання;

- ділова гра (д) – така форма контролю проводиться з метою формування вмінь і навичок у студентів практичного спрямування, формування сучасного мислення, вміння приймати відповідальні та ефективні рішення;

- самостійна робота (ср) – така форма контролю дозволяє виявити вміння студента чітко, логічно і послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння працювати самостійно;

- контрольна робота (кр) – така форма контролю проводиться з метою отримання загального уявлення про достатність взаємозв’язку «викладач-студент» з даної дисципліни, а також контролю та поточної успішності.

Модульний контроль здійснюється під час виконання контрольної роботи, яка проводиться у формі тестів, і передбачає рейтингову оцінку знань, умінь і навичок студентів за окремими змістовими модулями та їх елементами.

Підсумковий контроль проводиться у вигляді екзамену при умові проходження студентом усіх етапів поточного і модульного контролю.

 

10. Розподіл балів, які отримують студенти

10.1. Восьмий семестр – семестровий контроль – екзамен

Таблиця оцінювання (визначення рейтингу) навчальної діяльності студентів

Поточний контроль та самостійна робота

Підсумковий контроль (екзамен)

Сума,

балів

Модуль 1

Модуль 2

60

100

Поточний контроль

Самостійна робота

Модульний контроль

Поточний контроль

Самостійна робота

Модульний контроль

Змістовий модуль 1

Змістовий модуль 2

Т1

Т2

Т3

Т4

8

30

Т5

Т6

Т7

Т8

Т9

8

30

3

3

3

3

3

3

3

3

 

Система нарахування рейтингових балів та критерії оцінювання знань студентів

Види робіт.

Критерії оцінювання знань студентів

Бали

рейтингу

Макси-мальна

кількість

балів

1

2

3

1. Бали поточної успішності за участь у практичних заняттях

До 3

балів

12

В повному обсязі володіє навчальним матеріалом, вільно самостійно та аргументовано його викладає під час усних виступів та письмових відповідей, глибоко та всебічно розкриває зміст теоретичних питань та практичних завдань, використовуючи при цьому обов’язкову літературу.

3

Достатньо повно володіє навчальним матеріалом, обґрунтовано його викладає під час усних виступів та письмових відповідей, в основному розкриває зміст теоретичних питань та практичних завдань, використовуючи при цьому обов’язкову літературу. Але при викладанні деяких питань не вистачає достатньої глибини та аргументації, допускаються при цьому окремі несуттєві неточності та незначні помилки.

2,5

В цілому володіє навчальним матеріалом викладає його основний зміст під час усних виступів та письмових відповідей, але без глибокого всебічного аналізу, обґрунтування та аргументації, без використання необхідної літератури допускаючи при цьому окремі суттєві неточності та помилки.

2

Не в повному обсязі володіє навчальним матеріалом. Фрагментарно, поверхово (без аргументації та обґрунтування) викладає його під час усних виступів та письмових відповідей, недостатньо розкриває зміст теоретичних питань та практичних завдань, допускаючи при цьому суттєві неточності.

1,5

Частково володіє навчальним матеріалом не в змозі викласти зміст більшості питань теми під час усних виступів та письмових відповідей, допускаючи при цьому суттєві помилки.

1,0

Не володіє навчальним матеріалом та не в змозі його викласти, не розуміє змісту теоретичних питань та практичних завдань.

0

2. Самостійна робота студентів

До 8 балів

8 балів

Самостійна робота виконана повністю, творчий підхід до розкриття проблеми

5

Глибоке розкриття проблеми, відображена власна позиція, але не самостійна робота виконана на 80 % або має незначні недоліки

4

Обґрунтоване розкриття проблеми з певними недоліками або самосійна робота виконана на 60 %

3

Робота студента малообґрунтована, неповна, використані лише лекційні матеріали або обсяг виконаних завдань складає 40 %.

2

Необґрунтоване розкриття проблеми, поверхневий розгляд питань або обсяг виконаних завдань – 20 %

1

Самостійна робота не виконана

0

Модульний контроль

до 30

балів

30 балів

Модульний контроль знань студентів здійснюється двічі за семестр через проведення аудиторних письмових контрольних робіт, що включають тестові завдання та теоретичні питання.

30

30

 

Шкала оцінювання: національна та ЄCTS

Сума балів за всі види навчальної діяльності

Оцінка ЄCTS

Оцінка за національною шкалою для екзамену

90 – 100

А

відмінно 

82-89

В

добре

74-81

С

64-73

D

задовільно

60-63

Е

35-59

FX

незадовільно з можливістю повторного складання

0-34

F

незадовільно з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

«Відмінно» – студент демонструє повні і глибокі знання навчального матеріалу, достовірний рівень розвитку умінь та навичок, правильне й обґрунтоване формулювання практичних висновків, уміння приймати необхідні рішення в нестандартних ситуаціях, вільне володіння науковими термінами, аналізує причинно-наслідкові зв’язки.

«Добре» – студент демонструє повні знання навчального матеріалу, але допускає незначні пропуски фактичного матеріалу, вміє застосувати його щодо конкретно поставлених завдань, у деяких випадках нечітко формулює загалом правильні відповіді, допускає окремі несуттєві помилки та неточності.

«Задовільно» – студент володіє більшою частиною фактичного матеріалу, але викладає його не досить послідовно і логічно, допускає істотні пропуски у відповіді, не завжди вміє інтегровано застосувати набуті знання для аналізу конкретних ситуацій, нечітко, а інколи й невірно формулює основні теоретичні положення та причинно-наслідкові зв’язки.

«Незадовільно» – студент не володіє достатнім рівнем необхідних знань, умінь, навичок, науковими термінами.

 

11. Методичне забезпечення

 

1.        Маркетинг інновацій. Конспект лекцій для студентів галузі знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальностей   075 «Маркетинг», 073 «Менеджмент» (спеціалізації «Управління інноваційною діяльністю»), 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки» спеціальностей   051 «Економіка», 056 «Міжнародні економічні відносини» денної та заочної форм навчання / В.О. Морохова, О.В.Бойко. – Луцьк: Луцький НТУ, 2017. – 112 с.

2.        Маркетинг інновацій. Методичні вказівки до практичних занять для студентів галузі знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальностей   075 «Маркетинг», 073 «Менеджмент» (спеціалізації «Управління інноваційною діяльністю»), 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки» спеціальностей   051 «Економіка», 056 «Міжнародні економічні відносини» денної та заочної форм навчання / В.О. Морохова, О.В. Бойко. – Луцьк: Луцького НТУ, 2018. – 88 с.

3.        Маркетинг інновацій. Методичні вказівки до виконання самостійної роботи для студентів галузі знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальностей   075 «Маркетинг», 073 «Менеджмент» (спеціалізації «Управління інноваційною діяльністю»), 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки» спеціальностей 051 «Економіка», 056 «Міжнародні економічні відносини» денної та заочної форм навчання / В.О. Морохова, О.В. Бойко. – Луцьк: Луцького НТУ, 2017. – 52 с.

 

 

12. Рекомендована література

Основна література

1.          Ілляшенко С. М. Інноваційний розвиток : маркетинг і менеджмент знань : монографія. Суми: ТОВ «Діса плюс», 2016. 192 с.

2.          Інноваційний розвиток підприємства : навчальний посібник / За ред. П. П. Микитюка. Тернопіль : ПП «Принтер Інформ», 2015. 224 с.

3.          Ілляшенко Н. С. Маркетинг інновацій : конспект лекцій. Суми : Сумський державний університет, 2014. 132 с.

4.          Маркетинг інновацій і інновації в маркетингу : монографія / за ред. д.е.н., професора С. М. Ілляшенка. Суми: ВТД «Університетська книга», 2008. 615 с.

5.          Маркетингові аспекти управління інноваційним розвитком :  монографія / За ред. С. М. Ілляшенка. Суми : ТОВ «Друкарський дім «Папірус», 2014. 480 с.

6.          Перерва П. Г., Мехович С. А., Погорєлов М. І. Організація та управління інноваційною діяльністю. Харків : НТУ «ХПІ», 2008. 1057 с.

7.          Чухрай Н. І. Маркетинг інновацій : підручник. Львів : Видавництво. Львівської політехніки, 2011. 256 с.

 Додаткова література

1.          Балабанова Л. В., Холод В. В., Балабанова І. В. Маркетинг підприємства : навч. Посібник. К. : Центр учбової літератури, 2012. 612 с.

2.          Ілляшенко С. М. Інноваційний менеджмент : підручник. Суми : Університетська книга, 2015. 334 с.

3.          Концептуальні засади маркетингу інновацій на підприємстві URL :   oldconf.neasmo.org.ua/node/899.

4.          Маркетингові технології економічного зростання : монографія / за ред. д-ра екон. наук, проф. М. А. Окландера. Одеса : Астропринт, 2012. 376 с.

5.          Морохова В. О., Бойко О. В., Герасимяк Н. В. Маркетинговий аналіз : навч. посібник. Луцьк : РВВ ЛНТУ, 2011. 340 с.

6.          Рогоза М. Є., Вергал К. Ю. Стратегічний інноваційний розвиток підприємств : моделі та механізми : монографія. Полтава : РВВ ПУЕТ, 2011. 136 с.

7.          Федулова Л. І. Інноваційна економіка : підручник. К. : Либідь, 2006. 480 с.

Інформаційні ресурси

1.      Журнал «Маркетинг і менеджмент інновацій». URL :   http://mmi.fem.sumdu.edu.ua

2.      Інтернет-портал для управлінців. URL :   www/management.com.ua

3.      Інтернет-видання про маркетинг «MarketingMix».URL :    http://www.mm.com.ua.

4.      Онлайн-Бібліотека. URL :   http://www.twirpx.com/file/82805/.

5.      Офіційний сайт Національної бібліотеки України ім. В.І. Вернадського. URL :   www/nbuv.gov.ua