Лабораторна робота  15.

Облік основних засобів у програмі «BAS Бухгалтерія»

 

1. Облік придбання  основних засобів

Завдання 1. 25.08 20хх р. Ваше підприємство придбало у ТОВ "АВС" (ЄДГРПОУ 52635645; м. Київ, вул. Волинська, 18; менеджер Петрук Григорій Іванович; Поточний рахунок в ПАТ "Банк Альянс", м. Київ  № 25252525252522525; договір постачання ОЗ від 11.08.2021 р.) пароконвекційну піч  SSRN365 (виробництво Німеччина) вартістю 52565грн., крім того ПДВ. Піч оприбутковано на Центральний склад за прибутковою накладною № 5 від 17.08.20хх р.

 

В довіднику Номенклатура у групі Обладнання до встановлення створити картку з інформацією про пароконвекційну піч  SSRN365

 

Створимо новий документ Надходження товарів і послуг (Купівля - Надходження товарів і послуг). При створенні нового документа виберемо тип документа Устаткування. Вигляд документа на рис. 1.

Рис.1

Створюємо документ Надходження товарів і послуг, рис.2, 3.

Рис.2

 

Створити вхідний податковий документ на підставі Надходження товарів і послуг, та провести його, рис.3

 

Рис.3

 

Завдання 2. 30.08 20хх р. Пароконвекційну піч  SSRN365 введено в експлуатацію

Спочатку необхідно в довіднику Основні засоби  (Довідники - Основні засоби) створити потрібні записи, рис.4

Рис.4

 

Введення у експлуатацію здійснити, використовуючи кнопку Створити на підставі з документа Надходження товарів і послуг. Рис.5

Рис.5

 

Порядок заповнення документа, показаний на рис. 6-9.

Рис.6

 

Рис.7

 

Спосіб відображення витрат по амортизації створити новий, як показано на рис. 8

Рис. 8

 

Якщо у Вас заповнені дані про інвентаризаційні комісії, то склад комісії обирається кнопкою Вибрати склад комісії, рис. 9.

 

Рис.9

 

Результат виконаних операцій на рис. 10, 11.

Рис.10

Рис.11.

 

Завдання 3. 1.09.20хх  придбано Формуючу машину цукрового печива UTF-5684PK  за 78950 грн, крім того ПДВ у постачальника ТОВ «UTF FORM» (ЄДГРПОУ 32659874; м. Київ, вул. Солом`янська, 45; менеджер Галібаренко Тетяна Михайлівна; Поточний рахунок в ПАТ "ВТБ Банк", м. Київ  № 789789789789789; договір постачання ОЗ від 10.08.2021 р.).

Оформити документи надходження, податків та оплатити вартість машини постачальнику.

 

Завдання 4.  Доставка  Формуючої машини цукрового печива здійснена 2.09.20хх  ТОВ «АвтоТранс» за 18000 грн, в т.ч. ПДВ.

Створити документи: Надходження додаткових витрат, Вхідний податковий документ.

 

Завдання 5. 3.09.20хх Формуючу машину цукрового печива введено в експлуатацію.

Рахунок обліку 104

Спосіб витрат по амортизації – амортизація 231

Строк корисного використання 60 міс.

 

Завдання 6. 2.09.20хх  придбано Апарат для приготування пончиків DM-12 AIRHOT РП за 4127 грн, в т.ч. ПДВ у постачальника ТОВ «Цикада» (ЄДГРПОУ 87526342; м. Київ, вул. Голосіївська, 156; менеджер Трохименко Аліна петрівна; Поточний рахунок в ПАТ "УНІВЕРСАЛ БАНК", м. Київ  № 456456456456; договір постачання ОЗ від 5.08.2021 р.).

Оформити документи надходження, податків та оплатити вартість машини постачальнику.

 

Завдання 7. 3.09.20хх Апарат для приготування пончиків DM-12 AIRHOT РП введено в експлуатацію.

Рахунок обліку 1121

Спосіб витрат по амортизації – амортизація 231

Строк корисного використання 60 міс.

 

 

Нарахування амортизації

 

Завдання 8. Провести розрахунок амортизації за серпень 20хх р.

 

Нарахування амортизації відбувається документом Закриття місяця. Він відкривається:  Операції – Закриття місяця (рис.1)

 

Рис.12.

 В документі Закриття місяця зняти всі «галочки», крім рядка Нарахування амортизації (рис.2). Дата документа – останній день місяця 31.08.20хх р.

Натиснути кнопки: Записати, Провести. Документ проведений.

Рис.13.

 

Подивимось, як відбулось нарахування амортизації. Для цього призначений документ Відомість амортизації ОЗ ( Порядок відкриття ОЗ і НМА – Відомість амортизації ОЗ) рис.3.

Рис.14.

 

 

Модернізація основних засобів

 

Завдання 9. Ваше підприємство придбало 4.09.20хх р.  для ноутбука Lenovo T570  відеокарту GT650M 2GB  за ціною 1200 грн., крім того ПДВ у ТОВ «Комп’ютерний світ».

Коли потрібно купити товар, який використовується для модернізації основних засобів, тоді у документі Надходження товарів і послуг потрібно обрати Вид операції Об’єкти будівництва (рис.4)

 

Рис.15.

 

Об’єкт будівництва – Відеокарта GT650M 2GB  (рис.5-6)

Стаття витрат – Адміністративні витрати – Витрати на утримання ОЗ, інших необоротних ...

Сума 1200 грн., крім того ПДВ

Рахунок обліку 1522

 

Рис.16.

 

Рис.17

 

Завдання 10. 8.09.20хх р. Проведена модернізація ноутбука. Відеокарта встановлена на ноутбук.

Рис.18

 

Рис.19

Вся таблична інформація заповнюється автоматично за допомогою кнопки Заповнити – Для списку ОЗ (рис.9)

Рис.20

 

В результаті отримуємо заповнену форму документа Модернізація та ремонт

(рис.10)

Рис.21

Рис.22

Проведення, які сформував документ, рис. 12

Рис.23

 

 

Завдання 11. Ваше підприємство придбало  9.09.20хх року в ТОВ "Комп’ютерний світ":

-       два ноутбуки ASUS M513IA  за ціною 21750 грн./шт. крім того ПДВ (виготовлений в Кореї; заводський номер КТМ-254123; номер паспорта 547863; дата випуску 12.01.2021р.; метод амортизації – прямолінійний; строк корисного використання – 5 років).

-       Копіювальний апарат Canon i-SENSYS MF112 за ціною 6550 грн./шт крім того ПДВ (Виготовлений в Китаї; заводський номер МА458936-87; номер паспорта 254789632; дата випуску 25.01.2021р.; метод амортизації – прямолінійний; строк корисного використання – 3 роки).

 

В довіднику Номенклатура в групі Устаткування створити 2 нові картки

1) ноутбук ASUS M513IA 

2)   копіювальний апарат Canon i-SENSYS MF112

Увага!!! Для того, щоб в  Довіднику Основні засоби записати інформацію про декілька однотипних об’єктів ( в даному випадку 2 ноутбуки) необхідно скористатись кнопкою Групове створення ОЗ, рис.13

Рис.24

 

Цю операцію необхідно виконати для того, щоб кожному ноутбуку (в нашому випадку) були присвоєні різні інвентарні номери, рис. 14.

Рис.25

Результат виконаної операції, рис. 26

Рис.26

 

Далі створити документ Надходження товарів і послуг з видом операції Устаткування. Заповнювати як заповнювали раніше, рис.27.

Рис.27

На підставі документа Надходження товарів і послуг створити Вхідний податковий документ.

 

 

Завдання 12. 10.09 20хх р. ноутбук ASUS M513IA  з номером 00-000010 (ви обираєте перший номер з своєї нумерації) введено в експлуатацію.

Підрозділ - Адміністрація

Матеріально відповідальна особа – головний бухгалтер.

Рахунок – встановлюєте самостійно, залежно від виду і вартості ОЗ(104 або 1121)

Спосіб відображення амортизації – амортизація 92

 

Завдання 13. 10.09 20хх р. копіювальний апарат Canon i-SENSYS MF112 введено в експлуатацію.

Підрозділ - Адміністрація

Матеріально відповідальна особа – головний бухгалтер.

Рахунок – встановлюєте самостійно, залежно від виду і вартості ОЗ (104 або 1121)

Спосіб відображення амортизації – амортизація 92

 

Завдання 14. 13.09 20хх р. ноутбук ASUS M513IA  з номером 00-000011  введено в експлуатацію.

Підрозділ – Відділ збуту

Матеріально відповідальна особа – менеджер.

Рахунок – встановлюєте самостійно, залежно від виду і вартості ОЗ(104 або 1121)

Спосіб відображення амортизації – амортизація 93

 

 

 

Вибуття основних засобів

 

Для оформлення операцій з вибуття ОЗ в програмі передбачено декілька документів: Підготовка до передачі ОЗ, Передача ОЗ, Списання ОЗ.

Перші два документи використовуються, коли підприємство вирішує продати основний засіб.

Списання ОЗ – документ, коли основний засіб списується з балансу через втрату своїх якостей.

 

 

Завдання 15. 13.09 20хх р. керівництво прийняло рішення про продаж касового апарату MINI T400ME ПП «Аквамарин» за 7500 грн. крім того ПДВ.

 

Спочатку необхідно заповнити документ Підготовка до передачі ОС, рис.28

 

Рис.28

 

Заповнений документ, рис. 29

Рис.29

 

Для того, щоб створити документ Передача ОЗ, необхідно на підставі Підготовка до передачі ОЗ створити новий документ, рис. 30

Рис.30

 

У документі Передача ОЗ заповнити потрібні реквізити та провести його, рис. 31

Рис. 31

 

На підставі документа Передача ОЗ створити Податкову накладну.