Практична
робота № 3
Визначення
швидкостей основних робочих рухів баштових та самохідних стрілових кранів
Зміст роботи: накреслити кінематичні схеми кранових механізмів
згідно з варіантом завдання; визначити передатні числа передач окремих
механізмів; визначити швидкості основних робочих рухів кранів.
1. При
визначенні передатних чисел механізмів варто пам’ятати, що загальне передатне
число багатоступеневих передач:
, (3.1)
де u1 , u2 , … , un – передатні числа окремих передач;
z2 , z4
, … , zn+1 – кількість зубів колеса;
z1 , z3
, … , zn – кількість
зубів шестерні.
2. Частота
обертання барабана, хв-1 :
, (3.2)
де nдв
– частота обертання вала двигуна.
3.
Швидкість намотування канатів на барабан:
,
(3.3)
де D – діаметр барабана.
Таблиця 3.1. Варіанти завдань до РГР – 5
№ |
№ рисунка та позиція |
№ |
№ рисунка та позиція |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
а |
а |
а |
а |
а |
16 |
а |
в |
б |
а |
г |
2 |
б |
б |
б |
б |
б |
17 |
б |
г |
в |
б |
а |
3 |
в |
в |
в |
в |
в |
18 |
в |
а |
г |
в |
б |
4 |
б |
г |
г |
г |
г |
19 |
а |
б |
а |
г |
в |
5 |
а |
б |
в |
г |
а |
20 |
б |
в |
б |
а |
г |
6 |
б |
в |
б |
а |
в |
21 |
в |
г |
в |
б |
а |
7 |
в |
б |
г |
а |
б |
22 |
а |
а |
г |
в |
б |
8 |
а |
в |
б |
г |
а |
23 |
б |
б |
а |
г |
в |
9 |
б |
а |
в |
б |
б |
24 |
в |
в |
б |
а |
г |
10 |
в |
б |
а |
в |
в |
25 |
а |
г |
в |
б |
а |
11 |
а |
б |
г |
в |
г |
26 |
а |
в |
б |
в |
в |
12 |
в |
а |
б |
г |
в |
27 |
в |
б |
г |
а |
в |
13 |
б |
а |
б |
а |
б |
28 |
а |
в |
а |
г |
а |
14 |
в |
г |
а |
в |
а |
29 |
в |
б |
б |
в |
а |
15 |
а |
г |
а |
в |
а |
30 |
б |
б |
г |
а |
г |
Рис. 3.1. Кінематичні схеми механізмів баштового крана КБ – 100:
а – вантажна лебідка;
б – стрілова лебідка;
в – механізм пересування.
Рис. 3.2. Кінематичні схеми механізмів баштового крана КБ –
160.2:
а – вантажна лебідка;
б – стрілова лебідка;
в – механізм повороту;
г – механізм пересування (DК=500 мм – діаметр ходових
коліс крана).
Рис. 3.3. Кінематичні
схеми механізмів баштового крана КБ – 250:
а – монтажна стрілова лебідка;
б – вантажна лебідка;
в – лебідка вантажного візка;
г – механізм пересування.
Рис. 3.4. Кінематичні схеми механізмів автомобільного крана із багатодвигуновим приводом:
а – вантажна лебідка;
б – тяглова лебідка;
в – стрілова лебідка;
г – механізм повороту.
Рис. 3.5. Кінематичні схеми механізмів самохідного стрілового
залізничного крана:
а – вантажна лебідка;
б – стрілова лебідка;
в – механізм повороту;
г – механізм пересування (DК=900 мм – діаметр ходових
коліс крана).