Практична робота № 3

 

Визначення швидкостей основних робочих рухів баштових та самохідних стрілових кранів

 

Зміст роботи: накреслити кінематичні схеми кранових механізмів згідно з варіантом завдання; визначити передатні числа передач окремих механізмів; визначити швидкості основних робочих рухів кранів.

Методика розрахунку

1. При визначенні передатних чисел механізмів варто пам’ятати, що загальне передатне число багатоступеневих передач:

 ,                                     (3.1)

де  u1 ,  u2 , … , un – передатні числа окремих передач;

z2 , z4 , … , zn+1 – кількість зубів колеса;

z1 , z3 , … , zn – кількість зубів шестерні.

2. Частота обертання барабана, хв-1 :

  ,                                                             (3.2)

де  nдв – частота обертання вала двигуна.

3. Швидкість намотування канатів на барабан:

,                                                           (3.3)

де  D – діаметр барабана.

 

Таблиця 3.1. Варіанти завдань до РГР – 5

  рисунка та позиція

  рисунка та позиція

1

2

3

4

5

1

2

3

4

5

1

а

а

а

а

а

16

а

в

б

а

г

2

б

б

б

б

б

17

б

г

в

б

а

3

в

в

в

в

в

18

в

а

г

в

б

4

б

г

г

г

г

19

а

б

а

г

в

5

а

б

в

г

а

20

б

в

б

а

г

6

б

в

б

а

в

21

в

г

в

б

а

7

в

б

г

а

б

22

а

а

г

в

б

8

а

в

б

г

а

23

б

б

а

г

в

9

б

а

в

б

б

24

в

в

б

а

г

10

в

б

а

в

в

25

а

г

в

б

а

11

а

б

г

в

г

26

а

в

б

в

в

12

в

а

б

г

в

27

в

б

г

а

в

13

б

а

б

а

б

28

а

в

а

г

а

14

в

г

а

в

а

29

в

б

б

в

а

15

а

г

а

в

а

30

б

б

г

а

г

 

 


 

 

Рис. 3.1. Кінематичні схеми механізмів баштового крана  КБ – 100:

 

а – вантажна лебідка;

б – стрілова лебідка;

в – механізм пересування.

 

 

 

 

 


 

 

 

 

Рис. 3.2. Кінематичні схеми механізмів баштового крана КБ – 160.2:

 

а – вантажна лебідка;

б – стрілова лебідка;

в – механізм повороту;

г – механізм пересування (DК=500 мм – діаметр ходових коліс крана).

 

 

 

 

 


Рис. 3.3.  Кінематичні схеми механізмів баштового крана КБ – 250:

 

а – монтажна стрілова лебідка;

б – вантажна лебідка;

в – лебідка вантажного візка;

г – механізм пересування.

 

 

 

 

 

 


Рис. 3.4. Кінематичні схеми механізмів автомобільного крана із багатодвигуновим приводом:

 

а – вантажна лебідка;

б – тяглова лебідка;

в – стрілова лебідка;

г – механізм повороту.

 

 

 

 

 


Рис. 3.5. Кінематичні схеми механізмів самохідного стрілового залізничного крана:

 

а – вантажна лебідка;

б – стрілова лебідка;

в – механізм повороту;

г – механізм пересування (DК=900 мм – діаметр ходових коліс крана).