Дисципліна: Засоби програмування комп'ютерної графіки

Тема: Основні відомості про Flash

План

1. Основні відомості про Flash.

2. Інструменти, що використовуються у Flash для створення та імпорту зображень.

1. Основні відомості про Flash.

Flash – це технологія створення двомірної анімації (тобто анімації на площині). У ній використовується головним чином векторна графіка, тобто зображення будуються з окремих геометричних фігур (відрізків, кривих, прямокутників, кіл). На відміну від растрових (точкових) малюнків, векторні малюнки описуються математичними формулами і тому не спотворюються при зміні розмірів. На малюнку ліворуч показані растрова і векторна окружності однакового розміру, а на малюнку справа – частини цих кіл при 16-кратному збільшенні (червоні лінії відповідають векторної фігурі). Векторні малюнки вимагають значно менше місця в пам'яті для зберігання, ніж растрові, що дозволяє використовувати Flash-анімацію на Web-сторінках. Правда, для перегляду таких роликів необхідно встановити спеціальну програму-програвач, яка може бути вільно завантажена з сайту фірми Adobe. З технологією Flash пов'язано кілька форматів файлів. Найбільш відомі три з них:

Над сценою (рис. 5.1) розташована тимчасова шкала (Timeline). Числа над шкалою позначають номери кадрів (в цьому фільмі 40 робочих кадрів). На часовій шкалі може бути кілька лінійок з кадрами. Це означає, що у фільмі є кілька шарів. Для кожного шару може будуватися власна анімація. Зручно кожен об'єкт розміщувати на своєму шарі. Імена шарів показані зліва від тимчасової шкали. В даному документі є всього один шар Layer 1. Програма дозволяє відкривати одночасно кілька файлів. Їх імена видно на ярличках над часовою шкалою: Публікація – це збереження фільму в форматі SWF і створення Web-сторінки (файлу на мові HTML), в яку вбудований наш ролик.

2. Інструменти, що використовуються у Flash для створення та імпорту зображень.

Векторний рисунок в програмі Flash складається з окремих елементів, які задаються вузловими точками (anchor points). Це можуть бути відрізки, ламані, прямокутники, овали тощо. Деякі з цих інструментів Line – лінія Pencil – олівець Pen – перо малюють тільки контури (stroke), інші Brush – кисть створюють тільки області (заливки, fill) без контуру, а треті Rectangle – прямокутник Oval – овал мають контур і заливку Колір контуру можна вибрати за допомогою кнопки на панелі інструментів, а колір заливки – за допомогою кнопки. При цьому відкривається вікно з палітрою. При включенні інструменту Pencil або Line на панелі Properties (властивості) в нижній частині екрана з'являються елементи для настройки властивостей майбутніх ліній. Щоб намалювати прямокутник треба включити інструмент Rectangle (прямокутник), натиснувши кнопку на панелі інструментів. Тепер можна малювати так само, як і в редакторі Paint – натиснути ліву кнопку в одному з кутів прямокутника, розтягнути і відпустити. Якщо при розтягуванні утримувати клавішу Shift, виходить квадрат. При натисканні Alt прямокутник малюється не з кута, а з центру (точки перетину діагоналей). Маленька чорна стрілка в правому нижньому кутку говорить про те, що одна кнопка дозволяє включати кілька інструментів. Якщо трохи затримати мишку на кнопці при натиснутій лівій кнопці, ми побачимо додаткове меню, з якого зможемо вибрати потрібний варіант:

Якщо при розтягуванні овалу утримувати клавішу Shift, виходить коло. Утримуючи клавішу Alt коло малюється з центру. Перетягуючи прямокутник, ми бачимо, що:

1) контур і заливка складають одне ціле (один об'єкт) і виділяються одним клацанням;

2) об'єкт не зливається з іншими заливками і контурами, не “розрізає” їх.

Щоб змінити колір і стиль контура або заливки об'єкта досить виділити його і змінити властивості на панелі Properties. Клацнувши двічі на такому об'єкті, ми потрапимо в режим редагування, де контур і заливка – окремі елементи, як в режимі злиття. При цьому над сценою з'являється напис Drawing Object: Фігури з налаштуванням (так звані «примітивні фігури») – це нововведення версії Flash CS3. Існують дві таких фігури:

Вони включаються за допомогою тієї ж кнопки, що і прямокутник. Їх відмінність від звичайних прямокутника і овалу полягає в тому, що всі параметри (в тому числі радіуси заокруглення кутів прямокутника, початковий і кінцевий кути і внутрішній радіус овалу) регулюються після того, як вони побудовані. Якщо виділити таку фігуру інструментом Selection, на контурі з'являються точкові маркери (вони блимають на малюнку нижче).

Потягнувши за кутові маркери прямокутника, можна змінити обрізка кутів (рис. 5.2, а). Якщо потрібно незалежно налаштовувати скруглення кожного кута, зніміть блокування, натиснувши кнопку на панелі Properties.

Маркери на контурі овалу дозволяють змінити початковий і кінцевий кути сектора, а маркер в центрі овалу (рис. 5.2, б) служить для зміни внутрішнього радіусу (можна зробити коло).

Всі властивості виділеного об'єкта з налаштуванням можна змінювати також і за допомогою панелі Properties. Щоб перетворити такий об'єкт в пару «контур-заливка», потрібно вибрати команду Break Apart з контекстного меню або з меню Modify. Після цього «зручні налаштування» фігур втрачається. Експортом називається збереження фільму в будь-якому іншому форматі, який не є «рідним» для середовища Flash. Для експорту фільму треба вибрати пункт меню File-Export-Export Movie. Після цього з'явиться діалогове вікно збереження файлу. В поле Тип файлу потрібно встановити потрібний формат і ввести ім'я файлу (або залишити ім'я за замовчуванням). На екран буде виведено вікно з параметрами збереження (тут можна поміняти розмір вікна та встановити бажану якість).

Дисципліна: Засоби програмування комп'ютерної графіки

Тема: Основні відомості про Flash