КОМПЮТЕРНІ ТЕХНОЛОГІЇ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ

Методичні вказівки до виконання курсової роботи

для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

освітньої програми «Професійна освіта (комп’ютерні технології)» галузі знань 01 Освіта/Педагогіка

спеціальності 015.39 Професійна освіта (цифрові технології)

денної та заочної форм навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


1 ЦІЛІ ТА ЗАВДАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ

В основі виконання курсової роботи лежить діяльність інженера-педагога щодо створення проекту електронного дидактичного комплексу (електронного засобу навчального призначення).

Метою виконання курсової роботи з дисципліни «Комп’ютерні технології в навчальному процесі» є практичне закріплення знань в області освітніх технологій, придбання навику самостійної реалізації завдання по формуванню електронного комплексу на всіх етапах його створення.

У ході самостійної творчої роботи вирішуються наступні завдання:

§ розширення і закріплення методичних знань і умінь, отриманих під час аудиторних занять і самостійної роботи;

§ придбання  проектувальних  умінь  створювати навчально-програмну документацію для підготовки фахівця;

§ придбання умінь розробляти й обґрунтовувати технології навчання;

§ закріплення умінь роботи з навчально-методичною літературою;

§ розвиток педагогічного мислення і творчих здібностей;

§ формування потреби щодо поповнення знань, розвиток здібностей і культури розумової праці.

2 ПОСТАНОВКА ЗАВДАННЯ НА КУРСОВУ РОБОТУ

 

Завдання на курсову роботу видається викладачем згідно додатка В, оформляється згідно додатку Б, і формулюється таким чином: «Розробка електронного засобу навчального призначення на тему___________________________________». 

Виконання завдання може мати як індивідуальний, так і груповий характер. Це означає, що в першому випадку все завдання повністю виконується одним студентом, у другому ж – перша частина виконується групою студентів із двох-трьох осіб, а друга – індивідуально кожним із групи.


3 ОРГАНІЗАЦІЙНІ ВКАЗІВКИ ЩОДО ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ

1.3.1 Склад, обсяг, планування і організація роботи над курсовою роботою

Курсова робота містить три розділи та має обсяг 40-60 однобічних сторінок формату А4 друкованого тексту. При цьому визначальним є зміст роботи. У цілому робота повинна мати структуру, яку наведено в табл.1.1.

Таблиця 1.1

Структура курсової роботи

Найменування частин, розділів і підрозділів

К-сть

стор.

Вступна частина

Титульний лист

Завдання на курсову роботу

Зміст

Вступ

3-4

1

1

1

1-2

I. Предметна область для розробки електронного засобу навчального призначення

                   Аналіз об’єкта дидактичного проектування із застосуванням комп’ютерних технологій

Методика викладання теоретичного матеріалу

Методика викладання практичного матеріалу

10-15

 

5-10

3-5

3-5

ІI. Розробка електронного засобу навчального призначення

                   Системне наповнення (огляд програмного забезпечення)

Опис створення теоретичної складової ЕЗНП

Опис створення практичної складової ЕЗНП

                   Опис створення тестового контролю

Опис створення  автоавантажувального меню

15-20

ІІI. Методика проведення заняття з використанням електронного засобу навчального призначення

15-20

Висновок

Список використаних джерел

Додатки

1 – 2

1

до 5

Практична  частинарозроблений електронний засіб навчального призначення

 

Виконання дидактичного проекту будується наступним чином: видана викладачем частина завдання виконується студентами самостійно, а його захист і корекція – на заняттях в аудиторії. Спланований викладачем обмін думками дозволяє затвердитися студентам у правильності отриманих висновків, ознайомитися з можливими іншими підходами до рішення тих або інших питань, перевірити свої знання, уміння при розгляді особливостей підготовки інших фахівців, розвити комунікативні здібності.

Своєчасне виконання розділів курсової роботи, активна поведінка на заняттях, а також обов'язковий виступ з демонстрацією фрагмента розробленого уроку дає можливість студентові одержати високий бал.

 

1.3.2 Порядок оформлення і захисту курсової роботи

Курсова робота являє собою пояснювальну записку і проект (електронний засіб навчального призначення). Титульна сторінка повинна бути оформлена відповідно до додатку А.

У тому випадку, якщо виконано комплексний проект, загальна частина записки оформляється спільно всіма членами групи і прикладається в одному екземплярі до індивідуальних розробок по другій частині проекту.

Оцінювання курсової роботи  є комплексним й складається із оцінки за поточне виконання та представлення КР на захист комісії (додаток Д).

.


4 МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ВИКОНАННЯ РОЗДІЛІВ КУРСОВОЇ РОБОТИ

 

1.4.1 Складання вступу до курсової роботи

«Вступ» випереджає розроблений електронний дидактичний проект, але оформляється, як правило, останнім. Задачею цього розділу є обгрунтування актуальності здійснюваної проектувальної діяльності, зазначення її основних напрямків, отриманих результатів і особливостей їхнього використання в педагогічній теорії та практиці.

Для виконання цієї задачі, у «Вступі» повинно бути відображено:

§  об'єкт, предмет, мета, завдання дослідження в межах курсової роботи;

§  основні етапи дослідження, у ході яких вирішуються поставлені завдання;

§  результати дослідження й особливості їх використання;

§  обсяг і структура роботи.

Розкриття першого пункту вимагає визначення й опису тих аспектів політичного, економічного, духовного життя країни, що в умовах ринкових відносин, упровадження досягнень НТП перетерпіли істотних змін. Варто підкреслити протиріччя, шо загострилося в цих умовах, між необхідністю підготовки фахівця, який би кваліфіковано справився зі своїми професійними обов'язками в мінливих виробничих структурах, і відсутністю забезпечуючої (регламентуючої) цю підготовку документації. Проблема розробки проекту і обумовлює вибір теми такого педагогічного дослідження.

Дослідницький апарат включає об'єкт, предмет, мету, завдання.

Об'єкт дослідження – це процес або явище, що породжує проблемну ситуацію й є обраним для вивчення (об'єктом може бути процес підготовки робітника конкретної спеціальності, самостійна підготовка студентів, структура змісту професійної підготовки студентів і т.д.).

Предмет дослідження – один з аспектів (частина, сторона, властивості) об'єкта, що досліджується.

Мета дослідження повинна відображати бажаний результат.

Сукупність підцілей, заданих у деякій послідовності, що забезпечують, тим самим, бажаний результат дослідження, являють собою завдання дослідження.

Завдання дослідження і зміст роботи повинні бути приведені у відповідність.

Рішення поставлених задач сприяє одержанню результату проектування – методики формування професійно необхідних умінь у майбутнього фахівця. Важливо, при цьому, відзначити особливості використання результату, підтвердивши тим самим актуальність проектувальної діяльності.

Вступ варто завершити зазначенням частин і розділів роботи, загальної кількості сторінок.

Основна частина курсової роботи (розділи «Предметна область для розробки педагогічного програмного засобу», «Розробка педагогічного програмного засобу», «Методика проведення заняття з використанням педагогічного програмного засобу») містить вимоги до розроблювального програмного засобу. Розробка ЕЗНП може бути виконана на різному рівні складності. Складність розробки залежить від наявних у студента навичок роботи з програмними засобами для створення електронних освітніх ресурсів. На етапі виконання курсової роботи кожен студент, що розробляє електронний засіб навчального призначення, може вибрати орієнтовно ту оцінку, що він може одержати на захисті курсової роботи, демонструючи свою розробку під час захисту. При цьому оцінка залежить і від безлічі інших, раніше уже викладених, факторів, однак студент може підвищити або понизити її рівнем своєї програмної розробки.

При розробці електронних засобів навчального призначення різного рівня складності варто керуватися наступними критеріями:

·     обов'язкові вимоги для ЕЗНП усіх рівнів складності:

ЕЗНП повинен містити інформацію наступних видів:

ü     навчальний текст (не менш 1 друкованого аркуша);

ü     тестовий контроль за результатами навчання (не менш 10 питань);

ü     графічні елементи;

ü     навчальні тренажери згідно обраної теми;

ü     відеоуроки згідно обраної теми.

ЕЗНП повинен включати:

ü     сучасний Windows-інтерфейс, заснований на використанні меню або інших засобів вибору інформації;

ü     пункт меню Help, що пояснює роботу з програмою;

ü     пункт меню About, що містить інформацію про автора як текстову так і звукову, а також данні про джерела інформації;

ü     кожне вікно повинне містити графічний елемент, що захищає авторські права студента;

·     вимоги:

ü     інформація повинна бути представлена в структурованому виді;

ü     кожне питання тесту повинне містити не менш 3 варіантів відповідей;

ü     інтерфейс повинний бути тематизованим;

ü     повинна бути розроблена система пошуку інформації двох видів:

ü     контекстний пошук;

ü     тематичний пошук;

ü     повинні бути розроблені засоби авторизації системи:

ü     запам'ятовування імені користувача, результатів його роботи і місця закінчення роботи;

ü     можливість продовжити роботу з місця її завершення.

Курсові роботи, тематика яких орієнтована на розробку електронних засобів навчального призначення, використовуваних для організації і керування навчальним процесом або навчанням, або наукових досліджень, що стосуються, кафедри, є творчими завданнями і мають на увазі при успішному виконанні і захисті оцінку «відмінно».

Розробка керівництва користувача. Розроблювальний ЕЗНП вважається реальним, якщо його можна використовувати в реальному навчальному процесі або в процесі роботи деякого структурного підрозділу. Для підвищення ефективності використання варто розробити і довести до відома користувачів

Керівництво користувача. Керівництво користувача в звичайному виді представляється таблицею, що містить інформацію про можливості програмного продукту і засоби їхньої реалізації.

З метою підвищення наочності і приступності «Керівництва користувача» студентам даної комп'ютерної спеціальності варто розробити мультимедійний підручник по роботі з розробленим ними програмним засобом. Цей підручник повинен уявляти собою нескладну навчальну програму, що розкриває користувачеві можливості розробленого програмного продукту. Велика роль у цьому підручнику приділяється графічним зображенням основних елементів інтерфейсу розробленого програмного засобу, відеоматеріалам по реалізації деяких дій і звуковому супроводові процесу навчання роботі з програмою. При розробці дидактичного проекту заняття, що використовує розроблений електронний засіб навчального призначення, або вивчаючий розроблений програмний засіб варто керуватися нижчевикладеними рекомендаціями по написанню курсової роботи.

Дидактичний проект являє собою проект підготовки навчального заняття по обраній слухачем інженерній дисципліні, а також аналіз його реалізації в навчальному процесі.

Докладну консультацію по змісту дидактичного проекту відносно кожної конкретної теми курсової роботи проводять консультанти з кафедри КТ. 

Висновок до курсової роботи повинен знаходитися в повному взаємозв'язку із вступом і основною змістовною частиною. Це припускає відображення в звіті:

   важливості виконаної розробки;

   об'єкт і предмет дослідження;

   ступінь реалізації поставлених задач;

   основні етапи проведеного дослідження;

   результати дослідження й особливості їх використання.

Список використаних джерел оформляється згідно вимог (додаток Е).

При потребі частину даних (схеми, інструкції тощо) можна винести в кінець курсової роботи і оформити у вигляді додатків.

 

5 МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО РОЗРОБКИ ЕЛЕКТРОННОГО ЗАСОБУ НАВЧАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ

 

1.5.1 Структура електронного засобу навчального призначення

При розробці електронного засобу навчального призначення широко використовується така структура (рис.1.1), яка, як правило, відображається на першому титульному листі:

·        Титульний лист (стартова сторінка). Початок роботи з ЕЗНП може відбуватися відображенням заставки (рисунок чи мультимедіафрагмент) та головним меню, яке містить систему навігації по ЕЗНП.

·        Вступ. Описується коротка характеристика ЕЗНП, кому він призначений, і як правило він містить:

- стислу програму предмету, перелік основних задач дисципліни, важливість і актуальність їх розв'язку;

- перелік базових дисциплін, знання яких необхідні для засвоєння даної дисципліни або її частини;

- перелік дисциплін, вивчення яких засновано на знаннях даної дисципліни;

- структуру дисципліни (частини), функціональні та логічні зв'язки;

- загальні рекомендації порядку вивчення дисципліни або її частини;

- вказівки, де слід шукати розвиток та поглиблення задач дисципліни або її частини за межами навчальної програми, вивчення яких розділів дисципліни необхідне для окремих груп спеціальностей, посилання на літературу з коментарями.

Радиальная диаграмма
Рисунок 1.1 – Структура електронного засобу навчального призначення

 

 

·        Звернення (чи відомості про) автора-розробника (авторів) ЕЗНП (з фотографією чи з відеофрагментом).

·        Навчальну програму (цілі, завдання, зміст, тематичний план) оформлену згідно Болонського процесу.

·        Методичні рекомендації щодо роботи з ЕЗНП та вхідне тестування.

·        Структурований теоретичний навчальний матеріал у вигляді модулів, що адаптовані до самостійного вивчення, які закінчуються контрольними питаннями (тестами) для самоперевірки і проблемними  питаннями (завданнями) для індивідуальної і колективної роботи.

·        Практична частина з практичними, лабораторними чи семінарськими заняттями, що необхідні для якісного засвоєння ЕЗНП. Заздалегідь рекомендується здійснити допуск до цього виду занять (чи контроль), перевіривши знання відповідного теоретичного матеріалу (як правило, після проходження тестових завдань).

·        Список основної і додаткової літератури, що рекомендується для вивчення.

·        Засоби контролю за вивченням навчального матеріалу разом із вимогами та методичними рекомендаціями щодо атестації студентів. Це можуть бути питання для самооцінки, тестові завдання тощо.

·        Довідкові матеріали як із наочної сфери ЕЗНП, так і його використання (наприклад, глосарій, методичні рекомендації чи інструкції по вивченню курсу, тощо).

·        Творчі завдання, направлені на самостійне застосування засвоєних знань, умінь, навиків, виконання проектів окремо чи спільно в  групах.

·        Засоби співпраці студента з викладачем та іншими студентами (електронна пошта, телеконференції, список розсилки, чат і т.д.) з описом тем дискусій та порядку їх проведення.

 


1.5.2 Зразок оформлення структури електронного засобу навчального призначення

Рисунок 1.2 – Вигляд головної сторінки ЕЗНП

 

Рисунок 1.3 – Вигляд сторінки «Нормативна складова»

 

Рисунок 1.4 – Вигляд сторінки «Навчальна складова»

Рисунок 1.5 – Вигляд сторінки «Теоретичний блок»

Рисунок 1.6 – Вигляд теми теоретичного блоку

Рисунок 1.7 – Вигляд сторінки «Практичний блок»

 

Рисунок 1.8 – Вигляд сторінки практичної роботи

 

Рисунок 1.9 – Вигляд сторінки з відеоуроком 

Рисунок 1.10 – Вигляд сторінки з тренажером

Рисунок 1.11 – Вигляд сторінки «Глосарій»

Рисунок 1.12 – Вигляд сторінки «Література»

 

Рисунок 1.13 – Вигляд сторінки «Контролююча складова»

Рисунок 1.14 – Вигляд модульного тестового контролю

Рисунок 1.15 – Вигляд сторінки «Відомості про автора»

 

1.5.3 Сценарії роботи електронного засобу навчального призначення

          В залежності від умов та цілей навчання можливе використання одного з чотирьох сценаріїв роботи ЕЗНП.

1. Претест – в залежності від  проходження теста система визначає, чи необхідно студенту вивчати ту чи іншу тему (рис.1.16, а).

2. Послідовне навчання – система дає допуск студенту до наступної теми лише після того, як він успішно пройде тест за попередньою (рис.1.16, б).

 

а)                           б)

в)                   г)

Рисунок 1.16 – Сценарії навчання: а – претест, б – послідовне навчання, в - пост-тест і повторне навчання, г - вибір траекторії навчання

 

3. Пост-тест і повторне навчання – в залежності від проходження теста система пропонує студенту повторити теми, на питання яких він не зміг дати відповідь (рис.1.16, в).

4. Вибір траекторії навчання – система не дозволяє продовжити вивчення курсу, доки студент не виконає одне із n завдань. При успішному виконанні будь-якого із завдань, інші блокуються, а студент отримує доступ до наступного об’єкту (рис.1.16, г).

 

1.5.4 Інформаційний об’єм електронного засобу навчального призначення

Базовим показником ЕЗНП вважається кількість умовних (аудиторних) годин, які відводяться на дисципліну згідно з навчальним планом і програмою. Вказану кількість годин позначимо через Х, тоді решта всіх нормативів залежатиме від цього базового показника.

За початковий норматив береться одна лекційна година, що відповідає 3,3÷4 стандартним сторінкам тексту.

Всі інші нормативи є функцією базового показника:

·        обсяг основного тексту (у сторінках) ЕЗНП не повинен перевищувати величини 4Х (наприклад, якщо обсяг навчального курсу 60 годин, то 4 * 60 = 240 сторінок – максимально допустимий обсяг основного тексту). Основний текст лекційного матеріалу включає сумарний обсяг всіх розділів курсу плюс додатки, плюс список літератури, словник термінів, питання для самоперевірки, плюс список тем курсових робіт і рефератів, а також список екзаменаційних питань;

·        кількість питань для самоперевірки (для усних розгорнених відповідей) повинна бути не менше 3Х;

·        кількість питань і завдань для поточного тестового контролю повинна бути в межах від 10 до 20;

·        сумарна кількість питань і завдань для модульного тестового контролю повинна бути не менше 2Х;

·        сумарна кількість питань для підсумкового контролю повинна складати не менше 8Х;

·        кількість тем курсових робіт (рефератів) повинна складати не менше 1Х;

·        кількість завдань (з рішеннями) повинна бути не менше 1,2Х (якщо необхідно);

·        кількість контрольних завдань (без відповідей) повинна бути не менше 3Х (якщо необхідно).

Комп’ютерні тести є основною формою контролю та самоконтролю при електронному навчанні. Типи контролю, є такими:

1) вхідний (до проходження ЕЗНП);

2) поточний;

3) модульний;

4) підсумковий.

Обсяг тестів поточного контролю зазвичай не перевищує 7-20 питань, модульного – 15-30, підсумкового – 25-50. При визначенні кількості питань до уваги беруться цілі, обсяг і складність ЕЗНП, ступінь його абстракції, складність самих питань.

Класифікація різних форм тестових завдань наведена на рис.1.17, а на рис.1.18 поданий вигляд тестових завдань. Рекомендується використовувати такі типи запитань комп’ютерного тесту, для яких можливий автоматичний підрахунок результатів тестування:

Рисунок 1.17 – Форми тестових завдань

 

 

1) альтернативні (істина/хибність);

2) множина варіантів;

3) множинна відповідь;

4) впорядковування;

5) відповідність (проста і графічна).

Допускається використання запитань типу "відкрите запитання", які автоматично не оцінюються і потребують перевірки викладачем.

Рисунок 1.18 – Вигляд тестових завдань


6 ПОРЯДОК ПРЕДСТАВЛЕННЯ І ЗАХИСТУ КУРСОВОЇ РОБОТИ

 

Після завершення роботи над курсовою роботою, оформлена й підписана студентом і викладачем пояснювальна записка (непереплетена) та демонстраційні матеріали надаються, не пізніше ніж за 1 тиждень до захисту, на остаточну перевірку керівникові, після чого перекладається у папку з файлами.

Після завершення виконання курсової роботи організовується захист робіт та доповідь результатів курсової роботи перед викладачами кафедри, на якій здійснювалося курсове проектування, під час якого особлива увага приділяється відпрацюванню доповіді (форми та змісту).

Захист курсових робіт проводиться на відкритому засіданні за участю керівника та членів комісії із захисту курсової роботи.

На захист студентові приділяється не більше 15 хвилин, включаючи час на доповідь –  10 хвилин. 

Ймовірна структура доповіді та бюджет часу повинні бути такими:

-     тема курсової роботи, її актуальність і вихідні дані до виконання курсової роботи (0,5-1 хв.); 

-     короткий аналіз існуючих методів вирішення даної проблеми із вказівкою переваг і недоліків, а також з урахуванням вітчизняного і закордонного досвіду. Обґрунтування обраного шляху рішень цієї проблеми (1,5-2 хв.); 

-     спеціальний розділ повинен бути висвітлений так, щоб підкреслити самостійну творчість студента, суть виконаної роботи, новизну роботи (7-9 хв.);

-     висновки про пророблену роботу, перспективність розвитку тематики роботи (0,5-2 хв.). 

Після доповіді члени комісії ставлять студентові запитання, на які він повинен відповісти (також дозволяються запитання з боку присутніх на захисті).

Оцінка роботи проводиться з урахуванням якості її виконання, відгуку керівника, успішності студента протягом навчання, та особливо змістовності доповіді під час захисту і відповідей на запитання.

Результат захисту курсової роботи відзначають оцінками «відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно». При визначенні оцінки роботи приймається до уваги рівень наукової, практичної та теоретичної підготовки студента. Повторний захист курсової роботи з метою підвищення оцінки не дозволяється.

Відповідність підсумкових рейтингових оцінок у балах оцінкам за національною шкалою та шкалою ЕСТS

Оцінка в балах

Оцінка за національною шкалою

Оцінка за шкалою ЕСТS

Оцінка

Пояснення

90-100

Відмінно

А

Відмінно

(відмінне виконання лише з незначною кількістю помилок)

82-89

Добре

В

Дуже добре

(вище середнього рівня з кількома помилками)

75-81

С

Добре

(в загальному вірне виконання з певною кількістю суттєвих помилок)

67-74

Задовільно

D

Задовільно

(непогано, але зі значною кількістю недоліків)

60-66

Е

Достатньо

(виконання задовольняє мінімальним критеріям)

35-59

Незадовільно

Незадовільно

(з можливістю повторного захисту)

1-34

F

Незадовільно

(з обов’язковим повторним курсом)

 

Після захисту, у цей же день курсові роботи передаються в архів університету, де вони зберігаються протягом трьох років.


7 ВИМОГИ ДО ОФОРМЛЕННЯ ПОЯСНЮВАЛЬНОЇ ЗАПИСКИ

 

Вимоги до оформлення курсової роботи розроблені на основі ДСТУ 3008-95 «Документація. Звіти у сфері науки і техніки».

При оформленні курсової роботи потрібно керуватися ДСТУ 3008-95, а також вимогами, наведеними нижче.

 

7.1 Загальні вимоги до оформлення пояснювальної записки:

-     пояснювальну записку оформлюють на одному боці аркушів білого паперу формату А4 (210х297 мм) з книжковою орієнтацією; за необхідності допускається використання аркушів формату A3 (297х420 мм) для розміщення графічного матеріалу (блок-схеми алгоритмів, UML-діаграми і т.п.);

-     пояснювальну записку виконують машинним (за допомогою комп’ютерної техніки) способом з застосуванням текстового редактора
Microsoft Word або його аналогів. Пояснювальна записка зберігається у файлі формату *.doc або *.docx (рис.1.19);

 

 

Рисунок 1.19 – Типи файлу для зберігання пояснювальної записки

курсової роботи

 

-     пояснювальну записку друкують шрифтом Times New Roman з міжрядковим інтервалом 1,5 рядка. Розмір шрифту 14 pt, основний текст не повинен бути жирним, підкресленим і/або курсивом. Основний текст вирівнюється за шириною рядка (рис.2);

-     текст пояснювальної записки слід друкувати, додержуючись таких розмірів берегів: верхній – 20 мм, лівий і нижній – 25 мм, правий – 10 мм (рис.1.20);

Рисунок 1.20 – Параметри основного тексту і розміри вільних полів сторінок пояснювальної записки

 

-     під час написання пояснювальної записки необхідно дотримуватись рівномірної щільності, контрастності й чіткості зображення впродовж усього звіту. У роботі мають бути чіткі, не розпливчасті лінії, літери, цифри та інші знаки. Всі лінії, літери, цифри і знаки повинні бути однаково чорними впродовж усього звіту;

-     окремі слова, формули, знаки, які вписують у надрукований текст, мають бути чорного кольору; щільність вписаного тексту має максимально наближуватись до щільності основного зображення;

-     помилки, описки та графічні неточності допускається виправляти підчищенням або зафарбовуванням білою фарбою і нанесенням на тому ж місці або між рядками виправленого зображення машинописним способом або від руки. Виправлене повинно бути чорного кольору;

-     прізвища, назви установ, організацій, фірм та інші власні назви у звіті наводять мовою оригіналу. Допускається транслітерувати власні назви і наводити назви організацій у перекладі на мову звіту, додаючи (при першій згадці) оригінальну назву;

-     скорочення слів і словосполучень у звіті – відповідно до чинних стандартів з бібліотечної та видавничої справи;

-     структурні елементи “ЗМІСТ”, “ВСТУП”, “ВИСНОВКИ”, “ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ” не нумерують, а їх назви правлять за заголовки структурних елементів;

-     розділи і підрозділи повинні мати заголовки. Пункти і підпункти можуть мати заголовки;

-     заголовки структурних елементів пояснювальної записки і заголовки розділів слід розташовувати посередині рядка і друкувати великими літерами без крапки в кінці, не підкреслюючи;

-     заголовки підрозділів, пунктів і підпунктів пояснювальної записки слід починати з абзацного відступу і друкувати маленькими літерами, крім першої великої, не підкреслюючи, без крапки в кінці;

-     абзацний відступ повинен бути однаковим впродовж усього тексту пояснювальної записки і дорівнювати 1,25 см;

-     якщо заголовок складається з двох і більше речень, їх розділяють крапкою;

-     перенесення слів у заголовку розділу не допускається;

-     відстань між заголовком і подальшим чи попереднім текстом має бути не менше, ніж два рядки. Відстань між основами рядків заголовка, а також між двома заголовками приймають такою, як у тексті;

-     не допускається розміщувати назву розділу, підрозділу, а також пункту й підпункту в нижній частині сторінки, якщо після неї розміщено менше двох рядків тексту.

 

 

7.2 Нумерація сторінок пояснювальної записки:

-     сторінки курсової роботи слід нумерувати арабськими цифрами, додержуючись наскрізної нумерації впродовж усього тексту звіту. Номер сторінки проставляють у правому верхньому куті сторінки без крапки в кінці;

-     титульний аркуш включають до загальної нумерації сторінок звіту. Номер сторінки на титульному аркуші не проставляють;

-     ілюстрації й таблиці, розміщені на окремих сторінках, включають до загальної нумерації сторінок звіту.

 

7.3 Нумерація розділів, підрозділів, пунктів, підпунктів:

-     розділи, підрозділи, пункти, підпункти звіту слід нумерувати арабськими цифрами;

-     розділи звіту повинні мати порядкову нумерацію в межах викладення суті звіту і позначатися цифрами без крапки, наприклад, 1, 2, 3 і т. д.;

-     підрозділи повинні мати порядкову нумерацію в межах кожного розділу;

-     номер підрозділу складається з номера розділу і порядкового номера підрозділу, відокремлених крапкою;

-     після номера підрозділу крапку не ставлять, наприклад, 1.1, 1.2 і т. д.;

-     пункти повинні мати порядкову нумерацію в межах кожного розділу або підрозділу;

-     номер пункту складається з номера розділу і порядкового номера пункту, або з номера розділу, порядкового номера підрозділу та порядкового номера пункту, відокремлених крапкою. Після номера пункту крапку, не ставлять, наприклад, 1.1, 1.2, або 1.1.1, 1.1.2 і т. д.;

-     якщо текст поділяють тільки на пункти, їх слід нумерувати, за винятком додатків, порядковими номерами;

-     номер підпункту складається з номера розділу, порядкового номера підрозділу, порядкового номера пункту і порядкового номера підпункту, відокремлених крапкою, наприклад, 1.1.1.1, 1.1.1.2, 1.1.1.3 і т. д.;

-     якщо розділ, не маючи підрозділів, поділяється на пункти і далі – на підпункти, номер підпункту складається з номера розділу, порядкового номера пункту і порядкового номера підпункту, відокремлених крапкою, наприклад, 1.1.3, 1.2.1 і т. д.;

-     після номера підпункту крапку не ставлять;

-     якщо розділ або підрозділ складається з одного пункту, або пункт складається з одного підпункту, його нумерують.

 

7.4 Ілюстрації:

-     ілюстрації (креслення, рисунки, графіки, схеми, діаграми, фотознімки) слід розміщувати у звіті безпосередньо після тексту, де вони згадуються вперше, або на наступній сторінці. На всі ілюстрації мають бути посилання у звіті;

-     якщо ілюстрації створені не автором звіту, необхідно при поданні їх у звіті дотримуватись вимог чинного законодавства про авторські права;

-     креслення, рисунки, графіки, схеми, діаграми, розміщені у звіті, мають відповідати вимогам стандартів “Единой системы конструкторской документации” та “Единой системы программной документации”;

-     ілюстрації можуть мати назву, яку розміщують під ілюстрацією. За необхідності під ілюстрацією розміщують пояснювальні дані (підрисунковий текст);

-     ілюстрація позначається словом “Рисунок __”, яке разом з назвою ілюстрації розміщують після пояснювальних даних, наприклад,
“Рисунок 3.1 – Схема розміщення”;

-     ілюстрації слід нумерувати арабськими цифрами порядковою нумерацією в межах розділу, за винятком ілюстрацій, наведених у додатках;

-     номер ілюстрації складається з номера розділу і порядкового номера ілюстрації, відокремлених крапкою, наприклад, рисунок 3.2 – другий рисунок третього розділу;

-     якщо ілюстрація не вміщується на одній сторінці, можна переносити її на інші сторінки, вміщуючи назву ілюстрації на першій сторінці, пояснювальні дані – на кожній сторінці, і під ними позначають: “Рисунок __, аркуш __”.

 

7.5 Таблиці:

-     цифровий матеріал, як правило, оформлюють у вигляді таблиць відповідно до рисунка 1.21;

Рисунок 1.21 – Оформлення таблиці

 

-     горизонтальні та вертикальні лінії, які розмежовують рядки таблиці, а також лінії зліва, справа і знизу, що обмежують таблицю, можна не проводити, якщо їх відсутність не утруднює користування таблицею;

-     таблицю слід розташовувати безпосередньо після тексту, у якому вона згадується вперше, або на наступній сторінці. На всі таблиці мають бути посилання в тексті звіту;

-     таблиці слід нумерувати арабськими цифрами порядковою нумерацією в межах розділу, за винятком таблиць, що наводяться у додатках;

-     номер таблиці складається з номера розділу і порядкового номера таблиці, відокремлених крапкою, наприклад, таблиця 2.1 – перша таблиця другого розділу;

-     назву таблиці друкують малими літерами (крім першої великої) і вміщують над таблицею. Назва має бути стислою і відбивати зміст таблиці;

-     якщо рядки або графи таблиці виходять за межі формату сторінки, таблицю поділяють на частини, розміщуючи одну частину під одною, або поруч, або переносячи частину таблиці на наступну сторінку, повторюючи в кожній частині таблиці її заголовок і боковик;

-     при поділі таблиці на частини допускається її заголовок або боковик заміняти відповідно номерами граф чи рядків, нумеруючи їх арабськими цифрами у першій частині таблиці;

-     слово “Таблиця __” вказують один раз зліва над першою частиною таблиці, над іншими частинами пишуть: “Продовження таблиці __” з зазначенням номера таблиці;

-     заголовки граф таблиці починають з великої літери, а підзаголовки – з малої, якщо вони складають одне речення з заголовком.

-     підзаголовки, що мають самостійне значення, пишуть з великої літери. В кінці заголовків і підзаголовків таблиць крапки не ставлять. Заголовки і підзаголовки граф указують в однині;

-     інші вимоги до виконання таблиць – відповідно до чинних стандартів на технічну документацію.

 

7.7 Переліки:

-     переліки, за потреби, можуть бути наведені всередині пунктів або підпунктів. Перед переліком ставлять двокрапку;

-     перед кожною позицією переліку слід ставити малу літеру української абетки з дужкою, або, не нумеруючи – дефіс (перший рівень деталізації);

-     для подальшої деталізації переліку слід використовувати арабські цифри з дужкою (другий рівень деталізації);

 

 

 

Приклад

«

а)     html;

б)    CMS:

1)    WordPress;

2)    Drupal;

в)     php-framework-и.

».

 

-     переліки першого рівня деталізації друкують малими літерами з абзацного відступу, другого рівня – з відступом відносно місця розташування переліків першого рівня.

 

7.8 Посилання на джерела:

-     посилання в тексті звіту на джерела слід зазначати порядковим номером за переліком посилань, виділеним двома квадратними дужками, наприклад, “... у роботах [1-7] ...”;

-     при посиланнях на розділи, підрозділи, пункти, підпункти, ілюстрації, таблиці, формули, рівняння, додатки зазначають їх номери;

-     при посиланнях слід писати: “... у розділі 4 ...”, “... дивись 2.1 ...”, “... за 3.3.4 ...”, “... відповідно до 2.3.4.1 ...”, “... на рис. 1.3 ...” або “... на рисунку 1.3 ...”, “... у таблиці 3.2 ...”, “... (див. 3.2) ...”, “... за формулою (3.1) ...”, “... у рівняннях (1.23) – (1.25) ...”, “... у додатку Б ...”.

Приклад оформлення переліку бібліографічних джерел наведений в додатку Д.

 

7.9 Додатки

-     додатки слід оформлювати як продовження звіту на його наступних сторінках розташовуючи додатки в порядку появи посилань на них у тексті звіту;

-     кожний додаток повинен починатися з нової сторінки. Додаток повинен мати заголовок, надрукований вгорі малими літерами з першої великої симетрично відносно тексту сторінки. Посередині рядка над заголовком малими літерами з першої великої повинно бути надруковано слово “Додаток __” і велика літера, що позначає додаток;

-     додатки слід позначати послідовно великими літерами української абетки, за винятком літер Ґ, Є, З, І, Ї, Й, О, Ч, Ь, наприклад, додаток А, додаток Б і
т. д.;

-     один додаток позначається як додаток А;

-     додатки повинні мати спільну з рештою звіту наскрізну нумерацію сторінок; 

-     за необхідності текст додатків може поділятися на розділи, підрозділи, пункти і підпункти. У цьому разі перед кожним номером ставлять позначення додатка (літеру) і крапку, наприклад, А.2 – другий розділ додатка А; Г.3.1 – підрозділ 3.1 додатка Г; Д.4.1.2 – пункт 4.1.2 додатка Д; Ж. 1.3.3.4 – підпункт 1.3.3.4 додатка Ж.

-     ілюстрації, таблиці, формули та рівняння, що є у тексті додатка, слід нумерувати в межах кожного додатка, наприклад, рисунок Г.З – третій рисунок додатка Г; таблиця А.2 – друга таблиця додатка А; формула (А.1) – перша формула додатка А;

-     якщо в додатку одна ілюстрація, одна таблиця, одна формула, одне рівняння, їх нумерують, наприклад, рисунок А.1, таблиця А.1, формула  (В.1);

-     в посиланнях у тексті додатка на ілюстрації, таблиці, формули, рівняння рекомендується писати: “... на рисунку А.2 ...”, “... на рисунку А.1 ...” – якщо рисунок єдиний у додатку А; “... в таблиці 5.3 ...”, або “... в табл. Б.3 ...”; “... за формулою (В.1) ...” в “... у рівнянні (Г.2) ...”;

-     джерела, що цитують тільки у додатках, повинні розглядатися незалежно від тих, які цитують в основній частині звіту, і повинні бути перелічені наприкінці кожного додатка в переліку посилань;

-     якщо у звіті як додаток використовується документ, що має самостійне значення і оформлюється згідно з вимогами до документа даного виду, його копію вміщують у звіті без змін в оригіналі. Перед копією документа вміщують аркуш, на якому посередині друкують слово “ДОДАТОК __” і його назву (за наявності), праворуч у верхньому куті аркуша проставляють порядковий номер сторінки. Сторінки копії документа нумерують, продовжуючи наскрізну нумерацію сторінок звіту (не займаючи власної нумерації сторінок документа).

 

 


Додаток А

ЛУЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

Факультет цифрових, освітніх та соціальних технологій

Кафедра цифрових освітніх технологій

 

 

 

 

 

КУРСОВА РОБОТА

 

з дисципліни

«Комп’ютерні технології в навчальному процесі»

на тему:

«Розробка електронного засобу навчального призначення

___________________________________»

 

 

 

Студента  IV  курсу  групи ПОс-21

спеціальності

015.39 “Професійна освіта (Комп’ютерні технології)”

 

 ________________   ПІП студента

                                                                                                                                              (підпис)                        

Керівник: ас. Н.А. Олексів

 

Національна шкала ________________   

Кількість балів: __________Оцінка:  ECTS _____

 

                                                                     Члени комісії          ________________         Н.А. Олексів

                                                                                                                                             (підпис)                       

                                                                                                      ________________         В.В. Кабак

                                                                                                                                              (підпис)                       

                                                                                                                                ________________         П.В. Саварин

                                                                                                                                              (підпис)                        

 

 

 

 

 

 

                                                                        ЛУЦЬК  - 2021 рік  


Додаток Б

Луцький національний технічний університет

 

Факультет цифрових, освітніх та соціальних технологій

Кафедра цифрових освітніх технологій

 

Рівень вищої освіти:     перший (бакалавр)

Спеціальність:               015.39 «Професійна освіта (Комп’ютерні технології)»

Дисципліна:      «Комп’ютерні технології в навчальному процесі»

Курс           ______  Група ______Семестр       _______

 

 

ЗАВДАННЯ

НА КУРСОВУ РОБОТУ СТУДЕНТУ

_____________________________________________________

(прізвище, ім’я,  по батькові)

1. Тема роботи ______________________________________________________

___________________________________________________________________

 

Керівник роботи _Олексів Наталія Анатоліївна, асистент кафедри ЦОТ____

                            (прізвище, ім’я, по батькові, науковий ступінь, вчене звання)

 

2. Строк подання студентом роботи ____________________________________

 

3. Вихідні дані до роботи  _____________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

4. Зміст розрахунково-пояснювальної записки (перелік питань, які потрібно розробити)       ___________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

5. Перелік графічного матеріалу (з точним зазначенням обов’язкових креслень)

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

6. Дата видачі завдання _____________

 

КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН

 

з/п

Назва етапів курсової роботи

Строк  виконання етапів роботи

Примітка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Керівник курсової роботи

 

( підпис )

 

(прізвище та ініціали)

 

 

 

Завдання прийняв до виконання  

 

( підпис )

 

(прізвище та ініціали)

 


Додаток В

 

Слід чітко визначити вид ЕЗНП, що буде звучати в темі курсової роботи: електронний посібник, педагогічний програмний засіб, електронний довідник і т.д. Також, якщо в назві ЕЗНП є програмний продукт – потрібно зазначити версію, яка розглядається.

Орієнтовні тематики курсових робіт

Тема

ПІП студента

1.                  

Створення тестів за допомогою testeditor

 

2.                  

Робота в Oracle Database

 

3.                  

Використання PowToon в педагогічній діяльності

 

4.                  

Робота з програмним продуктом PHP Storm

 

5.                  

Робота з графічним редактором GIMP

 

6.                  

Створення тематичних слайд-шоу

 

7.                  

Основи мови опису і розмітки web-сторінок HTML 5

 

8.                  

Технологія CSS

 

9.                  

Інтернет-сервіви для візуалізації дидактичних об’єктів

 

10.             

Програмні засоби планування робочого часу

 

11.             

Технологія створення 3D-турів

 

12.             

Верстка сайтів за допомогою Dreamweaver

 

13.             

Огляд CMS для створення інтернет-магазинів

 

14.             

Розміщення web-сайту на сервері, оптимізація і просування

 

15.             

Створення веб-ресурсів на базі CMS Drupal

 

16.             

Створення навчальних стендів в Adobe InDesign

 

17.             

Основи роботи в Adobe Captivate

 

18.             

Основи роботи в Adobe Premiere Pro

 

19.             

Програмні засоби створення електронних книг

 

20.             

Програмні продукти для створення інтелект-карт

 

21.             

Робота в Proshow Producer

 

22.             

Основи використання Corel Video Studio

 

23.             

Основи використання Pinnacle Studio

 

24.             

Створення відео уроків в Camtasia Studio

 

25.             

Створення контрольно-діагностичних завдань для здійснення моніторингу знань студентів

 

26.             

Огляд технологій web 2.0

 

27.             

LearningAppsсервіс для підтримки навчання та процесу викладання за допомогою інтерактивних модулів

 

28.             

Система електронних портфоліо Mahara

 

29.             

Створення сайту-портфоліо на базі СMS WordPress

 

30.             

Основи розробки веб-додатків з використанням JS фреймворка ReactJS

 

31.             

Програмні засоби для створення керівництва користувача

 

32.             

Сервіси Google

 

33.             

Організація та проведення вебінарів

 

34.             

Створення анімаційної презентації

 

35.             

Використання Movie Maker для створення мультимедійних дидактичних матеріалів

 


Додаток Г

Вимоги до додатку з програмним забезпеченням і документацією

 

У додатку повинна міститися тека (названа Вашим прізвищем та ініціалами), у якій слід розмістити всі створені в проекті файли, в тому числі файли з програмним забезпеченням, документацією, а також інші файли, що мають відношення до курсової роботи. Серед останніх можуть бути, зокрема, і такі додатки до пояснювальної записки, які в друкованому вигляді в ній наводити недоцільно (наприклад, через великий обсяг) або неможливо (якщо це файли програм, мультимедійні файли тощо).

Зміст диску має бути описаний, наприклад, так, як показано у таблиці.

Ім’я теки або файла

Вміст папки або файла

Doc

Тека, що містить документацію проекту

Титул.doc

Титульний аркуш

Завдання.doc

Завдання на курсову роботу

ПЗ.doc

Пояснювальна записка з додатками

*.vsd

Графічні матеріали

Prog

Тека, що містить розроблене у роботі програмне забезпечення

Text

Тека, що містить текстовий варіант наповнення педагогічного програмного засобу (Теорія, Практика, Контроль знань)

Others

Тека, що містить інші файли

 

 

 

 

 


Додаток Д

Критерії оцінювання курсової роботи з дисципліни «КТНП» студентів

 

Поточне оцінювання виконання

Етап

Характеристика

Бали

Якість представлення теоретичного матеріалу

Тема повністю розкрита та структурована

10

0

0

Тема розкрита повністю, але погано структурована

0

7

0

Тема розкрита частково

0

0

4

 

Якість представлення практичного матеріалу

Розроблено більше 2 відеоуроків та 2 тренажерів

25

0

0

Розроблено 2 відеоуроки та 1 тренажер (2 тренажери та 1 відеоурок)

0

19

0

Розроблено 1 відеоурок та 1 тренажер

0

0

13

 

Якість реалізації контролю знань

Розроблено більше 50 тестових завдань

10

0

0

Розроблено більше 40 тестових завдань

0

8

0

Розроблено 30 тестових завдань

0

0

6

 

Генерація розвиваючих та творчих ідей

 

Запропоновано три і більше рішень

 

20

0

0

Запропоновано два рішення

 

0

16

0

Запропоновано одне рішення

 

0

0

12

 

Інноваційність розробки методики проведення заняття

 

Методика обгрунтована для впровадження в реальний процес навчання (для конкретних спеціальностей з певних дисциплін)

10

0

0

Здійснено повний теоретичний опис та можливості застосування, але методика не готова до впровадження в процес навчання

0

8

0

Здійснено теоретичний опис використання певної методики

0

0

6

 

Доступ до інформації

 

Використовував 10  і більше джерел

 

5

0

0

Використовував 7-9 джерел

 

0

3

0

Використовував менше 7  джерел

 

0

0

2

 

Рівень саморозви-вальної діяльності

Високий

 

80

0

0

Середній

 

 

65

0

Низький

 

 

 

45

 

Оцінювання представлення та захисту

 

 

Критеріями оцінки

 

Бали

1.   

Оформлення курсової роботи відповідно до вимог ДСТУ

 

3

2

1

2.   

Структурно - логічна побудова презентації роботи

 

3

2

1

3.   

Зміст доповіді, вміння чітко та лаконічно формулювати думку, використовуючи презентаціно-ілюстративний матеріал

 

6

5

3

4.   

Нові терміни представлені і розкриті при захисті роботи

 

 

5

4

2

5.   

Рівень якості відповідей на запитання

 

3

2

1

 

Високий рівень представлення та захисту

 

20

0

0

 

Середній рівень представлення та захисту

 

 

15

0

 

Низький рівень представлення та захисту

 

 

 

8

 


Додаток Е

 

Приклад оформлення бібліографічного опису в переліку використаних джерел

 

Характеристика джерела

Приклад оформлення

Книги: 

 

Один автор

1.   Василій Великий. Гомілії / Василій Великий ; [пер. з давньогрец. Л. Звонська]. — Львів : Свічадо, 2006. — 307 с. — (Джерела християнського Сходу. Золотий вік патристики ІV—V ст. ; № 14).

2.   Коренівський Д. Г. Дестабілізуючий ефект параметричного білого шуму в неперервних та дискретних динамічних системах / Коренівський Д. Г. — К. : Ін-т математики, 2006. — 111 с. — (Математика та її застосування) (Праці / Ін-т математики НАН України ; т. 59).

3.   Матюх Н. Д. Що дорожче срібла-золота / Наталія Дмитрівна Матюх. — К. : Асамблея діл. кіл : Ін-т соц. іміджмейкінгу, 2006. — 311 с. — (Ювеліри України ; т. 1).

4.   Шкляр В. Елементал : [роман] / Василь Шкляр. — Львів :

5.   Кальварія, 2005. — 196, [1] с. — (Першотвір).

Два автори

1.   Матяш І. Б. Діяльність Надзвичайної дипломатичної місії УНР в Угорщині : історія, спогади, арх. док. / І. Матяш, Ю. Мушка. — К. : Києво-Могилян. акад., 2005. — 397, [1] с. — (Бібліотека наукового щорічника "Україна дипломатична" ; вип. 1).

2.   Ромовська З. В. Сімейне законодавство України / З. В. Ромовська, Ю. В. Черняк. — К. : Прецедент, 2006. — 93 с. — (Юридична бібліотека. Бібліотека адвоката) (Матеріали до складання кваліфікаційних іспитів для отримання Свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю ; вип. 11).

3.   Суберляк О. В. Технологія переробки полімерних та композиційних матеріалів : підруч. [для студ. вищ. навч. закл.] / О. В. Суберляк, П. І. Баштанник. — Львів : Растр7, 2007. — 375 с.

Три автори

1.  Акофф Р. Л. Идеализированное проектирование: как предотвратить завтрашний кризис сегодня. Создание будущего организации / Акофф Р. Л., Магидсон Д., Эддисон Г. Д. ; пер. с англ. Ф. П. Тарасенко. — Днепропетровск : Баланс Бизнес Букс, 2007. — XLIII, 265 с.

Без автора

1.     Історія Свято-Михайлівського Золотоверхого монастиря / [авт. тексту В. Клос]. — К. : Грані-Т, 2007. — 119 с. (Грані світу).

2.     Воскресіння мертвих : українська барокова драма : антологія / [упорядкув., ст., пер. і прим. В. О. Шевчук]. — К. : Грамота, 2007. — 638, [1] с.

Багатотомний документ

1.  Історія Національної академії наук України, 1941—1945 / [упоряд. Л. М. Яременко та ін.]. — К. : Нац. б-ка України ім. В. І. Вернадського, 2007—    .— (Джерела з історії науки в Україні).

2.  Ч. 2 : Додатки — 2007. — 573, [1] c. 2. Межгосударственные стандарты : каталог в 6 т. / [сост. Ковалева И. В., Рубцова Е. Ю. ; ред. Иванов В. Л.]. — Львов : НТЦ "Леонорм-Стандарт", 2005—    .— (Серия "Нормативная база предприятия").

Матеріали конференцій,

з’їздів

1. Економіка, менеджмент, освіта в системі реформування агропромислового комплексу : матеріали Всеукр. конф. молодих учених-аграрників ["Молодь України і аграрна реформа"], (Харків, 11—13 жовт. 2000 р.) / М-во аграр. політики, Харк. держ. аграр. ун-т ім. В. В. Докучаєва. — Х. : Харк. держ. аграр. ун-т ім. В. В. Докучаєва, 2000. — 167 с. 2. Кібернетика в сучасних економічних процесах : зб. текстів виступів на республік. міжвуз. наук.-практ. конф. / Держкомстат України, Ін-т статистики, обліку та аудиту. — К. : ІСОА, 2002. — 147 с.

Препринти

1.     Шиляев Б. А. Расчеты параметров радиационного повреждения материалов нейтронами источника ННЦ ХФТИ/ANL USA с подкритической сборкой, управляемой ускорителем электронов / Шиляев Б. А., Воеводин В. Н. — Х. ННЦ ХФТИ, 2006. — 19 с. — (Препринт / НАН Украины, Нац. науч. центр "Харьк. физ.-техн. ин-т" ; ХФТИ 2006-4).

Депоновані наукові праці

1.     Социологическое исследование малых групп населения / В. И. Иванов [и др.] ; М-во образования Рос. Федерации, Финансовая академия. – М., 2002. – 110 с. – Деп. в ВИНИТИ 13.06.02, № 145432.

Словники

1.                 Тимошенко З. І. Болонський процес в дії : словникдовідник основ. термінів і понять з орг. навч. процесу у вищ. навч. закл. / З. І. Тимошенко, О. І. Тимошенко. — К. : Європ. ун-т, 2007. — 57 с. 3. Українсько-німецький тематичний словник [уклад. Н. Яцко та ін.]. — К. : Карпенко, 2007. — 219 с.

2.     Європейський Союз : словник-довідник / [ред.-упоряд. М. Марченко]. — 2-ге вид., оновл. — К. : К.І.С., 2006. — 138 с.

Атласи

1.     Україна : екол.-геогр. атлас : присвяч. всесвіт. дню науки в ім’я миру та розвитку згідно з рішенням 31 сесії ген. конф. ЮНЕСКО / [наук. редкол.: С. С. Куруленко та ін.] ; Рада по вивч. продукт. сил України НАН України [та ін.]. — / [наук. редкол.: С. С. Куруленко та ін.]. — К. : Варта, 2006. — 217, [1] с. 

Законодавчі та нормативні документи

1.     Кримінально-процесуальний кодекс України : за станом на 1 груд. 2005 р. / Верховна Рада України. — Офіц. вид. — К. : Парлам. вид-во, 2006. — 207 с. — (Бібліотека офіційних видань).

2.     Медична статистика статистика : зб. нормат. док. / упоряд. та голов. ред. В. М. Заболотько. — К. : МНІАЦ мед. статистики : Медінформ, 2006. — 459 с. — (Нормативні директивні правові документи).

Стандарти

1.     Графічні символи, що їх використовують на устаткуванні. Покажчик та огляд (ISO 7000:2004, IDT) : ДСТУ ISO 7000:2004. — [Чинний від 2006-01-01]. — К. : Держспоживстандарт України 2006. — ІV, 231 с. — (Національний стандарт України).

2.     Вимоги щодо безпечності контрольно-вимірювального та лабораторного електричного устаткування. Частина 2020. Додаткові вимоги до лабораторних центрифуг (EN 61010-2-020:1994, IDT) : ДСТУ EN 61010-2-020:2005. — [Чинний від 2007-01-01]. — К. : Держспоживстандарт України, 2007. — IV, 18 с. — (Національний стандарт України).

Каталоги

1. Межгосударственные стандарты : каталог : в 6 т. / [сост. Ковалева И. В., Павлюкова В. А. ; ред. Иванов В. Л.]. — Львов : НТЦ "Леонорм-стандарт, 2006— . — (Серия "Нормативная база предприятия"). Т. 5. — 2007. — 264 с.

Бібліографічні показчики

1.   Куц О. С. Бібліографічний покажчик та анотації кандидатських дисертацій, захищених у спеціалізованій вченій раді Львівського державного університету фізичної культури у 2006 році / О. Куц, О. Вацеба. — Львів : Укр. технології, 2007. — 74 с.

2.   Систематизований покажчик матеріалів з кримінального права, опублікованих у Віснику Конституційного Суду України за 1997—2005 роки / [уклад. Кирись Б. О., Потлань О. С.]. — Львів : Львів. держ. ун-т внутр. справ, 2006. — 11 с. — (Серія: Бібліографічні довідники ; вип. 2).

Дисертації

1.                 Петров П.П. Активність молодих зірок сонячної маси:  дис. ... доктора фіз.-мат. наук : 01.03.02 / Петров Петро Петрович. – К., 2005. – 276 с.

Автореферати дисертацій

1.   Новосад І.Я. Технологічне забезпечення виготовлення секцій робочих органів гнучких гвинтових конвеєрів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук : спец. 05.02.08 „Технологія машинобудування” / І. Я. Новосад. — Тернопіль, 2007. — 20, [1] с.

2.   Нгуен Ші Данг. Моделювання і прогнозування макроекономічних показників в системі підтримки прийняття рішень управління державними фінансами : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук : спец. 05.13.06 „Автоматиз. системи упр. та прогрес. інформ. технології” / Нгуен Ші Данг. — К., 2007. — 20 с.

Авторські свідоцтва

1. А. с. 1007970 СССР, МКИ3 В 25 J 15/00. Устройство для захвата неориентированных деталей типа валов / В. С. Ваулин, В. Г. Кемайкин (СССР). – № 3360585/25–08 ; заявл. 23.11.81 ; опубл. 30.03.83, Бюл. № 12.

Патенти

1. Пат. 2187888 Российская Федерация, МПК7 H 04 В 1/38, Н 04 J 13/00. Приемопередающее устройство / Чугаева В.И.; заявитель и патентообладатель Воронеж. науч.-исслед. ин-т связи. – № 2000131736/09 ; заявл. 18.12.00 ; опубл. 20.08.02, Бюл. № 23 (II ч.).

Частина книги, періодичного, продовжуваного видання

 

1.     Козіна Ж. Л. Теоретичні основи і результати практичного застосування системного аналізу в наукових дослідженнях в області спортивних ігор / Ж. Л. Козіна // Теорія та методика фізичного виховання. — 2007. — № 6. — С. 15—18, 35—38.

2.     Гранчак Т. Інформаційно-аналітичні структури бібліотек в умовах демократичних перетворень / Тетяна Гранчак, Валерій Горовий // Бібліотечний вісник. — 2006. — № 6. — С. 14—17.

3.     Валькман Ю. Р. Моделирование НЕ-факторов — основа интеллектуализации компьютерных технологий / Ю. Р. Валькман, В. С. Быков, А. Ю. Рыхальский // Системні дослідження та інформаційні технології. — 2007. — № 1. — С. 39—61.

Електронні ресурси

1.     Богомольний Б. Р. Медицина екстремальних ситуацій [Електронний ресурс] ] : навч. посіб. для студ. мед. вузів III—IV рівнів акредитації / Б. Р. Богомольний, В. В. Кононенко, П. М. Чуєв. — 80 Min / 700 MB. — Одеса : Одес. мед. ун-т, 2003. — (Бібліотека студента-медика) — 1 електрон. опт. диск (CD-ROM) ; 12 см. — Систем. вимоги: Pentium ; 32 Mb RAM ; Windows 95, 98, 2000, XP ; MS Word 97-2000.— Назва з контейнера.

2.     Розподіл населення найбільш численних національностей за статтю та віком, шлюбним станом, мовними ознаками та рівнем освіти [Електронний ресурс] : за даними Всеукр. перепису населення 2001 р. / Держ. ком. статистики України; ред. О. Г. Осауленко. — К. : CD-видво "Інфодиск", 2004. — 1 електрон. опт. диск (CD-ROM) : кольор. ; 12 см. — (Всеукр. перепис населення, 2001). — Систем. вимоги: Pentium-266 ; 32 Mb RAM ; CD-ROM Windows 98/2000/NT/XP. — Назва з титул. екрану. 3. Бібліотека і доступність інформації у сучасному світі: електронні ресурси в науці, культурі та освіті : (підсумки 10-ї Міжнар. конф. „Крим-2003”) [Електронний ресурс] / Л. Й. Костенко, А. О. Чекмарьов, А. Г. Бровкін, І. А. Павлуша // Бібліотечний вісник — 2003. — № 4. — С. 43. — Режим доступу до журн. : http://www.nbuv.gov.ua/articles/2003/03klinko.htm.

 

Примітка:

Проміжки між знаками та елементами опису є обов’язковими і використовуються для розрізнення знаків граматичної і приписаної пунктуації.