Перелік запитань

1. Охарактеризуйте педагогіку як науку.

2. Що вивчає педагогіка вищої школи?

3. Що є предметом педагогіки вищої школи?

4. Назвіть основні завдання педагогіки вищої школи.

5. Розкрийте сутність основних функцій педагогіки вищої школи.

7. Охарактеризуйте основні педагогічні поняття.

8. Назвіть основні тенденції розвитку педагогіки вищої школи в сучасних умовах.

9. Охарактеризуйте поняття «педагогічний процес».

10. Проаналізуйте елементи педагогічної системи ВНЗ.

11. У чому полягає сутність стандартизації в освіті?

12. Назвіть основні характеристики категорії «освіта».

13. Роль прогнозування наукових знань.

14. Охарактеризуйте прогностичну професійну модель фахівця.

15. Дидактика як наука, її особливості.

16. Що є предметом дослідження загальної дидактики?

17. Назвати основні принципи побудови системи освіти в Україні.

18. У чому полягає суть безперервності освіти? Обґрунтувати її доцільність.

19. Визначити метод і завдання освіти.

20. Охарактеризуйте поняття "педагогічний процес". Розкрийте сутність педагогічного процесу як цілісної системи.

21. Назвіть основні завдання педагогічного процесу у вищому навчальному закладі.

22. Які основні компоненти педагогічного процесу? Охарактеризуйте їх.

23. Розкрийте сутність поняття "педагогічна взаємодія".

24. Які основні закономірності педагогічного процесу?

25. Опишіть основні принципи педагогічного процесу.

26. Розкрийте особливості запровадження кредитно-модульної системи.

27. Оцініть системні процеси у вищій освіті за кордоном на сучасному етапі.

28. У чому сутність ступеневої вищої освіти? Сформулюйте оцінку тенденціям до урізноманітнення закладів вищої освіти.

29. Визначте напрями головних трансформацій у розвитку національних систем вищої освіти європейських держав (держав інших регіонів світу).

30. Яку роль має відіграти Європейська кредитно-трансферна й акумулююча система (ЕСТS) у створенні єдиного освітянського простору?

31. Чому контроль за якістю освіти є головним стержнем у створенні єдиного освітянського простору Європи? У чому зміст і завдання процесу узгодження навчальних структур і кваліфікацій?

32. Розкрийте зміст поняття "Європейська кредитно-трансферна й акумулююча система (ЕСТS)". З'ясуйте причини та мотивації виникнення ЕСТS.

33. Визначте головні засади навчальної взаємодії дидактичних понять кредиту та модуля. Поясність, що таке "кредити ЕСТS".

34. Обґрунтуйте, чому використання кредиту максимально індивідуалізує та демократизує навчальний процес.

35. Поясніть, чому кредитно-модульна система більш пристосована для принципів освіти впродовж усього життя.

36. Яка різниця між навчальним планом і навчальною програмою?

37. Назвіть принципи побудови навчальних планів.

38. Які вимоги висувають до складання програми навчальної дисципліни?

39. У чому відмінність між навчальним підручником та навчальним посібником?

40. Охарактеризуйте особливості структурування навчального підручника.

41. Назвіть позитивні та негативні аспекти використання електронних підручників.

42. Назвати основні принципи побудови системи освіти в Україні.

43. У чому полягає суть безперервності освіти? Обґрунтувати її доцільність.

44. Визначити метод і завдання освіти.

45. Назвати типи навчальних і навчально-виховних закладів освіти.

46. Назвати етапи визначення системи навчальних дисциплін.

47. Охарактеризувати технологію розробки і затвердження навчальних планів.

48. Що розуміють під акредитацією вищого навчального закладу?

49. Проаналізуйте сутність поняття «педагогічна інноватика». Чи є різниця між термінами «інноватика» та «інновації»?

50. Чітко визначте й обґрунтуйте предмет загальної дидактики.

51. Назвіть основні функції дидактичного процесу.

52. У чому полягає сутність процесу навчання? Поясніть зміст його компонентів.

53. Чому процес навчання має двосторонній характер?

54. Охарактеризуйте основні етапи оволодіння навчальним матеріалом.

55. Яку роль відіграють мотиви навчання? Який мотив є найважливішим для успішного оволодіння знаннями?

56. Охарактеризуйте основні закономірності навчання.

57. Продемонструйте зв’язки, що існують між принципами навчання.

58. У чому сутність принципу науковості?

59. У чому сутність інтерактивного навчання?

60. Проаналізуйте залежність якості засвоєння знань від методів навчання.

61. Охарактеризуйте інтерактивні технології навчання.

62. Назвіть інтерактивні форми навчання і виховання.

63. Тренінг як метод групового консультування.

64. Методика проведення тренінгу.

65. Оволодіння технікою рефлексивного і емпативного слухання.

66. Етапи емпативного слухання.

67. Застосування методу мозкової атаки, його етапи.

68. Особливості методу синектики.

69. Метод вільних асоціацій.

70. Дидактичні ігри.

71. Визначте особливості організації та проведення ділових ігор.

72. Вибір дидактичних методів.