Луцький національний технічний університет

 

Кафедра менеджменту та маркетингу

 

       

 

  ЗАТВЕРДЖУЮ

Перший проректор ЛНТУ

____________________Талах В.І.,

 

“______”_______________2013  року

 

 

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

Маркетинг в туризмі

(шифр і назва навчальної дисципліни)

 

напрям підготовки              6.030601 "Менеджмент"

                                                                                                   (шифр і назва напряму підготовки)

спеціалізація       «Менеджмент у туризмі і готельному господарстві»

 


факультет                    бізнесу

                              (назва інституту, факультету, відділення)

 

Луцьк – 2013 рік

 

УДК 658.8 : 338.48 (07)

Робоча програма з дисципліни «Маркетинг в туризмі» для студентів, що навчаються на напрямі підготовки  6.030601 «Менеджмент» спеціалізація «Менеджмент у туризмі і готельному господарстві»,  2013 року. – 11 с.

 

Розробники: Герасимяк Неля Вікторівна, к.е.н., доцент

(вказати авторів, їхні посади, наукові ступені та вчені звання)

Робоча програма затверджена на засіданні кафедри менеджменту та маркетингу

Протокол № 12 від 8.06.2013 р.

Завідуючий кафедрою

менеджменту та маркетингу      ______________    Морохова В.О.

“_____”___________________ 2013 року

 

Схвалено науково-методичною комісією факультету бізнесу

Протокол № 11 від 19 червня 2013 р.

 

Голова науково-методичної комісії

факультету бізнесу                                _________________     Божидарнік Т.В.

“_____”___________________ 2013  року

 

 

 

 

 

Ó Герасимяк Н.В., 2013 рік


 

1.         Опис навчальної дисципліни

 

Найменування показників

Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень

Характеристика навчальної дисципліни

денна форма навчання

Кількість

кредитів  – 3

Галузь знань

0306 "Менеджмент і адміністрування"

Вибіркова

Напрям підготовки

6.030601 «Менеджмент» спеціалізація «Менеджмент у туризмі і готельному господарстві»

Модулів – 2

Рік підготовки:

Змістових

модулів – 2

2013/2014

Семестр

Загальна кількість

 годин 108

7-й

Лекції

Тижневих годин для денної форми навчання:

аудиторних – 2

самостійної роботи студента - 4

Освітньо-кваліфікаційний рівень:

бакалавр

18 год.

Практичні

18 год.

Самостійна робота

72 год.

Вид контролю: екзамен

Примітка.

Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної становить:

для денної форми навчання – 0,5.

 

2.     Мета та завдання навчальної дисципліни

Мета

Метою курсу є виклад принципів, завдань та функцій маркетингу у сфері туризму, розгляд проблем реалізації його основних політик - товарної, цінової, збутової та комунікаційної .

Завдання

Основними завданнями курсу є:

-   ознайомлення студентів з відповідними поняттями, категоріями, системами та алгоритмами маркетингу в туризмі;

-   відпрацювання практичних навичок розв’язання маркетингових завдань та виконання відповідних функцій;

-   виховання здатності до творчого пошуку напрямів та резервів удосконалення маркетингової діяльності підприємства туристичної сфери.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

Студент повинен знати:

-               збирати і обробляти внутрішню і зовнішню первинну та вторинну маркетингову інформацію;

-               аналізувати ринкову інформацію;

-               розробляти пропозиції щодо товарної та цінової політики підприємства турсфери;

-               відбирати найбільш придатні форми, засоби й методи формування попиту і стимулювання збуту товарів (послуг) туристичного підприємства;

-               розробляти пропозиції щодо вибору ефективних каналів руху турпродуктів;

-               розробляти маркетингову програму турпідприємства;

-               проводити розрахунки прибутковості маркетингової діяльності.

Студент повинен уміти:

- працювати з науковою літературою;

- обґрунтовувати прийняті рішення;

- обґрунтувати власну точку зору, толерантно вести себе під час дискусії;

- вирішувати як абстрактні так і конкретні, реальні проблемні ситуації господарського життя;

- використовувати набуті знання в реальному житті.

Студент повинен мати навички:

-   конспектування літературних джерел;

-   публічного виступу;

-   самостійної роботи з вивчення матеріалів навчальної дисципліни;

-   вільного володіння понятійним апаратом;

-   оперування термінологією під час виконання навчальних завдань та виступів на семінарах, конференціях  тощо.

 

3. Програма навчальної дисципліни

Модуль І

Змістовий модуль 1. Сутність туристичного маркетингу

Тема 1. Суть туристичного маркетингу та його розвиток

Сутність та зміст маркетингу в туризмі  Становлення та розвиток туристичного маркетингу. Функції маркетингу в туризмі. Основні умови та принципи застосування маркетингу в туризмі

Тема 2. Управління маркетингом в туризмі

Поняття і фази маркетингового управління. Планування маркетингової діяльності в туризмі. Маркетингові стратегії в туризмі. Розробка та вибір альтернативних стратегій. Організація маркетингової діяльності туристичних фірм. Контроль маркетингової діяльності.

Тема 3.  Товарна політика підприємства туристичної індустрії

Туристичні послуги та туристичний продукт. Класифікація турів. Життєвий цикл туристичного продукту. Продуктова стратегія туристичного підприємства

Тема 4. Ринок туристичних послуг

Поняття, чинники формування та види ринку туристичних послуг. Територіальні структури туристичного ринку. Попит і пропозиція на туристичному ринку. Умови та можливості виходу на туристичний ринок.

Модуль ІІ

Змістовий модуль 2. Інструментарій маркетингу в туризмі

Тема 5. Система маркетингових досліджень в туризмі

Суть, типи і напрями маркетингових досліджень в туризмі. Етапи маркетингових досліджень. Форми організації маркетингових досліджень в туризмі. Маркетингова інформація та її види.  Методи збору маркетингової інформації. Система аналізу маркетингової інформації. Дослідження маркетингового середовища туристичних підприємств.

Тема 6. Сегментація ринку в туризмі

Поняття та методи сегментації ринку туристичних послуг. Сегментація туристичного ринку по декількох ознаках. Позиціювання туристичного продукту.

Тема 7. Цінова політика туристичних підприємств

Ціна в комплексі маркетингу туристичного підприємства. Фактори та цілі процесу ціноутворення. Методи ціноутворення в туризмі. Вибір та реалізація цінової стратегії.

Тема 8. Маркетингова збутова політика туристичних підприємств

Формування збутової стратегії туристичними підприємствами.  Канали збуту туристичного продукту.  Вибір посередників та напрямки співпраці з ними.

Тема 9. Інструменти промоушн у  туризмі

Реклама та персональний продаж як складові комплексу комунікацій. Пропаганда та стимулювання збуту у системі маркетингових комунікацій.

4. Структура навчальної дисципліни

Назви змістових модулів і тем

Кількість годин

Денна форма

усього

у тому числі

л

п

с.р.

Змістовий модуль 1. Сутність туристичного маркетингу

Тема 1. Суть туристичного маркетингу та його розвиток

12

2

2

8

Тема 2. Управління маркетингом в туризмі

12

2

2

8

Тема 3. Товарна політика підприємства туристичної індустрії

12

2

2

8

Тема 4. Ринок туристичних послуг

12

2

2

8

Разом за модулем 1

48

8

8

32

Змістовий модуль 2. Інструментарій маркетингу в туризмі

Тема 5. Система маркетингових досліджень в туризмі

12

2

2

8

Тема 6. Сегментація ринку в туризмі

12

2

2

8

Тема 7. Цінова політика туристичних підприємств

12

2

2

8

Тема 8. Маркетингова збутова політика туристичних підприємств

12

2

2

8

Тема 9. Інструменти промоушн у  туризмі

12

2

2

8

Разом за модулем 2

60

10

10

40

Усього годин

108

18

18

72

 

5. Теми  практичних занять

№ з/п

Назва теми

Кількість годин

Змістовий модуль 1. Сутність туристичного маркетингу

1.

Тема 1. Суть туристичного маркетингу та його розвиток

2

1.1

Поняття маркетингу. Маркетинг послуг. Туризм. Туристичний бізнес. Курортний сервіс. Готельний сервіс.

Маркетинг в туризмі. Поняття туристичного продукту.

Причини появи туристичного маркетингу. Становлення та розвиток маркетингу в туризмі.

Сучасні тенденції маркетингу туристичних підприємств.
Функції маркетингу в туризмі. Функція встановлення контакту з клієнтами. Функція розвитку. Функція контролю.
Умови застосування маркетингу в туризмі.

Принципи туристичного маркетингу.

Розв’язування задач з оцінки туристичного ринку

2

2.

Тема 2. Управління маркетингом в туризмі

2

2.1

Розгляд теоретичних питань Поняття управління маркетингом. Фази управління маркетингом в туризмі.

Поняття планування в маркетингу. Поточне планування. Стратегічне планування. Засоби реалізації маркетингових планів.

Формування маркетингової стратегії. Маркетингова продуктова стратегія. Маркетингова цінова стратегія. Збутова стратегія туристичного підприємства. Комунікаційна стратегія в туризмі.

Альтернативні стратегії. Матриця "продукт-ринок". Стратегія глибокого проникнення на ринок. Стратегія розробки продукту. Стратегія розвитку ринку. Стратегія диверсифікації. Матриця "зростання-частка ринку". Атакуюча стратегія. Оборонна (стримуюча) стратегія.

Відступаюча стратегія. Модель конкуренції Майкла Портера. Стратегія масового маркетингу. Стратегія диференційованого маркетингу. Стратегія концентрованого маркетингу. Вибір та оцінка стратегії.

Організаційна структура туристичного підприємства. Функціональна організація служби маркетингу. Організація служби маркетингу, орієнтована на продукт. Регіональна організація маркетингової служби. Переваги та недоліки організаційних служб маркетингу.

Контроль маркетингу в туризмі. Стадії контролю. Види контролю. Завдання і цілі контролю. Система маркетингового контролю в туризмі. Контроль результатів. Стратегічний контроль.

Розв’язування задач по розробці фірмового стилю, логотипу та товарних констант туристичної організації.

2

3.

Тема 3.  Товарна політика підприємства туристичної індустрії

2

3.1

Розгляд теоретичних питань

Туристичний продукт. Туристична послуга. Супутні послуги. Товари спеціального призначення. Структура туристичного продукту. Потенційний продукт. Політика турпродукту.

Класифікація турів. Курортно-лікувальні, рекреаційні, культурно-пізнавальні, спортивні, ділові, наукові (конгресні), релігійні, етнічні, індивідуальні (інклюзив-тури), групові, комплексні (пекидж-тури), організовані; самодіяльні, цілорічні, сезонні, короткострокові, середньострокові, довгострокові, V.I.P.-тури, люкс-апартамент, люкс-тури, тури першого класу, туристичного класу, кемпінг. Повний пансіон, напівпансіон, ліжко-сніданок. Лінійні, кільцеві, транспортні, пішохідні, наземні, водні, повітряні, внутрішні, міжнародні. тури.

Життєвий цикл туристичного продукту. Чинники перебігу фаз життєвого циклу туристичного продукту.
Продуктова стратегія туристичного підприємства.

Розв’язування задач по плануванню асортименту, номенклатури туристичних програм і супровідних послуг туристичної галузі.

2

4.

Тема 4.  Ринок туристичних послуг

2

4.1

Розгляд теоретичних питань Поняття ринку туристичних послуг. Ознаки туристичного ринку. Види туристичних ринків. Міжнародний ринок туризму. Національний ринок туризму.

Територіальна структура туристичного ринку.  Ринок споживача. Ринок виробника. Екскурсійний пункт. Туристсько-екскурсійний центр. Туристично-рекреаційний вузол. Курорт. Курортна місцевість. Курортний район. Курортна зона. Територіальний рекреаційний комплекс (ТРК).
Туристичний попит. Пропозиція в туризмі. Детермінанти попиту та пропозиції в туризмі.

Умови та можливості виходу фірми на туристичний ринок.

Розв’язування задач по опрацюванню методик роботи із спеціальною літературою та електронними ресурсами.

2

Разом за модуль 1

8

Змістовий модуль 2. Інструментарій маркетингу в туризмі

5.

Тема 5. Система маркетингових досліджень в туризмі

2

5.1

Розгляд теоретичних питань Сутність маркетингових досліджень в туризмі. Завдання маркетингових досліджень. Типи маркетингових досліджень. Попередні, описові та аналітичні маркетингові дослідження.
Вимоги, які пред’являються до маркетингових досліджень. Етапи маркетингових досліджень.

Форми організації маркетингових досліджень в туризмі. Брифінг. Бриф. Напрямки маркетингових досліджень.
Класифікація маркетингової інформації. Первинна та вторинна інформація. Методи збору інформації. Метод експертних оцінок. Метод фокус-групи.
Аналіз маркетингової інформації. Кількісні та якісні методи.

Екстраполяція трендів. Регресивний аналіз. Дисперсійний аналіз. Варіаційний аналіз. Факторний аналіз. Кластерний аналіз. Багатовимірне шкалювання. Метод мозкової атаки. Метод Дельфи. Метод Бренстормінг. Метод Гордона. Метод групової дискусії. Синектика.

Дослідження маркетингового середовища туристичного підприємства. Аналіз внутрішнього та зовнішнього середовища. Маркетингові дослідження туристичного ринку. Маркетингові дослідження туристичного продукту. Маркетингові дослідження конкурентів. Маркетингові дослідження споживачів туристичних послуг.

Розв’язування задач на інтерактивні методи оцінки рівня задоволення споживачів туристичної галузі.

2

6.

Тема 6. Сегментація ринку в туризмі

2

6.1

Розгляд теоретичних питань Сегментація туристичного ринку. Методи сегментації туристичного ринку. Географічний метод. Соціодемографічний метод. Психографічний метод. Сегментація ВТО. Система "Євростиль". Сегментація Гана. Способи позиціювання туристичного продукту. Стратегії репозиціювання турпродукту.

Розв’язування задач по сегментації туристичного ринку.

2

7.

Тема 7. Цінова політика туристичних підприємств

2

7.1

Розгляд теоретичних питань Поняття ціни. Особливості цін в туризмі. Цінова політика та її етапи.

Цілі ціноутворення в туризмі. Максимізація прибутку. Лідерство в якості. Лідерство на ринку. Утримання ринкових позицій. Фактори ціноутворення. Внутрішні та зовнішні фактори.

Методи ціноутворення. Ціноутворення на основі витрат. Ціноутворення з орієнтацію на рівень конкуренції. Ціноутворення з орієнтацією на туристичний попит.

Цінова стратегія. Стратегія зняття вершків (високих цін). Стратегія проникнення на ринок. Ефект досвіду. Стратегія престижних цін. Стратегія слідування за лідером. Стратегія сповзаючої ціни. Стратегія ціни сегменту ринку. Стратегія цінових маніпуляцій. Вибір цінової стратегії. 

Розв’язування задач з встановлення ціни на туристичну послугу.

2

8.

Тема 8. Маркетингова збутова політика туристичних підприємств

2

8.1

Розгляд теоретичних питань  

Формування збутової стратегії туристичними підприємствами.

Канали збуту туристичного продукту.

Вибір посередників та напрямки співпраці з ними.

Розв’язування задач по оцінці збутової стратегії підприємства.

2

9.

Тема 9. Інструменти промоушн у  туризмі

2

9.1

Розгляд теоретичних питань Елементи комплексу маркетингових комунікацій. Особистий

продаж. Стимулювання попиту. Пропаганда та реклама. Засоби розповсюдження туристичної реклами. Виставки та ярмарки.

Фірмовий стиль туристичного підприємства.

Розв’язування задач по аналізу комплексу промоушн у туризмі.

2

Разом за модуль 2

10

Разом годин

18

 

6. Самостійна робота

№ з/п

Назва теми

Кількість годин

Змістовий модуль 1. Сутність туристичного маркетингу

1.

Тема 1. Суть туристичного маркетингу та його розвиток

8

1.1

Поняття маркетингу. Маркетинг послуг. Туризм. Туристичний бізнес. Курортний сервіс. Готельний сервіс.

Маркетинг в туризмі. Поняття туристичного продукту.

Причини появи туристичного маркетингу. Становлення та розвиток маркетингу в туризмі.

Сучасні тенденції маркетингу туристичних підприємств.
Функції маркетингу в туризмі. Функція встановлення контакту з клієнтами. Функція розвитку. Функція контролю.
Умови застосування маркетингу в туризмі. Принципи туристичного маркетингу.

8

2.

Тема 2. Управління маркетингом в туризмі

8

2.1

Розгляд теоретичних питань Поняття управління маркетингом. Фази управління маркетингом в туризмі.

Поняття планування в маркетингу. Поточне планування. Стратегічне планування. Засоби реалізації маркетингових планів.

Формування маркетингової стратегії. Маркетингова продуктова стратегія. Маркетингова цінова стратегія. Збутова стратегія туристичного підприємства. Комунікаційна стратегія в туризмі.

Альтернативні стратегії. Матриця "продукт-ринок". Стратегія глибокого проникнення на ринок. Стратегія розробки продукту. Стратегія розвитку ринку. Стратегія диверсифікації. Матриця "зростання-частка ринку". Атакуюча стратегія. Оборонна (стримуюча) стратегія.

Відступаюча стратегія. Модель конкуренції Майкла Портера. Стратегія масового маркетингу. Стратегія диференційованого маркетингу. Стратегія концентрованого маркетингу. Вибір та оцінка стратегії.

Організаційна структура туристичного підприємства. Функціональна організація служби маркетингу. Організація служби маркетингу, орієнтована на продукт. Регіональна організація маркетингової служби. Переваги та недоліки організаційних служб маркетингу.

Контроль маркетингу в туризмі. Стадії контролю. Види контролю. Завдання і цілі контролю. Система маркетингового контролю в туризмі. Контроль результатів. Стратегічний контроль.

8

3.

Тема 3.  Товарна політика підприємства туристичної індустрії

8

3.1

Розгляд теоретичних питань

Туристичний продукт. Туристична послуга. Супутні послуги. Товари спеціального призначення. Структура туристичного продукту. Потенційний продукт. Політика турпродукту.

Класифікація турів. Курортно-лікувальні, рекреаційні, культурно-пізнавальні, спортивні, ділові, наукові (конгресні), релігійні, етнічні, індивідуальні (інклюзив-тури), групові, комплексні (пекидж-тури), організовані; самодіяльні, цілорічні, сезонні, короткострокові, середньострокові, довгострокові, V.I.P.-тури, люкс-апартамент, люкс-тури, тури першого класу, туристичного класу, кемпінг. Повний пансіон, напівпансіон, ліжко-сніданок. Лінійні, кільцеві, транспортні, пішохідні, наземні, водні, повітряні, внутрішні, міжнародні. тури.

Життєвий цикл туристичного продукту. Чинники перебігу фаз життєвого циклу туристичного продукту.
Продуктова стратегія туристичного підприємства.

8

4.

Тема 4.  Ринок туристичних послуг

8

4.1

Розгляд теоретичних питань Поняття ринку туристичних послуг. Ознаки туристичного ринку. Види туристичних ринків. Міжнародний ринок туризму. Національний ринок туризму.

Територіальна структура туристичного ринку.  Ринок споживача. Ринок виробника. Екскурсійний пункт. Туристсько-екскурсійний центр. Туристично-рекреаційний вузол. Курорт. Курортна місцевість. Курортний район. Курортна зона. Територіальний рекреаційний комплекс (ТРК).
Туристичний попит. Пропозиція в туризмі. Детермінанти попиту та пропозиції в туризмі.

Умови та можливості виходу фірми на туристичний ринок.

8

Разом за модуль 1

32

Змістовий модуль 2. Інструментарій маркетингу в туризмі

5.

Тема 5. Система маркетингових досліджень в туризмі

8

5.1

Розгляд теоретичних питань Сутність маркетингових досліджень в туризмі. Завдання маркетингових досліджень. Типи маркетингових досліджень. Попередні, описові та аналітичні маркетингові дослідження.
Вимоги, які пред’являються до маркетингових досліджень. Етапи маркетингових досліджень.

Форми організації маркетингових досліджень в туризмі. Брифінг. Бриф. Напрямки маркетингових досліджень.
Класифікація маркетингової інформації. Первинна та вторинна інформація. Методи збору інформації. Метод експертних оцінок. Метод фокус-групи.
Аналіз маркетингової інформації. Кількісні та якісні методи.

Екстраполяція трендів. Регресивний аналіз. Дисперсійний аналіз. Варіаційний аналіз. Факторний аналіз. Кластерний аналіз. Багатовимірне шкалювання. Метод мозкової атаки. Метод Дельфи. Метод Бренстормінг. Метод Гордона. Метод групової дискусії. Синектика.

Дослідження маркетингового середовища туристичного підприємства. Аналіз внутрішнього та зовнішнього середовища. Маркетингові дослідження туристичного ринку. Маркетингові дослідження туристичного продукту. Маркетингові дослідження конкурентів. Маркетингові дослідження споживачів туристичних послуг.

8

6.

Тема 6. Сегментація ринку в туризмі

8

6.1

Розгляд теоретичних питань Сегментація туристичного ринку. Методи сегментації туристичного ринку. Географічний метод. Соціодемографічний метод. Психографічний метод. Сегментація ВТО. Система "Євростиль". Сегментація Гана. Способи позиціювання туристичного продукту. Стратегії репозиціювання турпродукту.

8

7.

Тема 7. Цінова політика туристичних підприємств

8

7.1

Розгляд теоретичних питань Поняття ціни. Особливості цін в туризмі. Цінова політика та її етапи.

Цілі ціноутворення в туризмі. Максимізація прибутку. Лідерство в якості. Лідерство на ринку. Утримання ринкових позицій. Фактори ціноутворення. Внутрішні та зовнішні фактори.

Методи ціноутворення. Ціноутворення на основі витрат. Ціноутворення з орієнтацію на рівень конкуренції. Ціноутворення з орієнтацією на туристичний попит. Цінова стратегія. Стратегія зняття вершків (високих цін). Стратегія проникнення на ринок. Ефект досвіду. Стратегія престижних цін. Стратегія слідування за лідером. Стратегія сповзаючої ціни. Стратегія ціни сегменту ринку. Стратегія цінових маніпуляцій. Вибір цінової стратегії. 

8

8.

Тема 8. Маркетингова збутова політика туристичних підприємств

8

8.1

Розгляд теоретичних питань Формування збутової стратегії туристичними підприємствами.

Канали збуту туристичного продукту.

Вибір посередників та напрямки співпраці з ними.

8

9.

Тема 8. Інструменти промоушн у  туризмі

8

9.1

Розгляд теоретичних питань Елементи комплексу маркетингових комунікацій. Особистий

продаж. Стимулювання попиту. Пропаганда та реклама. Засоби розповсюдження туристичної реклами. Виставки та ярмарки.

Фірмовий стиль туристичного підприємства.

8

Разом за модуль 2

40

Разом годин

72

 

 

7. Методи навчання

Методами навчання з дисципліни «Маркетинг в туризмі» є словесні, наочні та практичні.

Словесні методи включають лекції, розповіді та бесіди по визначених темах навчального курсу. Наочні методи навчання передбачають постійне супроводження занять з даної дисципліни ілюстраційними та демонстраційними засобами. Практичні методи навчання включають: практичну роботу та вправи (ситуаційного, аналітичного та творчого характеру, графічні, розрахункові завдання).

 

8. ФОРМИ КОНТРОЛЮ

Специфіка викладання предмету «Маркетингу в туризмі» полягає у використанні трьох видів контролю: поточного, модульного і підсумкового. Поточний контроль включає в себе:

- тестування (т) – така форма контролю проводиться регулярно на вибірковій основі і дозволяє перевірити підготовку студентів до кожного заняття;

- розв’язування задач (рз) – така форма контролю проводиться на окремих заняттях і дозволяє перевірити знання основних положень заданої теми, формувати логічне мислення студентів;

- опитування (о) – така форма контролю проводиться регулярно на вибірковій основі з метою виявлення вміння студентами оперувати матеріалом, вичитаним викладачем, відповідати на додаткові питання;

- ділова гра (д) – така форма контролю проводиться з метою формування вмінь і навичок у студентів практичного спрямування, формування сучасного мислення, вміння приймати відповідальні та ефективні рішення;

- самостійна робота (ср) – така форма контролю дозволяє виявити вміння студента чітко, логічно і послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння працювати самостійно;

- контрольна робота (кр) – така форма контролю проводиться з метою отримання загального уявлення про достатність взаємозв’язку «викладач-студент» з даної дисципліни, а також контролю та поточної успішності.

Модульний контроль здійснюється під час виконання контрольної роботи, яка проводиться у формі тестів, і передбачає рейтингову оцінку знань, умінь і навичок студентів за окремими змістовими модулями та їх елементами.

Підсумковий контроль проводиться у вигляді екзамену при умові проходження студентом усіх етапів поточного і модульного контролю.

 

9. Розподіл балів, які отримують студенти

Поточне тестування та самостійна робота

Екзамен

Сума

Змістовий модуль

60

100

Т1

Т2

Т3

Т4

Т5

Т6

Т7

Т8

Т9

5

5

5

5

4

4

4

4

4

Т1, Т2 ... Т9 – теми змістових модулів.

 

Рейтингова оцінка з навчальної дисципліни визначається як сума у балах рейтинговий оцінок з модулів та рейтингової екзаменаційної оцінки. Рейтингова оцінка у балах за шкалою навчального закладу може бути переведена до п’ятибальної шкали оцінювання (національної шкали). Згідно з даними таблиці переводу рейтинговий оцінок від однієї шали до іншої.

 

Шкала оцінювання: національна та ECTS

Сума балів за всі види навчальної діяльності

Оцінка ECTS

Оцінка за національною шкалою

для екзамену

90 – 100

А

відмінно 

82-89

В

добре

74-81

С

64-73

D

задовільно

60-63

Е

35-59

FX

незадовільно з можливістю повторного складання

0-34

F

незадовільно з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

 

Критерії оцінювання знань, умінь і навичок студентів з навчальної дисципліни при підсумковому контролі необхідно розробляти, виходячи з таких загальних рекомендацій, за якими виставляти оцінки:

- «відмінно» – якщо студент демонструє повні і глибокі знання навчального матеріалу, достовірний рівень розвитку умінь і навичок, правильне й обґрунтоване формулювання практичних висновків, уміння приймати необхідні рішення в нестандартних ситуаціях, вільне володіння науковими термінами, високу комунікативну культуру;

- «добре» – якщо студент виявляє дещо обмежені знання навчального матеріалу, допускає окремі несуттєві помилки та неточності;

- «задовільно» – якщо студент засвоїв основний навчальний матеріал, володіє необхідними уміннями та навичками для вирішення стандартних завдань, проте, при цьому допускає неточності, не виявляє самостійності суджень, демонструє недоліки комунікативної культури;

- «незадовільно» – якщо студент не володіє необхідними знаннями, уміннями, навичками, науковими термінами, демонструє низький рівень комунікативної культури.

 

10. Методичне забезпечення

1.  Герасимяк Н.В. Маркетинг в туризмі. Методичні вказівки до виконання самостійної роботи для студентів спеціальності «Менеджмент організацій» спеціалізації 6.050200 «Менеджмент в туризмі та в готельному господарстві» денної форми навчання / Н.В. Герасимяк. – Луцьк: ЛНТУ, 2009. – 56 с.

2.  Герасимяк Н.В. Маркетинг в туризмі. Конспект лекцій для студентів спеціальності «Менеджмент організацій» спеціалізації 6.050200 «Менеджмент в туризмі та в готельному господарстві» денної форми навчання / Н.В. Герасимяк. – Луцьк: ЛНТУ, 2009. – 120 с.

3.  Герасимяк Н.В. Маркетинг в туризмі. Методичні вказівки до практичних занять для студентів спеціальності «Менеджмент організацій» спеціалізації 6.050200 «Менеджмент в туризмі та в готельному господарстві» денної форми навчання / Н.В. Герасимяк. – Луцьк: ЛНТУ, 2009. – 52 с.

 

11. Рекомендована література

Основна література

1.    Бриггс Сьюзен. Маркетинг в туризме. / Сьюзен Бриггс. — Пер. со 2-го англ. изд. — К. : Знання-Прес, 2005. — 358с.

2.      Дурович А. П. Маркетинг в туризме: Учеб. пособие. / А. П. Дурович. Минск: Новое знание, 2004. — 496 с.

3.      Забалдіна Ю. Б. Маркетинг туристичного підприємства: Навч. посібник / Федерація профспілок України; Інститут туризму. / Ю. Б.  Забалдіна.— К., 2002. — 196с.

4.      Котлер Ф. Маркетинг. Гостеприимство и туризм: Учебник для вузов. / Ф.Котлер, Дж.Боуэн, Дж.Мейкенз. – М.: ЮНИТИ, 2007. - 763 с.

 

Допоміжна

5.      Агафонова Л.Г. Туризм, готельний та ресторанний бізнес: Ціноутворення, конкуренція, державне регулювання: Навчальний посібник. / Л.Г.Агафонова, О.Є. Агафонова. – К.: Знання України, 2002. – 358 с

6.      Балабанов И.Т., Балабанов А.И. Экономика туризма: Учебное пособие. / И.Т.Балабанов, А.И. Балабанов– М.: Финансы и статистика, 2003. – 176 с.

7.      Горєлкін В.Г., Король С.Я. Опорний конспект лекцій з курсу "Бухгалтерський облік в туристичній індустрії". / В.Г.Горєлкін, С.Я.  Король– К.: КНЕУ, 2001. – 70 с.

8.      Гуляев В.Г. Контракты, договоры, соглашения и формуляры в туристской деятельности: Учебно-практическое пособие. / В.Г. Гуляев. – М.: ПРИОР, 1998. – 336 с.

9.      Дмитрук О.Ю. Екологічний туризм. Сучасні концепції менеджмента і маркетинга. Навч. Посібник. Видавництво: Альтерпрес. / О.Ю. Дмитрук – К .,2004.-192с.

10.   Европейский гостиничный маркетинг: Учеб. пособие для студ. и выпускников школ гостинничного и ресторанного бизнеса в Европе / Е.Ю. Драгныш (пер.с англ.). — М. : Фин.и стат., 2003. — 222с.

11.   Энциклопедия туризма: Справочник. – М.: Финансы и статистика, 2003. – 368с.

12.   Ильина Е.Н. Туроперейтинг: организация деятельности: Учебник. / Е.Н. Ильина. – М.: Финансы и статистика, 2000. – 256 с.

13.   Запесоцкий А. С. Стратегический маркетинг в туризме: Учеб. пособие для студ. вузов по спец. "Социально-культурная деятельность" / Санкт-Петербургский гуманитарный ун-т профсоюзов. / А. С. Запесоцкий— СПб. : СПбГУП, 1999. — 384с.

14.   Кизяк В. Ф. Організація туристичної діяльності в Україні. / В. Ф. Кизяк— Чернівці: Книги-21, 2003. — 300 с.

15.   Любіцева О.О. Ринок туристичних послуг (геопросторові аспекти). / О.О. Любіцева– К.: Альтерпрес, 2002. – 436 с.

16.   Мальська М.П. Основи туристичного бізнесу: Навч. посібник. / М.П.Мальська, В.В.Худо, В.І. Цибух– К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 272 с.

17.   Менеджмент туризма: Экономика туризма: Учебник. – М.: Финансы и статистика, 2001. – 320 с.

18.   Менеджмент туризма: Основы менеджмента: Учебник. – М.: Финансы и статистика, 2002. – 352 с.

19.   Мунін Г.Б., Маркетинг туризму. / Г.Б. Мунін, З.І. Тимошенко, Є.В.Самарцев. – К.: Видавництво Європейського університету

”, 2005. - 796 с.

20.   Нечаюк Л.І. Готельно-ресторанний бізнес: менеджмент: Навч. посібник. / Л.І. Нечаюк, Н.О. Телеш. – К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 348 с.

21.   Ополченов И. И. Маркетинг в туризме: обеспечение рыночной позиции: Учеб. пособие. / И.И.  Ополченов.  — М. : Советский спорт, 2003. — 187с.

22.   Организация туризма / А. П. Дурович, Н. И. Бабушкин, Т. М. Сергеева и др.; Под общ. ред. Н. И. Бабушкина и др. — Мн.: Новое знание, 2003. — 632 с.

23.   Папирян Г.А. Международные экономические отношения: маркетинг в туризме. / Г.А.Папирян. – М.: Финансы и статистика, 2000. – 160 с.

24.   Рябова И.А. Экономика и организация туризма. Международный туризм (3-е изд)./ И.А.Рябова, Ю.В.Забаев, Е.Л. Драчева. Экономика – М.: КноРус, 2007.-576с.

25.   Саак А.Э. Маркетинг в социально-культурном сервисе и туризме. / А.Э.Саак, Ю.А. Пшеничных. – Пітер, 2007.- Рябова И.А., Забаев Ю.В., Драчева Е.Л.480с.

26.   Скобкин С.С. Маркетинг и продажи в гостиничном бизнесе: Учеб.-практ. пособие / Академия народного хозяйства при Правительстве Российской Федерации / С.С.  Скобкин— М. : Экономистъ, 2003. — 222 с.

27.   Шканова О. М. Маркетинг послуг: Навч. посібник для студ. вищих навч. закл./ О.М. Шканова. — К. : Кондор, 2003. — 304с.

28.   Янкевич В.С. Маркетинг в гостиничной индустрии и туризме: российский и международный опыт / В. С. Янкевич,  Н. Л. Безрукова. — М. : Финансы и статистика, 2003. — 415с.

29.   Школа І.М. Менеджмент туристичної індустрії: Навчальний посібник. / І.М. Школа та ін. – Чернівці: ЧТЕІ КНЕУ, 2003. – 662 с.

 

 

12. Інформаційні ресурси

 

1.    "Мир туризма".

2.      "Экономика, право, туризм".

3.      "Міжнародний туризм".

4.      "Туризм сільський зелений".

5.      www.tourlib.net– бібліотека літератури по туризму.

6.      www.itravel.ru/biblio/ – бібліотека літератури по туризму.

7.      www.tut-i-tam.lviv.net – українська туристична газета "Тут і там"

8.      www.infocity.ru – новини туристичної індустрії

9.      www.tourism.ru – журнал "Туризм: практика, проблемы, перспективы".