Форма № Н - 3.04

 

Луцький національний технічний університет

(повне найменування вищого навчального закладу)

Кафедра прикладної статистики та економіки праці

 

 

 

 

 

         

ЗАТВЕРДЖУЮ

 

Завідувач кафедри____________О.М. Шубалий

 

«_10__»____червня_____2016 року

 

 

 

 

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

«МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ЕКОНОМІКИ»

шифр і назва навчальної дисципліни

 

напрями підготовки: 6.030504 «Економіка підприємства», 6.030505 – «Управління персоналом та економіка праці», 07 – «Управління та адміністрування», 05 – «Соціальні та поведінкові науки»

 

(шифр і назва напряму підготовки)

 

                                               (назва спеціалізації)                                             

Факультет бізнесу

(назва факультету)

 

 

 

 

 

 

 

 

2016 – 2021 навчальний рік

Робоча програма з дисципліни «Методика викладання економіки» для студентів за напрямами підготовки 6.030504 «Економіка підприємства», 6.030505 – «Управління персоналом та економіка праці», 07 – «Управління та адміністрування», 05 – «Соціальні та поведінкові науки»

 

Розробник: Рудь Н.Т., д.е.н., професор кафедри прикладної статистики та економіки праці.

 

 

Робочу програму схвалено на засіданні кафедри прикладної статистики та економіки праці

 

Протокол від 10 червня 2016 року № 11

                                                                 

 

Завідувач кафедри прикладної статистики та

економіки праці ____________________________________ О.М. Шубалий

 

 

Перезатверджено:

Протокол від «____» _____________ 201__ року № ____

 

Завідувач кафедри прикладної статистики та

економіки праці _____________________

 

Протокол від «____» _____________ 201__ року № ____

 

Завідувач кафедри прикладної статистики та

економіки праці _____________________

 

 

Протокол від «____» _____________ 201__ року № ____

 

Завідувач кафедри прикладної статистики та

економіки праці _____________________

 

    

Протокол від «____» _____________ 201__ року № ____

 

Завідувач кафедри прикладної статистики та

економіки праці _____________________

 

 

Ó д.е.н., проф. Рудь Н.Т.                                    

Ó Луцький НТУ, 2016 рік

1.   Опис навчальної дисципліни

 

Найменування показників

Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень

Характеристика навчальної дисципліни

денна форма навчання

заочна форма навчання

Кількість кредитів – 4,0

Галузь знань:

05 – «Соціальні та поведінкові науки», 07 – «Управління та адміністрування»

Вибіркова

 

Модулів – 2

Напрями підготовки:

6.030504 “Економіка підприємства”, 6.030505 «Управління персоналом і економіка праці», 076 – «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», 051 – «Економіка»

 

Рік підготовки:

Змістових модулів – 2

3-й

3

Індивідуальне самостійне завдання Підготовка і проведення лекційного заняття

Семестри

Загальна кількість годин – 120

6-й

 

 

6-й

 

 

Лекції

Тижневих годин для денної форми навчання:

аудиторних – 4,0

самостійної роботи студента – 4,0

Освітньо-кваліфікаційний рівень:

бакалавр

30 год.

6

Практичні

30

6

Лабораторні

-

-

Самостійна робота

60

108

Вид контролю: 6 семестр – залік

 

Примітка.

Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної і індивідуальної роботи становить:

для денної форми навчання – 50,0 %;

для заочної форми навчання – 11,0 %.

 

2.   Мета та завдання навчальної дисципліни

 

Мета дисципліни – сприяння розвитку у студента – бакалавра методичного мистецтва, тобто вміння творчо та психологічно виправдано використовувати різні методичні прийоми для засвоєння учнями (слухачами) різних економічних дисциплін.

Основні завдання вивчення дисципліни на основі викладення курсу навчити студента використовувати знання з методики та підготовити його до самостійної викладацької роботи.

У результаті вивчення дисципліни студент повинен:

– знати – предмет і завдання курсу, його місце та взаємозв’язок із суміжними дисциплінами; методику проведення різних форм навчальних занять з економічних дисциплін, контролю та оцінки знань, засобів активізації методики навчання.

– вміти творчо та психологічно виправдано використовувати різні методичні прийоми для засвоєння економічних дисциплін; конспектувати літературні джерела; публічно виступати; самостійно працювати над вивченням матеріалів навчальної дисципліни; вільно володіти понятійним апаратом; оперувати термінологією під час виконання навчальних завдань та виступів на семінарах, конференціях тощо.

 

3. Програма навчальної дисципліни

 

Модуль 1

 

Змістовий модуль 1. Основи методики викладання економіки.

Тема 1. Економічні знання як предмет навчання. Місце курсу «Методика викладання економіки»  в системі економічної освіти.

Економічні знання та їхня роль у формуванні світогляду людини. Класифікація та різновиди економічних знань, практичне призначення їх. Особливості економічних знань як предмета навчання. Вимоги і мета вивчення економічних наук. Предмет і завдання курсу «Методика викладання економіки».

Тема 2. Економічна культура та концепція неперервної економічної освіти в Україні

Поняття про економічну культуру. Критерії рівня економічної культури, його практична оцінка. Сутність і завдання економічної освіти. Філософія сучасної економічної освіти. Концепція гнучкої кваліфікації. Необхідність і сутність неперервної економічної освіти. Соціально-психологічні умови навчання конкурентоздатного фахівця в системі економічної освіти.

Тема 3. Зміст освіти у вищій школі.

Поняття змісту освіти. Види освіти, їх характеристика. Державні документи та навчально-методичні комплекси. Підручники та навчальні посібники. Вимоги до них. Система планування й організація навчального процесу у ВНЗ.

Тема 4. Інформаційно-методичне забезпечення викладання економічних дисциплін.

Поняття інформаційного та методичного забезпечення процесу навчання. Характеристика збірника інформаційно-методичних матеріалів (ІММ) із вивчення економіки. Навчальна програма з предмета й особливості її розроблення для економічних предметів. Методика розроблення моделі засвоєння бази знань з економічних дисциплін.

Тема 5. Методи та прийоми навчання економічним дисциплінам.

Специфіка економічних знань як предмета навчання та її вплив на вибір методів і прийомів навчання економічних дисциплін.

Методичні особливості викладання економічних дисциплін для різних вікових груп (школярі, студенти коледжів, вищих навчальних закладів, дорослі).

Тема 6. Засоби навчання в економічній освіті.

Поняття про засоби навчання, класифікація їх в економічній освіті. Особливості застосування окремих видів засобів навчання в процесі викладання економічних дисциплін. Технічні засоби навчання. Умови застосування їх у викладанні економічних дисциплін.

Сутність, значення та основні види засобів наочності під час викладання економічних дисциплін. Структурування навчального матеріалу як засіб розвитку теоретичного мислення й оптимізації навчального процесу.

Характеристика процесу систематизації знань під час вивчення економічних наук. Критерії відбору навчальних матеріалів і допоміжних засобів у процесі вивчення економіки.

Тема 7. Методичні вимоги до організації лекційних занять з економіки.

Принципи навчання й особливості застосування їх у процесі викладання економічних дисциплін. Вплив специфіки економічних знань як предмета навчання на вибір організаційних форм навчання економіці. Методика підготовки та проведення лекції, уроку з економічних предметів. Організаційний, науковий і методичний рівень лекції з економіки. Критерії, що визначають якість викладання економічних знань. Умови ефективного проведення теоретичних занять.

Тема 8. Методичні вимоги до організації практичних та семінарських занять з економіки.

Методичні вимоги до підготовки та проведення семінарських і практичних занять з економіки. Дидактичні принципи, що визначають особливості підготовки та проведення семінарських і практичних занять з економіки. Місце та роль семінарських і практичних занять у викладанні економічних дисциплін.

 

Модуль 2.

Змістовий модуль 1. Методичні засади методики викладання економіки.

Тема 9. Методика організації самостійної роботи  під час вивчення економічних дисциплін.

Самостійна робота: поняття, вимоги, основні завдання. Навички самостійної роботи як передумова ефективного навчання. Роль самостійної роботи в процесі опанування економічних знань. Мета, зміст, типи завдань для самостійної роботи під час вивчення економічних дисциплін. Пізнавальні завдання, їхні дидактичні функції, рекомендації щодо розроблення. Аудиторна й позааудиторна самостійна робота. Методи і форми оцінювання самостійної роботи під час вивчення економіки.

Тема 10. Контроль та оцінка результатів навчання з економічних дисциплін.

Контроль як методична проблема. Функції контролю. Види та методи контролю, які використовують під час вивчення економічних дисциплін.

Оцінка результатів процесу навчання. Критерії оцінки успішності навчання та їхній зв’язок із цілями навчання. Тестовий контроль та його використання в процесі вивчення економіки. Переваги й недоліки тестування. Модульна система організації навчання та рейтинговий контроль знань. Компетенція як результат процесу навчання. Сучасна шкала оцінювання у загальноосвітніх навчальних закладах.

Тема 11. Теоретичні засади застосування активних методів навчання у вивченні економіки.

Сутність активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів. Соціальні, психологічні, національні передумови застосування активних методів навчання в економічній освіті. Класифікація активних методів навчання.

Тема 12. Дискусія як метод активізації пізнавальної діяльності студентів.

Поняття дискусії та її види. Методичні вимоги до підготовки й проведення дискусії. Роль викладача в організації й проведенні дискусії. Мозкова атака, прес-конференція як різновид дискусії, методика їх проведення, особливості застосування в економічній освіті.

Тема 13. Кейс-метод (метод конкретних ситуацій) як провідний метод формування професійних умінь викладача (керівника, менеджера).

Передумови ефективного застосування методу конкретних ситуацій.

Методичні вимоги до підготовки й використання кейс-методу. Етапи роботи з кейсом в аудиторії. Вимоги до змісту конкретних ситуацій. Ідентифікація проблем як важлива складова кейс-методу. Структура та види навчальної проблеми.

Тема 14. Соціально-економічні потреби в дистанційній освіті.

Соціально-економічні потреби в дистанційній освіті. Короткий екскурс в історію дистанційного навчання. Сутність дистанційного навчання. Мотиви і принципи організації дистанційного навчання Умови ефективності дистанційного навчання.

Тема 15. Методичне керівництво науковою діяльністю студентів.

Загальні основи науково-дослідницької роботи студентів. Організація та методика проведення планової студентської науково-дослідної роботи.

 

4.   Структура навчальної дисципліни

 

 

 

 

Назви змістових модулів і тем

 

Кількість годин

денна форма

Заочна форма

усього

у тому числі

усьо-го

у тому числі

л

п

с.р.

л

п

с.р.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Модуль 1 (2 кредитb)

Змістовий модуль 1. Основи методики викладання економіки.

Тема 1. Економічні знання як предмет навчання. Місце курсу «Методика викладання економіки»  в системі економічної освіти.

8

2

2

4

8

0,5

-

7,5

Тема 2. Економічна культура та концепція неперервної економічної освіти в Україні

8

2

2

4

8

0,5

-

7,5

Тема 3. Зміст освіти у вищій школі.

8

2

2

4

8

0,5

-

7,5

Тема 4. Інформаційно-методичне забезпечення викладання економічних дисциплін.

8

2

2

4

8

0,5

1

6,5

Тема 5. Методи та прийоми навчання  економічних дисциплін.

8

2

2

4

8

0,5

-

7,5

Тема 6. Засоби навчання в економічній освіті.

8

2

2

4

8

0,5

-

7,5

Тема 7. Методичні вимоги до організації лекційних занять з економіки.

8

2

2

4

6

-

1

5

Тема 8. Методичні вимоги до організації практичних та семінарських занять з економіки.

8

2

2

4

6

-

1

5

Усього за модулем 1

64

16

16

32

60

3

3

54

Модуль 2 (2 кредити)

Змістовий модуль 1. Методичні засади методики викладання економіки

Тема 9. Методика організації самостійної роботи під час вивчення економічних дисциплін.

8

2

2

4

10

0,5

-

9,5

Тема 10. Контроль та оцінка результатів навчання з економічних дисциплін.

8

2

2

4

8

0,5

-

7,5

Тема 11. Теоретичні засади застосування активних методів навчання у вивченні економіки.

8

2

2

4

8

0,5

1

6,5

Тема 12. Дискусія як метод активізації пізнавальної діяльності студентів.

8

2

2

4

8

0,5

-

7,5

Тема 13. Кейс-метод як провідний метод формування професійних умінь викладача (керівника, менеджера).

8

2

2

4

10

-

1

9

Тема 14. Соціально-економічні потреби в дистанційній освіті.

8

2

2

4

8

0,5

 

7,5

Тема 15. Методичне керівництво науковою діяльністю студентів.

8

2

2

4

8

0,5

1

6,5

Усього годин за модулем 2

56

14

14

28

60

3

3

54

Усього годин

120

30

30

60

120

6

6

108

 

5.   Теми практичних занять – не передбачено програмою дисципліни.

 

6.   Теми семінарських занять

 

з/п

Назва тем курсу, лекційних занять та їх зміст

Кількість

год.

денна форма

заочна форма

1

2

3

4

 

Модуль 1

16

3

 

Змістовий модуль 1.

16

3

1

Тема 1. Економічні знання як предмет навчання. Місце курсу «Методика викладання економіки»  в системі економічної освіти.

Економічні знання та їхня роль у формуванні світогляду людини. Класифікація та різновиди економічних знань, практичне призначення їх. Особливості економічних знань як предмета навчання. Вимоги і мета вивчення економічних наук. Предмет і завдання курсу «Методика викладання економіки».

2

-

2

Тема 2. Економічна культура та концепція неперервної економічної освіти в Україні

Поняття про економічну культуру. Критерії рівня економічної культури, його практична оцінка. Сутність і завдання економічної освіти. Філософія сучасної економічної освіти. Концепція гнучкої кваліфікації. Необхідність і сутність неперервної економічної освіти. Соціально-психологічні умови навчання конкурентоздатного фахівця в системі економічної освіти.

2

-

3

Тема 3. Зміст освіти у вищій школі.

Поняття змісту освіти. Види освіти, їх характеристика. Державні документи та навчально-методичні комплекси. Підручники та навчальні посібники. Вимоги до них. Система планування й організація навчального процесу у ВНЗ.

2

-

4

Тема 4. Інформаційно-методичне забезпечення викладання економічних дисциплін.

Поняття інформаційного та методичного забезпечення процесу навчання. Характеристика збірника інформаційно-методичних матеріалів (ІММ) із вивчення економіки. Навчальна програма з предмета й особливості її розроблення для економічних предметів. Методика розроблення моделі засвоєння бази знань з економічних  дисциплін

2

1

5

Тема 5. Методи та прийоми навчання  економічних дисциплін.

Специфіка економічних знань як предмета навчання та її вплив на вибір методів і прийомів навчання економічних дисциплін.

Методичні особливості викладання економічних дисциплін для різних вікових груп (школярі, студенти коледжів, вищих навчальних закладів, дорослі).2

2

-

6

Тема 6. Засоби навчання в економічній освіті.

Поняття про засоби навчання, класифікація їх в економічній освіті. Особливості застосування окремих видів засобів навчання в процесі викладання економічних дисциплін.

Технічні засоби навчання. Умови застосування їх у викладанні економічних дисциплін.

Сутність, значення та основні види засобів наочності під час викладання економічних дисциплін. Структурування навчального матеріалу як засіб розвитку теоретичного мислення й оптимізації навчального процесу.

Характеристика процесу систематизації знань під час вивчення економічних наук.

Критерії відбору навчальних матеріалів і допоміжних засобів у процесі вивчення економіки.

2

---

-

7

Тема 7. Методичні вимоги до організації лекційних занять з економіки.

Принципи навчання й особливості застосування їх у процесі викладання економічних дисциплін.

Вплив специфіки економічних знань як предмета навчання на вибір організаційних форм навчання економіці. Методика підготовки та проведення лекції, уроку з економічних предметів. Організаційний, науковий і методичний рівень лекції з економіки. Критерії, що визначають якість викладання економічних знань. Умови ефективного проведення теоретичних занять.

2

1

8

Тема 8. Методичні вимоги до організації практичних та семінарських занять з економіки.

Методичні вимоги до підготовки та проведення семінарських і практичних занять з економіки. Дидактичні принципи, що визначають особливості підготовки та проведення семінарських і практичних занять з економіки. Місце та роль семінарських і практичних занять у викладанні економічних дисциплін.

2

1

  Продовження табл. 6

 

Модуль 2

14

3

 

Змістовий модуль 1.

14

3

9

Тема 9. Методика організації самостійної роботи  під час вивчення економічних дисциплін.

Самостійна робота: поняття, вимоги, основні завдання. Навички самостійної роботи як передумова ефективного навчання.

Роль самостійної роботи в процесі опанування економічних знань. Мета, зміст, типи завдань для самостійної роботи під час вивчення економічних дисциплін. Пізнавальні завдання, їхні дидактичні функції, рекомендації щодо розроблення. Аудиторна й позааудиторна самостійна робота.

Методи і форми оцінювання самостійної роботи під час вивчення економіки.

2

 

10

Тема 10. Контроль та оцінка результатів навчання з економічних дисциплін.

Функції контролю. Види та методи контролю. Оцінка результатів процесу навчання. Критерії оцінки успішності навчання та їхній зв’язок із цілями навчання. Тестовий контроль та його використання в процесі вивчення економіки. Переваги й недоліки тестування. Модульна система організації навчання та рейтинговий контроль знань. Компетенція як результат процесу навчання. Сучасна шкала оцінювання.

2

-

11

Тема 11. Теоретичні засади застосування активних методів навчання у вивченні економіки.

Сутність активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів. Соціальні, психологічні, національні передумови застосування активних методів навчання в економічній освіті. Класифікація активних методів.

2

1

12

Тема 12. Дискусія як метод активізації пізнавальної діяльності студентів.

Поняття дискусії та її види. Методичні вимоги до підготовки й проведення дискусії. Роль викладача в організації й проведенні дискусії. Мозкова атака, прес-конференція як різновид дискусії, методика їх проведення, особливості застосування в економічній освіті.

2

-

13

Тема 13. Кейс-метод (метод конкретних ситуацій) як провідний метод формування професійних умінь викладача (керівника, менеджера).

Передумови ефективного застосування методу конкретних ситуацій.

Методичні вимоги до підготовки й використання кейс-методу. Етапи роботи з кейсом в аудиторії. Вимоги до змісту конкретних ситуацій. Ідентифікація проблем як важлива складова кейс-методу. Структура та види навчальної проблеми.

2

1

14

Тема 14. Соціально-економічні потреби в дистанційній освіті.

Соціально-економічні потреби в дистанційній освіті. Сутність дистанційного навчання. Мотиви і принципи організації дистанційного навчання. Умови ефективності дистанційного навчання.

2

-

15

Тема 15. Методичне керівництво науковою діяльністю студентів.

Загальні основи науково-дослідницької роботи студентів. Організація та методика проведення планової студентської науково-дослідної роботи.

2

1

 

Усього годин

30

6

  

7.   Самостійна робота

 

з/п

Назва теми

Кількість

год.

денна форма

заочна форма

1

2

3

4

 

Модуль 1

32

54

 

Змістовий модуль 1.

32

54

1

Тема 1. Економічні знання як предмет навчання.

Економічні знання та їхня роль у формуванні світогляду людини. Класифікація та різновиди економічних знань, практичне призначення їх. Особливості економічних знань як предмета навчання. Вимоги і мета вивчення економічних наук. Предмет і завдання курсу «Методика викладання економіки».

4

7,5

2

Тема 2. Економічна культура та концепція неперервної економічної освіти в Україні

Поняття про економічну культуру. Критерії рівня економічної культури, його практична оцінка. Сутність і завдання економічної освіти. Філософія сучасної економічної освіти. Концепція гнучкої кваліфікації. Необхідність і сутність неперервної економічної освіти. Соціально-психологічні умови навчання конкурентоздатного фахівця в системі економічної освіти.

4

7,5

3

Тема 3. Зміст освіти у вищій школі.

Поняття змісту освіти. Види освіти, їх характеристика. Державні документи та навчально-методичні комплекси. Підручники та навчальні посібники. Вимоги до них. Система планування й організація навчального процесу у ВНЗ.

4

7,5

4

Тема 4. Інформаційно-методичне забезпечення викладання економічних дисциплін.

Поняття інформаційного та методичного забезпечення процесу навчання. Характеристика збірника інформаційно-методичних матеріалів (ІММ) із вивчення економіки. Навчальна програма з предмета й особливості її розроблення для економічних предметів. Методика розроблення моделі засвоєння бази знань з економічних  дисциплін

4

6,5

5

Тема 5. Методи та прийоми навчання  економічних дисциплін.

Специфіка економічних знань як предмета навчання та її вплив на вибір методів і прийомів навчання економічних дисциплін.

Методичні особливості викладання економічних дисциплін для різних вікових груп (школярі, студенти коледжів, вищих навчальних закладів, дорослі).

4

7,5

6

Тема 6. Засоби навчання в економічній освіті.

Поняття про засоби навчання, класифікація їх в економічній освіті. Особливості застосування окремих видів засобів навчання в процесі викладання економічних дисциплін. Технічні засоби навчання. Умови застосування їх у викладанні економічних дисциплін. Сутність, значення та основні види засобів наочності під час викладання економічних дисциплін. Структурування навчального матеріалу як засіб розвитку теоретичного мислення й оптимізації навчального процесу. Характеристика процесу систематизації знань під час вивчення економічних наук. Критерії відбору навчальних матеріалів і допоміжних засобів у процесі вивчення економіки.

4

7,5

7

Тема 7. Методичні вимоги до організації лекційних занять з економіки.

Принципи навчання й особливості застосування їх у процесі викладання економічних дисциплін.

Вплив специфіки економічних знань як предмета навчання на вибір організаційних форм навчання економіці. Методика підготовки та проведення лекції, уроку з економічних предметів. Організаційний, науковий і методичний рівень лекції з економіки. Критерії, що визначають якість викладання економічних знань. Умови ефективного проведення теоретичних занять.

4

5

8

Тема 8. Методичні вимоги до організації практичних та семінарських занять з економіки.

Методичні вимоги до підготовки та проведення семінарських і практичних занять з економіки. Дидактичні принципи, що визначають особливості підготовки та проведення семінарських і практичних занять з економіки. Місце та роль семінарських і практичних занять у викладанні економічних дисциплін.

4

5

 

Модуль 2

28

54

 

Змістовий модуль 1.

28

54

9

Тема 9. Методика організації самостійної роботи  під час вивчення економічних дисциплін.

Самостійна робота: поняття, вимоги, основні завдання. Навички самостійної роботи як передумова ефективного навчання.

Роль самостійної роботи в процесі опанування економічних знань. Мета, зміст, типи завдань для самостійної роботи під час вивчення економічних дисциплін. Пізнавальні завдання, їхні дидактичні функції, рекомендації щодо розроблення. Аудиторна й позааудиторна самостійна робота.

Методи і форми оцінювання самостійної роботи під час вивчення економіки.

4

9,5

10

Тема 10. Контроль та оцінка результатів навчання з економічних дисциплін.

Контроль як методична проблема. Функції контролю. Види та методи контролю, які використовують під час вивчення економічних дисциплін.

Оцінка результатів процесу навчання. Критерії оцінки успішності навчання та їхній зв’язок із цілями навчання. Тестовий контроль та його використання в процесі вивчення економіки. Переваги й недоліки тестування. Модульна система організації на­вчання та рейтинговий контроль знань. Компетенція як результат процесу навчання. Сучасна шкала оцінювання у загальноосвітніх навчальних закладах.

4

7,5

11

Тема 11. Теоретичні засади застосування активних методів навчання у вивченні економіки.

Сутність активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів. Соціальні, психологічні, національні передумови застосування активних методів навчання в економічній освіті.

Класифікація активних методів навчання.

4

6,5

12

Тема 12. Дискусія як метод активізації пізнавальної діяльності студентів.

Поняття дискусії та її види. Методичні вимоги до підготовки й проведення дискусії. Роль викладача в організації й проведенні дискусії. Мозкова атака, прес-конференція як різновид дискусії, методика їх проведення, особливості застосування в економічній освіті.

4

7,5

 

Продовження табл. 7

13

Тема 13. Кейс-метод (метод конкретних ситуацій) як провідний метод формування професійних умінь викладача (керівника, менеджера).

Передумови ефективного застосування методу конкретних ситуацій.

Методичні вимоги до підготовки й використання кейс-методу. Етапи роботи з кейсом в аудиторії. Вимоги до змісту конкретних ситуацій. Ідентифікація проблем як важлива складова кейс-методу. Структура та види навчальної проблеми.

4

9

14

Тема 14. Соціально-економічні потреби в дистанційній освіті.

Соціально-економічні потреби в дистанційній освіті. Короткий екскурс в історію дистанційного навчання. Сутність дистанційного навчання. Мотиви і принципи організації дистанційного навчання

Умови ефективності дистанційного навчання.

4

7,5

15

Тема 15. Методичне керівництво науковою діяльністю студентів.

 Загальні основи науково-дослідницької роботи студентів. Організація та методика проведення планової студентської науково-дослідної роботи.

4

6,5

 

Усього годин

30

108

 

8. Індивідуальні завдання – написання лекції на вибрану студентом тему, складання опорного конспекту, тестів та презентація.

 

9. Методи навчання

 

1. Аналіз проблемних ситуацій.

2. Лекції-дискусії.

3. Кейс-ситуації.

4. Презентації (підготовлених лекцій).

5. Усний контроль.

6. Тестування.

7. Самостійна робота (підготовка лекції).

 

11. Методи контролю

Оцінювання знань студентів відбувається на практичних заняттях, контрольних роботах, модульних контрольних роботах, заліку; також оцінюються індивідуальні завдання, що виконуються студентами в межах модулів протягом семестру.

Основними методами контролю є: усне опитування, розв’язання практичних задач, контрольні роботи, тестування.

Протягом вивчення дисципліни студент зобов’язаний:

– систематично відвідувати заняття;

– вести конспекти лекційних і практичних занять;

– приймати активну участь в роботі на практичних заняттях;

– виконувати тестові завдання;

– виконувати індивідуальні семестрові завдання;

– написати та презентувати лекцію з економічної дисципліни.

 

 

12. Розподіл балів, які отримують студенти

 Шкала оцінювання: національна та ECTS

Поточне тестування та самостійна робота

Підсум-

ковий

тест

(залік)

Сума

Модуль 1

Модуль 2

Змістовий модуль 1

Змістовий модуль 1

Т

1

Т

2

Т

3

Т

4

Т

5

Т

6

Т

7

Т

8

Т

9

Т

10

Т

11

Т

12

Т

13

Т

14

Т

15

3

 

3

 

2

 

2

 

3

 

2

 

2

3

3

2

2

2

3

 

3

3

60

 

100

 

Сума балів за всі види навчальної діяльності

Оцінка ECTS

Оцінка за національною шкалою

для екзамену, курсового проекту (роботи), практики

для заліку

90–100

А

Відмінно 

 

 

зараховано

82–89

В

Добре

74–81

С

64–73

D

Задовільно

60–63

Е

35–59

FX

Незадовільно з можливістю повторного складання

не зараховано з можливістю повторного складання

0–34

F

Незадовільно з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

не зараховано з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

 

 

Залік з дисципліни – «зараховано», якщо студент:

·  досконало знає і розуміє теоретичний матеріал;

·  дає чіткі, повні та аргументовані відповіді на всі поставлені запитання;

·  вміє пов’язувати теоретичні положення з практичними результатами;

·  вміє робити глибокі й правильні висновки.

Залік з дисципліни – «не зараховано», якщо студент:

·  не знає теоретичний матеріал;

·  дає непослідовні та неправильні відповіді на поставлені запитання;

·   не вміє пов’язувати теоретичні положення з практичними результатами; на додаткові запитання на дає позитивної відповіді.

 

13. Методичне забезпечення

 

1. Ткачук О.В. Методика викладання економіки. Методичні вказівки до виконання самостійної роботи для студентів економічних спеціальностей денної та заочної форм навчання / О.В. Ткачук. – Луцьк: ЛНТУ, 2011. Ткачук О.В. Методика викладання економіки. Конспект лекцій для студентів економічних спеціальностей денної та заочної форм навчання / О.В. Ткачук. – Луцьк: ЛНТУ, 2011.

2. Рудь Н.Т. Методика викладання економіки: методичні вказівки до виконання практичної роботи для студентів економічних спеціальностей денної та заочної форм навчання / Н.Т. Рудь. – Луцьк, РВВ ЛНТУ, 2013. – 112с.

3. Рудь Н.Т. Методичні вказівки до виконання самостійної роботи для студентів напряму напрямів підготовки 6.030504 «Економіка підприємства» та 6.030505 «Управління персоналом та економіка праці» денної та заочної форм навчання/ уклад. Н. Т. Рудь. – Луцьк: Луцький НТУ, 2015. – 32 с.

4. Рудь Н.Т. Методика викладання економічних дисциплін: конспект лекцій для магістрів спеціальності «Економіка підприємства» усіх форм навчання / Н.Т. Рудь. – Луцьк: ЛДТУ, 2006. – 64 с.

5. Рудь Н.Т. Комерціалізація науково-технічних розробок в університеті / Н.Т. Рудь // Сб. тезисов докл. ХІІ Международной научно-практической конференции «Проблемы и перспективы инновационного развития экономики». – К.: СПД Цудзинович Т.И., 2007. – 12–15 сентября (г. Скадовск). – С. 330–333.

6. Рудь Н.Т. Формування інноваційно-освітнього середовища у вищих навчальних закладах / Н.Т. Рудь // Соціально-економічні дослідження в перехідний період. Регіональні суспільні системи: ресурси і механізми ефективного управління: [зб. наук. пр.]. – Вип. 2 (58). – Львів: ІРД НАН України, 2006. – С. 249261.

7. Рудь Н.Т. Нові підходи до проведення занять з дисципліни «Економіка і організація інноваційної діяльності» / Н.Т. Рудь // Збірник наукових статей на ХІУ науково-практичній конференції «Проблеми підготовки фахівців з інтелектуальної власності, інформаційно-аналітичної та інноваційної діяльності в Україні. – К.: Державний інститут інтелектуальної власності Одеської національної юридичної академії, 2014. – 21–22 березня. – С.226–232. 

14. Рекомендована література

 

Базова

 

1. Аксьонова О.В. Методика викладання економіки: навч. посібник / О.В. Аксьонова. – К.: КНЕУ, 1998. – 280 с.

2. Чижевська Л.В. Методика викладання облікових дисциплін: навч. посібник для студентів вищих навч. закладів / Л.В. Чижевська; За ред. проф. Ф.Ф. Бутинця. – Житомир: ПП «Рута», 2003. – 594 с.

3. Лузіна М.О. Інноваційні процеси в освіті: навч.посібник / М.О. Лузіна, А.М. Возна. – Львів: ЛБІ НБУ, 2003. – 103 с.

4. Федулова Л.І. Методика викладання економіки: конспект лекцій для студентів / Л.І. Федулова. – Миколаїв: Ілліон, 2011. – 372 с.

 

Допоміжна

 

5. Агапонов С.В. Инновационный подход к построению системы дистанционного обучения / С.В. Агапонов // Инновации. – 2003. – №8. – С.75–78.

6. Артюх С. Один із шляхів суттєвого підвищення ефективності системи вищої освіти України / С. Артюх, О. Лазуренко, К. Махотіло // Вища школа. – 2012. – №11. – С. 44–48.

7. Алькема В.Г. Наукова та інноваційна діяльність студентів вищого навчального закладу / В.Г. Алькема // Наукові праці МАУП. – 2002. – № 3. – С. 348–350.

8. Бабешко В.А. Некоторые вопросы организации и управления научными и инновационными разработками в вузе / В.А. Бабешко, З.А. Темердашев, В.В. Грицай, С.В. Ратнев // Инновации. – 2004. – №2. – С. 53–55.

9. Белый Е.М. Вузы и бизнес: социальное партнерство в подготовке персонала / Е.М. Белый, И.Б Романова // Инновации. – 2004. – №2. – С.63–65.

10. Бондар А.М. Використання бальної оцінки для визначення економічної ефективності результатів наукової роботи / А.М. Бондар // Праці Таврійського держ. агротехнол. ун-ту. – 2012. – Випуск 12 –  т.1. – С. 172–175.

11. Вернидуб Р. Інформаційно-освітнє середовище як чинник забезпечення якості професійної підготовки педагогічних кадрів / Р. Вернидуб // Вища освіта України. – 2012. – №2. – С. 75–79.

12. Вижва С. Підготовка наукової еліти України / С. Вижва // Вища школа. – 2012. – №8. – С. 14–27.

13. Гушулей Й.М. Загальна методика викладання основ економіки: пробний навчальний посібник / Й.М. Гушулей., І.М. Вітенко. – Тернопіль: Астон, 2004. – 108 с.

14. Десятов Д.Б. Принципы управления качеством образования при внедрении новых технологий / Д.Б. Десятов, Б.Г. Преображенский, Н.Н. Митина, Т.О. Толстин // Инновации. – 2003. – №8. – С. 79–82.

15. Жигірь В. Диференціація педагогіки, особливості становлення й розвитку професійної педагогіки / В. Жигірь // Молодь і ринок. – 2010. – №4(63). – С. 69–72.

16. Кільова Г. Роль і місце економічної освіти менеджерів у ВНЗ до педагогічної діяльності / Г. Кільова // Молодь і ринок. – 2010. – №4(63). – С. 19–22.

17. Куклін О. Стратегічні пріоритети розвитку вищої освіти України / О. Куклін // Вища школа. – 2012. – №8. – С. 28–36.

17. Левченко О.М. Інноваційні трансформації вищої освіти як невід’ємна умова створення конкурентоспроможного кадрового потенціалу України / О.М. Левченко // Формування ринкових відносин в Україні. – 2004. – №6. – С. 89–93.

19. Мадзігон В. Моделювання освітньо-інформаційного середовища майбутнього / В. Мадзігон // Молодь і ринок. – 2010. – №4(63). – С. 14–18.

20. Перило Т.П. Економічні ігри. Оцінка, яка стимулює навчальну діяльність / Т.П. Перило // Початкова школа. – 2009. № 2. – С. 42 – 45.

21. Смышляева Л.Г. Педагогические технологии активизации обучения в высшей школе: учебное пособие для слушателей дополнительной образовательной программы получения дополнительной квалификации «Преподаватель высшей школи» и студентов педагогических специальностей / Л.Г. Смышляева, Л.А. Сивицкая. – Томск: Изд-во Томского политехнического университета, 2007. – 195 с.

22. Смолінчук Л. Розвиток педагогічного тестування у вітчизняній науці та освітній практиці / Л. Смолінчук // Молодь і ринок. – 2010. – №4(63). – С.65––68.

23. Усик О. Компетентісний підхід до формування професіоналізму майбутніх фахівці./ О. Усик // Молодь і ринок. – 2010. – №4(63). – С.65–68.

24. Чепорова Г.Є. Застосування ситуаційного методу навчання у формуванні професійної компетентності студентів-економістів / Г.Є. Чепорова // Вісник Житомирського держ. ун-ту ім. І. Франка. – 2010. – №53. – С. 140–144.

25. Шиян Н.В. Экономическое развитие страны и инновации в образовании / Н.В. Шиян // Инновации. – 2003. – №8. – С. 73–75.

 

 

15. Інформаційні ресурси

 

Для проведення занять використовуються презентації виступів на конференції, роздатковий матеріал, робочі програми, навчальний план спеціальності, опорні конспекти, журнали «Вища школа», «Вища освіта України», «Молодь і ринок», «Инновации», автореферати дисертацій та інші.