Перелік питань для самоконтролю

 

1.       Охарактеризуйте загальну схему сучасної підготовки спортсменів.

2.       Якa мета і завдання спортивної підготовки?

3.       Дайте характеристику сторонам підготовки спортсмена.

4.       Дайте характеристику закономірностям та принципам спортивного тренування.

5.       Розкрийте класифікацію засобів та методів спортивного тренування.

6.       Перерахуйте і зробіть короткий аналіз основних напрямків удосконалення сучасної підготовки спортсменів.

7.       Дайте визначення основним поняттям управління тренувальною і змагальною діяльністю спортсменів.

8.       Яка  сутність  тренувальних  ефектів:  термінового,  відставленого, кумулятивного?

9.       Охарактеризуйте схему системи управління: тренер-спортсмен.

10.  Дайте визначення педагогічному контролю в спортивному тренуванні.

11.  Охарактеризуйте цикл етапного управління процесом підготовки спортсменів.

12.  Які основні завдання поточного управління?

13.  В чому полягає мета і сутність оперативного управління?

14.  Яка мета і спрямованість комплексного контролю?

15.  Які  функції  покладаються  на  тренера  поза  межами  тренувального процесу?

16.  Дайте визначення загальним поняттям про навантаження.

17.  Як розподіляються навантаження за характером?

18.  Що ви розумієте під «зовнішнім» і «внутрішнім» навантаженням?

19.  Дайте характеристику «внутрішнього» (фізіологічного) навантаження за зонами відносної потужності: максимальної, субмаксимальної, великої, помірної.

20.  Як класифікується навантаження за величиною?

21.  За якими компонентами визначається спрямованість навантаження?

22.  В якому випадку відбувається позитивна взаємодія під час використання вправ різної спрямованості?

23.  Охарактеризуйте п’ять зон спрямованості тренувальних навантажень.

24.  Охарактеризуйте координаційну складність вправ.

25.  Що ви розумієте під адаптацією?

26.  Дайте визначення термінової та довготривалої адаптації.

27.  В чому проявляються фізіологічні механізми адаптації до навантажень?

28.  Охарактеризуйте серцево-судинну систему адаптації до фізичних навантажень через основні показники гемодинаміки: ЧСС, ударний об’єм серця, артеріальний тиск, хвилинний об’єм серця, судинний опір, регіональний кровоток.

29.  Дайте характеристику адаптації дихальної системи до фізичних навантажень.

30.  У чому заключаються механізми прояву таких показників як: споживання кисню, МСК, кисневий борг, кисневий запит, ПАНО.

31.  Охарактеризуйте енергетичні витрати організму спортсмена.

32.  Які основні особливості адаптації нервово-м’язової системи до фізичних навантажень?

33.  Як класифікуються м’язові волокна і в чому проявляється функція волокон різних типів?

34.  Охарактеризуйте нервово-м’язову адаптацію у силовій підготовці.

35.  Що ви розумієте під гіпертрофією м’язів?

36.  Через які механізми здійснюється адаптація нервово-м’язової системи до аеробних навантажень?

37.  Які Ви знаєте зони інтенсивності для розвитку витривалості?

38.  Через які фізіологічні механізми відбувається розвиток алактатних анаеробних можливостей спортсменів?

39.  У чому заключається основна сутність адаптації організму спортсменів до гліколітичних навантажень?

40.  Дайте визначення основним теоретико-методичним поняттям спортивної підготовки.

41.  Назвіть основні завдання, закономірності та принципи спортивної підготовки.

42.  Охарактеризуйте сторони спортивної підготовки.

43.  Проаналізуйте структуру і зміст тренувальних занять.

44.  Зробіть аналіз основних засобів та методів, що використовуються в процесі підготовки спортсменів.

45.  Назвіть основні мікроцикли і охарактеризуйте їх структуру та зміст.

46.  Назвіть основні мезоцикли і охарактеризуйте їх структуру та зміст.

47.  Охарактеризуйте структуру та зміст річного тренувального циклу.

48.  Дайте визначення що таке «модель»?

49.  Які ви знаєте моделі?

50.  Охарактеризуйте блок-схему моделі спортсменів високої кваліфікації.

51.  Охарактеризуйте методику оцінки модельних показників спортсменів.

52.  До яких двох великих груп відносяться моделі у спортивному тренуванні?

53.  Охарактеризуйте методику розробки модельних комплексів вправ для підготовчої частини тренувального заняття.

54.  Опишіть блок-схему алгоритмізованої навчальної програми.

55.  Охарактеризуйте методику розробки тренувальних програм.

56.  Опишіть таблицю В.А. Сорванова, в якій наведена оцінка інтенсивності тренувального навантаження в балах.

57.  Опишіть загальну характеристику тренувальної програми розвитку витривалості, сили, швидкості, спритності, гнучкості.

58.  Що ви розумієте під модельними тренувальними завданнями.

59.  Опишіть методику складення модельних тренувальних завдань.

60.  Наведіть зразки модельних комплексів розминки, алгоритмізованих навчальних програм, тренувальних програм, модельних тренувальних завдань.

61.  Дайте визначення таким поняттям як: відновлення, стомлення, втома, перевтома?

62.  Які ви знаєте засоби відновлення спортивної працездатності?

63.  Зробіть коротку характеристику основним засобам відновлення спортивної працездатності.

64.  Охарактеризуйте структуру і зміст педагогічних засобів відновлення спортивної працездатності.

65.  Які   основні   завдання   відновлення   спортивної   працездатності: оперативного, поточного, етапного?

66.  Що таке реституція пульсу?

67.  Дайте характеристику основним режимам чергування навантаження та відпочинку.

68.  Чи рівнозначно за тривалістю відбувається відновлення різних компонентів рухових якостей?

69.  Охарактеризуйте структуру і зміст медико-біологічних засобів відновлення спортивної працездатності.

70.   Як здійснюється планування медико-біологічних засобів відновлення спортивної працездатності на оперативному, поточному і етапному рівнях?

71.  Які ви знаєте види і способи масажу?

72.  Які є типи лазень?

73.  Яка має бути методика користування сауною?

74.  Які є основні форми гідро процедур?

75.  Які ви знаєте ванни і як вони використовуються в процесі відновлення спортивної працездатності?

76.  Охарактеризуйте раціональне харчування спортсменів і його основні компоненти.

77.  Зробіть коротку характеристику основних джерел енергії вуглеводів, жирів, білків.

78.  Що собою уявляє піраміда харчування, яка її структура?

79.  Які основні вітаміни і її комплекси необхідні для нормального функціонування організму спортсмена?

80.  Яке значення мінеральних речовин для організму спортсмена і в яких продуктах вони містяться?

81.  В яких випадках використовуються харчові добавки?

82.  Охарактеризуйте структуру і зміст психологічних засобів відновлення спортивної працездатності.

83.  Які є методи психорегуляції?

84.  Охарактеризуйте основні форми гіпнозу?

85.  Як здійснюється аутогенне тренування?