Тема 4. Аналіз релевантної
інформації для прийняття управлінських рішень.
Основні поняття: релевантна
інформація, релевантні доходи (витрати), нерелевантні доходи (витрати), дійсні
витрати, альтернативні витрати, диференціальний аналіз, релевантна
собівартість, маржинальний дохід на одиницю обмеженого ресурсу, ціноутворення.
Контрольні
запитання:
1. Що таке релевантна інформація?
2. В якій послідовності здійснюють процес прийняття управлінських
рішень?
3. Як класифікують управлінські рішення?
4. Що таке релевантні доходи
і витрати?
5. Яка інформація є релевантною для прийняття рішення «виробляти
чи купувати»?
6. Що таке маржинальний прибуток на одиницю обмеженого ресурсу?
7. Яка інформація є релевантною для прийняття рішення «продавати чи
переробляти далі»?
8. Чи є релевантними фактичні показники?
Практичні завдання.
Практичне завдання 1.
Підприємство
«АНКО» має два центри витрат: А і Б. Центр А виготовляє 10000 виробів, з яких 7000
використовуються для внутрішніх потреб підприємства, а решту реалізує зовнішнім
покупцям за ціною 37,0 грн. за одиницю. Витрати підприємства включають:
змінні виробничі витрати 10 грн/од., змінні витрати на збут 3,5 грн/од.,
постійні виробничі витрати 40000 грн. на місяць, постійні витрати на збут 50000
грн. на місяць.
Необхідно:
прийняти рішення щодо ціноутворення, використовуючи за основу ціни витратний підхід, а саме
визначення ціни на продукції на основі:
1) виробничої собівартості
2) змінних прямих витрат
3) змінних виробничих витрат і невиробничих витрат
4)
повної собівартості
5)
ринкової ціни.
Практичне завдання 2.
Підприємство
виготовляє лак для підлоги за ціною 50 грн. за 1л. Виробнича потужність підприємства
Необхідно:
прийняти рішення щодо спеціального замовлення та визначити мінімальну ціну
реалізації 1л. лаку та фінансовий результат від виконання замовлення.