Тема 4. Облік у будівництві.
Основні поняття: будівництво, будівельно-монтажні роботи, капітальний ремонт, поточний
ремонт, будівельний контракт, собівартість будівельно-монтажних робіт, методика калькулювання собівартості у будівництві, об’єкти
обліку витрат у будівництві, статті калькуляції у будівництві, забудовник, субпідрядник.
Контрольні запитання:
1.
Які галузеві особливості будівництва?
2.
Якими правовими актами
регламентований облік і оподаткування діяльності підприємств будівельної галузі?
3.
Як ведуть облік прямих виробничих витрат у будівництві?
4.
Як ведуть облік непрямих виробничих витрат у будівництві?
5.
Як ведуть облік витрат на капітальний
ремонт у будівництві?
6.
Як ведуть облік витрат на поточний
ремонт у будівництві?
7.
Які статті калькуляції виділяють при обліку виробничих витрат у
будівництві?
8.
Яка методика формування собівартості будівельно-монтажних робіт?
9.
Які первинні документи застосовуються при виконанні будівельно-монтажних робіт?
10. Які зведені документи
застосовуються при обліку витрат і калькулюванні собівартості продукції (робіт, послуг) у будівництві?
11. Які особливості синтетичного і аналітичного обліку у будівництві?
12. Які витрати не включаються до
собівартості будівельно-монтажних
робіт?
13. Як визнаються доходи і витрати за будівельним контрактом?
14. Які особливості обліку доходів і результатів діяльності будівельного виробництва?
15. Які первинні документи
застосовуються при обліку розрахунків із замовником (забудовником) і субпідрядниками?
16. Який метод обліку витрат та
калькулювання собівартості застосовується у будівництві?
Тематика рефератів:
1. Галузеві
особливості будівництва та їх вплив на методику і організацію бухгалтерського
обліку.
2. Методика калькулювання
собівартості продукції (робіт, послуг) у будівництві.
3. Формування собівартості будівельно-монтажних робіт за будівельним контрактом.
Практичні завдання.
Практичне завдання 1.
Підприємство
- платник податку на прибуток та ПДВ побудувало власними силами склад для
зберігання будівельних матеріалів. Витрати на будівництво становили:
- будматеріали обліковою вартістю 1750000 грн;
- малоцінні та швидкозношувані предмети - 11000 грн;
- нафтопродукти - 20000 грн;
- електроенергія
та вода - 8000 грн;
- зарплата працівників,
зайнятих на будівництві - 300000 грн, єдиний внесок
(сума умовна) - 66000 грн;
- собівартість транспортних послуг допоміжного підрозділу підприємства -10000 грн;
- амортизація основних засобів, задіяних на будівництві -80000 грн.
Усі
витрати не перевищують затверджених нормативів. Будівлю ввели в експлуатацію.
Необхідно:
відобразити в обліку господарські операції та вказати первинні документи.
Практичне завдання 2.
У травні 2020 р.
підрядник виконав БМР, пов’язані з ремонтом каналізаційної системи. Вартість
згідно будівельного контракту - 720000 грн, у т.ч.
ПДВ - 120000 грн. До вартості БМР було закладено витрати виконання гарантійних
зобов’язань у сумі 60000 грн. Прямі витрати на БМР становлять 400000 грн
(умовно).
У вересні 2020 р.
замовник висунув претензію, яку підрядник визнав. Комісія склала акт про
порядок і строки усунення виявлених недоліків. У жовтні виконали роботи з
усунення недоліків загальною вартістю 70000 грн. Труби неправильного діаметра
оприбуткували на склад за чистою вартістю реалізації (умовно - 30000 грн), їх
задіють під час виконання підрядником інших робіт.
Необхідно:
відобразити в обліку господарські операції та вказати первинні документи.
Практичне завдання 3.
Підприємство здійснювало будівництво
оптового складу. Було понесено такі витрати:
- придбано будівельні
матеріали на суму 225 000 грн., крім того ПДВ 20% - 45 000 грн.;
- оплачено проектні роботи
в сумі 3750 грн., крім
того ПДВ 20% - 750 грн.;
- використано матеріали,
раніше придбані для власних господарських потреб, - 4200 грн.;
- нараховано заробітну
плату робітникам будівельної
бригади підприємства, задіяним на будівництві
складу, - 9000 грн., відрахування ЄСВ - 22% грн.;
- оплачено послуги сторонніх
підрядних організацій (послуги будівельних машин і механізмів, вивезення будівельного сміття) - 3000 грн., крім того ПДВ 20% -600 грн.
Керівництво підприємства прийняло
рішення щодо зупинення будівництва, а потім - про продаж недобудованого
об’єкта за 300 000 грн., крім того ПДВ 20% - 60 000 грн. Витрати на оформлення договору
купівлі-продажу становили 1000 грн. (без ПДВ).
Необхідно:
відобразити в обліку господарські операції та вказати первинні документи.