Тема 4. Облік у будівництві.

 

Основні поняття: будівництво, будівельно-монтажні роботи, капітальний ремонт, поточний ремонт, будівельний контракт, собівартість будівельно-монтажних робіт, методика калькулювання собівартості у будівництві, об’єкти обліку витрат у будівництві, статті калькуляції у будівництві, забудовник, субпідрядник.

Контрольні запитання:

1.   Які галузеві особливості будівництва?

2.   Якими правовими актами регламентований облік і оподаткування діяльності підприємств будівельної галузі?

3.   Як ведуть облік прямих виробничих витрат у будівництві?

4.   Як ведуть облік непрямих виробничих витрат у будівництві?

5.   Як ведуть облік витрат на капітальний ремонт у будівництві?

6.   Як ведуть облік витрат на поточний ремонт у будівництві?

7.   Які статті калькуляції виділяють при обліку виробничих витрат у будівництві?

8.   Яка методика формування собівартості будівельно-монтажних робіт?

9.   Які первинні документи застосовуються при виконанні будівельно-монтажних робіт?

10.   Які зведені документи застосовуються при обліку витрат і калькулюванні собівартості продукції (робіт, послуг) у будівництві?

11.   Які особливості синтетичного і аналітичного обліку у будівництві?

12.   Які витрати не включаються до собівартості будівельно-монтажних робіт?

13.   Як визнаються доходи і витрати за будівельним контрактом?

14.   Які особливості обліку доходів і результатів діяльності будівельного виробництва?

15.   Які первинні документи застосовуються при обліку розрахунків із замовником (забудовником) і субпідрядниками?

16.   Який метод обліку витрат та калькулювання собівартості застосовується у будівництві?

Тематика рефератів:

1.   Галузеві особливості будівництва та їх вплив на методику і організацію бухгалтерського обліку.

2.   Методика калькулювання собівартості продукції (робіт, послуг) у будівництві.

3.   Формування собівартості будівельно-монтажних робіт за будівельним контрактом.

 

Практичні завдання.

Практичне  завдання 1.

Підприємство - платник податку на прибуток та ПДВ побудувало власними силами склад для зберігання будівельних матеріалів. Витрати на будівництво становили:

будматеріали обліковою вартістю 1750000 грн;

малоцінні та швидкозношувані предмети - 11000 грн;

нафтопродукти - 20000 грн;

електроенергія та вода - 8000 грн;

-  зарплата працівників, зайнятих на будівництві - 300000 грн, єдиний внесок (сума умовна) - 66000 грн;

собівартість транспортних послуг допоміжного підрозділу підприємства -10000 грн;

амортизація основних засобів, задіяних на будівництві -80000 грн.

Усі витрати не перевищують затверджених нормативів. Будівлю ввели в експлуатацію.

Необхідно: відобразити в обліку господарські операції та вказати первинні документи.

 

 

 

Практичне завдання 2.

У травні 2020 р. підрядник виконав БМР, пов’язані з ремонтом каналізаційної системи. Вартість згідно будівельного контракту - 720000 грн, у т.ч. ПДВ - 120000 грн. До вартості БМР було закладено витрати виконання гарантійних зобов’язань у сумі 60000 грн. Прямі витрати на БМР становлять 400000 грн (умовно).

У вересні 2020 р. замовник висунув претензію, яку підрядник визнав. Комісія склала акт про порядок і строки усунення виявлених недоліків. У жовтні виконали роботи з усунення недоліків загальною вартістю 70000 грн. Труби неправильного діаметра оприбуткували на склад за чистою вартістю реалізації (умовно - 30000 грн), їх задіють під час виконання підрядником інших робіт.

Необхідно: відобразити в обліку господарські операції та вказати первинні документи.

 

Практичне завдання 3.

Підприємство здійснювало будівництво оптового складу. Було понесено такі витрати:

придбано будівельні матеріали на суму 225 000 грн., крім того ПДВ 20% - 45 000 грн.;

оплачено проектні роботи в сумі 3750 грн., крім того ПДВ 20% - 750 грн.;

використано матеріали, раніше придбані для власних господарських потреб, - 4200 грн.;

нараховано заробітну плату робітникам будівельної бригади підприємства, задіяним на будівництві складу, - 9000 грн., відрахування ЄСВ - 22% грн.;

оплачено послуги сторонніх підрядних організацій (послуги будівельних машин і механізмів, вивезення будівельного сміття) - 3000 грн., крім того ПДВ 20% -600 грн.

Керівництво підприємства прийняло рішення щодо зупинення будівництва, а потім - про продаж недобудованого об’єкта за 300 000 грн., крім того ПДВ 20% - 60 000 грн. Витрати на оформлення договору купівлі-продажу становили 1000 грн. (без ПДВ).

Необхідно: відобразити в обліку господарські операції та вказати первинні документи.