Робоча програма складена на основі ОП підготовки магістра галузі знань –
07 «Управління та адміністрування» спеціальності – 071 Облік і оподаткування,
затвердженої Вченою радою ЛНТУ (протокол № 10 від 27.04.2023 р.).
Робочу програму склав професор кафедри обліку і аудиту, доктор
економічних наук Кузьмак Олег Іванович
Робоча програма затверджена на засіданні кафедри обліку і аудиту,
протокол №12 від 07.06.2023 р.
Завідувача кафедри,
кандидат економічних наук,
доцент _____________________ Віталій ЧУДОВЕЦЬ
Розглянуто та схвалено групою забезпечення ОП «Облік і оподаткування»,
протокол № 3 від 07.06.2023 р.
Гарант ОП,
кандидат економічних наук,
доцент _____________________ Ірина ЖУРАКОВСЬКА
СТРУКТУРА РОБОЧОЇ
ПРОГРАМИ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
«МЕТОДОЛОГІЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ В ОБЛІКУ І ОПОДАТКУВАННІ»
Опис дисципліни
«Методологія наукових досліджень в обліку і оподаткуванні»
Дисципліна |
Галузь знань,
спеціальність, СВО |
Характеристика
навчальної дисципліни |
||
Денна форма навчання |
Заочна форма
навчання |
|||
Кількість кредитів – 4 |
галузь знань (шифр, найменування) – 07 «Управління та адміністрування» |
Статус дисципліни – обов’язкова Мова навчання -українська |
||
Кількість залікових модулів – 4 |
Спеціальність (шифр, найменування) – 071 Облік і оподаткування |
Рік підготовки: 1-й Семестр: 1-й |
||
Кількість змістових
модулів – 2 |
Ступінь вищої освіти – магістр |
Лекції: 15 год. Практичні заняття: 15 год. |
Лекції: 2 год Практичні заняття: 2 год |
|
Загальна кількість годин – 120 |
|
Самостійна робота: 90 год. в т.ч.: Індив. робота: 50 год. |
Самостійна робота: 116 год в т.ч.: Індив. робота: 50 год. |
|
Тижневих годин – 8 з них аудиторних – 2 |
|
Вид підсумкового контролю
– залік |
||
2. Мета і завдання
дисципліни
«МЕТОДОЛОГІЯ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ В ОБЛІКУ І
ОПОДАТКУВАННІ»
2.1. Мета вивчення дисципліни.
Метою викладання дисципліни є: формування системи теоретичних
знань з методології наукових досліджень, формування навичок здійснення
досліджень у обліку і оподаткуванні за допомогою сучасних методів і прийомів за
умов академічної доброчесності, навичок правильно оформлювати результати
досліджень, здійснювати їх впровадження у сферу професійної діяльності з
обліку, аналізу, контролю, аудиту та оподаткування.
2.2. Завдання вивчення дисципліни
Сформувати у здобувачів
освіти уявлення щодо можливостей та перспектив наукової діяльності в
Україні; надати здобувачам вищої освіти знання з академічної доброчесності та
наукової комунікації у вищій школі; сформувати практичні навички наукового
дослідження; забезпечити оволодіння методами планування та організації наукової
творчості; ознайомити з вимогами та правилами оформлення наукової та
кваліфікаційної роботи.
2.3. Найменування та опис компетентностей,
формування котрих забезпечує вивчення дисципліни.
Інтегральна компетентність.
Здатність
розв’язувати складні завдання і проблеми у сфері професійної діяльності з
обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування або у процесі навчання, що
передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та
характеризується невизначеністю умов і вимог
Загальні компетентності.
ЗК01.
Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми
ЗК04.
Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
ЗК05.
Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК06.
Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК10.
Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
Згідно
з вимогами освітньої програми студенти мають здобути спеціальні (фахові) компетентності:
СК10.
Здатність проводити наукові дослідження з метою вирішення актуальних завдань
теорії, методики, організації та практики обліку, аудиту, аналізу, контролю та
оподаткування
Результатами навчання є наступні знання та вміння:
Програмні результати навчання:
ПР01.
Вміти розвивати та підвищувати свій загальнокультурний і професійний рівень,
самостійно освоювати нові методи роботи та знання щодо комплексного бачення
сучасних проблем економіки та управління.
ПР15.
Застосовувати наукові методи досліджень у сфері обліку, аудиту, аналізу,
контролю та оподаткування та імплементувати їх у
професійну діяльність та господарську практику.
ПР16.
Здійснювати публічні ділові і наукові комунікації задля вирішення
комунікативних завдань державною та іноземними мовами.
ПР18.
Дотримуватися норм професійної та академічної етики, підтримувати врівноважені
стосунки з членами колективу (команди), споживачами, контрагентами, контактними
аудиторіями
ПР19.
Вміти проектувати, планувати і проводити пошукові і розвідувальні роботи,
здійснювати їх інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове
забезпечення.
2.4. Передумови для вивчення дисципліни.
Теоретичною
основою курсу є дисципліни «Бухгалтерський облік», «Облік і звітність в
оподаткуванні», «Основи наукових досліджень», «Управлінський облік»,
«Фінансовий облік 1», «Фінансовий облік 2».
2.5. Результати навчання.
За результатами
вивчення студенти будуть знати:
- особливості наукових досліджень у сфері
обліку, аудиту, аналізу, контролю та оподаткування.
Будуть вміти:
- розвивати та підвищувати свій загальнокультурний і професійний
рівень, самостійно освоювати нові методи роботи та знання щодо комплексного
бачення сучасних проблем економіки та управління;
- імплементувати у
професійну діяльність та господарську практику власні дослідження з обліку і
оподаткування;
- проектувати, планувати і проводити наукові
пошукові роботи, здійснювати їх інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове
та кадрове забезпечення.
3. Програма навчальної
дисципліни:
Змістовний модуль 1. Методологія наукових досліджень в обліку і
оподаткуванні у вищій школі.
Тема 1. Сучасні економічні теорії в наукових
дослідженнях з обліку та оподаткування
1. Наука: поняття, історія, класифікація. Бухгалтерський облік як
наука.
2. Сучасні теорії мікро- та макроекономічного аналізу.
3. Сутність поведінкової економіки
4. Поняття наукового
дослідження та його послідовність.
5. Методологія
наукових досліджень в обліку і
оподаткуванні
Література:
Базова : 2, 3, 4, 5, 6
Допоміжна 2, 4, 9, 11.
Тема 2. Наукові
комунікації в умовах інформатизації суспільства
1. Поняття про наукову комунікацію.
Види та форми наукової комунікації
2. Інформаційно-комунікаційні
технології як сучасна форма наукової комунікації
3. Пошук, накопичення
та опрацювання інформації в межах наукового дослідження.
4. Комп’ютерні технології як універсальний засіб пошуку
інформації
Література:
Базова : 2, 4, 5, 6, 9, 10
Допоміжна 2, 4, 5, 9, 10,
16.
Тема 3. Обґрунтування доцільності обраної теми та планування наукового дослідження.
1. Вибір теми дослідження та формулювання гіпотез
2. Планування наукового
дослідження: термінологічно-категоріальний апарат, концепція та програма
дослідження
3. Зміст
та структура кваліфікаційної роботи магістра.
Література:
Базова : 2, 4, 5, 6, 7
Допоміжна 2, 4, 9, 10,
11.
Змістовний модуль 2.
Технологія проведення наукових досліджень в обліку і оподаткуванні здобувача
другого (магістерського) рівня.
Тема 4. Текст наукової роботи, апробація наукових досліджень.
1.
Ознаки тексту наукового твору.
2. Прийоми
викладення матеріалів наукового дослідження.
3. Мова та стиль
наукової роботи.
4. Апробація
результатів наукових досліджень.
5. Методика
підготовки наукової статті.
Література:
Базова : 2, 4, 5, 6, 7
Допоміжна 2, 4, 9, 10,
11.
Тема 5. Оформлення результатів наукового дослідження
з обліку і оподаткування.
1. Форми втілення результатів наукових
досліджень.
2. Вимоги до оформлення результатів.
3.Правила наведення цитат та бібліографічних посилань
у текстах наукових робіт.
Література:
Базова : 2, 4, 6, 7, 8
Допоміжна: 2, 4, 5, 9.
Тема 6. Академічна доброчесність
1. Академічна доброчесність: суть
та основні види її порушення
2. Нормативно-правове забезпечення
дотримання принципів доброчесності
3. Плагіат та корпоративна етика:
вимоги до письмових робіт
Література:
Базова : 1, 6, 7, 8
Допоміжна 1, 3, 5, 8, 13,
14, 15.
ТЕМА 7. Організація захисту наукових і кваліфікаційних робіт.
1. Підготовка виступів.
2. Захист наукових і кваліфікаційних робіт.
3. Вимоги до доповіді та до ілюстративного
матеріалу.
4. Оцінка наукової праці,
рецензування.
Література:
Базова : 2, 4, 6, 7
Допоміжна 2, 4, 9.
4. Структура
навчальної з дисципліни
«Методологія наукових
досліджень в обліку і оподаткуванні»
Назви змістових модулів і тем |
Кількість годин |
Контро-льні заходи |
|||||||
денна форма |
заочна форма |
||||||||
усього |
у тому числі: |
усього |
у тому числі: |
||||||
лек. |
прак. |
сам.роб. (в т.ч.: інд. р.) |
лек. |
прак. |
сам. роб. (в т.ч.: інд. р.) |
||||
Змістовний модуль 1. Методологія наукових досліджень в обліку
і оподаткуванні у вищій школі |
|||||||||
Тема 1. Сучасні економічні теорії в наукових дослідженнях з обліку та оподаткування |
14 |
2 |
2 |
10 |
15 |
- |
- |
15 |
МО2, МО4 |
Тема 2. Наукові комунікації в умовах інформатизації суспільства |
20 |
3 |
2 |
15 (10) |
20 |
- |
- |
20 (10) |
МО2, МО4.
МО9 |
Тема 3. Обґрунтування доцільності обраної теми та планування наукового
дослідження. |
19 |
2 |
2 |
15 (10) |
22 |
1 |
1 |
20 (10) |
МО2, МО4,
МО7, МО9 |
Змістовний модуль
2. Технологія проведення наукових досліджень в обліку і оподаткуванні
здобувача другого (магістерського) рівня. |
|||||||||
Тема 4. Текст наукової роботи, апробація наукових досліджень. |
15 |
2 |
3 |
10 (10) |
16 |
- |
1 |
15 (10) |
МО2, МО4,
МО8, МО9 |
Тема 5. Оформлення результатів наукового дослідження з обліку і
оподаткування. |
19 |
2 |
2 |
15 (10) |
20 |
- |
- |
20 (10) |
МО2, МО4,
МО9, |
Тема 6. Академічна доброчесність |
14 |
2 |
2 |
10 (5) |
15 |
|
|
15 (5) |
МО2, МО4.
МО7 |
Тема 7. Організація захисту наукових і кваліфікаційних робіт. |
19 |
2 |
2 |
15 (5) |
12 |
1 |
1 |
10 (5) |
МО2, МО4,
МО7, МО9 |
ВСЬОГО |
120 |
15 |
15 |
90 (50) |
120 |
2 |
2 |
116 (50) |
МО10 |
МО1 - екзамени;
МО2 - усне або письмове
опитування;
МО3 – колоквіум;
МО4 - тестування;
МО5 - командні
проекти;
МО6 – есе;
МО7 - презентації результатів виконаних
завдань та досліджень
МО8 – презентації та виступи на наукових
заходах
МО9 – захист
лабораторних і практичних робіт
МО10 - залік.
5. Тематика практичних
занять
Змістовний модуль 1. Методологія наукових досліджень в обліку і
оподаткуванні у вищій школі.
Практичне заняття 1 (2 год).
Тема Сучасні економічні теорії в наукових дослідженнях з обліку та оподаткування
Мета: розкриття предмету
і завдання курсу «Методологія наукових досліджень в обліку і оподаткуванні»,
визначення поняття науки та історії її
розвитку; особливостей бухгалтерського обліку як науки; вивчення сучасних
наукових економічних теорій; розглянути поняття наукового дослідження та його
методології
Питання для обговорення:
1.Наука: поняття, історія, класифікація. Бухгалтерський облік як
наука.
2.Сучасні теорії мікро- та макроекономічного аналізу.
3.Сутність поведінкової економіки
4. Поняття наукового
дослідження та його послідовність.
5. Методологія
наукових досліджень в обліку і
оподаткуванні
Література:
Базова : 2, 3, 4, 5, 6
Допоміжна 2, 4, 9, 11.
Практичне заняття 2 (2 год).
Тема Наукові комунікації в умовах інформатизації
суспільства
Мета: розкриття поняття
«наукова комунікація», її видів та форм; вивчення сутності інформаційно-комунікаційних технологій;
вивчення процесу пошуку, накопичення та опрацювання інформації за допомогою
комп’ютерних технологій
Питання для обговорення:
1. Поняття про наукову комунікацію.
Види та форми наукової комунікації
2. Інформаційно-комунікаційні
технології як сучасна форма наукової комунікації
3. Пошук, накопичення
та опрацювання інформації в межах наукового дослідження.
4. Комп’ютерні технології як універсальний засіб пошуку
інформації
Література:
Базова : 2, 4, 5, 6, 9, 10
Допоміжна 2, 4, 5, 9, 10,
16.
Практичне заняття 3 (2 год)
Тема Обґрунтування
доцільності обраної теми та планування наукового
дослідження.
Мета: розкриття поняття
актуальності теми дослідження, принципів вибору теми досліджень, формулювання
гіпотез; етапів планування наукового дослідження; змісту і структури кваліфікаційних робіт
Питання для обговорення:
1. Вибір теми дослідження та
формулювання гіпотез
2. Планування
наукового дослідження: термінологічно-категоріальний апарат, концепція та
програма дослідження
3. Зміст
та структура кваліфікаційної роботи магістра.
Література:
Базова : 2, 4, 5, 6, 7
Допоміжна 2, 4, 9, 10,
11.
Змістовний модуль 2.
Технологія проведення наукових досліджень в обліку і оподаткуванні здобувача
другого (магістерського) рівня.
Практичне заняття 4 (3 год)
Тема Текст наукової роботи, апробація наукових досліджень.
Мета: визначення
сутності поняття «науковий текст», наукової мови та стилю, апробації наукових
досліджень
Питання для обговорення:
1.Ознаки тексту
наукового твору.
2.Прийоми викладення матеріалів наукового дослідження.
3.Мова та стиль наукової роботи.
4.Апробація результатів наукових досліджень.
5.Методика підготовки наукової статті.
Література:
Базова: 2, 4, 5, 6, 7
Допоміжна 2, 4, 9, 10,
11.
Практичне заняття 5 (2 год)
Тема Оформлення результатів наукового дослідження з обліку і оподаткування.
Мета: вивчення основних правил оформлення
результатів наукових досліджень в обліку і оподаткуванні
Питання для обговорення
1.Форми втілення результатів наукових досліджень.
2.Вимоги до оформлення результатів.
3.Правила наведення цитат та бібліографічних посилань у текстах
наукових робіт.
Література:
Базова : 2, 4, 6, 7, 8
Допоміжна 2, 4, 5, 9.
Практичне заняття 6 (2 год)
Тема Академічна доброчесність
Мета: вивчити основи академічної
доброчесності та нормативно-законодавчу
базу дотримання принципів доброчесності.
Питання для обговорення:
1.Академічна
доброчесність: суть та основні види її порушення
2.Нормативно-правове
забезпечення дотримання принципів доброчесності
3.Плагіат та
корпоративна етика: вимоги до письмових робіт
Література:
Базова : 1, 6, 7, 8
Допоміжна 1, 3, 5, 8, 13,
14, 15.
Практичне заняття 7 (2 год)
Тема Організація захисту наукових і кваліфікаційних робіт.
Мета: розкриття
основних вимог до організації та проведення захисту наукових робіт
Питання для обговорення:
1.Підготовка виступів.
2.Захист наукових і кваліфікаційних робіт.
3.Вимоги до доповіді та до ілюстративного матеріалу.
4.Оцінка наукової праці, рецензування.
Література:
Базова : 2, 4, 6, 7
Допоміжна 2, 4, 9.
6. Теми для самостійної роботи
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
|
Денна |
Заочна |
||
|
Змістовий модуль 1 |
|
|
1.
|
Тема 1. Сучасні економічні теорії в наукових дослідженнях з обліку та оподаткування |
10 |
15 |
2.
|
Тема 2. Наукові комунікації в умовах інформатизації суспільства |
15 |
20 |
3.
|
Тема 3. Обґрунтування доцільності обраної теми та планування наукового
дослідження. |
15 |
20 |
|
Разом за змістовим
модулем 1 |
40 |
55 |
|
Змістовий модуль 2 |
|
|
4. |
Тема 4. Текст наукової роботи, апробація наукових досліджень. |
10 |
15 |
5. |
Тема 5. Оформлення результатів наукового дослідження з обліку і
оподаткування. |
15 |
20 |
6. |
Тема 6. Академічна доброчесність |
10 |
15 |
7. |
Тема 7. Організація захисту наукових і кваліфікаційних робіт. |
15 |
11 |
|
Разом за змістовим
модулем 2 |
50 |
61 |
|
Усього годин |
90 |
116 |
Самостійна робота студентів з дисципліни «Методологія
наукових досліджень в обліку і оподаткуванні» включає такі форми:
-
опрацювання теоретичного лекційного матеріалу;
-
вивчення окремих тем або
питань, що передбачені для самостійного опрацювання;
-
підготовка до практичних
занять;
-
підготовка до форм поточного
контролю;
-
виконання комплексного
практичного індивідуального завдання;
-
узагальнення та систематизація
вивченого матеріалу дисципліни перед виконанням модульної контрольної роботи;
-
пошук (підбір) джерел для
підготовки презентацій за заданою тематикою.
7.
Індивідуальне завдання
Індивідуальне завдання
(КПІЗ) з дисципліни «Методологія наукових досліджень в обліку і оподаткуванні»
виконується упродовж семестру. Виконання його є обов’язковою умовою успішного
вивчення курсу та отримання позитивної оцінки. Метою виконання індивідуального
завдання є оволодіння навичками і методологією проведення наукових досліджень в
обліку і оподаткуванні. Захист КПІЗ проводиться по завершенню вивчення курсу ,
у відповідності з графіком навчального процесу.
Комплексне практичне
індивідуальне завдання полягає у вмінні працювати з науковою темою з обліку і
оподаткування, вивченні та обґрунтуванні
наукових положень з обраної наукової теми, вміння використовувати сучасні
наукові комунікації, вміння оформляти результати наукових досліджень та презентувати
їх результати, а також використовувати
принципи академічної доброчесності.
Завдання, що
ставляться для виконання КПІЗ:
1. Вибір теми наукового дослідження та
обґрунтування її актуальності..
2. Пошук наукових праць з досліджуваної тематики та
опрацювання їх, вказавши основі напрямки дослідження, наявні пропозиції і
проблемні моменти.
3. Навести порівняльну характеристику сучасних
вітчизняних наукових шкіл та зарубіжного досвіду з досліджуваної теми
(національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку та Міжнародних
стандартів фінансової звітності щодо обліку об’єкту, що досліджується).
4. Скласти зміст
(план) та анотацію до кваліфікаційної роботи магістра за темою наукового
дослідження, написати вступ.
5. Написати наукову статтю за темою наукового дослідження та тези
виступу на студентську конференцію.
6. Оформити список використаної літератури до першого розділу
кваліфікаційної роботи магістра згідно
вимог.
7. Підготувати доповідь та ілюстративний матеріал для презентації
першого розділу кваліфікаційної роботи магістра.
8. Методи навчання та оцінювання
У процесі вивчення дисципліни «Методологія наукових досліджень в
обліку і оподаткуванні» використовуються наступні методи навчання:
МН1 – словесний метод (лекція, дискусія);
МН2 – практичний метод (практичні заняття);
МН3 – наочний метод (метод ілюстрацій і метод
демонстрацій);
МН4 – робота з навчально-методичною літературою
(конспектування, тезування, складання реферату);
МН5 – відеометод у
сполученні з новітніми інформаційними технологіями та комп’ютерними засобами
навчання (дистанційні, мультимедійні);
МН6 – самостійна робота;
Використовуються наступні методи оцінювання:
МО2 – усне або письмове опитування;
МО4 – тестування;
МО7 – презентації результатів виконаних завдань та
досліджень;
МО8 – презентації та виступи на наукових заходах.
МО9 – захист
практичних робіт.
МО10 – залік.
8. Критерії,
форми поточного та підсумкового контролю
Підсумковий бал (за 100-бальною шкалою) з дисципліни
«Методологія наукових досліджень в обліку і оподаткуванні» визначається як середньозважена
величина, залежно від питомої ваги кожної складової залікового кредиту:
Вид контролю |
Модульний контроль* |
Поточний контроль* |
Разом (підсумкова семестрова оцінка) |
||
Заліковий модуль |
Заліковий модуль 1 (Модульна
контрольна робота 1) |
Заліковий модуль 2 (Модульна
контрольна робота 2) |
Заліковий модуль 3 (ІНДЗ) |
Заліковий модуль 4 (Поточний контроль) |
|
Вага, % |
20% |
20% |
20% |
40% |
100% |
* види контрольних заходів передбачені п.6.3.
Положення № 710 Про організацію освітнього процесу в Луцькому національному технічному
університеті від 27.01.2022 року
Підсумкова
оцінка з навчальної дисципліни (освітнього компонента) розраховується як
середньозважена з оцінок, отриманих за залікові модулі, включаючи
екзаменаційну.
Оцінювання знань здобувачів освіти здійснюється
відповідно до загальних критеріїв паралельно за:
– 4-бальною національною шкалою (позитивні оцінки –
«відмінно», «добре», «задовільно» або «зараховано», негативні оцінки –
«незадовільно» або «незараховано»);
– 100-бальною
накопичувальною шкалою ЄКТС
Шкала оцінювання:
Шкала оцінювання
Бали за шкалою Універ-ситету
|
За шкалою ECTS |
За державною (національною) шкалою |
Критерії оцінювання
знань |
|
Екзамен, курсова робота / проєкт,
практика, тренінг |
Залік |
|||
90–100 |
А (відмінно) |
відмінно |
зараховано |
здобувач освіти вільно володіє
програмним обсягом матеріалу, виявляє і демонструє особисті творчі здібності,
вміє самостійно здобувати нові знання, демонструє ґрунтовні знання, вміння та
практичні навички; без допомоги викладача знаходить та опрацьовує необхідну
інформацію, використовує набуті знання і вміння для прийняття рішень у нестандартних
ситуаціях, переконливо аргументує відповіді, використовує методи наукового
обґрунтування власних рішень, самостійно розкриває власні обдарування й
нахили |
85-89 |
В (дуже добре) |
добре |
зараховано |
здобувач освіти вільно володіє
програмним обсягом матеріалу, застосовує його на практиці, вільно розв’язує
вправи і задачі у стандартних ситуаціях, самостійно виправляє допущені
помилки, кількість яких є незначною, обґрунтовує та аргументує свою думку |
75–84 |
С (добре) |
зараховано |
здобувач освіти вміє:
зіставляти, узагальнювати, систематизувати інформацію під керівництвом
викладача, в цілому, самостійно застосовувати її на практиці; контролювати
власну діяльність; виправляти помилки, серед яких є суттєві; добирати окремі
аргументи для підтвердження своїх думок |
|
65–74 |
D (задовільно) |
задовільно |
зараховано |
здобувач освіти відтворює значну
частину теоретичного матеріалу, демонструє знання і розуміння основних
положень з допомогою викладача; поверхнево відтворює і аналізує навчальний
матеріал, виправляє помилки, серед яких є значна кількість суттєвих |
60-64 |
Е (достатньо) |
здобувач освіти володіє
навчальним матеріалом на рівні, вищому за початковий, значну його частину
відтворює на репродуктивному рівні або володіє матеріалом на рівні окремих
фрагментів, що становлять незначну частину навчального матеріалу |
||
35–59 |
FX (недостатньо з можливістю повторного складання) |
незадовільно |
не зараховано |
здобувач освіти володіє
матеріалом на рівні окремих фрагментів, що становлять незначну частину
навчального матеріалу |
0–34 |
F (незадовільно з обов’язковим повторним курсом) |
здобувач освіти володіє
матеріалом на рівні елементарного розпізнавання і відтворення окремих фактів,
елементів, об’єктів |
Поточний контроль
Поточний контроль враховує виконання та захист
практичної роботи та одне із форм проведення поточного контролю (тестування,
або усне або письмове опитування, або презентації результатів виконаних завдань та досліджень або презентації та виступи на наукових заходах) за кожною темою. Виконання кожного завдання за кожною темою оцінюється
за 100-бальною шкалою.
Форми проведення поточного контролю з розшифровкою кількості контрольних заходів у розрізі навчальних занять за темами
подано у таблиці
Форми проведення поточного контролю |
Кількість контрольних заходів за темами |
||||||
Т1 |
Т2 |
Т3 |
Т4 |
Т5 |
Т6 |
Т7 |
|
МО2 – усне
або письмове опитування або |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
МО4 – тестування (в
тому числі у системі дистанційного навчання Moodle) або |
|||||||
МО7 – презентації результатів виконаних завдань та досліджень або |
|||||||
МО8 – презентації та
виступи на наукових
заходах |
|||||||
МО9 – захист практичних
робіт |
- |
1 |
1 |
1 |
1 |
- |
1 |
Підсумкова
оцінка з поточного контролю визначається як середня арифметична оцінка з усіх
навчальних занять та розраховується при оцінюванні після проведення останнього
у семестрі навчального заняття.
Ліквідація заборгованостей щодо поточних контрольних
заходів може здійснюватися впродовж усього періоду вивчення навчальної
дисципліни (освітнього компонента) у семестрі. Здобувачу освіти, який має
незадовільні оцінки чи пропущені навчальні заняття без поважних на те причин,
семестрова середня арифметична оцінка за результатами поточного контролю
виставляється після їх відпрацювання (ліквідації заборгованостей за темою
навчального заняття).
Модульний контроль
Модульний
контроль передбачає проміжне оцінювання
якості засвоєння здобувачем освіти теоретичного і практичного матеріалу.
Кожна модульна контрольна робота оцінюється за
100-бальною шкалою. Виконання ІНДЗ оцінюється за
100-бальною шкалою. Форми проведення модульного контролю з розшифровкою кількості контрольних заходів у розрізі видів модульного контролю
подано у таблиці:
Форми проведення модульного контролю |
Кількість контрольних заходів у розрізі видів
модульного контролю |
||
Модульна контрольна робота 1 (за темами змістовного
модулю 1) |
Модульна контрольна робота 2 (за темами змістовного
модулю 1) |
ІНДЗ |
|
МО2 – усне або письмове опитування або |
1 |
1 |
|
МО4 – тестування (в тому числі у системі дистанційного навчання Moodle) |
|||
МО7 - презентації результатів
виконаних завдань та досліджень |
|
|
1 |
На
модульний контроль у формі тестування виносяться не менше 20 тестових завдань
без групування за рівнями складності, кожне з яких містить 5 варіантів
відповідей, з яких тільки одна відповідь є правильною. Кількість балів, які
можна отримати за виконання одного тестового завдання визначається шляхом
ділення максимальної оцінки (100 балів) на кількість тестових завдань.
Перескладання
модулів з позитивним оцінюванням не допускається. Перескладання негативних
результатів модульного контролю чи у зв’язку із неявкою на його складання без
поважних на те причин дозволяється до настання дати проведення наступного
модульного контролю.
Підсумковий контроль
Підсумковий контроль проводиться у формі заліку
після завершення вивчення дисципліни.
9. Інструменти,
обладнання та програмне забезпечення, використання яких передбачає навчальна
дисципліна
№ |
Найменування |
Номер теми |
1. |
Мультимедійний проектор, комп’ютер, програмне забезпечення Microsoft
PowerPoint, Internet, доступ до науково-метричних
баз за IP-адресою
ЛНТУ |
1-7 |
10. Методичне
забезпечення
1. Методологія наукових досліджень в обліку і оподаткуванні: конспект лекцій для
здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньої програми
«Облік і оподаткування» галузі знань 07 Управління та адміністрування
спеціальності 071 Облік і оподаткування денної та заочної форм навчання»
/укладачі: Кузьмак О.І., Талах Т.А. Луцьк: ЛНТУ,
2023, 88 с.
2. Методологія наукових досліджень в обліку і
оподаткуванні: методичні вказівки до практичних занять для здобувачів другого
(магістерського) рівня освітньої програми «Облік і оподаткування» галузі знань
07 Управління та адміністрування спеціальності 071 Облік і оподаткування денної
та заочної форм навчання/ укл. Талах Т.А. Луцьк:
ЛНТУ, 2023, 48 с.
3. Методологія наукових досліджень в обліку і оподаткуванні. Методичні вказівки
до виконання самостійної роботи для здобувачів другого (магістерського) рівня
вищої освіти освітньої програми «Облік і оподаткування» галузі знань 07
Управління та адміністрування спеціальності 071 Облік і оподаткування денної та
заочної форм навчання» / укладач: Талах Т.А. Луцьк: ЛНТУ, 2023, 40 с.
Базова
1. Академічна доброчесність. URL: https://lutsk-ntu.com.ua/uk/akademichna-dobrochesnist
2. Бруханський Р. Ф. Методологія
наукових досліджень і викладання облікових дисциплін : навчально-методичний
посібник для студентів спеціальності „Облік і оподаткування”. Тернопіль : ТНЕУ,
2019. 174 с. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/35699/1/%D0%91%D1%80%D1%83%D1%85%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9%20%D0%A0.%20%D0%A4.%20%D0%9C%D0%9D%D0%94%20%D1%96%20%D0%92%D0%9E%D0%94%202019.pdf
3. Гриценко О. А. Сучасні економічні
теорії: конспект лекцій для студентів другого (магістерського) освітньо-кваліфікацій-
ного рівня галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки» спеціальності 051
«Економіка» спеціалізації «Бізнес-консал- тинг» денної форми навчання. Харків: Нац.
юрид. ун-т ім. Ярослава Мудрого, 2019. 48 с. URL: http://nulau.edu.ua/materials/files/economic_theory/0084/01.pdf
4. Данильян О. Г. Методологія
наукових досліджень : підручник / О. Г. Данильян, О. П.
Дзьобань. – Харків : Право,
2019. – 368 с. URL: https://library.nlu.edu.ua/POLN_TEXT/SENMK/OMND.pdf
5. Денис О.Б.., Кубишина Н.С.. Методологія
наукових досліджень в маркетингу: навчально-методичний комплекс; КПІ ім. Ігоря
Сікорського. Київ : КПІ ім. Ігоря
Сікорського, 2021. 62 с. URL: https://ela.kpi.ua/handle/123456789/48014
6. Маренич Т.Г., Красноруцький О.О.,
Крюкова І.О. Методологія і організація наукових досліджень в обліку та аудиті:
навчальний посібник студентам другого (магістерського) рівня вищої освіти
денної та заочної форми навчання спеціальності 071 Облік і оподаткування
Харків: Видавництво «Стильна типографія», 2020. 225 с. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/12570
7. Медвідь В.
Ю., Данько Ю. І., Коблянська І. І. Методологія та організація наукових
досліджень (у структурно-логічних схемах і таблицях): навч.
посіб. Суми: СНАУ, 2020. 220 с. URL: https://agro.snau.edu.ua/wp-content/uploads/2020/11/20201113_100711.pdf
8. Основні вимоги до оформлення списку літератури за новими стандартами:
методичні рекомендації / уклад.: М. П. Гребенюк, Г. З. Шевчук. Луцьк:
ВІППО, 2019. 60 с. URL: http://vippo.org.ua/files/pedposhyk/spuslit-1557135224.pdf
9. Самойчук
К.О., Лівик Н.В. Пошук наукової
інформації в науково-дослідницькій діяльності: електронний посібн.
URL: https://elib.tsatu.edu.ua/dep/mtf/ophv_14/page4.html
10. Скиба О.П.,
Скиба І.П., Сідоркіна О.М., Шоріна
Т.Г. Наукова комунікація в умовах інформатизації суспільства. URL: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/42486
Допоміжна
1. Академічна доброчесність: проблеми дотримання та пріоритети поширення
серед молодих вчених: кол. моногр.
/ за заг. ред. Н. Г. Сорокіної,
А. Є. Артюхова, І. О. Дегтярьової.
Дніпро : ДРІДУ НАДУ, 2017. 169 с.
2. Важинський С.Е., Щербак Т.І. Методика та організація наукових досліджень: навч. посіб. Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. 260 с.
3. Доброчесність //Словник української мови : академічний тлумачний
словник (1970-1980). URL: http://sum.in.ua/s/dobrochesnistj. (дата звернення
24.05.2023 )
4. Каламбет С.В. Методолія наукових досліджень: навч. посіб. Дн-вськ:
Вид-во Маковецький, 2015. 191 с.
5. Кудінов І.О. Основи наукового
цитування. URL: https://www.donnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/8/2019/08/Kudinov-I.O.-Osnovi-naukovogo-czituvannya.pdf
6. Кузьмак О.І., Кузьмак О.М. Сталий
розвиток підприємств: основи, принципи та чинники впливу. Економіка і управління. Науковий журнал, 2019. № 3(83).
С. 27-36.
7. Кузьмак О.І. Впровадження та моніторинг стандартів
якості у освітньому процесі, як інструмент стратегічного управління та забезпечення конкурентних позицій закладів
вищої освіти. Економічний форум. Науковий журнал, 2022, №1. С.58-66. https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2022-1-7
8. Лист МОН України від 23.10.2018 № 1/9 650 « Щодо рекомендацій з
академічної доброчесності для закладів вищої освіти» URL: https://zakononline.com.ua/documents/show/124272___124272
9. Методологія та організація наукових досліджень : навч. посіб. / І. С.
Добронравова, О. В. Руденко, Л. І. Сидоренко та ін. ; за ред. І. С. Добронравової (ч. 1), О. В. Руденко (ч. 2). – К. : ВПЦ
"Київський університет", 2018. – 607 с. URL: http://www.philsci.univ.kiev.ua/biblio/Methodol.pdf
10. Методологія та організація наукових досліджень (галузі знань: 05
– соціальні та поведінкові науки, 07 – управління та адміністрування) [Текст] :
навч. посіб. / Л. Г. Ліпич, С. М. Бортнік, І. Г.
Волинець та ін. ; за заг. ред. Л. Г. Ліпич. – Луцьк : Вежа-Друк, 2018. – 220 с. URL: https://evnuir.vnu.edu.ua/bitstream/123456789/16477/1/MOND_2018_posibnyk.pdf
11. Методологія та організація наукових досліджень: курс лекцій / Т.
І. Яворська. – Мелітополь: Люкс, 2020. – 190 с. URL: http://feb.tsatu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/07/KONSPEKT-LEKTSIJ-MOND.pdf
12. Облік, оподаткування та контроль:
навчальний посібник для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої
освіти спеціальності 071 Облік і оподаткування / Укладачі: І.І.Бабіч,
І.М.Вахович, О.О. Гаврилюк, І.В. Жураковська,
С.В.Зеленко, О.І. Кузьмак,
К.Є. Нагірська, Т.А.Писаренко,
Р.В.Сидоренко, Т.А.Талах. /
під ред. І.В. Жураковської. Луцьк:ЛНТУ,
2023, 420с.
13. Про наукову та науково-технічну діяльність: Закон України від
26.11.2015 р. № 848-VIII. URL: https://kodeksy.com.ua/pro_naukovu_i_naukovo-tehnichnu_diyal_nist
14. Розширений глосарій термінів та понять ст. 42 «Академічна доброчесність»
Закону України «Про освіту»URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/2018/10/25/glyusariy.pdf
15. Фініков Т. Академічна доброчесність : глобальний контекст
та національна потреба. Академічна
чесність як основа сталогорозвитку університету. Міжнарод. благод. Фонд «Міжнарод. фонд. дослідж. освіт.
політики»; за заг. ред. Т. В. Фінікова, А. Є. Артюхова. Київ : Таксон, 2016. С. 9–36.
16. Швачич Г.Г., Толстой В.В.Петречук., Л.М, Іващенко Ю.С.,.Гуляєва
О.А, Соболенко О.В. Сучасні
інформаційно-комунікаційні технології: Навчальний посібник. – Дніпро: НМетАУ, 2017. –230 с.
17. Kuzmak O., Kuzmak O. Organizational and economic
aspects of higher education quality management in Ukraine on the way of
integration into the European educational area. European scientific journal of Economic and Financial innovation. Vol. 2 No. 8 (2021).
Pp. 39-47