МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ЛУЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

 

Факультет технологічний

Кафедра фізичної культури, спорту та здоровʼя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Фізичне виховання

 

 

 

рівень вищої освіти перший (бакалаврський) рівень

ступінь вищої освіти  бакалавр

спеціальності 014 - середня освіта (фізична культура), 015 - професійна освіта (за спеціалізаціями), 022 - культура і мистецтво, дизайн, 051- економіка, 056 - міжнародні економічні відносини, 071 - облік і оподаткування, 072 - фінанси, банківська справа та страхування, 073- менеджмент, 074 - публічне управління та адміністрування, 075 - маркетинг, 101 - екологія, 113- прикладна математика, 122- комп’ютерні науки та інформаційні технології, 123 - комп’ютерна інженерія, 131 - прикладна механіка, 132 - матеріалознавство, 133 - галузеве машинобудування, 141- електроенергетика, електротехніка та електромеханіка, 151- автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології, 152- метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка, 153 - мікро та наносистемна техніка, 163 - біомедична інженерія, 171 - електроніка, 172 - телекомунікації та радіотехніка, 181 - харчові технологі, 182 - технології легкої промисловості, 191 - архітектура та містобудування, 192 - будівництво та цивільна інженерія, 205 - лісове господарство,  208 - агроінженерія, 241 - готельно-ресторанна справа, 242 - туризм, 263 - цивільна безпека, 274 - автомобільний транспорт, 275 - транспортні технології (за видами).

статус дисципліни  вибіркова

мова викладання  українська

                                                                                                 

 

 

 

2019 рік



Робоча програма навчальної дисципліни  Фізичне виховання спеціальностей:            014 - середня освіта (фізична культура), 015 - професійна освіта (за спеціалізаціями),                  022 - культура і мистецтво, дизайн, 051 - економіка, 056 - міжнародні економічні відносини,071 - облік і оподаткування, 072 - фінанси, банківська справа та страхування,           073 - менеджмент, 074 - публічне управління та адміністрування, 075 - маркетинг,                      101 - екологія, 113 - прикладна математика, 122 - комп’ютерні науки та інформаційні технології, 123 - комп’ютерна інженерія, 131 - прикладна механіка, 132 - матеріалознавство, 133 - галузеве машинобудування,141- електроенергетика, електротехніка та електромеханіка, 151- автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології, 152 - метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка, 153 - мікро та наносистемна техніка, 163 - біомедична інженерія,                171 - електроніка, 172 - телекомунікації та радіотехніка, 181 - харчові технологі,                       182 - технології легкої промисловості, 191 - архітектура та містобудування, 192 - будівництво та цивільна інженерія, 205 - лісове господарство,  208 - агроінженерія, 241 - готельно-ресторанна справа, 242 - туризм, 263 - цивільна безпека, 274 - автомобільний транспорт,                   275 - транспортні технології (за видами)  для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти I курсу.

 

 

Розробники:Савчук Сергій Ананійович, к.фіз.вих., професор кафедри фізичної культури, спорту та здоровʼя,  Бакіко Ігор Володимирович, к.фіз.вих., доцент кафедри фізичної культури, спорту та здоровʼя, Радченко Олександр Вікторович, к.фіз.вих., доцент кафедри фізичної культури, спорту та здоровʼя.

 

Робоча програма розглянута та затверджена на засіданні кафедри фізичної культури, спорту та здоров’я

Протокол від  «____»________________20__   року  № ___

 

Зав. кафедри       __________________________                    Савчук С.А.

                                                              (підпис)                                                                     (прізвище та ініціали)                    

Робочу програму погоджено з гарантом освітньої програми (керівником проектної групи) для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

 

Гарант програми       __________________________          ________________            

                                                                      (підпис)                                                                          (прізвище та ініціали)                    

Пролонговано:

 

Протокол від  «____»________________20__   року  № ___

Зав. кафедри       __________________________         ________________________

                                                       (підпис)                                                                                               (прізвище та ініціали)                    

 

Протокол від  «____»________________20__   року  № ___

Зав. кафедри       __________________________          ________________________  

                                                       (підпис)                                                                                                 (прізвище та ініціали)                    

 

Протокол від  «____»________________20__   року  № ___

Зав. кафедри       __________________________          ________________________  

                                                       (підпис)                               

 

Óк.фіз.вих., проф. Савчук С.А.                                            

Ó Луцький НТУ, 2019 рік


  1. Опис навчальної дисципліни

 

Найменування показників

Галузь знань, спеціальність, ступінь вищої освіти

Характеристика навчальної дисципліни

денна форма навчання

Кількість

кредитів – 3

01 Освіта/Педагогіка

02 Культура і мистецтво

05 Соціальні та поведінкові науки,

07 Управління та адміністрування

10 Природничі науки

11 Математика та статистика

12 Інформаційні технології

13 Механічна інженерія

14 Електрична інженерія

15 Автоматизація та приладобудування

16 Хімічна та біоінженерія

17 Електроніка та телекомунікації

18 Виробництво та технології

19 Архітектура та будівництво

20 Аграрні науки та продовольство

24 Сфера обслуговування

26 Цивільна безпека

27 Транспорт

Вибіркова

014 - середня освіта (фізична культура)

015 - професійна освіта (за спеціалізація ми)

022 - культура і мистецтво, дизайн

051- економіка.

056 - міжнародні економічні відносини

071 - облік і оподаткування

072 - фінанси, банківська справа та страхування

073- менеджмент

074 - публічне управління та адміністрування

075 - маркетинг

101 - екологія

113- прикладна математика

122- комп’ютерні науки та інформаційні технології

123 - комп’ютерна інженерія

131 - прикладна механіка

132- матеріалознавство

133 - галузеве машинобудування

141- електроенергетика, електротехніка та електромеханіка

151- автоматизація та комп’ютерно-інтегровані

152 - метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка

153 - мікро та наносистемна техніка

163 - біомедична інженерія                171 - електроніка

172 - телекомунікації та радіотехніка

181 - харчові технологі                      182 - технології легкої промисловості

191 - архітектура та містобудування

192 - будівництво та цивільна інженерія

205 - лісове господарство

208 - агроінженерія

241 - готельно-ресторанна справа

242 - туризм

263 - цивільна безпека

274 - автомобільний транспорт

275 - транспортні технології

 

 

Модулів – 4

Рік підготовки:

Змістових

модулів – 4

1-й

Курсова робота – не передбачена

Семестр

Загальна кількість годин – 90

1,2- й

Лекції

Тижневих годин для денної форми навчання:

аудиторних – 3;

самостійної роботи студента – 0.

 

Ступінь вищої освіти:

бакалавр

-

Практичні, семінарські

90 год.

Лабораторні

-

 

Самостійна робота

-

Курсова робота – не передбачена

Вид контролю:

залік у 1,2-му семестрі

 

  1. Мета та завдання навчальної дисципліни

Мета дисципліни "Фізичне виховання" в вищому закладі освіти – підготовка гармонійно розвинених, висококваліфікованих спеціалістів.

Для досягнення мети фізичного виховання студентів передбачається вирішення наступних завдань:

·       збереження та зміцнення здоров'я студентів, сприяння правильному формуванню і всебічному розвитку організму, підтримання високої працездатності на протязі всього періоду навчання;

·       виховання у студентів високих моральних, вольових, фізичних і психомоторних якостей;

·       забезпечення професійно-прикладної фізичної підготовки студентів з врахуванням особливостей майбутньої трудової діяльності;

·       підготовка до виконання державних або відомчих тестів і нормативів на рівні вимог освітньо-кваліфікаційних характеристик та освітньо-професійних програм відповідного спеціаліста;

·       здобуття студентами необхідних знань по основам теорії, методики і організації фізичного виховання і спортивного тренування, підготовку студентів до роботи в якості громадських інструкторів і суддів по спорту;

·       удосконалення спортивної майстерності студентів-спортсменів.

 

Компетентності та заплановані результати навчання

Дисципліна «Фізичного виховання» забезпечує набуття здобувачами освіти компетентностей:

Інтегральна компетентність

Бакалавр здатний розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері фізичної культури і спорту або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів відповідних наук, і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

Загальні компетентності

ЗК01. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК02. Здатність планувати та управляти часом.

ЗК03. Здатність спілкуватися українською мовою (усно та письмово).

ЗК04. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

ЗК05. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

ЗК06. Здатність використовувати іноземну мову у професійній діяльності.

ЗК07. Здатність працювати у команді.

ЗК08. Навички міжособистісної взаємодії.

ЗК09. Навики здійснення безпечної діяльності.

ЗК10. Прагнення до збереження навколишнього середовища, реалізації концепції сталого розвитку людства.

ЗК11. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).

ЗК12. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності

СК01. Здатність використовувати під час навчання та виконання професійних завдань знань про будову тіла людини та механізми життєдіяльності її організму, фізіологічні та біохімічні основи адаптації до фізичних навантажень різної спрямованості. 

СК02. Здатність використовувати під час навчання та виконання професійних завдань базові знання з фізичного виховання та спортивної підготовки.

СК03.  Здатність до загальної орієнтації у застосуванні основних теоретичних положень та технологій оздоровчо-рекреаційної рухової активності.

СК05. Здатність використовувати під час навчання та виконання професійних завдань базових знань з історичних закономірностей та особливостей розвитку фізичної культури і спорту.

СК06. Здатність використовувати різні методи та прийоми навчання, виховання та соціалізації особистості.

СК07. Здатність визначати закономірності, розвиток і форми психічних проявів людини, а також  формувати мотиваційно-ціннісні орієнтації особистості.

СК08. Здатність використовувати під час навчання та виконання професійних завдань базові знання із загальної теорії здоров’я та здатність до інтегрування знань про принципи, шляхи та умови ведення здорового способу життя.

СК09. Здатність використовувати спортивні споруди, спеціальне обладнання та інвентар.

СК10. Здатність здійснювати організацію діяльності з використанням різних видів та форм рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя, зокрема, зі спортивного туризму й орієнтування за топографічними картами та іншими засобами навігації.

СК11. Здатність здійснювати виміри у відповідності до метрологічних вимог, біомеханічний аналіз, синтез, моделювання фізичних вправ та керування рухами людини.

СК12. Здатність розв’язувати практичні проблеми за невизначених умов в окремих напрямах фізичної культури і спорту. 

3.     Очікувані результати навчання

У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен 

знати:

ПР01. Методологічні та теоретичні основи побудови педагогічного процесу фізичного виховання.

ПР02. Законодавчі та програмно-нормативні засади фізичного виховання.

ПР03. Теоретико-методичні основи організації фізичного виховання в установах системи фізичного виховання.

ПР04. Основи побудови процесу навчання руховим діям і розвитку фізичних якостей.

ПР05. Зміст, засоби та методи фізичного виховання.

ПР06. Основи планування та педагогічного контролю у фізичному вихованні.

вміти:

ПР01. Творчо використовувати отримані знання з фізичного виховання при вирішенні педагогічних, навчально-виховних, науково-методичних завдань.

ПР02. Визначати завдання фізичного виховання.

ПР03. Володіти основами методик навчання руховим діям та розвитку фізичних якостей.

ПР04. Володіти методами наукових досліджень з проблем фізичного виховання.

володіти:

ПР01. Володіти знаннями в галузі загальної та вікової психології, вікових анатомічних, морфо-функціональних та індивідуальних особливостей розвитку дітей.

ПР02. Володіти культурою мислення, здатністю до узагальнення, аналізу, сприйняття інформації, постановці мети та вибору шляхів її досягнення, спеціально. Професійною термінологією.

ПР03. Володіти способами осмислення й критичного аналізу наукової інформації.

 

4. Програма навчальної дисципліни

Модуль1

Змістовний модуль 1. Легка атлетика. Оволодіння технікою бігу з високого старту та бігу по прямій. Оволодіння технікою бігу з низького старту та стартового розгону. Оволодіння технікою бігу по повороту та фінішування. Загальнопідготовчі легкоатлетичні вправи. Техніка допоміжних вправ. Спеціально-підготовчі  вправи.

 

Модуль 2

Змістовний модуль 2. Плавання. Основи техніки плавання. Техніка спортивних способів плавання, виконання стартів  і поворотів. Вдосконалення техніки спортивних способів плавання. Загальнорозвиваючі на спеціальні вправи на суші.

Модуль 3

Змістовний модуль 3. Атлетична гімнастика. Вправи для загального розвитку: вправи прикладного характеру, загально розвиваючі вправи, вправи для розвитку фізичних якостей, вправи для розслаблення м’язів, дихальні вправи. Вплив цих вправ на розвиток фізичних якостей та загального стану організму. Методика тренувань з атлетичної гімнастики. Вправи для розвитку основних груп м’язів.

Модуль 4

Змістовний модуль 4. Спортивні ігри. Баскетбол. Техніка нападу – техніка переміщень (основна стійка, ходьба, біг, стрибки, зупинки, повороти),техніка володіння м`ячем, (ловіння, передачі,кидки, ведення) Техніки захисту, техніка переміщень (захисна стійка, ходьба, біг, стрибки, зупинки, повороти), техніка оволодіння м`ячем.

 

5. Структура навчальної дисципліни

 

Назви змістових модулів і тем

Кількість годин

денна форма

усього

у тому числі

лекції

практичні

лабораторні

індивідуальні

с. р.

1

2

3

4

5

6

7

Модуль 1

Змістовний модуль 1. Легка атлетика

Тема 1. Легка атлетика

 

2

-

2

-

-

-

Тема 2. Легка атлетика

 

2

-

2

-

-

-

Тема 3. Легка атлетика

 

2

-

2

-

-

-

Тема 4. Легка атлетика

 

2

-

2

-

-

-

Тема 5. Легка атлетика

 

2

-

2

-

-

-

Тема 6. Легка атлетика

2

-

2

-

-

-

Тема 7. Легка атлетика

 

2

-

2

-

-

-

Тема 8. Легка атлетика

 

2

-

2

-

-

-

Тема 9. Легка атлетика

2

-

2

-

-

-

Тема 10. Легка атлетика

2

-

2

-

-

-

Тема 11. Легка атлетика

2

-

2

-

-

-

Тема 12. Легка атлетика

2

-

2

-

-

-

Тема 13. Легка атлетика

2

-

2

-

-

-

Тема 14. Легка атлетика

2

-

2

-

-

-

Тема 15. Легка атлетика

2

-

2

-

-

-

Разом за модулем 1

30

-

30

-

-

-

Назви змістовних модулів і тем

Кількість годин

денна форма

усього

у тому числі

лекції

практичні

лабораторні

індивідуальні

с. р.

1

2

3

4

5

6

7

Модуль 2

Змістовний модуль 2. Плавання

Тема16. Плавання

2

 

-

2

-

-

-

Тема17. Плавання

 

2

-

2

-

-

-

Тема 18. Плавання

 

2

-

2

-

-

-

Тема 19. Плавання

2

-

2

-

-

-

Тема 20. Плавання

 

2

-

2

-

-

-

Тема 21. Плавання

2

-

2

-

-

-

Тема 22. Плавання

 

2

-

2

-

-

-

Тема 23. Плавання

2

-

2

-

-

-

Тема 24. Плавання

2

-

2

-

-

-

Тема 25. Плавання

 

2

-

2

-

-

-

Тема26. Плавання

2

-

2

-

-

-

Тема 27. Плавання

 

2

-

2

-

-

-

Тема 28. Плавання

2

-

2

-

-

-

Тема 29. Плавання

2

-

2

-

-

-

Тема 30. Плавання

2

-

2

-

-

-

Разом за модулем 2

30

-

30

-

-

-

Назви змістовних модулів і тем

Кількість годин

денна форма

усього

у тому числі

лекції

практичні

лабораторні

індивідуальні

с. р.

1

2

3

4

5

6

7

Модуль 3

Змістовний модуль 3. Атлетична гімнастика

Тема 31. Атлетична гімнастика

2

-

2

-

-

-

Тема 32. Атлетична гімнастика

2

-

2

-

-

-

Тема 33. Атлетична гімнастика

2

-

2

-

-

-

Тема 34. Атлетична гімнастика

2

-

2

-

-

-

Тема 35. Атлетична гімнастика

2

-

2

-

-

-

Тема 36. Атлетична гімнастика

2

-

2

-

-

-

Тема 37. Атлетична гімнастика

2

-

2

-

-

-

Тема 38. Атлетична гімнастика

2

-

2

-

-

-

Разом за модулем 3

16

-

16

-

-

-

Назви змістовних модулів і тем

Кількість годин

денна форма

усього

у тому числі

лекції

практичні

лабораторні

індивідуальні

с. р.

1

2

3

4

5

6

7

Модуль 4

Змістовний модуль 4. Спортивні ігри. Баскетбол

Тема 39. Спортивні ігри. Баскетбол

2

-

2

-

-

-

Тема 40. Спортивні ігри. Баскетбол

2

-

2

-

-

-

Тема 41. Спортивні ігри. Баскетбол

2

-

2

-

-

-

Тема 42. Спортивні ігри. Баскетбол

2

-

2

-

-

-

Тема 43. Спортивні ігри. Баскетбол

2

-

2

-

-

-

Тема 44. Спортивні ігри. Баскетбол

2

-

2

-

-

-

Тема 45. Спортивні ігри. Баскетбол

2

-

2

-

-

-

Разом за модулем 4

14

-

14

-

-

-

Всього годин

90

-

90

-

-

-

 

6. Теми семінарських занять – не передбачено програмою дисципліни.

 

 

7. Теми практичних занять

 

п/п

 

Назва теми

Кількість годин

1

2

3

1 модуль

Змістовий модуль 1. Легка атлетика

1

Тема 1. Легка атлетика

1. Ознайомити з технікою безпеки на заняттях з легкої атлетики.

2. Ознайомити з технікою бігу на короткі дистанції і правилами змагань.

3. Розвивати рухові якості засобами спортивних та рухливих ігор.

2

2

Тема 2. Легка атлетика

1. Ознайомити та розучити техніку виконання бігових рухів в бігу на середні дистанції.

2. Ознайомити та розучити техніку правильного відштовхування в бігу на середні дистанції.

3. Розвивати рухові якості засобами спортивних та рухливих ігор.

2

3

Тема 3. Легка атлетика

1. Ознайомити та розучити техніку вільного бігу по прямій.

2. Ознайомити та розучити техніку  бігу по повороту в бігу на середні дистанції.

3. Розвивати рухові якості засобами спортивних та рухливих ігор.

2

4

Тема 4. Легка атлетика

1. Ознайомити та розучити техніку виконання старту і стартового розбігу в бігу на середні дистанції.

2. Ознайомити та розучити  техніку виконання фінішного прискорення в бігу на середні дистанції.

3. Розвивати рухові якості засобами спортивних та рухливих ігор.

2

5

Тема 5. Легка атлетика

1. Ознайомити та розучити техніку виконання низького старту і стартового розбігу в бігу на короткі дистанції.

2. Ознайомити та розучити техніку фінішування в бігу на короткі дистанції.

3. Розвивати витривалість засобами легкої атлетики.

2

6

Тема 6. Легка атлетика

1. Удосконалити техніку виконання старту і стартового розбігу в бігу на середні дистанції.

2. Удосконалити техніку виконання фінішного прискорення в бігу на середні дистанції.

3. Розвивати рухові якості засобами спортивних та рухливих ігор.

2

7

Тема 7. Легка атлетика

1. Закріпити техніку виконання високого старту та стартового розбігу в бігу на середні дистанції.

2. Ознайомити з технікою виконання фінішного прискорення в бігу на середні дистанції.

3. Розвивати рухові якості засобами спортивних та рухливих ігор.

2

8

Тема 8. Легка атлетика

1. Закріпити техніку виконання фінішного прискорення в бігу на середні дистанції.

2. Розвивати рухові якості засобами спортивних та рухливих ігор.

2

9

Тема 9. Легка атлетика

1. Удосконалити техніку виконання бігових рухів в бігу на середні дистанції.

2. Удосконалити техніку правильного відштовхування в бігу на середні дистанції.

3. Розвивати рухові якості засобами спортивних та рухливих ігор.

2

10

Тема 10. Легка атлетика

1. Удосконалити техніку виконання вільного бігу по дистанції.

2. Розвивати витривалість.

3. Розвивати рухові якості засобами спортивних та рухливих ігор.

2

11

Тема 11. Легка атлетика

1. Удосконалити техніку виконання низького старту і стартового розбігу в бігу на короткі дистанції.

2. Розвивати швидкісну витривалість.

3. Розвивати рухові якості засобами спортивних та рухливих ігор.

2

12

Тема 12. Легка атлетика

1. Удосконалити техніку виконання низького старту і стартового розбігу в бігу на короткі дистанції.

2. Удосконалити техніку фінішування в бігу на короткі дистанції.

3. Розвивати рухові якості засобами спортивних та рухливих ігор.

2

13

Тема 13. Легка атлетика

1. Удосконалити руховий навик в бігу на 100 м.

2. Удосконалити руховий навик в бігу на 1000 м (дівчата) 1500 м (юнаки).

3. Розвивати рухові якості засобами спортивних та рухливих ігор.

2

14

Тема 14. Легка атлетика

1. Контроль рухового навику: біг на 100 м (юнаки, дівчата).

2. Розвивати рухові якості засобами спортивних та рухливих ігор.

2

15

Тема 15. Легка атлетика

1. Контроль рухового навику: біг на 1000 м (дівчата) 1500 м (юнаки).

2. Розвивати рухові якості засобами спортивних та рухливих ігор.

2

 

Разом за модуль 1

30

2 модуль

Змістовий модуль 2. Плавання

16

Тема 16. Плавання 

1. Ознайомлення з водним середовищем (техніка безпеки, фізичні властивості води, оздоровчий ефект, лікувальна дія).

2. Ознайомити з технікою плавання кролем на спині (рухи ніг, рук, дихання).

3. Ознайомити з технікою плавання кролем на спині (рухи ніг, рук, дихання).

2

17

Тема 17. Плавання

1. Навчити техніці плавання кролем на грудях (рухи ніг, рук, дихання).

2. Навчити техніці плавання кролем на спині (рухи ніг, рук, дихання).

2

18

Тема 18. Плавання

1. Закріпити техніку плавання кролем на грудях (по елементам, в координації).  

2. Закріпити техніку плавання кролем на спині (по елементам, в координації).

2

19

Тема 19. Плавання

1. Ознайомити з технікою закритих і відкритих поворотів в плаванні способом "кріль на грудях".

2. Закріпити техніку плавання способом "кріль на грудях".

3. Ознайомити з технікою старту в плаванні способом "кріль на грудях".

2

20

Тема 20. Плавання

1. Навчити техніці закритого і відкритого повороту в плаванні способом "кріль на грудях".

2. Удосконалити техніку плавання способом "кріль на грудях".

2

21

Тема 21. Плавання

1. Закріпити техніку закритого і відкритого повороту в плаванні способом "кріль на грудях".

2. Удосконалити техніку плавання кролем на спині (по елементам, в координації).

2

22

Тема 22. Плавання

1.         Удосконалити техніку плавання способом "кріль на грудях".

2. Удосконалити техніку плавання кролем на спині.

2

23

Тема 23. Плавання

1. Удосконалити техніку плавання способом "кріль на грудях".

2. Навчити техніці старту в плаванні способом "кріль на грудях".

3. Ознайомити з технікою старту в плаванні способом "кріль на спині".

 

2

24

Тема 24. Плавання

1. Удосконалити техніку плавання способом "кріль на спині".

2. Закріпити техніку старту в плаванні способом "кріль на грудях".

3. Навчити техніці старту в плаванні способом "кріль на спині".

2

25

Тема 24. Плавання

1. Удосконалити техніку плавання способом "кріль на спині".

2. Удосконалити техніку старту в плаванні способом "кріль на грудях".

3. Закріпити техніці старту в плаванні способом "кріль на спині".

2

26

Тема 26. Плавання

1. Удосконалити техніку плавання способом "кріль на грудях".

2. Удосконалити техніку плавання способом "кріль на спині".

3. Удосконалити техніку старту в плаванні способом "кріль на спині".

2

27

Тема 27. Плавання

1. Удосконалити техніку плавання способом "кріль на грудях".

2. Удосконалити техніку плавання способом "кріль на спині".

2

28

Тема 28. Плавання

1. Підготувати студентів до здачі контрольного нормативу плавання способом "кріль на грудях".

2. Удосконалити техніку плавання способом "кріль на спині".

2

29

Тема 29. Плавання

1.Оцінити техніку та підготовленість студентів у плаванні 25 м «кріль на грудях» із урахуванням часу.

2. Підготувати студентів до здачі контрольного нормативу плавання способом "кріль на спині".

2

30

Тема 30. Плавання

 1.Оцінити техніку та підготовленість студентів у плаванні 25 м «кріль на спині» із урахуванням часу.

2. Удосконалити техніку плавання способом "кріль на грудях".

2

 

Разом за модуль 2

30

 

3 модуль

Змістовий модуль 3. Атлетична гімнастика

 

31

Тема 31.  Атлетична гімнастика

1. Ознайомити з технікою безпеки та страхування в атлетичному залі.

2. Ознайомити з роботою на тренажерах.

2

32

Тема 32. Атлетична гімнастика

1. Ознайомити з методикою правильного дихання.

2. Розучити техніку виконання вправ для розвитку м’язів грудей.

2

33

Тема 33. Атлетична гімнастика

1. Розучити техніку виконання вправ для розвитку гнучкості.

2.  Розучити техніку виконання вправ для розвитку м’язів спини.

2

34

Тема 34. Атлетична гімнастика

1.  Розучити техніку виконання вправ для розвитку м’язів черевного пресу.

2.  Розучити техніку виконання вправ для розвитку м’язів верхнього плечового поясу.

2

35

Тема 35. Атлетична гімнастика

1. Розучити техніку виконання вправ для розвитку м’язів верхніх кінцівок.

2.  Розучити техніку виконання вправ для розвитку нижніх кінцівок.

2

36

Тема 36. Атлетична гімнастика

1. Удосконалити техніку виконання вправ для розвитку м’язів черевного пресу

2. Удосконалити техніку виконання вправ для розвитку м’язів верхнього плечового поясу.

2

37

Тема 37. Атлетична гімнастика

1. Удосконалити техніку виконання вправ для розвитку м’язів верхніх кінцівок.

2. Контроль рухового навику: піднімання тулуба в сід за 1 хв.

2

38

Тема 38. Атлетична гімнастика

1. Удосконалити техніку виконання вправ для розвитку м’язів нижніх кінцівок.

2. Контроль рухового навику: а/ підтягування на перекладині /юнаки/;

б/ підтягування з вису лежачи на низькій перекладині /дівч./.

2

 

 Разом за модуль 3

16

4 модуль

Змістовий модуль 4. Спортивні ігри. Баскетбол

39

Тема 39. Спортивні ігри. Баскетбол

1. Ознайомити з технікою безпеки на заняттях в ігровому залі.

2. Ознайомити з правилами гри в баскетбол.

3. Ознайомити з технікою стійок і переміщень в захисті і нападі в баскетболі.

2

40

Тема 40. Спортивні ігри. Баскетбол

1. Розучити техніку стійок і переміщень в захисті і нападі в баскетболі.

2. Ознайомити з технікою передач і ловлею м’яча  в баскетболі.

3. Ознайомити з технікою ведення м’яча в баскетболі.

2

41

Тема 41. Спортивні ігри. Баскетбол

1. Закріпити навики в техніці стійок і переміщень в баскетболі.

2. Розучити техніку передач м'яча  в баскетболі.

3. Розучити техніку ведення м’яча в баскетболі.

2

42

Тема 42. Спортивні ігри. Баскетбол

1. Закріпити навики в техніці передач м’яча в баскетболі.

2. Закріпити навики в техніці ведення м'яча в баскетболі.

3. Ознайомити з технікою кидків м’яча на місці і в русі в баскетболі.

2

43

Тема 43. Спортивні ігри. Баскетбол

1. Закріпити навики в  техніці ведення  м'яча в баскетболі.

2. Розучити техніку кидків м’яча в русі в баскетболі.

3.  Ознайомити з технікою штрафного кидка в баскетболі.

2

44

Тема 44. Спортивні ігри. Баскетбол

1. Закріпити навики в техніці кидка м’яча в русі після  ведення в баскетболі.

2. Контроль рухового навику: виконання штрафного кидка (кількість влучень).

3. Навчальна гра..

2

45

Тема 45. Спортивні ігри. Баскетбол

1. Контроль рухового навику:  кидок м'яча в корзину в русі після ведення  (техніка виконання і кількість влучень).

2. Навчальна гра.

2

 

Разом за модуль 4

14

 

Всього годин

90

 

8. Теми лабораторних занять – не передбачено програмою дисципліни.

9. Самостійна робота – не передбачено програмою дисципліни.

10. Методи навчання

У процесі фізичного виховання у вищих закладах освіти використовуються традиційні і нетрадиційні методи фізкультурної освіти та фізичного удосконалення. Добір методів здійснюється за розсудом викладачів з урахуванням фізкультурних і спортивних інтересів та індивідуальних особливостей тих, хто займається, рівня їхнього здоров’я, фізкультурної освіти, фізичної підготовленості, наявності умов для занять, екологічного добробуту. Забороняється використання у фізичному вихованні методів, пов’язаних з невиправданим ризиком для життя і здоров’я тих, хто займається, а також таких, які не відповідають етичним вимогам, формують культ насильства і жорстокості.

11. Методи контролю

Оцінювання знань студентів відбувається на практичних заняттях. Основними методами контролю є: педагогічний контроль, самоконтроль, відвідування занять студентами, активна робота на занятті, здача контрольного нормативу.

 

12. Розподіл балів, які отримують студенти

Таблиця оцінювання (визначення рейтингу) навчальної діяльності студентів І модуля

 

Поточний контроль

Модульний контроль/залік

РАЗОМ

100 балів

Практичні заняття

Самостійна робота студента

80

0

20

 

Таблиця оцінювання (визначення рейтингу) навчальної діяльності студентів ІІ модуля

 

Поточний контроль

Модульний контроль/залік

РАЗОМ

100 балів

Практичні заняття

Самостійна робота студента

80

0

20

 

Шкала оцінювання: національна та ЄСTS

Сума балів

Оцінка за шкалою ЄCTS

Оцінка за національною шкалою

для екзамену, курсової роботи

для заліку

90-100

А

Відмінно

Зараховано

82-89

В

Добре

74-81

С

Добре

64-73

D

Задовільно

60-63

E

Задовільно

35-59

FX

Незадовільно з можливістю повторного складання

Не зараховано з можливістю повторного складання

0-35

F

Незадовільно з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

Не зараховано з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

 

«Відмінно» – студент демонструє повні і глибокі знання навчального матеріалу, достовірний рівень розвитку умінь та навичок, правильне й обґрунтоване формулювання практичних висновків, уміння приймати необхідні рішення в нестандартних ситуаціях, вільне володіння науковими термінами, аналізує причинно-наслідкові зв’язки.

«Добре» – студент демонструє повні знання навчального матеріалу, але допускає незначні пропуски фактичного матеріалу, вміє застосувати його щодо конкретно поставлених завдань, у деяких випадках нечітко формулює загалом правильні відповіді, допускає окремі несуттєві помилки та неточності.

«Задовільно» – студент володіє більшою частиною фактичного матеріалу, але викладає його не досить послідовно і логічно, допускає істотні пропуски у відповіді, не завжди вміє інтегровано застосувати набуті знання для аналізу конкретних ситуацій, нечітко, а інколи й невірно формулює основні теоретичні положення та причинно-наслідкові зв’язки.

«Незадовільно» – студент не володіє достатнім рівнем необхідних знань, умінь, навичок, науковими термінами.

 

Критерії оцінювання техніки виконання рухових вправ

Оцінка

Критерії

1

Рухова вправа виконується студентом на рівні апробації (першого виконання).

2

Студент виконує рухові складові елементи рухової вправи окремо без дотримання основних контурів техніки.

3

Рухова вправа виконується з грубими помилками і двома-трьома незначними помилками.

4

Студент впевнено виконує рухову вправу з дотриманням встановлених контурів техніки.

5

Виконання рухової вправи без єдиної помилки.

 

13. Методичне забезпечення

1. Атлетична підготовка в обраному виді спорту[Текст]: конспект лекцій для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Фізична культура та спорт» галузь знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 017 Фізична культура та спорт, денної та заочної форми навчання / уклад.  О.В. Гребік - Луцьк : Луцький НТУ, 2019. – 64 с.

2. Атлетична підготовка в обраному виді спорту[Текст]: Методичні вказівки до практичних та самостійних занять для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Фізична культура та спорт» галузь знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 017 Фізична культура та спорт, денної та заочної форм навчання / уклад.  О.В. Гребік - Луцьк : Луцький НТУ, 2019. – 90 с.

3. Історія професійного спорту[Текст]: Методичні вказівки до практичних  занять для студентів спеціальності 014 – Середня освіта (фізична культура), денної, заочної форми навчання/ уклад В.В. Файдевич –  Луцьк : Луцький НТУ, 2018. – 64 с.

4. Методи, що застосовуються у фізичному вихованні [Текст]: конспект лекцій для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Середня освіта (фізична культура)» галузь знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 014 Середня освіта (фізична культура), денної та заочної форми навчання / уклад.  І.В. Бакіко - Луцьк : Луцький НТУ, 2019. – 42 с.

 5. Методика навчання техніки плавання способом «кріль на спині» [Текст]: метод. вказівки для студ., викладачів фіз. вих/уклад. Білітюк С. А. – Луцьк : РВН ЛНТУ 2004. – 30 с.

6. Методика навчання передач м’яча у баскетболі [Текст]: метод. вказівки для студ., викладачів фіз. вих. / уклад. Файдевич В. В. – Луцьк : РВН ЛНТУ 2005. – 26 с.

7. Навантаження і відпочинок як взаємоповʼязані компоненти виконання фізичних вправ [Текст]: Методичні вказівки до практичних занять для здобувачів першого (бакалаврського) рівня освітньо-професійної програми «Середня освіта (фізична культура)» галузь знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 014 Середня освіта (фізична культура), денної та заочної форми навчання / уклад.  І.В. Бакіко - Луцьк : Луцький НТУ, 2019. – 26 с.

8. Оздоровчі заняття для корекції фізичного стану студентів [Текст]: метод. вказівки для студ., викладачів фіз. вих. / уклад. Савчук С. А. – Луцьк : РВН ЛНТУ 2003. – 30 с.

9. Педагогічні заходи попередження травм, нещасних випадків та ушкоджень серед студентів під час занять фізичними вправами  [Текст]: метод. вказівки для студ., викладачів фіз. вих./ уклад. Гребік О. В – Луцьк : РВН ЛНТУ 2012. – 60 с.

10. Педагогічні умови профілактики травматизму студентів у процесі фізичного виховання : [Текст]:метод. вказівки для студ., викладачів фіз. вих./ уклад. Гребік О. В.  – Луцьк : РВН ЛНТУ 2012. – 64 с.

11. Підготовка волейболістів [Текст]: метод. вказівки для студ., викладачів фіз. вих. / уклад. Радченко О. В., Радченко С. В. – Луцьк : РВН ЛНТУ 2002. – 86 с.

12. Підготовчі вправи у навчанні техніки плавання спортивними способами (кріль на грудях, брас) [Текст]:метод. вказівки для студ., викладачів фіз. вих. / Марчук В. Г. – Луцьк : РВН ЛНТУ 2006. – 22 с.

13. Проведення уроків з модуля волейбол в школі: методичні вказівки до практичних занять для здобувачів першого (бакалаврського) рівня освітньо-професійної програми «Середня освіта (фізична культура)» галузь знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 014 Середня освіта (фізична культура), денної та заочної форми навчання / уклад.  О.В. Радченко - Луцьк : Луцький НТУ, 2019. – 90 с.

14. Професійно-прикладна фізична підготовка[Текст]: методичні   вказівки до практичних занять для студентів усіх спеціальностей денної  форми навчання / уклад.  О.В. Гребік - Луцьк : Луцький НТУ, 2018. – 58 с.

15. Рухливі ігри на уроках гімнастики[Текст]: Методичні вказівки до практичних  занять для студентів спеціальності 014 – Середня освіта (фізична культура), денної, заочної форми навчання/ уклад В.С. Дмитрук –  Луцьк : Луцький НТУ, 2018. – 46 с.

16.  Силові якості та методика їх удосконалення[Текст]: метод. вказівки для студ., викладачів фіз. вих. / уклад. Марчук В. Г., Козіброцький С. П. – Луцьк : РВН ЛНТУ 2004. – 74 с.

17. Термінологія фізичних вправ, використання термінології при проведенні колового тренування[Текст]: метод. вказівки для студ., викладачів фіз. вих. / уклад. Савчук С. А., Радченко О. В. – Луцьк : РВН ЛНТУ 2004. – 62 с.

18. Характеристика та термінологія фізичних вправ[Текст]: методичні вказівки до практичних занять для здобувачів першого (бакалаврського) рівня освітньо-професійної програми «Середня освіта (фізична культура)» галузь знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 014 Середня освіта (фізична культура), денної та заочної форми навчання / уклад.  А.В. Хомич - Луцьк : Луцький НТУ, 2019. – 42 с.

 

14. Рекомендована література

Базова

1. Агаджанян Н. А. Учение о здоровье и проблемы адаптации / Н. А. Агаджанян, Р. М. Баевский, А. П. Берсенева. – Ставрополь : Изд-во СГУ, 2000. – 204 с. 

2. Амосов М. М. Роздуми про здоров’я / М. М. Амосов. – К. : Здоров’я, 1990. – 168 с.

3. Андрощук Н. Основи здоров’я і фізична культура (теоретичні відомості) / Н. Андрощук, М. Андрощук. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2006. – С. 43 – 45.

4. Беспалько В. П. Слагаемые педагогических технологий / В. П. Беспалько. – М. : Педагогика, 1980. – 192 с.  

5. Бичук О. І. Фізкультурно-оздоровча робота у школі: [навч. посіб. для студ. ВНЗ фіз. виховання та спорту] / О. І. Бичук. – Луцьк : Надстир’я, 1997. – С. 127 – 128.   

6. Бондарев Д. Дозирование физических нагрузок при построении учебно-тренировочных программ / Д. Бондарев, В. Гальчинский // Актуальні проблеми розвитку руху «Спорт для всіх» у контексті європейської інтеграції України: матеріали міжнар. наук.-практ. конф. – Т., 2004. – С. 293 – 295.

7. Бондарчук А. П. Тренировка легкоатлета / А. П. Бондарчук. – М. : ГЦОЛИФК, 1980. – 37 с.

8. Булатова М. М. Здоров’я і фізична підготовленість населення України / М. М. Булатова, О. Т. Литвин // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – 2004. – № 1. – С. 3 – 9.

9.  Буліч Е. Г. Валеологія / Е. Г. Буліч, І. В. Муравов. – Киев : Олимп. лит-ра, 2002. – 294 с.

10. Велитченко В. К. Физкультура без травм / В. К. Велитченко. – М. : «Просвещение», 1993. – С. 5 – 6. 

Допоміжна

1. Выдрин В. М. Физическая культура студентов вузов / В. М. Выдрин, Б. К. Зыков, А. В. Лотоненко [учебное пособие]. – М. : Просвещение, 1991. – 195 с.

2. Грачев О. К. Физическая культура : [учебное пособие] / О. К. Грачев. – М. : ИКЦ «Март», 2005. – 464 с.

3. Добринський В. С. Рейтингова оцінка фізичної підготовленості підлітків як засіб підвищення мотивації до систематичних занять фізичною культурою : автореф. дис. на здоб. наук. ступеня канд. наук. з фіз. вих. і спорту : спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / В. С. Добринський. – Луцьк, 2000. – 21 с.

4. Дрозд О. В. Фізичний стан студентської молоді західного регіону України та його корекція засобами фізичного виховання : автореф. дис. на здоб. наук. ступеня канд. наук. з фіз. вих. і спорту : спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» /  О. В. Дрозд ; Волин. держ. у-т ім. Лесі Українки. – Луцьк, 1998. – 17 с.

5. Дубенчук А. Основи методики самостійних занять фізичними вправами / А. Дубенчук // Здоров’я та фіз. культура. – 2006. – № 36. – С. 6 – 8.

6. Дубогай О. Форми оздоровчо-виховної роботи в навчальний час / О. Дубогай // Здоров’я та фіз. культура. – 2006. – № 28. – С. 1 – 7.

7. Ильинич В. И. Физическая культура студента / В. И. Ильинич. – М. : Гардарики, 1999. – 448 с.

8. Іванова Г. Є. Оптимізація фізкультурно-оздоровчої роботи в технічних вищих навчальних закладах шляхом валеологічної освіти студентів : автореф. дис. … канд. наук з фіз. виховання і спорту : спец. 24.00.02 «Фіз. культура, фіз. виховання різних груп населення» / Іванова Ганна Євгенівна ; Волин. держ. ун-т ім. Лесі Українки. – Луцьк, 2000. – 21 с.

9. Іванова Г. Є. Спосіб життя студентів технічного вузу як фактор формування стану здоров’я у сучасному суспільстві / Г. Є. Іванова // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. Волин. держ. ун-ту ім. Лесі Українки. – Луцьк : РВВ «Вежа» Волин. держ. ун-ту ім. Лесі Українки, 1999. – С. 367 – 371.  

10. Савчук С. А. Корекція фізичного стану студентів технічних спеціальностей в процесі фізичного виховання : автореф. дис. … канд. наук з фіз. виховання і спорту : спец. 24.00.02 «Фіз. культура, фіз. виховання різних груп населення» / Савчук Сергій Ананійович ; Рівн. держ. гуман. ун-т. – Рівне., 2002. – 18 с.

 Інформаційні ресурси

1. www.lib.sportedu.ru (центральна галузева бібліотека з фізичної культури та спорту).

2. www.lib.sportedu.ru/press/tpfk (журнал «Теорія і практика фізичної культури»).