Тема 8. Конфлікти у спілкуванні
1. Поняття, сутність і типи конфліктів.
2. Управління конфліктами.
3. Стилі розв’язання конфліктів.
4. Правила поведінки у конфліктній ситуації.
5. Типи конфліктних особистостей.
6. Етика спілкування і толерантність як принцип культури спілкування.
Проблемні
питання для обговорення
1. Зв’язок між рівнем успішності педагога і типом поведінки, яку
він застосовує в конфліктній ситуації.
2. Які проблеми можуть перешкодити взаєморозумінню педагога і учнів
та спричиняють зіткнення їх позицій?
3. Запропонуйте, як можна налагодити контакт з учнями у випадку,
коли виникне конфліктна ситуація.
Практичні
завдання
1. З власного досвіду (літератури, фільмів) наведіть приклади, які
демонструють, як поводять себе у конфліктах люди з різними психотипами.
Сформуйте власну стратегію поведінки у можливій взаємодії з ними в конфліктній
ситуації.
2. Наведіть приклади внутріособистісних конфліктів з точки зору
валентностей (вибір однієї з двох привабливих можливостей, вибір однієї з двох неприємними можливостей,
об’єкт має водночас негативну і позитивну валентність)
3. З вашого досвіду, які причини виникнення конфліктів у навчанні
зустрічаються найчастіше? На вашу думку, як можна запобігти виникненню таких
конфліктів.
Література: [1; 3; 13; 21; 22; 23; 24].