Тема 8. Конфлікти у спілкуванні

1.   Поняття, сутність і типи конфліктів.

2.   Управління конфліктами.

3.   Стилі розв’язання конфліктів.

4.   Правила поведінки у конфліктній ситуації.

5.   Типи конфліктних особистостей.

6.   Етика спілкування і толерантність як принцип культури спілкування.

 

Проблемні питання для обговорення

1.     Зв’язок між рівнем успішності педагога і типом поведінки, яку він застосовує в конфліктній ситуації.

2.     Які проблеми можуть перешкодити взаєморозумінню педагога і учнів та спричиняють зіткнення їх позицій?

3.     Запропонуйте, як можна налагодити контакт з учнями у випадку, коли виникне конфліктна ситуація.

 

Практичні завдання

1.     З власного досвіду (літератури, фільмів) наведіть приклади, які демонструють, як поводять себе у конфліктах люди з різними психотипами. Сформуйте власну стратегію поведінки у можливій взаємодії з ними в конфліктній ситуації.

2.     Наведіть приклади внутріособистісних конфліктів з точки зору валентностей (вибір однієї з двох привабливих можливостей,  вибір однієї з двох неприємними можливостей, об’єкт має водночас негативну і позитивну валентність)

3.     З вашого досвіду, які причини виникнення конфліктів у навчанні зустрічаються найчастіше? На вашу думку, як можна запобігти виникненню таких конфліктів.

 

Література: [1; 3; 13; 21; 22; 23; 24].