Тема 7. Педагогічне спілкування. Взаємодія і сприйняття у педагогічному спілкуванні

1.   Специфіка педагогічного спілкування.

2.   Функції та структура педагогічного спілкування.

3.   Педагогічні функції мовлення і комунікативна поведінка педагога.

4.   Міміка, пантоміміка, та інші засоби невербального спілкування педагога.

5.   Специфіка взаємодії у педагогічному процесі.

6.   Рольові позиції у педагогічному спілкуванні.

7.   Стиль відносин і характер педагогічного впливу у процесі навчання.

8.   Стилі педагогічного спілкування.

9.   Сприйняття у педагогічному спілкуванні.

10.                      Імідж педагога.

 

Проблемні питання для обговорення

1.     Психологічна дистанція між педагогом і учнями та її вплив на ставлення до викладача і засвоєння навчального матеріалу.

2.     Реалізація комунікативної, інтерактивної і перцептивної сторони спілкування у педагогічному спілкуванні.

3.     Проблема поєднання функціонально-рольового і особистісного орієнтованого спілкування у діяльності педагога.

 

Практичні завдання

1.     Наведіть приклади виникнення бар’єрів взаєморозуміння у педагогічному спілкуванні та проаналізуйте їх.

2.     Опишіть доцільність, а також переваги і недолік використання педагогом рольових позицій (станів «Его») в педагогічному спілкуванні.

3.     Опишіть педагогічні ситуації, що ілюструють використання різних стилів педагогічного спілкування.

 

Література: [1; 3; 12; 21; 24].