Тема 7. Педагогічне спілкування. Взаємодія і сприйняття у
педагогічному спілкуванні
1. Специфіка
педагогічного спілкування.
2. Функції
та структура педагогічного спілкування.
3. Педагогічні функції мовлення і
комунікативна поведінка педагога.
4. Міміка,
пантоміміка, та інші засоби невербального спілкування педагога.
5. Специфіка
взаємодії у педагогічному процесі.
6. Рольові
позиції у педагогічному спілкуванні.
7. Стиль
відносин і характер педагогічного впливу у процесі навчання.
8. Стилі
педагогічного спілкування.
9. Сприйняття у педагогічному
спілкуванні.
10.
Імідж педагога.
Проблемні
питання для обговорення
1. Психологічна дистанція між педагогом і учнями та її вплив на
ставлення до викладача і засвоєння навчального матеріалу.
2. Реалізація комунікативної, інтерактивної і перцептивної сторони
спілкування у педагогічному спілкуванні.
3. Проблема поєднання функціонально-рольового і особистісного
орієнтованого спілкування у діяльності педагога.
Практичні
завдання
1. Наведіть приклади виникнення бар’єрів взаєморозуміння у
педагогічному спілкуванні та проаналізуйте їх.
2. Опишіть доцільність, а також переваги і недолік використання
педагогом рольових позицій (станів «Его») в педагогічному спілкуванні.
3. Опишіть педагогічні ситуації, що ілюструють використання різних
стилів педагогічного спілкування.
Література: [1; 3; 12; 21; 24].