МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ЛУЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ФАКУЛЬТЕТ БІЗНЕСУ ТА ПРАВА

КАФЕДРА ЕКОНОМІКИ

 

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Декан факультету бізнесу та права

_________________ Любов КОВАЛЬСЬКА

«__» _________________ 2022 р.

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Голова НМР

______________ Надія КОВАЛЬЧУК

«__» _________________ 2022 р.

 

 

 

 

 

 

РОБОЧА ПРОГРАМА

з дисципліни «АНАЛІЗ ТРУДОВИХ ПОКАЗНИКІВ»

 

ступінь вищої освіти − бакалавр

галузь знань – 05 «Соціальні та поведінкові науки»

спеціальність– 051 «Економіка»

освітня програма – «Управління персоналом та економіка праці»

 

                              

 

 

Форма

навчання

Курс

Семестр

Лекції

(год.)

Практичні заняття (год.)

Самостійна робота студентів (год.)

Разом

(год.)

Залік

(сем.)

Екз.

(сем.)

всього

З них тренінг (год.)

всього

з них: ІРС (год.)

Денна

3

5

30

30

-

90

-

150

1

-

Заочна

3

5

6

6

-

138

-

150

1

-

 

 

 

        

 

 

 

 

Луцьк – 2022


Робоча програма складена на основі ОП підготовки бакалавра галузі знань – 05 «Соціальні та поведінкові науки», спеціальність – 051 «Економіка» затвердженої Вченою радою Луцького НТУ (протокол № __ від __________ р.).

 

 

Робочу програму склав старший викладач кафедри економіки Косінський Петро Миколайович.

 

 

Робоча програма затверджена на засіданні кафедри економіки, протокол № ____ від _________________2022 р.

 

Завідувач кафедри,

доктор економічних наук,

професор          _____________________  Шубалий О.М.

 

 

Розглянуто та схвалено групою забезпечення спеціальності 051 «Економіка», протокол № ____ від ________________ р.

 

 

Гарант ОП, «Економіка»

кандидат економічних наук,

доцент  __________________    Потьомкіна О.В.

 

 

 

 


 

СТРУКТУРА РОБОЧОЇ ПРОГРАМИ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«аНАЛІЗ ТРУДОВИХ ПОКАЗНИКІВ»

1. Опис дисципліни «Аналіз трудових показників»

 

Найменування показників

Галузь знань, спеціальність, СВО

Характеристика навчальної дисципліни

денна форма навчання

заочна форма навчання

Кількість кредитів – 5

Галузь знань

05 «Соціальні та поведінкові науки»

Статус дисципліни: вільного вибору

Мова навчання: українська

Кількість залікових модулів – 4

Спеціальність

051 «Економіка»

Рік підготовки: 3

Семестр: 5-й

Кількість змістових модулів2

Ступінь вищої освіти

бакалавр

Лекції: 30 год.

Практичні: 30 год.

Інші види згідно індивідуального плану НПП: -

Лекції: 6 год.

Практичні: 6 год.

Інші види згідно індивідуального плану НПП: -

Загальна кількість годин 150

 

Самост. роб.:

90 год., в т.ч.:

Індив. робота:

Самост. роб.:

138 год., в т.ч.:

Індив. робота:

Тижневих годин для денної форми навчання – 10,

з них аудиторних – 4

 

Вид підсумкового контролюзалік

 

 

2. Мета і завдання дисципліни «Аналіз трудових показників».

2.1. Мета навчальної дисципліни

Мета дисципліни: навчити студентів методології наукових аналізу та оцінки трудових показників діяльності, підприємств, установ, організацій різного рівня та форм господарювання на сонові застосування сучасних аналітичних методів та прийомів.

 

2.2. Завдання вивчення дисципліни

Завдання дисципліни: опанувати методологію аналізу та оцінки кількісних та якісних показників, які характеризують ефективність трудових процесів на базі суб’єктів господарювання різних рівнів.

Предмет дисципліни: поглиблення теоретичних та практичних знань і вмінь стосовно здійснення аналізу й оцінки трудових показників персоналу підприємства за допомогою різних методів економічного аналізу

 

2.3. Найменування та опис компетентностей, формування котрих забезпечує вивчення дисципліни.

Дисципліна «Аналіз трудових показників» забезпечує набуття здобувачами освіти компетентностей:

Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в економічній сфері, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки.

Загальні компетентності

ЗК 3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК 4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК 11. Здатність приймати обґрунтовані рішення.

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності

СК 7. Здатність застосовувати комп’ютерні технології та програмне забезпечення з обробки даних для вирішення економічних завдань, аналізу інформації та підготовки аналітичних звітів.

СК 8. Здатність аналізувати та розв’язувати завдання у сфері економічних та соціально-трудових відносин.

СК 12. Здатність самостійно виявляти проблеми економічного характеру при аналізі конкретних ситуацій, пропонувати способи їх вирішення.

 

2.4. Передумови для вивчення дисципліни.

 

Вивчення дисципліни базується на знаннях загальних економічних законів та законів теорії економіки, економіки праці. Дана дисципліна пов’язана з наступними економічними дисциплінами, що викладаються для студентів економічних спеціальностей закладів вищої освіти: «Мікроекономіка», «Цифрова економіка», «Управління трудовим потенціалом», «Економіка праці й соціально-трудові відносини», «Управління персоналом». «Аудит персоналу».

 

2.5. Результати навчання.

За результатами вивчення дисципліни студенти повинні

Знати:

– роль трудових показників у забезпеченні конкурентоспроможності фірми;

місце системи трудових показників серед інших показників господарської діяльності фірми, їх взаємозв’язок;

принципи,  методи та прийоми здійснення  аналізу  та  планування трудових показників;

форми державної статистичної звітності з праці.

Уміти:

визначати трудомісткість виробничої програми, складати баланс робочого часу;

планувати та аналізувати чисельність й структуру персоналу, потребу у його навчанні;

аналізувати та планувати продуктивність праці, розробляти програми її підвищення;

аналізувати використання  та планувати фонд оплати праці  на підприємстві;

аналізувати рівень умов та безпеки праці, планувати заходи щодо їх покращення.

 

Програмні результати навчання

ПРН 5. Застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування пропозицій та прийняття управлінських рішень різними економічними агентами (індивідуумами, домогосподарствами, підприємствами та органами державної влади).

ПРН 10. Проводити аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, визначати функціональні сфери, розраховувати відповідні показники які характеризують результативність їх діяльності.

 

 

3. Програма навчальної дисципліни:

Змістовний модуль 1. Аналіз персоналу, робочого часу та продуктивності праці

Тема 1. Аналіз забезпеченості підприємства персоналом

Значення і завдання аналізу використання персоналу на підприємстві. Методичні підходи до аналізу використання персоналу підприємства. Визначення забезпеченості підприємства персоналом за кількісним і якісним параметрами. Оцінювання кваліфікаційного рівня персоналу підприємства та змін у його складі за віком, стажем роботи, освітою. Вивчення динаміки показників і причин плинності кадрів.

Література: [1–5].

 

Тема 2. Аналіз соціальної захищеності членів трудового колективу

Аналіз підвищення кваліфікації працівників. Аналіз поліпшення умов праці та зміцнення здоров’я працівників. Аналіз поліпшення соціально-культурних і житлово-побутових умов. Аналіз соціальної захищеності членів трудового колективу.

Література: [1–5].

 

Тема 3. Аналіз використання фонду робочого часу

Система показників, що характеризують повноту використання персоналу на підприємстві. Порядок визначення надпланових цілоденних, внутрізмінних і непродуктивних втрат робочого часу. Об’єктивні і суб’єктивні причини утворення їх. Визначення резервів випуску продукції за рахунок скорочення втрат робочого часу.

Література: [1–5]

 

Тема 4. Аналіз продуктивності праці

Система узагальнюючих, індивідуальних і допоміжних показників продуктивності праці. Порядок їх розрахунку. Фактори зміни середньорічного, середньоденного і середньогодинного виробітку. Методика розрахунку їхнього впливу. Джерела і порядок розрахунку резервів зростання продуктивності праці.

Література: [1–5].

 

Змістовний модуль 2. Аналіз ефективності використання персоналу та витрат на оплату праці.

Тема 5. Аналіз трудомісткості продукції

Порядок визначення трудомісткості продукції. Взаємозв’язок показників трудомісткості продукції і продуктивності праці. Методика аналізу трудомісткості продукції. Фактори змін її рівня. Визначення резервів зниження трудомісткості виробів.

Література: [1–5].

 

Тема 6. Аналіз ефективності використання персоналу підприємства

Аналіз рентабельності персоналу. Розрахунково-аналітичний метод аналізу продуктивності праці. Програми підвищення продуктивності

Література: [1–5].

 

Тема 7. Аналіз фонду заробітної плати

Значення і завдання аналізу. Визначення абсолютного і відносного відхилення у фонді заробітної плати. Причини змінювання змінної і постійної зарплати. Аналіз складу фонду заробітної плати робітників. Вивчення співвідношення між темпами зростання продуктивності праці і рівня її оплати.

Література: [1–5].

 

Тема 8. Аналіз ефективності використання фонду заробітної плати

Показники ефективності. Фактори змін їхнього рівня. Аналіз чистого прибутку на гривню зарплати.

Література: [1–5].

 

4. Структура залікового кредиту з дисципліни «Аналіз трудових показників».

Назви змістових модулів і тем

Кількість годин

Контрольні заходи

денна форма

заочна форма

усього

у тому числі:

усього

у тому числі:

лек.

прак.

сам. роб.

лек.

прак.

сам. роб.

Змістовий модуль 1. Аналіз персоналу, робочого часу та продуктивності праці

Тема 1. Аналіз забезпеченості підприємства персоналом

17

3

3

11

18,4

0,7

0,7

17

МО2, або МО4, або МО7, або МО8

Тема 2. Аналіз соціальної захищеності членів трудового колективу

19

4

4

11

18,4

0,7

0,7

17

МО2, або МО4, або МО7, або МО8

Тема 3. Аналіз використання фонду робочого часу

19

4

4

11

18,6

0,8

0,8

17

МО2, або МО4, або МО7, або МО8

Тема 4. Аналіз продуктивності праці

20

4

4

12

19,6

0,8

0,8

18

МО2, або МО4, або МО7, або МО8

Разом за модулем 1

75

15

15

45

75

3

3

69

-

Змістовий модуль 2. Аналіз ефективності використання персоналу та витрат на оплату праці

Тема 5. Аналіз трудомісткості продукції

17

3

3

11

18,4

0,7

0,7

17

МО2, або МО4, або МО7, або МО8

Тема 6. Аналіз ефективності використання персоналу підприємства

19

4

4

11

18,4

0,7

0,7

17

МО2, або МО4, або МО7, або МО8

Тема 7. Аналіз фонду заробітної плати

19

4

4

11

18,6

0,8

0,8

17

МО2, або МО4, або МО7, або МО8

Тема 8. Аналіз ефективності використання фонду заробітної плати

20

4

4

12

19,6

0,8

0,8

18

МО2, або МО4, або МО7, або МО8

Разом за модулем 2

75

15

15

45

75

3

3

69

-

Всього

150

30

30

90

150

6

6

138

МО1

 

5. Тематика практичних занять.

 

Практичне заняття № 1 (3 год.)

 

Тема. Аналіз забезпеченості підприємства персоналом

Питання для обговорення:

1.   Визначення забезпеченості підприємства персоналом за кількісним і якісним параметрами.

2.   Аналіз й оцінка забезпеченості підприємства трудовими ресурсами.

3.   Аналіз руху робочої сили на підприємстві.

4.   Вивчення динаміки показників і причин плинності кадрів.

Література: 1–5.

 

Практичне заняття № 2 (4 год.)

 

Тема. Аналіз соціальної захищеності членів трудового колективу

Питання для обговорення:

1.      Аналіз підвищення кваліфікації працівників.

2.      Аналіз поліпшення умов праці та зміцнення здоров’я працівників.

3.       Розробка професіограми працівника.

4.      Аналіз соціальної захищеності членів трудового колективу.

Література: 1–5.

 

Практичне заняття № 3 (4 год.)

 

Тема. Аналіз використання фонду робочого часу

Питання для обговорення:

1.      Показники, що характеризують повноту використання персоналу на підприємстві.

2.      Аналіз балансу робочого часу підприємства.

3.      Визначення можливих резервів випуску продукції підприємства за рахунок скорочення втрат робочого часу.

Література: 1–5.

 

Практичне заняття № 4 ( 4 год.)

 

Тема. Аналіз продуктивності праці

Питання для обговорення:

1.   Показники продуктивності праці. Порядок їх розрахунку.

2.   Здійснення факторного аналізу продуктивності праці на підприємстві.

3.   Розрахунок резервів зростання продуктивності праці.

Література: 1–5.

 

Практичне заняття № 5 (3 год.)

 

Тема. Аналіз трудомісткості продукції

Питання для обговорення:

1.   Вивчення взаємозв’язків між показниками трудомісткості продукції і продуктивності праці.

2.   Проведення аналізу зміни продуктивності праці на підприємстві за рахунок зміни трудомісткості.

3.   Визначення можливих резервів зниження трудомісткості продукції підприємства.

Література: 1–5.

 

Практичне заняття № 6 (4 год.)

 

Тема. Аналіз ефективності використання персоналу підприємства

Питання для обговорення:

1.         Методи аналізу продуктивності (ефективності) праці на підприємстві.

2.         Проведення факторного аналізу рентабельності персоналу підприємства.

3.         Визначення розміру впливу факторів на зміну прибутку в розрахунку на одного працівника.

Література: 1–5.

 

Практичне заняття № 7 (4 год.)

 

Тема. Аналіз фонду заробітної плати

Питання для обговорення:

1.      Аналіз чисельності працівників та фонду оплати праці в розрізі категорій.

2.      Аналіз динаміки основних складових фонду оплати праці на підприємстві.

3.      Аналіз факторів, що впливають на зміну фонду оплати праці підприємства.

4.      Проведення аналізу зміни фонду оплати праці на підприємстві.

Література: 1–5.

 

Практичне заняття № 8 (4 год.)

 

Тема. Аналіз ефективності використання фонду заробітної плати

Питання для обговорення:

1.      Аналіз зміни показників ефективності використання фонду заробітної плати підприємства

2.      . Аналіз чистого прибутку підприємства на 1 гривню зарплати.

3.      Проведення аналізу економії або перевитрат фонду заробітної плати працівників підприємства.

Література: 1–5.

 

6. Теми для самостійної роботи

 

п/п

Назва теми

Кількість годин

денна форма

заочна форма

 

Змістовий модуль 1

45

69

1

Тема 1. Аналіз забезпеченості підприємства персоналом

11

17

2

Тема 2. Аналіз соціальної захищеності членів трудового колективу

11

17

3

Тема 3. Аналіз використання фонду робочого часу

11

17

4

Тема 4. Аналіз продуктивності праці

12

18

 

Змістовий модуль 2

45

69

6

Тема 5. Аналіз трудомісткості продукції

11

17

7

Тема 6. Аналіз ефективності використання персоналу підприємства

11

17

8

Тема 7. Аналіз фонду заробітної плати

11

17

9

Тема 8. Аналіз ефективності використання фонду заробітної плати

12

18

 

Усього годин

90

138

 

7. Комплексне індивідуальне завдання

Не передбачено програмою дисципліни

 

8. Метод навчання та оцінювання

 

Методи навчання:

МН1 – словесний метод (лекція, дискусія, співбесіда тощо);

МН3 – наочний метод (метод ілюстрацій і метод демонстрацій);

МН4 – робота з навчально-методичною літературою (конспектування, тезування, складання реферату);

МН5відеометод у сполученні з новітніми інформаційними технологіями та комп’ютерними засобами навчання (дистанційні, мультимедійні);

МН6 – самостійна робота (розв’язання завдань).

МН7 –індивідуальна науково-дослідна робота здобувачів вищої освіти.

 

Методи оцінювання:

МО1 – екзамен;

МО2 – усне або письмове опитування;

МО3 – колоквіум;

МО4 – тестування;

МО5 – командні проекти;

МО6 – есе;

МО7 – презентації результатів виконаних завдань та досліджень;

МО8 – презентації та виступи на наукових заходах;

 

9. Критерії, форми поточного та підсумкового контролю

Підсумковий бал (за 100-бальною шкалою) з дисципліни «Аналіз трудових показників» визначається як середньозважена величина, залежно від питомої ваги кожної складової залікового кредиту:

 

Вид контролю

Модульний контроль

Поточний контроль

Разом (підсумкова семестрова оцінка)

Заліковий модуль

Заліковий модуль 1 (Модульна контрольна робота 1)

Заліковий модуль 2 (Модульна контрольна робота 2)

Заліковий модуль 3

(Поточний контроль)

Заліковий модуль 4

(Залік)

Вага, %

25%

25%

25%

25%

100%

 

Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни (освітнього компонента) розраховується як середньозважена з оцінок, отриманих за залікові модулі, включаючи екзаменаційну.

Оцінювання знань здобувачів освіти здійснюється відповідно до загальних критеріїв паралельно за:

– 4-бальною національною шкалою (позитивні оцінки – «відмінно», «добре», «задовільно» або «зараховано», негативні оцінки – «незадовільно» або «незараховано»);

– 100-бальною накопичувальною шкалою ЄКТС.

 

Шкала  оцінювання

Бали за шкалою Універ-ситету

За шкалою ECTS

За державною (національною) шкалою

Критерії оцінювання знань

Екзамен, курсова робота / проєкт, практика, тренінг

Залік

90–100

А (відмінно)

відмінно

зараховано

здобувач освіти вільно володіє програмним обсягом матеріалу, виявляє і демонструє особисті творчі здібності, вміє самостійно здобувати нові знання, демонструє ґрунтовні знання, вміння та практичні навички; без допомоги викладача знаходить та опрацьовує необхідну інформацію, використовує набуті знання і вміння для прийняття рішень у нестандартних ситуаціях, переконливо аргументує відповіді, використовує методи наукового обґрунтування власних рішень, самостійно розкриває власні обдарування й нахили

85-89

В (дуже добре)

добре

зараховано

здобувач освіти вільно володіє програмним обсягом матеріалу, застосовує його на практиці, вільно розв’язує вправи і задачі у стандартних ситуаціях, самостійно виправляє допущені помилки, кількість яких є незначною, обґрунтовує та аргументує свою думку

75–84

С (добре)

зараховано

здобувач освіти вміє: зіставляти, узагальнювати, систематизувати інформацію під керівництвом викладача, в цілому, самостійно застосовувати її на практиці; контролювати власну діяльність; виправляти помилки, серед яких є суттєві; добирати окремі аргументи для підтвердження своїх думок

65–74

D (задовільно)

задовільно

зараховано

здобувач освіти відтворює значну частину теоретичного матеріалу, демонструє знання і розуміння основних положень з допомогою викладача; поверхнево відтворює і аналізує навчальний матеріал, виправляє помилки, серед яких є значна кількість суттєвих

60-64

Е (достатньо)

здобувач освіти володіє навчальним матеріалом на рівні, вищому за початковий, значну його частину відтворює на репродуктивному рівні або володіє матеріалом на рівні окремих фрагментів, що становлять незначну частину навчального матеріалу

35–59

FX (недостатньо з можливістю повторного складання)

незадовільно

не зараховано

здобувач освіти володіє матеріалом на рівні окремих фрагментів, що становлять незначну частину навчального матеріалу

0–34

F (незадовільно з обов’язковим повторним курсом)

здобувач освіти володіє матеріалом на рівні елементарного розпізнавання і відтворення окремих фактів, елементів, об’єктів

 

 

Поточний контроль

Поточний контроль враховує виконання на вибір одного завдання за кожною темою за узгодженням викладача і здобувача. Виконання завдань на кожною темою оцінюється за 100-бальною шкалою.

Форми проведення поточного контролю з розшифровкою кількості контрольних заходів у розрізі навчальних занять за темами та навчальними тижнями згідно з графіком освітнього процесу подано у таблиці.

Підсумкова оцінка з поточного контролю визначається як середня арифметична оцінка з усіх навчальних занять та розраховується при оцінюванні після проведення останнього у семестрі навчального заняття.

Ліквідація заборгованостей щодо поточних контрольних заходів може здійснюватися впродовж усього періоду вивчення навчальної дисципліни (освітньої компоненти) у семестрі. Здобувачу освіти, який має незадовільні оцінки чи пропущені навчальні заняття без поважних на те причин, семестрова середня арифметична оцінка за результатами поточного контролю виставляється після їх відпрацювання (ліквідації заборгованостей за темою навчального заняття).

 

 

Форми проведення поточного

контролю

Кількість контрольних заходів у розрізі навчальних занять за темами та навчальними тижнями

Тема

Т1

Т2

Т3

Т4

Т5

Т6

Т7

Т8

Вага

1/8

1/8

1/8

1/8

1/8

1/8

1/8

1/8

МО2усне або письмове опитування або

1

1

1

1

1

1

1

1

МО4тестування (в тому числі у системі дистанційного навчання Moodle)

або

МО7презентації результатів виконаних завдань та досліджень

Максимальний бал за підсумками кожного контрольного заходу

100

100

100

100

100

100

100

100

 

 

Модульний контроль

Модульний контроль передбачає проміжне оцінювання якості засвоєння здобувачем освіти теоретичного і практичного матеріалу.

Кожна модульна контрольна робота оцінюється за 100-бальною шкалою. Виконання КПІЗ (за наявності) оцінюється за 100-бальною шкалою. Форми проведення модульного контролю з розшифровкою кількості контрольних заходів у розрізі видів модульного контролю та навчальних тижнів згідно з графіком освітнього процесу подано у таблиці:

 

Форми проведення модульного контролю

Кількість контрольних заходів у розрізі видів модульного контролю та навчальних тижнів

Модульна контрольна робота 1 (за темати змістовного модулю 1)

Модульна контрольна робота 2 (за темати змістовного модулю 2)

Оцінка за КПІЗ

МО2усне або письмове опитування або

1

1

-

МО4тестування (в тому числі у системі дистанційного навчання Moodle)

-

МО7презентації результатів виконаних завдань та досліджень
або

-

-

1

МО8презентації та виступи на наукових заходах
або

-

-

МО5командні проекти
або

-

-

МО6есе

-

-

Максимальний бал за підсумками кожного контрольного заходу

100

100

100

 

На модульний контроль у формі тестування виносяться не менше 20 тестових завдань без групування за рівнями складності, кожне з яких містить 5 варіантів відповідей, з яких тільки одна відповідь є правильною. Кількість балів, які можна отримати за виконання одного тестового завдання визначається шляхом ділення максимальної оцінки (100 балів) на кількість тестових завдань.

Перескладання модулів з позитивним оцінюванням не допускається. Перескладання негативних результатів модульного контролю чи у зв’язку із неявкою на його складання без поважних на те причин дозволяється до настання дати проведення наступного модульного контролю.

 

Підсумковий контроль

Підсумковий контроль проводиться у формі екзамену в період екзаменаційної сесії згідно сформованого розкладу іспитів.

 

Форми проведення контролю

Кількість контрольних заходів та період проведення

Залік

Згідно розкладу

МО1екзамен

1

Максимальний бал за підсумками кожного контрольного заходу

100

 

Результати підсумкового контролю оцінюються за 100-бальною шкалою і включаються в підсумкову оцінку з навчальної дисципліни (освітньої компоненти) як окремий заліковий модуль з відповідним ваговим коефіцієнтом (як передбачено у робочій програмі навчальної дисципліни).

 

 

10. Інструменти, обладнання та програмне забезпечення, використання яких передбачає навчальна дисципліна

 

Найменування

Номер теми

1.

Мультимедійний проектор, комп’ютер (ноутбук), програмне забезпечення Microsoft Office (Word, PowerPoint, Excel та ін.), Internet

1-8

 

11.Методичне забезпечення

 

1. Аналіз трудових показників: конспект лекцій для студентів напряму підготовки 6.030510 «Управління персоналом і економіка праці» денної та заочної форм  навчання/ уклад. О.М. Шубалий. – Луцьк :  Луцький НТУ, 2015. – 120 с.

 

12. Рекомендована література

Базова

 

1. Теницька Н.Б. Аналіз трудових показників : навч. посіб. для студ. спец.«Економіка» усіх форм навч. / Н.Б. Теницька, І.В. Міняйленко, В.В. Биба . – Полтава : ПолтНТУ, 2018. – 109 с.

2. Економіка праці і соціально-трудові відносини: методичний посібник для проведення семінарських та практичних занять / Укл.: З.І. Кобеля, С.І. Тодорюк, Л.Д. Водянка, Н.В.Філіпчук. Чернівці: Рута, 2019. 80 с.

3. Економіка праці : навчальний посібник [електронний ресурс] / за заг. ред. Г. В. Назарової. – Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2019. – 330 с.

 

Допоміжна

4. Управління персоналом : підручник / О. М. Шубалий, Н. Т. Рудь, А. І. Гордійчук, І. В. Шубала, М. І. Дзямулич, О. В. Потьомкіна, О. В. Середа ; за заг. ред. О. М. Шубалого. – Луцьк : ІВВ Луцького НТУ, 2018. – 404 с.

5. Посилкіна О.В. Аналіз діяльності підприємства: Навч. посіб. / О. В. Посилкіна, О. В. Козирєва, Я. М. Деренська. – Х.: Вид-во НФаУ, 2019. – 398 с.

 

Інформаційні ресурси

6. Андерсон Т. Введення в багатомірний статистичний аналіз [Електронний ресурс] / Т.Андерсон. – Режим доступу : http://www.knigka.org.ua/2007/10/26/vvedenie_v_mnogomernyjj_statisticheskijj_analiz.html

7. Годун В. М. Інформаційні системи і технології в статистиці [Електронний ресурс] / В. М. Годун, Н. С. Орленко, М. А. Сендзюк. – Режим доступу : http://library.if.ua/book/80/5668.html.