ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №2

 

Тема: Опис електронного магазину. Пошук товарів в електронних магазинах.

Мета заняття: отримати уявлення про організацію електронних магазинів та про те, як знайти та купити певний товар, що продається в електронних-магазинах через мережу Інтернет.

 

Теоретичні відомості.

Сайт Інтернет-магазину підприємство роздрібної торгівлі, що продає товари і надає послуги покупцям, використовуючи електронні засоби комунікацій. Зокрема, Інтернет-магазин дозволяє: вибрати товари, оформити замовлення і необхідні документи, провести взаєморозрахунки, відстежити виконання замовлення, а у разі продажу інформаційних товарів або надання інформаційних послуг – доставити продукт за допомогою мереж електронних комунікацій.

Інтернет-магазин має каталог продукції, систему здійснення замовлення, систему платежів і працює в режимі реального часу. Це означає, що сайт магазину постійно оновлюється і містить найостаннішу інформацію про товари і послуги. За запитом відвідувача динамічно створюються сторінки з описом товарів, виходячи з їх реальної наявності на складі. Ціна автоматично розраховується з урахуванням знижок і націнок, що діють на даний момент, додаткових послуг і способу платежу. Таким чином, користувач може не тільки отримати весь спектр необхідної інформації, але і сплатити товар (послугу), оформити відповідні документи, отримати консультацію фахівця. Інтернет-магазин може використовуватися як виробником, так і дилером або роздрібним продавцем.

Успіх Інтернет-магазину прямо залежить від можливостей швидко адаптуватися до змін, що відбуваються, тому модуль керування повинний підтримувати усі функції, необхідні для оперативного впровадження змін, і одночасно бути досить простим. Деякі програмні продукти дозволяють вносити зміни в автономному режимі, тестувати їх, а потім завантажувати на сервер. При такому підході зміни в дані вносяться тільки на одному комп'ютері - на тому, де розміщені ці дані і відповідне програмне забезпечення. Необхідно уникати рішень, при яких абсолютно всі зміни повинні проводитися в автономному режимі, після чого вся база даних заново завантажується на сервер. Набагато зручніше такий інтерфейс оперативного керування, що дозволяє оновляти інформацію в режимі реального часу.

Хід роботи

1.  Вибрати із списку наданого викладачем, або знайти самостійно в Інтернеті за допомогою пошукової системи електронний магазин.

2.      У вікні браузера вказати адресу магазину та зайти на сайт магазину.

3.             Детально ознайомитися із роботою електронного магазину.

4.      Оформити звіт про лабораторну роботу, в якому описати електронний магазин за такими позиціями:

    Назва магазину.

    Електронна адреса.

    Географічний район діяльності.

    Напрямок діяльності магазину.

    Групи товарів, якими торгує магазин.

    Які можливості дає покупцеві (меню).

    Як формується «кошик замовлення» в магазині.

    Як зробити замовлення в магазині (описати також реєстрацію).

    Які умови, способи оплати товарів.

    Які умови доставки.

    Що сподобалось в магазині.

    Які недоліки, на вашу думку, присутні в організації магазину.

5.  Знайти електронні магазини, що здійснюють продаж товарів.

6. Скористатися послугами сайтів, на яких публікуються прайси. Нариклад, price.ua, www.price-list.kiev.ua, www.pricenews.com.ua та знайти відомості про товар, що вас цікавить. Але слід пам'ятати, що не всі товари, які будуть представлені на цих сайтах, ви зможете купити через Інтернет.

Відвідати знайдені електронні  магазини, що пропонують необхідний вам товар.

Порівняти за даним товаром в двох різних магазинах: ціни, способи оплати, умови доставки (переваги і недоліки різних способів оплати і доставки можна оцінювати за такими параметрами,  як швидкість, надійність,  зручність використання, витрати).

7. Оцінити надійність продавця. (Можна передбачити, що операція з компанією, що має, крім електронного магазину, ще і реальний бізнес, менше ризикована. Кількість найменувань товарів в каталозі дозволяє судити про розмір компанії (чим вона більша, тим менший ризик). На web-сайті повинна бути приведена не тільки адреса електронної пошти, але і фізична (юридична) адреса і телефон фірми, за яким покупці могли б звернутися у випадку виникнення певних проблем. Має значення і популярність торгової марки, а також організаційна форма підприємства, що стоїть за Інтернетом-магазином (із загальних міркувань, ПАТ надійніше, ніж ФОП). Якщо серед партнерів електронного магазину є відомі компанії, це також може вплинути на рівень довіри до нього, оскільки більшість великих фірм, особливо західних, пильнують власну репутацію і працюють тільки з перевіреними організаціями. Про серйозність магазину можна судити, хоч і вельми умовно, навіть за адресою в мережі (URL). Якщо магазин розташований за звичайною IP адресою (наприклад, 195.127.64.135) або на безкоштовному сервері, то це повинно викликати певну підозру. Або адресу ще просто не встигли зареєструвати, або на це немає грошей (хоч сума дуже невелика). Можна враховувати різні непрямі дані. Наприклад, якість виготовлення web-сайта (електронної вітрини) електронного магазину, набір додаткових послуг (гарантійні зобов'язання, повернення грошей при незадовільному обслуговуванні), пророблена система on-line допомоги  Покупцеві,  виразне  пояснення способів вирішення можливих конфліктів. Комплексний розгляд всіх перелічених вище чинників повинен допомогти Покупцеві здійсни ти раціональний вибір).

Оформити звіт про лабораторну роботу, описавши виконання всіх вищеперерахованих пунктів із скріншотами.

Зберегти результати роботи: Lab2_Група_Прізвище.doc.