4.6 Набір обладнання для невеликої майстерні та умови організації автомобільного сервісу

 

Для оснащення невеликої майстерні з ремонту автомобілів спеціалісти рекомендують придбати першочергово таке обладнання:

1) підйомник;

2) шиномонтажний стенд;

3) балансувальний стенд;

4) вулканізатор;

5) компресор;

6) зварювальний апарат;

7) стенд для регулювання розвалу-сходження і інше діагностичне обладнання;

8) ремонтне обладнання;

9) два верстаки;

10) достатній набір інструментів

Купити все це сьогодні не складає великої проблеми, питання лише в ціні. Так, підйомники залежно від вантажності, кількості стійок і країни виробника коштують $1800…2500 і більше; домкрат – $250...1250; шиномонтажний стенд – $1000…1500 і більше, а з ручним приводом – $350…900; балансувальний стенд ручний, вітчизняний – $850 імпортний до $1300 і більше; вулканізатор в т .ч. шинний – $130 ...400 і більше; компресор – $210...360; зварювальні апарати – $350…1500; стенд для регулювання “розвалу-сходження” коліс – $900…3500; портативний мотор-тестер – $750; верстаки – $250…350; набір інструментів – $30…150.

Необхідно зазначити, що крім природної зворотної реакції на підвищення попиту на автомобільні послуги, свій вплив здійснюють ряд факторів макрорівня, які формують зовнішні умови привабливості, а головне організації подібного роду бізнесу. До таких факторів відносяться:

1) наявність адекватної нормативно-правової бази. Розвиток і удосконалення такої бази, яка регламентує ліцензування і сертифікацію послуг автосервісу, регулює відносини між державними податковими органами, операторами автомобільного ринку, страховими і кредитними організаціями за відсутності зайвих адміністративних бар’єрів, сприятливо впливає на пропозицію  послуг  підприємств автосервісу;

2) розвиток технологій і розробка нового обладнання для ТО і ремонту, що призводить до розширення номенклатури послуг, які надаються;

3) розширення системи підготовки і передпідготовки кадрів. Наявність кваліфікованого персоналу робить автосервіси конкурентноздатними та дозволяє швидко реагувати на ринкову кон’юнктуру. Якість персоналу – це його професійний рівень, який безпосередньо впливає на якість автомобільних послуг;

4) наявність або відсутність дієвої системи інвестування і кредитування автомобільного сервісу. Підтримка малого підприємництва (оскільки більшість станцій відноситься до такого сектора економіки) державою, розвиток лізингового і банківського кредитування сприяють збільшенню кількості підприємств автосервісу та розширенню їх виробничої бази.

Насамкінець, необхідно зазначити, що крім перерахованих безпосередніх, існує також ще ряд факторів опосередкованого впливу на формування кон’юнктури ринку автомобільних послуг.