ЛАБОРАТОРНА
РОБОТА № 6. „РЕГУЛЮВАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЗА СКЛАДОМ СУМІШІ БЕНЗИНОВОГО ДВИГУНА”
Регулювальну
характеристику за складом суміші знімають для виявлення залежності ефективної
потужності, питомої витрати палива і коефіцієнта надміру повітря від годинної
витрати палива з метою встановлення параметрів для оптимального регулювання
карбюратора.
Кожну
точку характеристики знімають за найвигіднішого кута випередження запалювання,
постійної частоти обертання і незмінного положення дросельної заслінки. За цих
умов витрата повітря не змінюється і. Перехід від однієї точки характеристики до іншої
проводять, змінюючи витрату палива через жиклер карбюратора спеціальною
регулюючою голкою, яка змінює переріз жиклера.
Для
першого вимірювання карбюратор регулюють на збіднений склад суміші, за якого ще
можлива стійка робота двигуна.
Змінюючи
навантаження, встановлюють оптимальний кут випередження запалювання,
відновлюють задану частоту обертання і вимірюють зусилля на важелі гальмової
установки, час витрат палива й повітря, тиск мастила, температури води,
мастила і відпрацьованих газів.
Друге
вимірювання проводять після зміни регулювання карбюратора в бік збільшення
витрати палива, викручуючи регулюючу голку жиклера на 1/4 оберта.
Змінюючи навантаження, відновлюють задану постійну частоту обертання, знову
підбирають найбільш вигідний кут випередження запалювання і вимірюють усі ті
величини, що і в першому досліді.
Третє і
наступні вимірювання виконують аналогічно, змінюючи щоразу регулювання
карбюратора в бік збільшення витрати палива і коригуючи кут випередження
запалювання.
Після
заповнення протоколу досліджень і обчислення величин ,
,
,
, будують криві регулювальної характеристики за
складом суміші.
Аналізуючи
цю характеристику, необхідно виділити на кривій коефіцієнта надміру повітря
значення, які відповідають: 1 - максимальній потужності; 2 - мінімальній
питомій витраті палива; 3 - оптимальному регулюванню. Показати, які регулювання
доречно проводити в умовах експлуатації.
Рис. 6.1 – Регулювальна характектеристика бензинового двигуна за складом суміші