ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 5. РЕГУЛЮВАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЗА КУТОМ ВИПЕРЕДЖЕННЯ ЗАПАЛЮВАННЯ”

 

Названі характеристики знімають для визначення оптимального кута випередження запалювання для кожного досліджуваного швидкісного і навантажувального режимів. Характеристика показує залежність потужності , годинної  та питомої  витрат палива від кута випередження запалювання. Характеристику знімають за постійних положень дросельної заслінки і частоти обертання.

Характеристику починають знімати за пізнього кута випередження запалювання, поступово збільшуючи його до появи детонаційних стуків. За кожного нового значення кута випередження запалювання зміною навантаження двигуна підтримують його постійну частоту обертання. Під час випробувань вимірюють навантаження, частоту обертання, витрату палива, температуру води, мастила і відпрацьованих газів, тиск мастила.

Появу детонаційних стуків під час випробувань бензинового двигуна на великих кутах випередження запалювання відмічають у журналі спостережень.

У процесі аналізу характеристики за кутом випередження запалювання необхідно визначити оптимальний кут випередження запалювання, пояснити фактори, які впливають на зміну потужності за різних значень кута , а також явища, що відбуваються в роботі двигуна за граничних значень кута, характер протікання індикаторної діаграми за нормальних значень кута випередження запалювання, методи боротьби з детонацією.

Відхилення  в бік надмірного збільшення може призвести до передчасного займання робочої суміші, протитиску і, як наслідок, до спаду потужності. Надто малий кут випередження запалювання призводить до того, що паливо згоряє на лінії розширення, тиск підвищується небагато, втрачається потужність.

Якщо швидкість обертання збільшується, то швидкість згоряння хоч і зростає, але загальний час для процесу згоряння зменшується; тому найвигідніший кут випередження запалювання збільшуватиметься. Якщо швидкість обертання  зменшується ( прикривання дроселя ), то кут випередження запалювання також повинен збільшуватися. Це пояснюється тим, що при цьому зменшується коефіцієнт наповнення і збільшується коефіцієнт залишкових газів, внаслідок чого зменшується швидкість згоряння робочої суміші. Під час роботи двигуна кут випередження запалювання змінюється за допомогою відцентрового регулятора.  

 

Дані замірів і розрахунків заносяться в таблицю 5. 1

 

Таблиця 5. 1

 

виміру

Р,

кгс

t,

c

MK,

Нм

Ne,

кВт

GT,

кг/год

ge,

кг/кВт год

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Значення  Мк, Nе, GT , ge , розраховуються за формулами, наведеними в лабораторній роботі № 1.

За результатами випробувань будують характеристику (рис.  5.1.).