ЛАБОРАТОРНЕ РОБОТА № 11-12

Тема: Порівняння схем на ТТЛ, ЕЗЛ та ДТЛ, КМОН.

Мета роботи: за допомогою раніше досліджених схем оформити таблиці зробити вис-новки про особливості схем побудованих на ТТЛ, ЕЗЛ та ДТЛ, КМОН-логіки; порівняти їх для різних значень вхідних напруг, напруги живлення, частоти (швидкодія, перешкодостій-кість, робочий струм, можливі навантаження, коефіцієнт розгалуження та інші); проана-лізувати отримані результати.

 

1. Теоретичні відомості

Перешкодостійкість – це здатність входів логічних елементів, побудованих на основі дискретних компонентів, не пропускати шуми, тим самим не спотворювати роботу схеми.

Шуми – це невеликі сигнали, що здатні приводити схему в неробочий стан або значно спотворювати сигнали на виході. Даний ефект може бути пов'язаний з властивостями самої схеми та залежати від комбінації тих чи інших елементів.

Швидкодія може характеризуватися зворотньою величиною часом затримки, який як правило вимірюється в наносекундах. Важливим моментом є те, що найчастіше вагомий час займає власне перемикання між станами.

Робочий струм дає оцінку діапазону струму, який може працювати у схемі та не при-зводить до виходу з ладу як дискретних компонентів, так і схеми в цілому.

Коефіцієнт розгалуження визначає максимальну кількість можливих підключень ін-ших входів елементів (навантаження) чи схем до даного виходу. Він може коливатись від 1 до 20.

Поняття максимальних робочої частоти та вхідної напруги розглядались раніше та мають інтуїтивно зрозуміле значення.

2. Практична частина

У даній роботі слід використати матеріал, опрацьований на попередніх заняттях та знання, отримані в процесі вивчення даної дисципліни. Побудову порівняльних таблиць слід здійснювати відповідно до поставленої мети роботи, а саме двох : елементів на ТТЛ і ЕЗЛ; елементів ДТЛ і КМОН-логіки. Характетистки для порівняння наведені вище, проте не є виключними. Студент в результаті творчої праці може додавати необхідні особливості тих чи інших схем для визначення сумісності досліджуваних схем.

Студент повинен правильно використати знання та навички отримані раніше та про-вести ґрунтовний аналіз вивченого розділу «Логічні елементи та їх структурні компоненти».

Викладач керує роботою та намагається допомогти систематизувати матеріал.

2.1. Програма роботи та завдання.

2.1.1. На основі спроектованих і досліджених раніше схем порівняти елементи, що працюють на основі ТТЛ (Транзисторно-транзисторної логіки) та ЕЗЛ (Емітерно-зв’язної логіки). Для цього скласти відповідні таблиці за зразком поданим нижче (Таблиця 8.1).

2.1.2. На основі спроектованих і досліджених раніше схем порівняти елементи, що працюють на основі ДТЛ (Діодно-транзисторної логіки) та КМОН-логіки (Комплементарні Метал-Окисел-Напівпровідник-логіки). Для цього скласти відповідні таблиці за зразком по-даним нижче (Таблиця 8.2).

2.1.3. Зробити висновки про можливість застосування тих чи інших логічних елементів при побудові цифрових схем.

2.1.4. У звіт занести по одному типу досліджуваних схем (ТТЛ, ЕЗЛ, ДТЛ, КМОН-логіки).

2.1.5. Відповісти письмово на контрольні питання.

Таблиця 9.1

Характеристика

ТТЛ

ЕЗЛ

Перешкодостійкість

 

 

Швидкодія

 

 

Робочий струм

 

 

Напруга джерела живлення

 

 

Коефіцієнт розгалуження

 

 

Максимальна вхідна напруга

 

 

Максимальна робоча частота

 

 

 

 

 

 

Таблиця 9.2

Характеристика

ДТЛ

КМОН

Перешкодостійкість

 

 

Швидкодія

 

 

Робочий струм

 

 

Напруга джерела живлення

 

 

Коефіцієнт розгалуження

 

 

Максимальна вхідна напруга

 

 

Максимальна робоча частота