ЛАБОРАТОРНЕ РОБОТА № 11-12
Тема: Порівняння схем на ТТЛ, ЕЗЛ та ДТЛ, КМОН.
Мета роботи: за допомогою раніше досліджених схем оформити таблиці
зробити вис-новки про особливості схем побудованих на ТТЛ, ЕЗЛ та ДТЛ,
КМОН-логіки; порівняти їх для різних значень вхідних напруг, напруги
живлення, частоти (швидкодія, перешкодостій-кість, робочий струм, можливі
навантаження, коефіцієнт розгалуження та інші); проана-лізувати отримані
результати.
1. Теоретичні
відомості
Перешкодостійкість – це здатність входів логічних
елементів, побудованих на основі дискретних компонентів, не пропускати шуми,
тим самим не спотворювати роботу схеми.
Шуми – це невеликі сигнали, що здатні
приводити схему в неробочий стан або значно спотворювати сигнали на виході.
Даний ефект може бути пов'язаний з властивостями самої схеми та залежати від
комбінації тих чи інших елементів.
Швидкодія може характеризуватися
зворотньою величиною часом затримки,
який як правило вимірюється в наносекундах. Важливим моментом є те, що
найчастіше вагомий час займає власне перемикання між станами.
Робочий струм дає оцінку діапазону струму,
який може працювати у схемі та не при-зводить до виходу з ладу як дискретних
компонентів, так і схеми в цілому.
Коефіцієнт розгалуження визначає максимальну кількість можливих
підключень ін-ших входів елементів (навантаження) чи схем до даного виходу. Він
може коливатись від 1 до 20.
Поняття максимальних
робочої частоти та вхідної напруги
розглядались раніше та мають інтуїтивно зрозуміле значення.
2. Практична частина
У
даній роботі слід використати матеріал, опрацьований на попередніх заняттях та
знання, отримані в процесі вивчення даної дисципліни. Побудову порівняльних
таблиць слід здійснювати відповідно до поставленої мети роботи, а саме двох :
елементів на ТТЛ і ЕЗЛ; елементів ДТЛ і КМОН-логіки. Характетистки для
порівняння наведені вище, проте не є виключними. Студент в результаті творчої
праці може додавати необхідні особливості тих чи інших схем для визначення
сумісності досліджуваних схем.
Студент
повинен правильно використати знання та навички отримані раніше та про-вести
ґрунтовний аналіз вивченого розділу «Логічні елементи та їх структурні
компоненти».
Викладач
керує роботою та намагається допомогти систематизувати матеріал.
2.1.
Програма роботи та завдання.
2.1.1. На основі спроектованих і досліджених раніше схем
порівняти елементи, що працюють на основі ТТЛ (Транзисторно-транзисторної
логіки) та ЕЗЛ (Емітерно-зв’язної логіки). Для цього скласти відповідні таблиці
за зразком поданим нижче (Таблиця 8.1).
2.1.2. На основі спроектованих і досліджених раніше схем
порівняти елементи, що працюють на основі ДТЛ (Діодно-транзисторної логіки) та
КМОН-логіки (Комплементарні Метал-Окисел-Напівпровідник-логіки). Для цього
скласти відповідні таблиці за зразком по-даним нижче (Таблиця 8.2).
2.1.3. Зробити висновки про можливість застосування тих чи
інших логічних елементів при побудові цифрових схем.
2.1.4. У звіт занести по одному типу досліджуваних схем
(ТТЛ, ЕЗЛ, ДТЛ, КМОН-логіки).
2.1.5. Відповісти письмово на контрольні питання.
Таблиця 9.1
Характеристика |
ТТЛ |
ЕЗЛ |
Перешкодостійкість |
|
|
Швидкодія |
|
|
Робочий струм |
|
|
Напруга джерела живлення |
|
|
Коефіцієнт розгалуження |
|
|
Максимальна вхідна напруга |
|
|
Максимальна робоча частота |
|
|
… |
|
|
Таблиця 9.2
Характеристика |
ДТЛ |
КМОН |
Перешкодостійкість |
|
|
Швидкодія |
|
|
Робочий струм |
|
|
Напруга джерела живлення |
|
|
Коефіцієнт розгалуження |
|
|
Максимальна вхідна напруга |
|
|
Максимальна робоча частота |
|
|