__________________Луцький національний технічний університет________________
(повне найменування вищого навчального закладу)
Кафедра__________ економіки ____________________
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
«УПРАВЛІННЯ
ПЕРСОНАЛОМ»
шифр і назва навчальної дисципліни
напрям
підготовки: 6.030505
«Управління персоналом і економіка праці»
спеціальність: 051 Економіка, спеціалізація
«Управління персоналом і економіка праці»
(шифр і назва напряму підготовки)
(назва спеціалізації)
Факультет бізнесу
(назва
факультету)
Луцьк 2019
Найменування
показників |
Галузь
знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень |
Характеристика
навчальної дисципліни |
|
денна форма навчання |
заочна форма навчання |
||
Кількість кредитів
– 5 |
Галузь
знань: 0305 „Економіка і
підприємництво” |
Нормативна |
|
Модулів – 2 |
Напрям
підготовки: 6.030505 „Управління персоналом і економіка
праці” Спеціальність: 051
Економіка |
Рік підготовки: |
|
Змістових модулів – 2 |
4-й |
4-й |
|
Семестр |
|||
Загальна кількість годин –
150 |
7-й |
7-й |
|
Лекції |
|||
Тижневих годин для денної
форми навчання: аудиторних – 2 самостійної роботи студента –
3 |
Освітньо-кваліфікаційний
рівень: бакалавр |
30
год. |
8
год. |
Практичні, семінарські |
|||
30
год. |
4
год. |
||
Лабораторні |
|||
год. |
год. |
||
Самостійна робота |
|||
90
год. |
138
год. |
||
Індивідуальні завдання: год. |
|||
Вид
контролю: залік у 7 семестрі |
Примітка.
Співвідношення
кількості годин аудиторних занять до самостійної і індивідуальної роботи
становить:
для денної форми навчання – 33,3 %;
для заочної форми навчання – 8,7 %.
2. Мета та завдання навчальної дисципліни
Мета дисципліни: формування у студентів системи
теоретичних і прикладних знань у галузі управління персоналом організацій
різноманітних форм власності, що функціонують у сфері економіки.
Завдання: озброїти студентів сучасними знаннями
теорії управління людьми у сфері економічної діяльності та практичними навиками
впливу на трудову поведінку як колективів працівників, так і окремих виконавців
з метою забезпечення ефективної діяльності організації та задоволення
результатами праці кожного працівника.
Предмет:
процес відтворення й ефективного використання персоналу організації.
Студент повинен знати:
- основні поняття і категорії в управлінні персоналом;
- сучасні тенденції, проблеми та перспективи у сфері
управління персоналом.
Студент повинен вміти:
- застосовувати різноманітні інструменти аналізу щодо
соціальних процесів, а також прогнозування тенденцій їх зміни;
- давати обґрунтовані висновки на основі результатів
аналізу;
- розв’язувати типові практичні задачі з дисципліни.
Студент повинен мати навички: конспектування літературних джерел; публічного
виступу; самостійної роботи з вивчення матеріалів навчальної дисципліни;
вільного володіння понятійним апаратом;
оперування термінологією під час виконання навчальних завдань та виступів
на семінарах, конференціях тощо.
3. Програма навчальної дисципліни
Модуль І. Організаційні та
методичні аспекти управління персоналом
1. Метод, методологія, методика
2. Сутність управління персоналом й напрями його розвитку
3.
Управління персоналом як об’єктивне соціальне явище та сфера професійної
діяльності
4. Управління персоналом
як навчальна дисципліна
5. Управління персоналом
як предмет наукових
досліджень
6. Організація як соціальний інститут і об’єкт управління
7. Персонал організації
2. Чинники стратегії та політики управління персоналом
3. Напрями реалізації стратегії та політики управління персоналом
4. Принципи стратегії та політики управління персоналом
5. Залежність стратегії та політики управління персоналом
від генеральної стратегії розвитку організації
6. Відмінності в політиці управління персоналом залежно від моделі ринку праці
1. Нормативно-правова база управління персоналом
2. Науково-методичне забезпечення управління персоналом
3. Інформаційна база управління персоналом
4. Кадрове забезпечення управління персоналом
5. Матеріально-технічне забезпечення управління персоналом
6. Фінансове забезпечення управління персоналом
3. Комунікації в управлінні персоналом
4. Типи та причини конфліктів, методи їх
розв’язання
5. Соціально-психологічний клімат і його
вплив на ефективність діяльності організації
1. Об’єктивні й суб’єктивні чинники зміни потреб
організації в персоналі
2. Аналіз наявної чисельності та структури персоналу
3. Методи визначення потреб організації в персоналі
4. Джерела поповнення й оновлення персоналу
5. Методи професійного підбору кадрів
1. Розвиток персоналу як засіб забезпечення його
конкурентоспроможності
2. Первинна професійна підготовка кадрів у
профтехучилищах, вищих навчальних закладах та на виробництві
3. Підвищення кваліфікації та перепідготовка кадрів,
система неперервного навчання персоналу
4. Планування трудової кар’єри в організації
5. Створення й підготовка резерву на заміщення вакантних
посад керівників
1. Види, фактори та показники руху персоналу
2. Основні процеси руху персоналу
4. Оцінка витрат, пов’язаних із заміною працівників
Модуль ІІ. Регулювання, мотивація та оцінка ефективності
управління персоналом
1. Завдання регулювання трудової діяльності працівників
організації
2. Створення умов для ефективної
діяльності персоналу
3. Підтримання встановленого ритму
виробництва
4. Методи управління персоналом
5. Регламентування посадових обов’язків
6. Регламентування діяльності
структурних підрозділів
7. Регламентування діяльності посадових
осіб
8. Правила поведінки й дисциплінарні
процедури
1. Робочий час як універсальна міра
кількості праці
2. Законодавче регулювання робочого часу та тривалості відпусток
3. Правила внутрішнього трудового розпорядку
як засіб регулювання робочого часу
4. Режим праці та відпочинку
5 Методи аналізу ефективності використання робочого часу
1. Поняття, фактори й елементи умов праці
2. Державне регулювання умов праці
3. Класифікація та оцінювання умов праці
на виробництві
1. Об’єктивна необхідність та значення оцінювання
персоналу
2. Процес оцінювання персоналу: сутність, цілі, завдання,
елементи
3. Система оцінки персоналу та її види. Модель
комплексної оцінки персоналу
4. Методи оцінювання персоналу
1. Мотивація персоналу: сутність і значення
2. Матеріальна мотивація трудової діяльності
3. Заробітна плата: сутність, функції
4. Організація заробітної плати за умов ринкової системи
господарювання
5. Тарифна система оплати праці
6. Нормування праці та його роль у визначенні заробітної
плати
7. Системи оплати праці
8. Організація преміювання персоналу: загальні вимоги
9. Методи нематеріальної мотивації трудової діяльності
1. Об’єктивні передумови виникнення соціального
партнерства та чинники його розвитку
2. Соціальне партнерство: сутність, значення, форми
3. Сторони й суб’єкти соціального партнерства
4. Колективний договір як форма оптимізації інтересів
соціальних партнерів
5. Порядок ведення переговорів і укладення колективного
договору
6. Зміст колективного договору та відповідальність за
його невиконання
7. Виробнича демократія як складова форм соціального
партнерства
2. Витрати на
персонал
3. Організаційна ефективність управління персоналом
4. Економічна ефективність управління персоналом
5. Соціальна ефективність управління персоналом
4. Структура навчальної дисципліни
Назви змістових модулів і тем |
Кількість годин |
|||||||||||
денна форма |
Заочна форма |
|||||||||||
усього |
у тому числі |
усього |
у тому числі |
|||||||||
л |
п |
лаб |
інд |
с.р. |
л |
п |
лаб |
інд |
с.р. |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
Модуль 1. Організаційні та методичні аспекти управління персоналом |
||||||||||||
Тема 1. Методологічні аспекти управління персоналом |
10 |
2 |
2 |
|
|
6 |
9,5 |
0,5 |
0 |
|
|
9 |
Тема 2. Стратегія та політика управління персоналом організації |
10 |
2 |
2 |
|
|
6 |
10,5 |
0,5 |
0 |
|
|
10 |
Тема 3. Ресурсне забезпечення управління
персоналом |
10 |
2 |
2 |
|
|
6 |
10,5 |
0,5 |
0 |
|
|
10 |
Тема 4. Соціально-психологічні аспекти управління
персоналом |
10 |
2 |
2 |
|
|
6 |
11 |
0,5 |
0,5 |
|
|
10 |
Тема 5. Планування та формування персоналу |
11 |
2 |
2 |
|
|
7 |
11 |
0,5 |
0,5 |
|
|
10 |
Тема 6. Розвиток
персоналу |
11 |
2 |
2 |
|
|
7 |
11 |
0,5 |
0,5 |
|
|
10 |
Тема 7. Управління процесами руху персоналу |
13 |
3 |
3 |
|
|
7 |
11,5 |
1 |
0,5 |
|
|
10 |
Разом за модулем 1 |
75 |
15 |
15 |
0 |
0 |
45 |
75 |
4 |
2 |
0 |
0 |
69 |
Модуль 2. Регулювання, мотивація та оцінка ефективності управління персоналом |
||||||||||||
Тема 8. Регулювання трудової діяльності персоналу |
10 |
2 |
2 |
|
|
6 |
10 |
0,5 |
0,5 |
|
|
9 |
Тема 9. Управління робочим часом працівників |
11 |
2 |
2 |
|
|
7 |
10,5 |
0,5 |
0 |
|
|
10 |
Тема 10. Створення сприятливих умов праці |
11 |
2 |
2 |
|
|
7 |
11 |
0,5 |
0,5 |
|
|
10 |
Тема 11. Оцінювання
персоналу |
13 |
3 |
3 |
|
|
7 |
11 |
0,5 |
0,5 |
|
|
10 |
Тема 12. Мотивація та стимулювання персоналу |
10 |
2 |
2 |
|
|
6 |
10,5 |
0,5 |
0 |
|
|
10 |
Тема 13. Соціальне
партнерство в організації |
10 |
2 |
2 |
|
|
6 |
10,5 |
0,5 |
0 |
|
|
10 |
Тема 14. Ефективність управління персоналом |
10 |
2 |
2 |
|
|
6 |
11,5 |
1 |
0,5 |
|
|
10 |
Разом за модулем 2 |
75 |
15 |
15 |
0 |
0 |
45 |
75 |
4 |
2 |
0 |
0 |
69 |
Усього годин
|
150 |
30 |
30 |
0 |
0 |
90 |
150 |
8 |
4 |
0 |
0 |
138 |
5. Теми семінарських занять – не
передбачено програмою дисципліни.
6.
Теми практичних занять*
№ п/п |
Назва тем курсу, лекційних занять та їх зміст |
Кількість годин |
|
денна форма |
заочна форма |
||
1 |
2 |
3 |
5 |
|
Модуль
1. Організаційні та методичні аспекти
управління персоналом
|
15 |
2 |
1 |
Тема 1. Методологічні аспекти
управління персоналом
1.
Метод, методологія, методика 2.
Сутність управління персоналом й напрями його розвитку 3. Управління персоналом як об’єктивне соціальне явище та
сфера професійної діяльності 4.
Управління персоналом як навчальна дисципліна 5.
Управління персоналом як предмет наукових
досліджень 6.
Організація як соціальний інститут і об’єкт управління 7.
Персонал організації |
2 |
0 |
2 |
Тема 2. Стратегія та політика управління
персоналом організації
1. Зміст і завдання стратегії та політики
управління персоналом організації
2.
Чинники стратегії та політики управління персоналом 3.
Напрями реалізації стратегії та політики управління
персоналом 4.
Принципи стратегії та політики управління персоналом 5.
Залежність стратегії та політики управління персоналом від генеральної
стратегії розвитку організації 6. Відмінності в
політиці управління
персоналом
залежно від моделі ринку праці |
2 |
0 |
3 |
Тема 3. Ресурсне забезпечення управління
персоналом
1.
Нормативно-правова база управління персоналом 2.
Науково-методичне забезпечення управління персоналом 3.
Інформаційна база управління персоналом 4.
Кадрове забезпечення управління персоналом 5.
Матеріально-технічне забезпечення управління персоналом 6.
Фінансове забезпечення управління персоналом |
2 |
0 |
4 |
Тема 4. Соціально-психологічні аспекти
управління персоналом
1. Особистісні якості керівника як передумова ефективного управління персоналом
2. Соціально-психологічні
фактори трудової поведінки персоналу
3. Комунікації в
управлінні персоналом 4. Типи та причини
конфліктів, методи їх розв’язання 5.
Соціально-психологічний клімат і його вплив на ефективність діяльності
організації |
2 |
0,5 |
5 |
Тема 5. Планування та формування
персоналу
1.
Об’єктивні й суб’єктивні чинники зміни потреб організації в персоналі 2.
Аналіз наявної чисельності та структури персоналу 3.
Методи визначення потреб організації в персоналі 4.
Джерела поповнення й оновлення персоналу 5.
Методи професійного підбору кадрів |
2 |
0,5 |
6 |
Тема 6. Розвиток персоналу
1.
Розвиток персоналу як засіб забезпечення його конкурентоспроможності 2.
Первинна професійна підготовка кадрів у профтехучилищах, вищих навчальних
закладах та на виробництві 3.
Підвищення кваліфікації та перепідготовка кадрів, система неперервного навчання
персоналу 4.
Планування трудової кар’єри в організації 5.
Створення й підготовка резерву на заміщення вакантних посад керівників |
2 |
0,5 |
7 |
Тема 7. Управління процесами руху
персоналу
1.
Види, фактори та показники руху персоналу 2.
Основні процеси руху персоналу 3. Припинення
трудової угоди. Пристосування персоналу до економічних змін
4.
Оцінка витрат, пов’язаних із заміною працівників |
3 |
0,5 |
|
Модуль 2. Регулювання, мотивація та оцінка ефективності управління персоналом |
15 |
2 |
8 |
Тема 8. Регулювання трудової діяльності
персоналу
1.
Завдання регулювання трудової діяльності працівників організації 2. Створення умов для
ефективної діяльності персоналу 3. Підтримання
встановленого ритму виробництва 4. Методи управління
персоналом 5. Регламентування
посадових обов’язків 6. Регламентування
діяльності структурних підрозділів 7. Регламентування
діяльності посадових осіб 8. Правила поведінки й
дисциплінарні процедури |
2 |
0,5 |
9 |
Тема 9. Управління робочим часом
працівників
1.
Робочий час як універсальна міра кількості праці 2. Законодавче регулювання робочого часу та тривалості відпусток 3. Правила внутрішнього
трудового розпорядку як засіб
регулювання робочого часу 4. Режим праці та відпочинку 5 Методи аналізу
ефективності використання
робочого часу |
2 |
0 |
10 |
Тема 10. Створення сприятливих
умов праці
1.
Поняття, фактори й елементи умов праці 2. Державне
регулювання умов праці 3. Класифікація та
оцінювання умов праці на виробництві 4. Засоби компенсації впливу на працівників несприятливих умов праці
5. Основні напрями та соціально-економічна
ефективність поліпшення
умов праці на виробництві
|
2 |
0,5 |
11 |
Тема 11. Оцінювання персоналу
1.
Об’єктивна необхідність та значення оцінювання персоналу 2.
Процес оцінювання персоналу: сутність, цілі, завдання, елементи 3.
Система оцінки персоналу та її види. Модель комплексної оцінки персоналу 4.
Методи оцінювання персоналу 5. Атестація
персоналу
|
3 |
0,5 |
12 |
Тема 12. Мотивація та стимулювання
персоналу
1.
Мотивація персоналу: сутність і значення 2.
Матеріальна мотивація трудової діяльності 3.
Заробітна плата: сутність, функції 4.
Організація заробітної плати за умов ринкової системи господарювання 5.
Тарифна система оплати праці 6.
Нормування праці та його роль у визначенні заробітної плати 7.
Системи оплати праці 8.
Організація преміювання персоналу: загальні вимоги 9.
Методи нематеріальної мотивації трудової діяльності |
2 |
0 |
13 |
Тема 13. Соціальне партнерство в
організації
1.
Об’єктивні передумови виникнення соціального партнерства та чинники його
розвитку 2.
Соціальне партнерство: сутність, значення, форми 3.
Сторони й суб’єкти соціального партнерства 4.
Колективний договір як форма оптимізації інтересів соціальних партнерів 5.
Порядок ведення переговорів і укладення колективного договору 6.
Зміст колективного договору та відповідальність за його невиконання 7.
Виробнича демократія як складова форм соціального партнерства |
2 |
0 |
14 |
Тема 14. Ефективність управління
персоналом
1. Загальні засади ефективності в економіці та управлінні
2.
Витрати на персонал 3.
Організаційна ефективність
управління
персоналом 4.
Економічна ефективність управління
персоналом 5.
Соціальна ефективність управління
персоналом |
2 |
0,5 |
|
Разом |
30 |
4 |
*Примітка.
Окремі практичні заняття з даної дисципліни, за умови дотримання усіх
необхідних процедур погодження, можуть проводитися на базі підприємств, установ
чи організацій, або в начальних аудиторіях університету із запрошенням
сторонніх науковців і практиків, які є спеціалістами у сфері, якій присвячено
відповідне практичне заняття чи навчальна дисципліна в цілому.
7. Теми
лабораторних занять – не передбачено програмою
дисципліни.
8. Самостійна
робота
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
|
денна форма |
заочна форма |
||
|
Модуль 1 |
45 |
69 |
1 |
Тема 1. Методологічні аспекти управління персоналом |
6 |
9 |
2 |
Тема 2. Стратегія та політика управління персоналом організації |
6 |
10 |
3 |
Тема 3. Ресурсне забезпечення управління
персоналом |
6 |
10 |
4 |
Тема 4. Соціально-психологічні аспекти управління
персоналом |
6 |
10 |
5 |
Тема 5. Планування та формування персоналу |
7 |
10 |
6 |
Тема 6. Розвиток
персоналу |
7 |
10 |
7 |
Тема 7. Управління процесами руху персоналу |
7 |
10 |
|
Модуль 2 |
45 |
69 |
8 |
Тема 8. Регулювання трудової діяльності персоналу |
6 |
9 |
9 |
Тема 9. Управління робочим часом працівників |
7 |
10 |
10 |
Тема 10. Створення сприятливих умов праці |
7 |
10 |
11 |
Тема 11. Оцінювання
персоналу |
7 |
10 |
12 |
Тема 12. Мотивація та стимулювання персоналу |
6 |
10 |
13 |
Тема 13. Соціальне
партнерство в організації |
6 |
10 |
14 |
Тема 14. Ефективність управління персоналом |
6 |
10 |
|
Усього годин |
90 |
138 |
9.
Індивідуальні завдання – не передбачено програмою дисципліни.
10.
Методи навчання
Основні методи навчання, які
використовуються у процесі вивчення дисципліни:
1.
Аналіз проблемних ситуації.
2.
Лекції-дискусії.
3.
Розв’язування задач.
4.
Презентації.
5.
Усний контроль.
6.
Самостійна робота.
11.
Методи контролю
При
вивченні студентами дисципліни передбачається три види контролю: поточний, модульний і підсумковий.
Поточний контроль здійснюється під час
проведення семінарських і практичних занять. Найвищим числом балів оцінюється
відповідь студента, яка не має помилок, неточностей і
повністю розкриває відповідне питання. Оцінка знижується при неповному
обґрунтуванні окремих положень теми заняття, недостатній якості знань із даної
теми. Відповіді із значними неточностями і помилками
не оцінюються, а студент має право на перездачу відповідної теми до проведення
модульного контролю. Оцінка за тему заняття, яка отримана після встановленого
терміну, перераховується із коефіцієнтом
0,7.
Модульний контроль здійснюється у вигляді
виконання контрольних завдань або відповіді на тестові запитання. У тестах для кожного запитання подані
декілька відповідей, із
яких лише одна
вірна.
Семестровий
контроль здійснюється у вигляді
заліку в кінці 7-го семестру (при умові проходження студентом всіх етапів
поточного та модульного контролю) шляхом
виконання індивідуального завдання.
Специфіка викладання предмету полягає у
використанні трьох видів контролю: поточного, модульного і підсумкового.
Поточний контроль включає:
- тестування (т) – така форма
контролю дозволяє перевірити підготовку студентів до кожного заняття;
проводиться регулярно на вибірковій основі;
- розв’язування
задач (рз) – така форма контролю дозволяє перевірити знання основних положень
заданої теми, формувати логічне мислення студентів, проводиться на окремих
заняттях;
- опитування
(о) – проводиться з метою
виявлення вміння студентами оперувати вичитаним викладачем матеріалом,
відповідати на додаткові питання, проводиться регулярно на вибірковій основі;
- ділова
гра (д) – проводиться з метою
формування вмінь і навичок у студентів практичного спрямування, формування
сучасного економічного мислення, вміння приймати відповідальні та ефективні
рішення;
- самостійна робота (ср) – така
форма контролю дозволяє виявити вміння чітко, логічно
і послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння працювати самостійно;
- курсова робота (кр)
– проводиться з метою закріплення отриманих знань, використання теоретичних
знань в проктичній роботі, набуття фахових навиків
роботи.
Крім того, за погодженням з викладачем
студент може виконувати самостійну роботу за індивідуальним науковим завданням
згідно тематики навчальної дисципліни, результатом якої може стати підготовка
та опублікування наукової статті, тез доповіді на науковій конференції або
активна участь у круглих столах, наукових семінарах, наукових конкурсах. За
підсумками виконання даної самосійної роботи студент може отримати не менше
5 балів.
Підсумковий контроль проводиться у формі заліку, який спрямований на перевірку знань студентів.
12. Розподіл балів, які отримують
студенти
Поточне тестування та
самостійна робота |
Склада-ння заліку |
Сума |
|||||||||||||||
Модуль №1 |
Модуль № 2 |
||||||||||||||||
Поточний контроль |
Модул КР |
Поточний контроль |
Модул КР |
60 |
100 |
||||||||||||
Т1 |
Т2 |
Т3 |
Т4 |
Т5 |
Т6 |
Т7 |
Т8 |
Т9 |
Т 10 |
Т 11 |
Т 12 |
Т 13 |
Т 14 |
||||
2 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
30 |
2 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
30 |
||
Поточний контроль |
Поточний контроль |
||||||||||||||||
20 |
20 |
Шкала оцінювання: національна
та ECTS
Сума балів за всі види навчальної діяльності |
Оцінка ECTS |
Оцінка за національною шкалою |
|
для екзамену,
курсового проекту (роботи), практики |
для заліку |
||
90 – 100 |
А |
відмінно |
зараховано |
82-89 |
В |
добре |
|
74-81 |
С |
||
64-73 |
D |
задовільно |
|
60-63 |
Е |
||
35-59 |
FX |
незадовільно з можливістю
повторного складання |
не зараховано з можливістю повторного складання |
0-34 |
F |
незадовільно з обов’язковим
повторним вивченням дисципліни |
не зараховано з обов’язковим повторним вивченням дисципліни |
«Відмінно» – студент демонструє повні і глибокі знання
навчального матеріалу, достовірний рівень розвитку умінь та навичок, правильне
й обґрунтоване формулювання практичних висновків, уміння приймати необхідні
рішення в нестандартних ситуаціях, вільне володіння науковими термінами, аналізує
причинно-наслідкові зв’язки.
«Добре» – студент демонструє повні знання навчального матеріалу,
але допускає незначні пропуски фактичного матеріалу, вміє застосувати його щодо
конкретно поставлених завдань, у деяких випадках нечітко формулює загалом
правильні відповіді, допускає окремі несуттєві помилки та неточності.
«Задовільно» – студент володіє більшою частиною фактичного
матеріалу, але викладає його не досить послідовно і логічно,
допускає істотні пропуски у відповіді, не завжди вміє інтегровано застосувати
набуті знання для аналізу конкретних ситуацій, нечітко, а інколи й невірно
формулює основні теоретичні положення та причинно-наслідкові зв’язки.
«Незадовільно» – студент не володіє
достатнім рівнем необхідних знаннь, умінь, навичок, науковими термінами.
13. Методичне забезпечення
№ з/п |
Назва бібліографічного джерела |
1. |
Управління персоналом. Конспект лекцій для студентів спеціальності “Управління
персоналом і економіка праці” денної та заочної форм навчання / Бортнік
С.М. – Луцьк: РВВ ЛНТУ, 2013. – 248 с. |
2. |
Управління персоналом [Текст] : методичні вказівки до виконання
курсової роботи для студентів спеціальності
051 «Економіка» денної
та заочної форм навчання
/ уклад. О.М. Шубалий. – Луцьк : Луцький
НТУ, 2017. – 22 с. |
3. |
Управління
персоналом: Методичні вказівки до
виконання самостійної роботи для студентів спеціальності „Управління персоналом та економіки праці” факультету бізнесу денної та заочної форм навчання / Шубала І.В. – Луцьк: ЛНТУ, 2010. – 108 с. |
4. |
Управління персоналом : підручник / За заг. ред. О.М. Шубалого [Шубалий
О.М., Рудь Н.Т., Гордійчук
А.І., Шубала І.В., Дзямулич
М.І., Потьомкіна О.В., Середа О.В.]. – Луцьк: ІВВ Луцького НТУ, 2018.
– 404 с. |
14. Рекомендована література
№ п/п |
Назва бібліографічного джерела |
|
Базова |
1. |
Беляцкий
Н. П., Велесько С. Е., Ройш
П. Управление персоналом: Учеб. пособие — Мн.: ИП «Экоперспектива», 2000. — 320 с. |
2. |
Веснин В. Р. Практический менеджмент персонала:
Пособие по кадровой работе. — М.: Юристъ,2006. — 496
с. |
3. |
Глухов В. В. Основы менеджмента: Учебн.-справочн. пособие. — СПб.: Спец.
лит-ра, 20055. — 328 с. |
4. |
Довідник
кваліфікаційних характеристик професій
працівників. Краматорськ:
Центр продуктивності, 1998. Вип. 1.
— 237 с. |
5. |
Егоршин А. П. Управление персоналом. — 2 изд.
— Н. Новгород: НИМБ, 2006 — 624 с. |
6. |
Єдина
технологія обслуговування
незайнятого населення в
центрах зайнятості України.
— К.: Ін-т підготовки кадрів державної служби зайнятості, 2000. — 300
с. |
7. |
Класифікатор
професій ДК 003-95 (зміни
та доповнення № 4). — К.: Соцінформ,
2006. |
8. |
Кодекс законів про працю України // Закони про працю. — К., 2007. — С.
3—83. |
9. |
Колот А. М. Теоретичні
й прикладні аспекти становлення і розвитку сторін соціально-трудових відносин та їх представницьких органів // Україна: аспекти праці. — 2002. — № 2. — С. 14—25. |
10. |
Колпаков В. М., Дмитренко Г. А. Стратегический
кадровый менеджмент. Ч. 1. Учеб. пособие. — К.:
МАУП, 2002. — 280 с. |
11. |
Конституція
України. — К.: Преса України, 1997. — 80 с. |
12. |
Маслов Е. В. Управление персоналом
предприятия: Учеб. пособие / Под. ред. П. В. Шеметова. — М.: ИНФРА-М НГАЭиУ;
Новосибирск, 2008.
— 312 с. |
13. |
Мескон
М. Х., Альбер М., Хедоури Ф. Основы менеджмента:
Пер. с англ. — М.: Дело,2006. — 702 с. |
|
Допоміжна |
14. |
Михеев В. А. Основы
социального партнёрства: теория и политика: Учеб. для
вузов. — М.: Экзамен, 2005. — 448 с. |
15. |
Мордовин С. К. Управление человеческими
ресурсами –М.: ИНФРА-М, 1979. — 360 с. |
16. |
Мотиваційні основи ефективної праці в умовах
ринкової трансформації економіки: Зб. наук. пр. —
К.: Ін-т економіки, 1996. — 96 с. |
17. |
Обозов Н. Н. Психология межличностных
отношений. — К.: Лыбидь, 2000. —192
с. |
18. |
Потеряхин А. Л. Психология управления. Основы
межличностного общения. — К.: ВИРА — Р — 2009. — 384 с. |
19. |
Про зайнятість населення: Закон України // Закони України.— К., 2006. — Т. 1. — С. 252—268. |
20. |
Про колективні
договори й угоди: Закон України // Закони України.— К., 2006. — Т. 6. — С. 5—11. |
21. |
Про оплату праці:
Закон України // Закони України.—
К.,2007.
— Т. 8. — С. 210—218. |
22. |
Про охорону праці: Закон України // Закони України. — К., 2008. —
Т. 4. — С. 114—133. |
23. |
Про пенсійне забезпечення: Закон України // Закони України.— К., 2009. — Т. 2. — С. 254—285. |
24. |
Про порядок вирішення
колективних трудових спорів (конфліктів): Закон України // Закони України.—
К., 2000.
— Т. 15. — С. 332—343. |
25. |
Прокопенко И. И. Управление
производительностью: Практ.
руководство: Пер. с англ. –К.: Техника, 2003. — 319
с. |
26. |
Психология и этика делового общения / Под ред.
В. Н. Лавриненко. — М.: Культура и спорт «ЮНИТИ», 2006. — 279
с. |
27. |
Пугачёв В. П. Руководство персоналом
организации: Учебник. — М.: Аспект Пресс, 1998. — 279 с. |
28. |
Словник української мови. — К.: Наук. думка, 1974. —
Т. 5. — 840 с. |
29. |
Соціальне
партнерство: Навч. посіб. / С. В. Бакуменко, І. Є. Левенець (кер. авт. кол.). —
К., 2009.
— 285 с. |
30. |
Управление персоналом в условиях социальной
рыночной экономики / Под научн. ред. Р. Марра и Г. Шмидта. — М.: Изд-во МГУ, 2009. — 480
с. |
31. |
Управление персоналом организации. Учебник /
Под. ред. А. Я. Кибанова. — 2-е изд.,
доп. и перераб. — М.: ИНФРА-М, 2002. — 638 с. |
32. |
Управление персоналом организации: Энцикл. словарь / Под ред. А. Я.
Кибанова. — М.: ИНФРА-М, 2008. —
VIII. — 453 с. |
33. |
Управление персоналом: Учебник для вузов/Под.
ред. Т. Ю. Базарова, Б. Л. Еремина. — М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1998. — 423
с. |
34. |
Урядовий
кур’єр. — 2001. — № 113—114. — 27 черв. |
35. |
Хентце
И. Теория управления кадрами в рыночной экономике / Пер. с нем. Г. А. Рахманина. — М.: Междунар. отношения, 2007. — 664 с. |
36. |
Шекшня
С. В. Управление персоналом современной организации: Учебно-практическое
пособие. — М.: ЗАО «Бизнес-школа «Интел-Синтез», 2002. — 368 с. |
37. |
Щекин Г. В. Теория кадровой политики:
Монография. — К.: МАУП, 2007. — 176 с |
15. Інформаційні ресурси
1. Державна
служба статистики України: http://www.ukrstat.gov.ua .
2. Головне управління
статистики у Волинській області:
www.lutsk.ukrstat.gov.ua .
3. Державна податкова адміністрація України: http://www.sta.gov.ua .
4. Кабінет Міністрів України: http://www.kmu.gov.ua
5. Верховна Рада України: http://zakon.rada.gov.ua .
6. Міністерство аграрної політики та продовольства України: www.minagro.kiev.ua
7. Міністерство соціальної політики
України: www.mlsp.gov.ua
8. Міністерство економічного розвитку і торгівлі України: www.me.gov.ua .
9. Національна бібліотека України ім. В.І. Вернадського. – www.nbuv.gov.ua.
10. Неофіційний сайт Київського
національного економічного університету: http://6201.org.ua
11. Рахунквоа плата України: www.ac-rada.gov.ua .
12. Офіційний сайт Статистики Євростату: www.ec.europa.eu.
13. Польща, Центральний статистичний офіс: www.stat.gov.pl .
14. Портал Європейського Союзу всіма мовами країн ЄС: http://europa.eu
15. Представництво України при Європейському Союзі: www.ukraine-eu.mfa.gov.ua .