АНОТАЦІЯ ДИСЦИПЛІНИ

 

Навчальна дисципліна «Теорія горіння та вибуху» в системі підготовки фахівців з питань охорони праці є спеціальним курсом, який вивчає зміст професії фахівця охорони праці на основі отримання знань та відомостей про горіння й вибух, їх природу та умови виникнення, запобігання і припинення.

Мета дисципліни – закласти основу для пiдготовки кваліфікованих фахівців, які б володіли об’ємом знань, необхiдним для розуміння явищ горіння та вибуху, визначення пожежовибухонебезпечних властивостей речовин i матеріалів, умов та закономірностей виникнення процесів горіння і вибуху, а також механізму їх припинення та дотримання при цьому вимог охорони праці.

Основною задачею дисципліни є :

-                     ознайомлення з теоріями теплового та ланцюгового вибуху, запалювання і розповсюдження полум’я, детонації і ударних хвиль;

-                     вивчення умов виникнення і розповсюдження горіння, умов переходу горіння у вибух, параметрів горіння газів, рідин та твердих речовин;

-                     оволодіння методами розрахунку об’єму і складу продуктів горіння, теплоти і температури горіння, основних показників пожежної небезпеки речовин і матеріалів.

Дисципліна «Теорія горіння та вибуху» ґрунтується на загальноосвітніх дисциплінах (фізика, хімія, математика) і є науковим фундаментом для загальнопрофесійної дисципліни «Пожежна безпека виробництв».

Дисципліна «Теорія горіння та вибуху» забезпечує набуття здобувачами освіти компетентностей:

Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та проблеми, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, під час практичної діяльності або у процесі навчання, яка передбачає застосування теорій та методів проведення моніторингу, запобігання виникненню аварій, надзвичайних ситуацій, нещасним випадкам (на виробництві) і професійним захворюванням, оцінювання їх можливих наслідків та їх ліквідування.

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності

К14. Здатність оперувати фізичними та хімічними термінами, розуміти сутність математичних, фізичних та хімічних понять та законів, які необхідні для здійснення професійної діяльності.

К19. Здатність до розуміння механізму процесів горіння і вибуху, обставин, дій та процесів, що спричиняють виникнення надзвичайної ситуації.

Результати навчання:

РН06. Пояснювати процеси впливу шкідливих і небезпечних чинників, що виникають у разі небезпечної події; застосовувати теорії захисту населення, території та навколишнього природного середовища від уражальних чинників джерел надзвичайних ситуацій, необхідні для здійснення професійної діяльності знання математичних та природничих наук.

РН15. Пояснювати номенклатуру, класифікацію та параметри уражальних чинників джерел техногенних і природних надзвичайних ситуацій та результати їх впливів.

РН26. Знати властивості горючих речовин і матеріалів, механізм виникнення процесів горіння і вибуху.