Луцький національний технічний університет
Кафедра пакування і автоматизації виробничих процесів
“ЗАТВЕРДЖУЮ”
Завідувач кафедри
______________Пальчевський Б.О.
“______”_______________2016
року
Інформаційні процеси у виробництві
спеціальність ________8.050502 − “Машини і
технології паковання”___________________
факультет ____________________технологічний____________________________________
2016 – 2017 навчальний рік
Робоча
програма “Інформаційні процеси у виробництві” для студентів спеціальності
«Машини і технології паковання».
Розробник:
Великий О.А., ас.
Робочу програму схвалено на засіданні
кафедри пакування і автоматизації виробничих процесів
Протокол від « » __________2016 року №
Завідувач кафедри пакування і автоматизації виробничих процесів
_______________________ (__Пальчевський Б.О._)
Перезатверджено:
Протокол від «____» _____________ 201__ року № ____
Завідувач кафедри ПАВП _____________________
Протокол від «____» _____________ 201__ року № ____
Завідувач кафедри ПАВП _____________________
Протокол від «____» _____________ 201__ року № ____
Завідувач кафедри ПАВП _____________________
Протокол від «____» _____________ 201__ року № ____
Завідувач кафедри ПАВП _____________________
Ó Великий О.А., 2016 рік
Ó Луцький НТУ, 2016 рік
1.
Опис навчальної дисципліни
Найменування
показників |
Галузь
знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень |
Характеристика
навчальної дисципліни |
|
денна
форма навчання |
заочна
форма навчання |
||
Кількість кредитів - 3 |
Галузь
знань |
Вибіркова |
|
Модулів - 2 |
Спеціальність: |
Рік
підготовки: |
|
Змістових модулів - 3 |
5-й |
- |
|
Індивідуальне науково-дослідне завдання |
Семестр |
||
Загальна кількість годин - 90 |
10-й |
- |
|
Лекції |
|||
Тижневих годин для денної форми
навчання: аудиторних - 2 |
Освітньо-кваліфікаційний
рівень: магістр |
15
год. |
- |
Практичні,
семінарські |
|||
- |
- |
||
Лабораторні |
|||
15 год. |
- |
||
Самостійна
робота |
|||
60 год. |
- |
||
Індивідуальні
завдання: |
|||
Вид
контролю: залік |
Примітка. Співвідношення
кількості годин аудиторних занять до самостійної і індивідуальної роботи
становить:
для денної форми навчання – 30/60 = 0,5 |
2.
Мета та завдання навчальної дисципліни
Мета – формування знань студентів про автоматизацію технологічних
процесів. Завдання – навчити студентів створювати моделі керування технологічною лінією
на базі мікроконтролерів. У результаті
вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати: -
основні поняття автоматизації технологічних
процесів; - можливості систем
керування; - можливості та
призначення мікроконтролерів; - можливості використання платформи Arduino. вміти: - створювати функціонуючі моделі систем
керування технологічною лінією на базі платформи Arduino. |
3. Програма навчальної дисципліни
Модуль 1 Змістовий модуль 1. Автоматизація
виробничих процесів. Тема 1. Поняття
автоматизованого виробництва Тема 2. Поняття системи керування. Змістовий модуль 2. Мікроконтролери Тема 3. Мікроконтролери. Класифікація та
структура Модуль 2 Змістовий модуль 3. Платформа Arduino Тема 4. Платформа Arduino Тема 5. Огляд мікроконтролерних
плат на базі Arduino. Тема 6. Основні принципи програмування Arduino. |
4.
Структура навчальної дисципліни
Назви
змістових модулів і тем |
Кількість
годин |
|||||||||||
денна
форма |
заочна
форма |
|||||||||||
усього |
у
тому числі |
усього |
у
тому числі |
|||||||||
л |
п |
лаб |
інд |
с.р. |
л |
п |
лаб |
інд |
с.р. |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
Модуль
1 |
||||||||||||
Змістовий
модуль 1. Автоматизація виробничих процесів. |
||||||||||||
Тема 1. Поняття автоматизованого виробництва |
14 |
2 |
- |
2 |
- |
10 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Тема 2. Поняття системи керування. |
16 |
4 |
- |
2 |
- |
10 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Разом за змістовим модулем 1 |
30 |
6 |
- |
4 |
- |
20 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Змістовий
модуль 2. Мікроконтролери |
||||||||||||
Тема 3. Мікроконтролери. Класифікація та структура |
15 |
2 |
- |
3 |
- |
10 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Разом за змістовим модулем 2 |
15 |
2 |
- |
2 |
- |
10 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Усього годин |
45 |
8 |
- |
7 |
- |
30 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Модуль
2 |
||||||||||||
Змістовий
модуль 3. Платформа Arduino |
||||||||||||
Тема 4. Платформа Arduino |
14 |
2 |
- |
2 |
- |
10 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Тема 5. Огляд мікроконтролерних плат на базі Arduino |
14 |
2 |
- |
2 |
- |
10 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Тема 6. Основні принципи програмування Arduino |
17 |
3 |
|
4 |
|
10 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Разом за змістовим модулем 3 |
45 |
7 |
- |
8 |
- |
30 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
ІНДЗ |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Усього годин |
90 |
15 |
- |
15 |
- |
60 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
5. Теми семінарських занять –
не передбачено
програмою дисципліни.
6. Теми практичних занять – не передбачено програмою
дисципліни.
7.
Теми лабораторних занять
N |
Назва
теми |
Кількість
годин денна/заочна |
1 |
Ознайомлення з платформою Arduino. |
2/- |
2 |
Використання керуючих елементів, перемикачів |
2/- |
3 |
Застосування
інфрачервоного датчика руху |
2/- |
4 |
Робота з температурним
датчиком |
2/- |
5 |
Використання модулів
переривання, оптопари |
3/- |
6 |
Робота з датчиком
визначення кольору |
4/- |
|
Разом |
15/- |
8.
Самостійна робота
N |
Назва
теми |
Кількість
годин денна/заочна |
1 |
Інформаційно-керуючі
системи на виробництві |
10/- |
2 |
Технологія
автоматизованої обробки даних |
10/- |
3 |
Гнучке
автоматизоване виробництво |
10/- |
4 |
Плати
розширення для платформи Arduino |
10/- |
5 |
Послідовний
порт виведення інформації |
10/- |
6 |
Контрольні вимірювальні прилади |
10/- |
|
Разом |
60/- |
9. Індивідуальні
завдання – не передбачено програмою дисципліни.
10.
Методи навчання
Пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, метод кейсів,
дослідницький.
11.
Методи контролю
При вивченні курсу “Інформаційні процеси у виробництві” передбачаються такі види контролю: поточний, модульний та підсумковий.
8.1. Поточний контроль здійснюється у вигляді усної відповіді на контрольні запитання під час захисту виконаних практичних робіт. Також поточний контроль застосовується стосовно виконання самостійної роботи у вигляді реферату з теми даної на самостійне опрацювання. За поточну роботу протягом семестру студент може набрати максимум 40 балів (по 20 балів у кожному модулю).
8.2. Модульний контроль здійснюється стосовно теоретичного (лекційного) курсу у вигляді модульних контрольних робіт після завершення кожного з 2-х модулів (на 9-му та 18-му тижні навчання) шляхом письмової відповіді на контрольні питання по модулю. За модульні контрольні роботи протягом семестру студент може набрати максимум 60 балів (по 30 балів у кожному модулі).
Оцінка з предмета виставляється як арифметична сума балів набраних за поточну роботу протягом двох модулів та балів набраних за дві модульні контрольні роботи. Протягом семестру студент може набрати максимум 100 балів (по 50 балів за кожний модуль). Якщо студента задовольняє отримана сума балів то процедура підсумкового контролю полягає лише у сумуванні цих балів.
8.3. Підсумковий
контроль у вигляді екзамену проводиться за умови проходження студентом усіх
етапів поточного та модульного контролю у випадку, коли студент не набрав
необхідної для зарахування дисципліни кількості балів (менше 60), або при
претендуванні ним на вищу кількість балів. Під час складання заліку студенту
надається можливість дати письмову відповідь на контрольні питання з усієї
дисципліни.
12.
Розподіл балів, які отримують студенти
Поточне
тестування та самостійна робота |
Сума |
||||||
Модуль
№1 |
Модуль
№2 |
Складання
заліку |
|||||
Т1 |
Т2 |
Т3 |
Т4 |
Т5 |
Т6 |
100 |
|
Поточний
контроль |
МКР |
Поточний
контроль |
МКР |
60 |
|||
20 |
30 |
20 |
30 |
Шкала
оцінювання: національна та ECTS
Сума
балів за всі види навчальної діяльності |
Оцінка
ECTS |
Оцінка
за національною шкалою |
|
для
екзамену, курсового проекту (роботи), практики |
для
заліку |
||
90
- 100 |
A |
відмінно |
зараховано |
82
- 89 |
B |
добре |
|
74
- 81 |
C |
||
64
- 73 |
D |
задовільно |
|
60
- 63 |
E |
||
35
- 59 |
FX |
незадовільно
з можливістю повторного складання |
не
зараховано з можливістю повторного складання |
0
- 34 |
F |
незадовільно
з обов'язковим повторним вивченням дисципліни |
не
зараховано з обов'язковим повторним вивченням дисципліни |
13.
Рекомендована література
Базова
1.
Пальчевський
Б.О. Автоматизація технологічних процесів (виготовлення і пакування виробів)
- Львів : Світ, 2007 2.
Проць
Я.І., Данилюк О.А., Лобур Т.Б. Автоматизація неперервних технологічних
процесів Навчальний посібник (укр. яз. ) для технічних
спеціальностей вищих навчальних закладів. – Тернопіль: ТДТУ ім. І. Пулюя,
2008. 3.
Проць
Я.І., Савків В.Б., та ін. Автоматизація виробничих процесів. Навчальний посібник для технічних спеціальностей
вищих навчальних закладів. – Тернопіль: ТНТУ ім. І.Пулюя,
2011 4.
Рябенький В.М., Ушкаренко О.О., Буряк В.С. Схемотехніка електронних пристроїв та систем: мікропроцесорна
техніка – Миколаїв: Іліон, 2012 5.
Соммер Улли. Программирование
микроконтроллерных плат Arduino/Freeduino - СПб.: БХВ-Петербург, 2012. |
Допоміжна
1.
Evans B. Beginning Arduino Programming. - Apress, 2011
2.
Жабін В.І., Жуков І.А., Ткаченко В.В., Клименко І.А. Мікропроцесорні системи.
Навч. посібник. — К.: СПД Гуральник
О.Ю., 2009
3.
Лапенко О.С. Автоматизація виробничих процесів - ДДАЕУ .Дніпропетровськ 2011