Анотація
навчальної дисципліни
Дисципліна
«Комп’ютерні технології в навчальному процесі» розглядає питання використання
програмних продуктів для створення електронних освітніх ресурсів, методологічні
та технологічні аспекти створення електронних засобів навчального призначення
(електронні навчальні підручники/посібники/довідники/керівництва користувача,
депозитарії електронних ресурсів, віртуальні лабораторні практикуми, навчальні
тренажери, відеоуроки, автоматизовані системи контролю знань (тестування),
мультимедійні/flash/онлайн презентації, інтерактивні завдання і т.п.).
В результаті вивчення
дисципліни студенти повинні знати:
·
сучасний стан розвитку і перспективні напрямки впровадження комп'ютерних
технологій в навчальний процес;
·
основні характеристики комп’ютерних технологій;
·
принципи створення дидактичних матеріалів для викладання предметів із
застосуванням ІКТ;
·
методики створення дидактичних матеріалів для викладання предметів із
застосуванням ІКТ;
·
методики проведення занять із застосуванням ІКТ;
·
можливості використання Internet-сервісів для створення електронних освітніх ресурсів;
·
принципи використання SCORM та інших міжнародних стандартів у галузі ІКТ,
·
методи статистичної обробки результатів контролю знань та визначення якості
тестів.
В результаті вивчення
дисципліни студенти повинні вміти проектувати та створювати:
·
навчально-методичні ЕОР: загальна інформація про навчальну дисципліну:
робоча програма, критерії оцінювання, друковані та Інтернет-джерела, глосарій,
новини курсу, графік відеолекцій, консультацій;
·
навчальні ЕОР: електронні підручники та навчальні посібники, електронний
конспект лекцій, мультимедійні презентації лекцій, список друкованих та
Інтернет-джерел, аудіо-, відео, анімаційні навчальні ресурси, комп’ютерні
моделі тощо;
·
діяльнісні ЕОР: завдання для виконання практичних, семінарських,
лабораторних робіт (зміст, методичні вказівки щодо їх виконання, список
індивідуальних завдань, форма подання результатів виконання, критерії
оцінювання); завдання для самостійної роботи студентів (теоретичний матеріал,
завдання, методичні вказівки щодо їх виконання, список індивідуальних завдань,
форма подання результатів виконання), віртуальні лабораторії, комп’ютерні
моделі, блоги;
·
контролюючі ЕОР: засоби системи управління навчальними ресурсами для
проведення тестового контролю та ведення обліку успішності студентів
(електронний журнал), окремі програмні засоби для проведення тестового контролю
знань, банки контрольних питань і завдань з навчальних дисциплін для проведення
модульного контролю або підсумкового контролю, що забезпечують контроль якості
знань;
·
комунікаційні ЕОР: засоби системи управління навчальними ресурсами (форуми,
чати) або інфокомунікаційні технології для здійснення комунікацій (проведення
лекцій, семінарів, консультацій, вебінарів, відеоконференцій тощо) для
суб’єктів навчання в синхронному або асинхронному режимах;
·
допоміжні ЕОР: збірники документів і матеріалів, довідники, покажчики
наукової та навчальної літератури, наукові публікації педагогів, матеріали
конференцій, електронні довідники, словники, енциклопедії, посилання на
додаткові електронні освітні ресурси.