Міністерство освіти і науки України

Технічний коледж

Луцького національного технічного університету

 

Випускаюча циклова комісія

«Обслуговування комп’ютерних систем і мереж»

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Заступник директора

з навчальної роботи

___________Т. П. Радіщук

“___”__________2017 року

 

 

 

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

Програмування

 

напрям підготовки          6.050102 «Комп’ютерна інженерія»

 

спеціальність                     5.05010201 Обслуговування комп’ютерних систем і мереж

 

 

 


Робоча програма Програмування для студентів ІІІ курсу складена на основі ОПП за напрямом підготовки 6.050102 Комп’ютерна інженерія, спеціальності 5.05010201 Обслуговування комп’ютерних систем і мереж.

 

30     серпня         2017 року – 8 с.

Розробники: викладач В.В. Завіша

 

1.     Опис навчальної дисципліни

 

Найменування показників

Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень

Характеристика навчальної дисципліни

денна форма навчання

заочна форма навчання

Тем – 4.

Галузь знань

0501 Інформатика та обчислювальна техніка

Нормативна

Денна

 

Напрям підготовки

050102 Комп’ютерна інженерія

Спеціальність 5.05010201 Обслуговування комп’ютерних систем і мереж

Рік підготовки:

ІІІ-й

Семестр

Загальна кількість годин – 216.

I-й

II-й

Для денної форми навчання:

аудиторних – 102;

самостійної роботи студента – 114.

Освітньо-кваліфікаційний рівень: молодший спеціаліст

 

Лекції

32 год.

28 год.

Лабораторні

22 год.

20 год.

Самостійна робота

60 год.

54 год.

Види контролю:

Залік

Екзамен

 

 

2.     Мета та завдання навчальної дисципліни

Метою викладання дисципліни «Програмування» є ознайомлення та розкриття сучасних наукових концепцій, алгоритмів, понять та методів проектування та реалізації програм з використанням алгоритмів обробки інформації, вивчення принципів реалізації системних програм з використанням сучасних технологій програмування.

Задача вивчення дисципліни – привити студентам вміння правильно розкривати наукові концепції, алгоритми, поняття та методи проектування та реалізації програм, використовувати сучасні технології проектування.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

–   типові алгоритмічні конструкції: послідовність, вибір, повторення;

–   етапи обробки програм на комп’тері: редагування, трансляція, компонування;

–   ключові слова мови С++;

–   базові типи даних;

–   типи даних визначені користувачем;

–   рекурсивні алгоритми;

–   парадигми програмування.

вміти:

–   розробляти алгоритми методами покрокового уточнення;

–   складати лінійні, розгалужені, циклічні програми на мові С++;

–   працювати з базовими типами даних;

–   складати програми обробки масивів;

–   використовувати функції;

–   використовувати функції об’єктно-орієнтованого програмування;

–   реалізовувати багатомодульні програми;

–   відлагоджувати програми в середовищах розробки.

 

 

3.     Програма навчальної дисципліни

 

Тема. 1. Основи програмування.

Тема. 2. Структурне програмування.

Тема. 3. Об’єктно-орієнтоване програмування.

Тема. 4. Програмування динамічних структур.

 

 

4.     Структура навчальної дисципліни

 

Кількість годин

денна форма

усього

у тому числі

лекцій

лабораторних

самостійної

роботи

Залік, екзамен

216

60

42

114

 

 

5.     Теми лекцій

 

з/п

Назва теми

Кількість

годин

1.

Тема 1. Основи програмування

Лекція 1. Парадигми програмування.

Лекція 2. Алгоритми та розв’язання задач

Лекція 3. Структури даних

8

2

4

2

2.

Тема 2. Структурне програмування

Лекція 3. Історія створення і розвитку мов С та С++

Лекція 4. Структура програм на мові С++. Основні поняття.

Лекція 4. Форматний ввід/вивід при роботі з консоллю

Лекція 5. Оператори розгалуження

Лекція 6. Оператори циклу

Лекція 7. Змінні-покажчики

Лекція 8. Масиви.

Лекція 9. Складені типи даних

Лекція 10. Функції

Лекція 11. Пов'язані списки

24

2

2

 

2

2

2

2

4

4

2

2

3.

Тема 3. Об'єктно-орієнтоване програмування

Лекція 12. Потоковий ввід/вивід при роботі з консоллю

Лекція 13. Об'єктно-орієнтований підхід. класи та їх члени

Лекція 14. Спадкування

Лекція 15. Віртуальні, дружні та статичні функції

Лекція 16. Шаблони функцій і класів

12

2

2

 

2

4

2

4.

Тема 4. Програмування динамічних структур

Лекція 17. Алгоритми впорядкування

Лекція 18.  Клас роботи з рядками

Лекція 19. Робота з файлами

Лекція 20. Візуальне програмування

Лекція 21. Задача про анкету та обмін валюти

Лекція 22. Задача про табулювання функції

16

6

2

2

2

2

2

Разом

60

 

 

6.     Теми лабораторних занять

 

з/п

Назва теми

Кількість

годин

1.

Лабораторна робота 1 Типи даних та прості алгоритмічні  операції

2

2.

Лабораторна робота 2. Програмування лінійних алгоритмів

2

3.

Лабораторна робота 3. Бібліотека математичних функцій

2

4.

Лабораторна робота 4. Програмування розгалужених алгоритмів.

2

5.

Лабораторна робота 5. Програмування циклічних алгоритмів

2

6.

Лабораторна робота 6. Принципи роботи з одновимірними масивами

2

7.

Лабораторна робота 7. Принципи роботи з двовимірними масивами

2

8.

Лабораторна робота 8. Алгоритми впорядковування масивів

2

9.

Лабораторна робота 9. Програмування з використанням динамічних масивів. Вказівники.

4

10.

Лабораторна робота 10. Програмування з використанням рядків

2

11.

Лабораторна робота 11. Програмування з використан-ням структур

2

12.

Лабораторна робота 12. Програмування з використан-ням функцій

2

13.

Лабораторна робота 13. Програмування з використан-ням файлів

2

14.

Лабораторна робота 14. Інкапсуляція на основі класів

2

15.

Лабораторна робота 15. Спадкування властивостей класів

2

16.

Лабораторна робота 16. Клас роботи з рядками

2

17.

Лабораторна робота 17 Робота з файлами та багатофайлові

2

18.

Лабораторна робота 18 С++ BUILDER задача про анкету.

2

19.

Лабораторна робота 19 С++ BUILDER задача про обмін валюти.

2

20.

Лабораторна робота 20. С++ BUILDER задача про табулювання функції

2

Разом

42

 

 

7.     Самостійна робота

 

з/п

Назва теми

Кількість

годин

1.

Тема 1. Середовище програмування С++ Builder.

12

2.

Тема 2. Програмування базових алгоритмів

12

3.

Тема 3. Структуровані типи даних

12

4.

Тема 4. Динамічні типи даних

12

5.

Тема 5. Віртуальні базові класи.

12

6.

Тема 6. Динамічна пам’ять в С++

12

7.

Тема 7. Віртуальні функції

10

8.

Тема 8. Робота з шаблонними функціями та класами

10

9.

Тема 9. Форматне введення–виведення даних.

12

10.

Тема 10. Можливості стандартної бібліотеки std

10

Разом

114

 

8. Методи навчання

Розповідь, пояснення, бесіда, навчальна лекція, лабораторна робота, ілюстрація, демонстрація, показ об’єкта, моделі.

 

9.     Методи контролю

Тести, оцінювання лабораторних робіт, тематичні атестації, залік, екзамен.

 

10. Методичне забезпечення

1)    навчальна документація:

- навчальний план;

- програма навчальної дисципліни;

- робоча програма навчальної дисципліни;

- екзаменаційні білети;

- перелік тем на курсову роботу;

2)    навчальні засоби для студентів:

- розробки лабораторних робіт;

- конспекти лекцій, підготовлені викладачами;

- довідники;

- збірники завдань для самостійних робіт;

- комплекти інструкційно-технологічної документації тощо;

3)    дидактичні засоби на заняттях:

- технічні засоби навчання;

- демонстраційне обладнання;

- програмне забезпечення для комп’ютерної техніки;

- дидактичні матеріали тощо;

4)    засоби для викладачів:

- власна методика викладача з предмета;

- методичні розробки з кожної теми програми;

- методичні рекомендації;

- методичні рекомендації до курсової робот.

 

11. Критерії оцінки знань студентів з дисципліни “Програмування”

Оцінка “5” (“відмінно”) виставляється за глибоко проаналізовані всі питання, студент дає повні вичерпні відповіді на них, робить глибокі висновки та показує вміння користуватися підручником, довідковою і монографічною літературою, володіє навичками та вмінням застосовувати засвоєний матеріал на практиці.

Оцінка “4 (“добре”) виставляється, коли студент проаналізувавши всі питання, дає відповіді на них, робить висновки та показує вміння користуватися підручником та довідковою літературою.

Оцінка “3 (“задовільно”) виставляється, коли студент дає в основному вірні відповіді, але допускає помилки та неточності під час викладу матеріалу.

Оцінка “2” (“незадовільно”) виставляється, якщо студент не розкриває суті завдання, не може практично його виконати, показує відсутність навичок самостійної роботи.

 

12. Рекомендована література

Основна

1.     Ткачов В.В. Комп'ютерні технології та програмування. Т. 1. Теоретичні відомості: навч. посібник / В.В. Ткачов, П.Ю. Огєєнко, Р.В. Макітренко – Д.: Національний гірничий університет, 2011. – 173 с.

2.     Ткачов  В.В. Комп'ютерні технології та програмування. Т. 2. Додаткові відомості та практичні завдання: навч. посібник / В.В. Ткачов, П.Ю. Огєєнко, Р.В. Макітренко – Д.: Національний гірничий університет, 2011. – 179 с.

3.     Глинський Я. М. С++ і С++ Builder./ Я. М. Глинський, В. Є. Анохін, В. А. Ряжська – Львів: Деол, СПД Глинський, 2003.– 192 с.

Допоміжна

1.     Керниган Б., Ритчи Д. Язык программирования Си: Пер. .с англ. - М.: Финансы и статистика, 1992. - 272 с,

2.     Страуструп Б. Язык программирования С++. Часть 1. - Киев: "Диа-Софт", 1993. - 264с.

3.     Страуструп Б. Язык программирования С++. Часть 2. - Киев: "Диа-Софт", 1993. - 296с.

4.     Никита Культин, С++ Builder в задачах и примерах. Санкт-Петербург: «БХВ-Петербург», 2007. – 336 с.

5.     Пахомов Б.И. C/С++ и Borland C++ Builder для студента. Санкт-Петербург: «БХВ-Петербург», 2006. – 448 с.

 

13. Інформаційні ресурси

 

1.           Мультимедійні засоби.