Міністерство освіти
і науки України
Луцький
національний технічний університет
“ЗАТВЕРДЖУЮ”
Завідувач кафедри
фізичної культури,
спорту та здоровя
Луцького НТУ
_______________
проф. Савчук С.А.
“______”_______________2019 року
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
"УПРАВЛІННЯ ПІДГОТОВКОЮ СПОРТСМЕНІВ ВИСОКОЇ КВАЛІФІКАЦІЇ"
для бакалаврів денної форми навчання
017 – фізична культура
і спорт
2019 – 2020 н.р.
Робоча
програма «Управління підготовкою спортсменів високої кваліфікації».
РОЗРОБНИКИ: к.фіз.вих., доц.,
зав. кафедри Савчук С.А., к.пед.н., доц., Панасюк О.О.
Робочу програму схвалено на засіданні кафедри фізичної культури, спорту та здоровя (циклової комісії)
Протокол
від «___» ___________ 2019 р. №
______
Завідувач кафедри (голова циклової комісії) ___________ доц. Савчук С.А.
©Савчук С.А. та ін., 2019
рік
1. Опис навчальної дисципліни
Курс: Підготовка (бакалаврів, магістрів, підвищення
кваліфікації) |
Напрям, спеціальність, освітньо-кваліфіка- ційний рівень |
Характеристика навчальної дисципліни |
Кількість кредитів, відповідних ЕСТS: 5 Модулів: 2 Змістових модулів: 2 Тижневих годин: 2 |
Шифр та назва напряму: 017 – фізична культура і спорт. Освітньо-кваліфікаційний рівень:
магістр. |
Обов’язкова нормативна Рік підготовки: 5 Семестр: 9 Всього годин: 150 год. Лекційні заняття: 15 год. Семінарські заняття: 15 год. Самостійна робота: 120 год. Вид контролю: екзамен |
2. Мета та завдання
навчальної дисципліни
Сучасна система спортивного тренування характеризується
прогресивними принципами, широким колом взаємозалежних завдань, науковообґрунтованим підбором засобів і методів,
перспективним багаторічним плануванням, високою організацією контролю,
забезпеченням гігієнічних умов тощо
Спортивне
тренування в повній мірі має
відображати сам процес спортивної підготовки спортсменів, який характеризується метою, завданнями,
засобами, методами, принципами, сторонами та напрямками спортивної підготовки, а також структурою тренувального процесу.
Завдання
спортивного тренування:
· зміцнення здоров’я та всебічний фізичний
розвиток;
· оволодіння спортивною технікою і тактикою;
· розвиток фізичних якостей (сили,
швидкості, витривалості, гнучкості, спритності) у відповідності до обраного
виду спорту;
· виховання моральних і вольових якостей;
· оволодіння практичними та теоретичними
знаннями в галузі фізичного виховання і спорту.
Всі завдання спортивної підготовки вирішуються у комплексі протягом усього процесу тренування. Сам тренувальний процес складається із шести взаємозалежних сторін підготовки: фізичної, технічної, тактичної, теоретичної, морально-вольової та
інтегральної.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент
повинен:
знати: положення сучасної системи спортивного тренування, засоби та методи
спортивного тренування, управління тренувальною
та змагальною діяльністю
спортсмена, тренувальні та змагальні навантаження спортсменів;
вміти: визначити величину та спрямованість
навантаження окремого тренувального заняття, визначити рівень фізичної та функціональної підготовленості спортсменів, скласти план навчально-тренувального
збору, скласти модель відновлювального тренувального заняття.
3. Програма навчальної дисципліни
I курс
Модуль 1
Змістовний модуль 1. Теоретико-методичні основи управління підготовкою спортсменів високої кваліфікації.
Модуль 2
Змістовний модуль 2. Побудова тренувальних занять
спортсменів.
4.
Структура навчальної дисципліни
Перелік
тем, які відносяться до
Ι – ΙΙ модулів першого
року навчання
Назви змістовних
модулів і тем |
Кількість годин |
|||||
денна форма |
||||||
усього |
у тому числі |
|||||
лекції |
практичні |
лабораторні |
самостійні |
с. р. |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Модуль 1 |
||||||
Змістовний модуль
1. Теоретико-методичні основи
управління підготовкою спортсменів високої кваліфікації. |
||||||
Тема 1. Предмет і зміст теорії і методики спортивної підготовки |
45 |
1 |
1 |
- |
8 |
- |
Тема 2. Змагальна
діяльність у системі спортивної підготовки |
1 |
1 |
- |
8 |
- |
|
Тема 3. Основні положення сучасної системи
спортивного тренування |
1 |
1 |
- |
8 |
- |
|
Тема 4. Загальні основи управління підготовкою спортсменів |
1 |
1 |
- |
8 |
- |
|
Тема 5. Управління тренувальною
та змагальною діяльністю спортсменів |
1 |
1 |
- |
8 |
- |
|
Тема 6:
Тренувальні та змагальні навантаження спортсме |
1 |
1 |
- |
8 |
- |
|
Тема 7: Адаптація до тренувальних навантажень |
1 |
1 |
- |
8 |
- |
|
Тема 8. Структура і зміст багаторічної підготовки спортсменів |
1 |
1 |
- |
8 |
- |
|
Усього годин |
45 |
8 |
8 |
- |
64 |
- |
Назви змістовних
модулів і тем |
Кількість годин |
|||||
денна форма |
||||||
усього |
у тому числі |
|||||
лекції |
практичні |
лабораторні |
самостіні |
с. р. |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Модуль 2 |
||||||
Змістовний модуль
2. Побудова тренувальних занять спортсменів. |
||||||
Тема 9.
Відбір та орієнтація у загальній системі спортивної підготовки. |
45 |
1 |
1 |
- |
8 |
- |
Тема 10: Побудова
тренувального процесу спортсменів на основі теорії періодизації |
1 |
1 |
- |
8 |
- |
|
Тема 11:
Побудова тренувальних занять спортсменів командних ігрових видів спорту |
1 |
1 |
- |
8 |
- |
|
Тема 12: Побудова
тренувального процесу спортсменів у річному циклі підготовки |
1 |
1 |
- |
8 |
- |
|
Тема 13.
Тренувальні програми розвитку та удосконалення рухових здібностей спортсменів |
1 |
1 |
- |
8 |
- |
|
Тема 14. Прогнозування в спорті |
1 |
1 |
- |
8 |
- |
|
Тема 15:
Засоби відновлення спортивної працездатності |
1 |
1 |
- |
8 |
- |
|
Усього годин |
45 |
7 |
7 |
- |
120 |
- |
5. Методи навчання
У викладанні
дисципліни «Управління підготовкою спортсменів високої кваліфікації» використовують
наступні методи навчання: словесні (пояснення, розповідь, лекція, семінар,
бесіда), наочні (ілюстрування, демонстрування, самостійне спостереження),
практичні (вправи тощо)
6. Методи контролю
Основними методами контролю є: усний та письмовий контроль, опитування, здача екзамену.
7. Розподіл балів, які отримують студенти
Поточне оцінювання |
Сума |
||||||||||||||
Модуль 1 |
Модуль 2 |
||||||||||||||
Т1 |
Т2 |
Т3 |
Т4 |
Т5 |
Т6 |
Т7 |
Т8 |
Т1 |
Т2 |
Т3 |
Т4 |
Т5 |
Т6 |
Т7 |
|
5-ий курс |
|||||||||||||||
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
4 |
10 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
5 |
10 |
100 |
Т1, Т2,….. – теми змістовних модулів.
Шкала оцінювання: національна та ЕСТS
Сума
балів |
Оцінка
за шкалою ЕСТS |
Оцінка
за національною шкалою |
|
для екзамену,курсової
роботи |
для
заліку |
||
90-100 |
А |
відмінно |
зараховано |
82-89 |
В |
добре |
|
74-81 |
С |
добре |
|
64-73 |
D |
задовільно |
|
60-63 |
E |
задовільно |
|
35-59 |
FX |
незадовільно
з можливістю повторного складання |
не зараховано
з можливістю повторного складання |
0-35 |
F |
незадовільно
з обов’язковим повторним вивченням дисципліни |
не
зараховано з обов’язковим повторним вивченням дисципліни |
Критерії оцінювання
студента за теоретичними показниками
Оцінка |
Критерії |
1 |
Студент володіє матеріалом на елементарному рівні засвоєння. Викладає його уривчастими реченнями. Виявляє здатність викласти думку на елементарному
рівні. |
2 |
Студент володіє навчальним матеріалом на рівні елементарного розпізнання і відтворення окремих фактів, елементів та об’єктів. |
3 |
Студент здатний з допомогою викладача логічно відтворити значну його частину теоретичного
матеріалу. |
4 |
Студент вміє співставляти, узагальнювати, систематизувати інформацію під керівництвом викладача, в цілому самостійно застосовувати його на практиці, контролювати власну діяльність. |
5 |
Студент вільно висловлює власні думки і відчуття, визначає програму особистої пізнавальної діяльності, самостійно оцінює різноманітні життєві явища і факти. |
8. Методичне забезпечення
1. Бакіко І.В. Практичні заняття з курсу «Організація та проведення туристичних походів» / І.В. Бакіко // Луцького НТУ, 2013. –
52 с.
2. Бакіко І.В. Самостійна робота з курсу «Організація
та проведення туристичних походів» / І.В. Бакіко // Луцького НТУ, 2013. – 60 с.
3. Гребік О.В. Практичні
заняття з курсу «Туризм неповносправних»
/ О.В. Гребік, Л.М. Носарчук
// Луцького НТУ, 2013. – 64 с.
4. Гребік О.В. Самостійна
робота з курсу «Туризм неповносправних» / О.В. Гребік, Л.М. Носарчук // Луцького НТУ, 2013. – 48 с.
5. Іванова А.Є. Практичні
заняття з курсу «Оздоровчо-лікувальний
туризм» / А.Є. Іванова // Луцького
НТУ, 2013. – 56 с.
6. Іванова А.Є. Самостійна
робота з курсу «Оздоровчо-лікувальний туризм» / А.Є. Іванова // Луцького НТУ, 2013. –
68 с.
7. Панасюк О.О. Практичні заняття
з курсу «Підвищення туристичної спортивної майстерності» / О.О.
Панасюк, В.С. Дмитрук // Луцького НТУ, 2013. – 112 с.
8. Панасюк О.О. Самостійна робота з курсу «Підвищення
туристичної спортивної майстерності» / О.О. Панасюк, В.С. Дмитрук // Луцького НТУ, 2013. – 60 с.
9. Савчук С.А. Практичні заняття
з курсу «Методика організації спортивно-туристичної роботи» / С.А. Савчук
// Луцького НТУ, 2013. – 68 с.
10. Савчук С.А. Самостійна робота з курсу «Методика
організації спортивно-туристичної
роботи» / С.А. Савчук // Луцького
НТУ, 2013. – 60 с.
11. Файдевич В.В. Практичні
заняття з курсу «Спортивно-оздоровчий
туризм» / В.В. Файдевич, В.Я. Ковальчук // Луцького НТУ, 2013. – 72 с.
12. Файдевич В.В Самостійна
робота з курсу «Спортивно-оздоровчий туризм» / В.В. Файдевич, В.Я. Ковальчук // Луцького
НТУ, 2013. – 60 с.
9. Рекомендована література
Базова
1. Анохин П. К. Принципиальные вопросы общей теории
функциональных систем // Принципы
системной организации функции / П. К. Анохин. – М.:
Наука, 1973. – С. 5–6..
2. Булатова М.
М. Теоретико-методические основы реализации функциональных резервов спортсменов
в тренировочной и соревновательной деятельности: автореф.
дис. на соискание науч. степени д-ра пед. наук / М. М. Булатова. – К., 1996. – 50 с.
3. Верхошанский Ю. В. Программирование и организация тренировочного процесса / Ю. В. Верхошанский. – М.: Физкультура и
спорт, 1985. – 176 с.
4. Воронова В.
І. Психологія спорту: навч.
посібник
/ В. І. Воронова. – К.: Олімпійська література, 2007. – 298 с.
5. Годик М. А. Физическая подготовка
футболистов / М. А. Годик. – М.: Терра – Спорт, Олимпия Пресс, 2006. – 272 с.
6. Зотов В. П. Моделирование подготовки гандболистов высокой валификации. / В. П. Зотов, А. И.
Кондратьев. – К.: Здоров’я, 1982. – 128 с.
7. Костюкевич В. М.
Модельно-цільовий підхід при побудові річного тренувального циклу в хокеї на
траві / В. М. Костюкевич // Актуальні проблеми
фізичного виховання та методики спортивного тренування – Вінниця: ВДПУ, 2011. –
С. 109–113.
8. Костюкевич В. М. Моделирование тренировочного процесса в хоккее на траве: монография / В. М. Костюкевич. – Винница: Планер. –
736 с.
9. Круцевич Т. Ю. Модельно-целевые характеристики физического
состояния в системе программирования физкультурно-оздоровительных
занятий с подростками / Т. Ю.Круцевич.
// Наука в олимпийском спорте. – 2002. – № 1. – С.
23–29.
Допоміжна
2. Белоцерковский З. Б. Эргометрические и
кардиологические критерии физической работоспособности у спортсменов/З. Б.
Белоцерковский. – М.: Советский спорт, 2005.– 312с.
3. Волков Н.
И. Биохимия мышечной деятельности / Н. И. Волков, Э. Н. Несен,
А. А. Осипенко, С. Н. Корсун. – К.: Олимпийская
литература, 2000. – 502 с.
4. Годик М. А. Спортивная метрология: учеб. для ин–тов
физ. культ / М.А.Годик. – М.: Физкультура и спорт,
1988. – 192 с.
5. Кузнецов В. В. Научные основы создания
«моделей сильнейших спортсменов» / В. В. Кузнецов, А. А. Новиков, Б. Н. Шустин. // Проблемы современной системы подготовки
высококвалифицированных спортсменов. – М.: ВНИИФК, 1975. – Вып.
2. – С. 24–26.
6. Озолин Н. Г. Настольная книга тренера:
Наука побеждать / Н. Г.Озолин. – М.: ООО
«Издательство Астрель»: ООО «Издательство АСТ», 2003.
– 863 с.
7. Платонов В. Н. Общая теория подготовки
спортсменов в олимпийском спорте / В. Н. Платонов. – К.: Олимпийская
литература, 1997. – 583 с.
8. Федотова Е. В. Соревновательная деятельность и подготовка спортсменов
высокой квалификации в хоккее на траве / Е. В. Федотова. – Казань: «Логос
Центр», 2007. – 630 с.
10. Інформаційні ресурси
1. www.lib.sportedu.ru
(центральна галузева бібліотека
з фізичної культури та
спорту).
2. www.lib.sportedu.ru/press/tpfk (журнал «Теорія
і практика фізичної культури»).