Міністерство освіти і науки України

 

Луцький національний технічний університет

 

 

 

 

 

 

 

       ЗАТВЕРДЖУЮ

Завідувач кафедри

фізичної культури,

 спорту та здоровя

Луцького НТУ

                                                                                                             

_______________ проф. Савчук С.А.

                

 “______”_______________2019 року

 

РОБОЧА  ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

"УПРАВЛІННЯ ПІДГОТОВКОЮ СПОРТСМЕНІВ ВИСОКОЇ КВАЛІФІКАЦІЇ"

для бакалаврів денної форми навчання

017фізична культура і спорт

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019 – 2020 н.р.


Робоча програма «Управління підготовкою спортсменів високої кваліфікації».

  

 

РОЗРОБНИКИ: к.фіз.вих., доц., зав. кафедри Савчук С.А.,  к.пед.н., доц., Панасюк О.О.

 

 

 

Робочу програму схвалено на засіданні кафедри фізичної культури, спорту та здоровя (циклової комісії)                                                                          

Протокол від «___» ___________  2019 р. № ______ 

Завідувач кафедри (голова циклової комісії) ___________  доц. Савчук С.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

©Савчук С.А. та ін., 2019 рік

1. Опис навчальної дисципліни

Курс:

Підготовка

(бакалаврів, магістрів, підвищення кваліфікації)

Напрям,

спеціальність,

освітньо-кваліфіка-

ційний рівень

Характеристика

навчальної дисципліни

Кількість кредитів,

відповідних ЕСТS: 5

Модулів: 2

Змістових модулів: 2

Тижневих годин: 2

Шифр та назва напряму:

017фізична культура і спорт.

Освітньо-кваліфікаційний рівень: магістр.

Обов’язкова нормативна

Рік підготовки: 5

Семестр: 9          Всього годин:

150 год.

Лекційні заняття: 15 год.

Семінарські заняття:

15 год.

Самостійна робота: 120 год.

Вид контролю: екзамен

 

2. Мета та завдання навчальної дисципліни

Сучасна система спортивного тренування характеризується прогресивними принципами, широким колом взаємозалежних завдань, науковообґрунтованим підбором засобів і методів, перспективним багаторічним плануванням, високою організацією контролю, забезпеченням гігієнічних умов тощо

Спортивне тренування в повній мірі має відображати сам процес спортивної підготовки спортсменів, який характеризується метою, завданнями, засобами, методами, принципами, сторонами та напрямками спортивної підготовки, а також структурою тренувального процесу.

Завдання спортивного тренування:

· зміцнення здоров’я та всебічний фізичний розвиток;

· оволодіння спортивною технікою і тактикою;

· розвиток фізичних якостей (сили, швидкості, витривалості, гнучкості, спритності) у відповідності до обраного виду спорту;

· виховання моральних і вольових якостей;

· оволодіння практичними та теоретичними знаннями в галузі фізичного виховання і спорту.

Всі завдання спортивної підготовки вирішуються у комплексі протягом усього процесу тренування. Сам тренувальний процес складається із шести взаємозалежних сторін підготовки: фізичної, технічної, тактичної, теоретичної, морально-вольової та інтегральної.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:

знати: положення сучасної системи спортивного тренування, засоби та методи спортивного тренування, управління тренувальною та змагальною діяльністю спортсмена, тренувальні та змагальні навантаження спортсменів;

вміти:  визначити величину та спрямованість навантаження окремого тренувального заняття, визначити рівень фізичної та функціональної  підготовленості спортсменів, скласти план навчально-тренувального збору, скласти модель відновлювального тренувального заняття.

 

 

3. Програма навчальної дисципліни

I курс

Модуль 1

Змістовний модуль 1. Теоретико-методичні основи управління підготовкою спортсменів високої кваліфікації.

Модуль 2

Змістовний модуль 2. Побудова тренувальних занять спортсменів.

4. Структура навчальної дисципліни

Перелік тем, які відносяться до Ι – ΙΙ модулів першого року навчання

 

Назви змістовних модулів і тем

Кількість годин

денна форма

усього

у тому числі

лекції

практичні

лабораторні

самостійні

с. р.

1

2

3

4

5

6

7

Модуль 1

Змістовний модуль 1. Теоретико-методичні основи управління підготовкою спортсменів високої кваліфікації.

Тема 1. Предмет і зміст теорії і методики спортивної підготовки

45

1

1

-

8

-

Тема 2. Змагальна діяльність у системі спортивної підготовки

1

1

-

8

-

Тема 3. Основні положення сучасної системи спортивного тренування

1

1

-

8

-

Тема 4. Загальні основи управління підготовкою спортсменів

1

1

-

8

-

Тема 5. Управління тренувальною та змагальною діяльністю спортсменів

1

1

-

8

-

Тема 6: Тренувальні та змагальні навантаження спортсме

1

1

-

8

-

Тема 7: Адаптація до тренувальних навантажень

1

1

-

8

-

Тема 8. Структура і зміст багаторічної підготовки спортсменів

1

1

-

8

-

Усього годин

45

8

8

-

64

-

Назви змістовних модулів і тем

Кількість годин

денна форма

усього

у тому числі

лекції

практичні

лабораторні

самостіні

с. р.

1

2

3

4

5

6

7

Модуль 2

Змістовний модуль 2. Побудова тренувальних занять спортсменів.

Тема 9. Відбір та орієнтація у загальній системі спортивної підготовки.

45

1

1

-

8

-

Тема 10: Побудова тренувального процесу спортсменів на основі теорії періодизації

1

1

-

8

-

Тема 11: Побудова тренувальних занять спортсменів командних ігрових видів спорту

1

1

-

8

-

Тема 12: Побудова тренувального процесу спортсменів у річному циклі підготовки

1

1

-

8

-

Тема 13. Тренувальні програми розвитку та удосконалення рухових здібностей спортсменів

1

1

-

8

-

Тема 14. Прогнозування в спорті

1

1

-

8

-

Тема 15: Засоби відновлення спортивної працездатності

1

1

-

8

-

Усього годин

45

7

7

-

120

-

 

5. Методи навчання

У викладанні дисципліни «Управління підготовкою спортсменів високої кваліфікації» використовують наступні методи навчання: словесні (пояснення, розповідь, лекція, семінар, бесіда), наочні (ілюстрування, демонстрування, самостійне спостереження), практичні (вправи тощо)

6. Методи контролю

Основними методами контролю є: усний та письмовий контроль, опитування, здача екзамену.

 

7. Розподіл балів, які отримують студенти

Поточне оцінювання

Сума

Модуль 1

Модуль 2

Т1

Т2

Т3

Т4

Т5

Т6

Т7

Т8

 

Т1

Т2

Т3

Т4

Т5

Т6

Т7

5-ий курс

6

6

6

6

6

6

4

10

7

7

7

7

7

5

10

100

Т1, Т2,….. – теми змістовних модулів.

Шкала оцінювання: національна та ЕСТS

Сума балів

Оцінка за шкалою ЕСТS

Оцінка за національною шкалою

для екзамену,курсової роботи

для заліку

90-100

А

відмінно

зараховано

82-89

В

добре

74-81

С

добре

64-73

D

задовільно

60-63

E

задовільно

35-59

FX

незадовільно з можливістю повторного складання

не зараховано з можливістю повторного складання

0-35

F

незадовільно з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

не зараховано з обов’язковим повторним вивченням дисципліни

 

Критерії оцінювання студента за теоретичними показниками

Оцінка

Критерії

1

Студент володіє матеріалом на елементарному рівні засвоєння. Викладає його уривчастими реченнями. Виявляє здатність викласти думку на елементарному рівні.

2

Студент володіє навчальним матеріалом на рівні елементарного розпізнання і відтворення окремих фактів, елементів та об’єктів.

3

Студент здатний з допомогою викладача логічно відтворити значну його частину теоретичного матеріалу.

4

Студент вміє співставляти, узагальнювати, систематизувати інформацію під керівництвом викладача, в цілому самостійно застосовувати його на практиці, контролювати власну діяльність.

5

Студент вільно висловлює власні думки і відчуття, визначає програму особистої пізнавальної діяльності, самостійно оцінює різноманітні життєві явища і факти.

 

8. Методичне забезпечення

1. Бакіко І.В. Практичні заняття з курсу «Організація та проведення туристичних походів» / І.В. Бакіко // Луцького НТУ, 2013. – 52 с.

2. Бакіко І.В. Самостійна робота з курсу «Організація та проведення туристичних походів» / І.В. Бакіко // Луцького НТУ, 2013. – 60 с.

3. Гребік О.В. Практичні заняття з курсу «Туризм неповносправних» / О.В. Гребік, Л.М. Носарчук // Луцького НТУ, 2013. – 64 с.

4. Гребік О.В. Самостійна робота з курсу «Туризм неповносправних» / О.В. Гребік, Л.М. Носарчук // Луцького НТУ, 2013. – 48 с.

5. Іванова А.Є. Практичні заняття з курсу «Оздоровчо-лікувальний туризм» / А.Є. Іванова // Луцького НТУ, 2013. – 56 с.

6. Іванова А.Є. Самостійна робота з курсу «Оздоровчо-лікувальний туризм» / А.Є. Іванова // Луцького НТУ, 2013. – 68 с.

7. Панасюк О.О. Практичні заняття з курсу «Підвищення туристичної спортивної майстерності» / О.О. Панасюк, В.С. Дмитрук // Луцького НТУ, 2013. – 112 с.

8. Панасюк О.О. Самостійна робота з курсу «Підвищення туристичної спортивної майстерності» / О.О. Панасюк, В.С. Дмитрук // Луцького НТУ, 2013. – 60 с.

9. Савчук С.А. Практичні заняття з курсу «Методика організації спортивно-туристичної роботи» / С.А. Савчук // Луцького НТУ, 2013. – 68 с.

10. Савчук С.А. Самостійна робота з курсу «Методика організації спортивно-туристичної роботи» / С.А. Савчук // Луцького НТУ, 2013. – 60 с.

11. Файдевич В.В. Практичні заняття з курсу «Спортивно-оздоровчий туризм» / В.В. Файдевич, В.Я. Ковальчук // Луцького НТУ, 2013. – 72 с.

12. Файдевич В.В Самостійна робота з курсу «Спортивно-оздоровчий туризм» / В.В. Файдевич, В.Я. Ковальчук // Луцького НТУ, 2013. – 60 с.

 

9. Рекомендована література

Базова

1. Анохин П. К. Принципиальные вопросы общей теории функциональных систем // Принципы системной организации функции / П. К. Анохин. – М.: Наука, 1973. – С. 5–6.. 

2. Булатова М. М. Теоретико-методические основы реализации функциональных резервов спортсменов в тренировочной и соревновательной деятельности: автореф. дис. на соискание науч. степени д-ра пед. наук / М. М. Булатова. – К., 1996. – 50 с.

3. Верхошанский Ю. В. Программирование и организация тренировочного процесса / Ю. В. Верхошанский. – М.: Физкультура и спорт, 1985. – 176 с.

4. Воронова В. І. Психологія спорту: навч. посібник / В. І. Воронова. – К.: Олімпійська література, 2007. – 298 с.

5. Годик М. А. Физическая подготовка футболистов / М. А. Годик. – М.: Терра – Спорт, Олимпия Пресс, 2006. – 272 с.

6. Зотов В. П. Моделирование подготовки гандболистов высокой валификации. / В. П. Зотов, А. И. Кондратьев. – К.: Здоров’я, 1982. – 128 с.

7. Костюкевич В. М. Модельно-цільовий підхід при побудові річного тренувального циклу в хокеї на траві / В. М. Костюкевич // Актуальні проблеми фізичного виховання та методики спортивного тренування – Вінниця: ВДПУ, 2011. – С. 109–113.

8. Костюкевич В. М. Моделирование тренировочного процесса в хоккее на траве: монография / В. М. Костюкевич. – Винница: Планер. – 736 с.

9. Круцевич Т. Ю. Модельно-целевые характеристики физического состояния в системе программирования физкультурно-оздоровительных занятий с подростками / Т. Ю.Круцевич. // Наука в олимпийском спорте. – 2002. – № 1. – С. 23–29.

 

Допоміжна

1.  Алешин В.М. Карта в спортивном ориентировании / В.М. Алешин // Учебн. пос. – М. : Физкультура и спорт, 1983. – 152 с.

2. Белоцерковский З. Б. Эргометрические и кардиологические критерии физической работоспособности у спортсменов/З. Б. Белоцерковский. – М.: Советский спорт, 2005.– 312с.

3. Волков Н. И. Биохимия мышечной деятельности / Н. И. Волков, Э. Н. Несен, А. А. Осипенко, С. Н. Корсун. – К.: Олимпийская литература, 2000. – 502 с.

4. Годик М. А. Спортивная метрология: учеб. для ин–тов физ. культ / М.А.Годик. – М.: Физкультура и спорт, 1988. – 192 с.

5. Кузнецов В. В. Научные основы создания «моделей сильнейших спортсменов» / В. В. Кузнецов, А. А. Новиков, Б. Н. Шустин. // Проблемы современной системы подготовки высококвалифицированных спортсменов. – М.: ВНИИФК, 1975. – Вып. 2. – С. 24–26.

6. Озолин Н. Г. Настольная книга тренера: Наука побеждать / Н. Г.Озолин. – М.: ООО «Издательство Астрель»: ООО «Издательство АСТ», 2003. – 863 с.

7. Платонов В. Н. Общая теория подготовки спортсменов в олимпийском спорте / В. Н. Платонов. – К.: Олимпийская литература, 1997. – 583 с.

8. Федотова Е. В. Соревновательная деятельность и подготовка спортсменов высокой квалификации в хоккее на траве / Е. В. Федотова. – Казань: «Логос Центр», 2007. – 630 с.

 

10. Інформаційні ресурси

1. www.lib.sportedu.ru (центральна галузева бібліотека з фізичної культури та спорту).

2. www.lib.sportedu.ru/press/tpfk (журнал «Теорія і практика фізичної культури»).