МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ
УКРАЇНИ
ЛУЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ
УНІВЕРСИТЕТ
ФАКУЛЬТЕТ БІЗНЕСУ ТА ПРАВА
КАФЕДРА ОБЛІКУ І АУДИТУ
ЗАТВЕРДЖУЮ Декан факультету бізнесу та права ______________ Любов Ковальська «___» ______________ 2024 р. |
ЗАТВЕРДЖУЮ Голова НМР ______________ Надія КОВАЛЬЧУК «___» ______________ 2024 р. |
РОБОЧА ПРОГРАМА
з навчальної дисципліни
«Цифрова
трансформація бізнесу»
ступінь вищої освіти −
магістр
галузь знань – 18 Виробництво і технології
спеціальність – 181 Харчові
технології
освітня програма – «Крафтові харчові технології»
Форма навчання |
Курс |
Семестр |
Лекції (год.) |
Практичні (семінарські, лабораторні ) заняття (год.) |
Самостійна робота студентів (год.) |
Разом (год.) |
Залік (сем.) |
Екз. (сем.) |
||
всього |
З них тренінг (год.) якщо передбачено |
всього |
з них: ІРС (год.) |
|||||||
Денна |
2 |
3 |
24 |
30 |
- |
96 |
- |
150 |
3 |
- |
Заочна |
2 |
3 |
2 |
6 |
- |
142 |
- |
150 |
3 |
- |
Луцьк –2024
Робоча
програма складена на основі силабусу навчальної дисципліни «Цифрова трансформація бізнесу»
Робочу програму склав доцент кафедри обліку і аудиту, кандидат економічних наук Голячук
Наталія Василівна
Робоча програма затверджена на засіданні кафедри обліку і аудиту,
протокол
№ 11 від 11.06.2024 р.
В.о. завідувача
кафедри,
кандидат економічних наук,
доцент _____________________
Оксана НУЖНА
Розглянуто та
схвалено групою забезпечення ОП «Крафтові харчові технології»,
протокол № 6 від
31.05.2024 р.
Гарант ОП,
доктор технічних наук,
професор _____________________ Ігор ДУДАРЄВ
СТРУКТУРА РОБОЧОЇ ПРОГРАМИ
НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «Цифрова
трансформація бізнесу»
1.
Опис дисципліни
Найменування показників |
Галузь знань, спеціальність, СВО |
Характеристика навчальної
дисципліни |
|
денна форма навчання |
заочна форма навчання |
||
Кількість
кредитів – 5 |
галузь знань – 18 Виробництво і технології |
Статус дисципліни вибіркова Мова навчання українська |
|
Кількість
залікових модулів
– 2 |
спеціальність – 181 Харчові технології |
Рік
підготовки: 2-й , Семестр:
3 |
|
Кількість змістових модулів – 1 |
Ступінь
вищої освіти – магістр |
Лекції – 24 год. Практичні
– 30 год. Інші
види згідно індивідуального плану НПП: - |
Лекції – 2 год. Практичні
– 6 год. Інші
види згідно індивідуального плану НПП: - |
Загальна
кількість годин –
150 |
|
Самостійна
робота – 96 год. в т.ч.
Індив. робота: - |
Самостійна
робота –142 год. в т.ч.
Індив. робота: - |
Тижневих
годин для денної форми навчання – 25, з них
аудиторних – 9 |
|
Вид підсумкового контролю – залік |
2. Мета і
завдання дисципліни
«Цифрова трансформація бізнесу»
2.1. Мета
вивчення дисципліни.
Метою навчальної дисципліни є
надання студентам теоретичних знань та формування практичних навиків
впровадження сучасних цифрових технологій у бізнес-процеси підприємств харчової
промисловості, що передбачає не лише встановлення сучасного обладнання або
програмного забезпечення, але і фундаментальні зміни в підходах до управління,
корпоративної культури, зовнішніх комунікацій. Цифрова трансформація
бізнесу спрямована на те, щоб компанії оперативно ухвалювали рішення,
адаптували роботу до вимог часу та задовольняли потреби клієнтів.
2.2.
Завдання вивчення дисципліни
Основні завдання
вивчення дисципліни:
- засвоїти
особливості цифрової економіки;
- опанувати засади цифрової
трансформації підприємств харчової галузі;
- дослідити використання
штучного інтелекту в харчовій промисловості;
- розглянути застосування
цифрових технологій на харчових підприємствах;
- вивчити вплив цифровізації
на безпеку підприємства;
- опанувати інструментарій
програми «BAS ERP»;
- вміти відображати факти
господарської діяльності в первинних документах в програмі та складати
звітність в програмі «BAS ERP».
2.3.
Найменування та опис компетентностей, формування котрих забезпечує вивчення
дисципліни.
Дисципліна
«Цифрова трансформація бізнесу» забезпечує набуття здобувачами освіти
компетентностей:
Інтегральна
компетентність
Здатність
розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері
харчових технологій.
Загальні
компетентності
ЗК01. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації
з різних джерел.
ЗК04. Здатність діяти соціально відповідально
та свідомо..
Спеціальні
(фахові, предметні) компетентності
СК01. Здатність обирати та застосовувати спеціалізоване
лабораторне і технологічне обладнання та прилади, науково-обґрунтовані методи
та програмне забезпечення для проведення наукових досліджень у сфері харчових
технологій.
2.4.
Результати навчання.
ПР1.
Відшуковувати, систематизувати та аналізувати науково-технічну інформацію з
різних джерел для вирішення професійних та наукових завдань у сфері харчових
технологій.
3. Програма
навчальної дисципліни:
Змістовий
модуль 1 Цифрова трансформація в харчовій промисловості
Тема 1. Цифрова економіка: передумови та етапи
становлення
Цифрова економіка. Цифровізація. Концепція
розвитку цифрової економіки та суспільства України. Зміст процесу цифрової трансформації. Принципи цифровізації.
Нормативне забезпечення цифровізації. Переваги та недоліки цифровізації.
Чинники цифровізації економічних систем.
Література: 1-5.
Тема 2. Стан цифрової економіки в розвинених
країнах
Цифрові
технології у світовій економіці. Стратегія Єдиного цифрового ринку ЄС.
Нормативне забезпечення цифровізації послуг ЄС. Мобільні додатки до публічних
послуг ЄС. Індекс цифрової економіки та суспільства ЄС.
Література: 6-10.
Тема 3. Цифрова трансформація підприємств: визначення, ознаки, вимоги
Передумови виникнення цифрової трансформації. Трактування цифрової
трансформації підприємств. Фактори розвитку цифрової трансформації. Етапи
цифрової трансформації підприємств
Література: 11-14.
Тема 4. Цифрові трансформації
на підприємствах харчової промисловості
Фактори цифровізації харчової промисловості. Цифрова трансформація
заготівлі молока. Приклади успішних цифрових трансформацій в харчовій
промисловості.
Література: 15-17.
Тема
5. Штучний інтелект в харчовій промисловості
Визначення штучного інтелекту. Впровадження ШІ в діяльність підприємства.
ШІ для створення новітніх харчових продуктів.
Література: 18-21.
Тема
6. Технології блокчейн та IoT в харчовій
промисловості
Еволюція технології блокчейн. Основні напрямки використання блокчейну.
Класифікація компаній блокчейн-індустрії. Види промислових революцій.
Впровадження Індустрії 4.0. Використання блокчейн в Індустрії 4.0. Застосування
ІоТ в харчовій промисловості. Джерела великих даних.
Література: 22-26.
Тема 7. Вплив цифровізації на економічну безпеку
підприємств харчової промисловості
Система економічної безпеки. Загрози та ризики цифрової
трансформації. Цифрова безпека: основні
поняття. Цифрові ризики підприємства. Модель цифрової безпеки.
Література: 27-30.
4.
Структура навчальної дисципліни
«Цифрова трансформація бізнесу»
Назви змістових модулів і тем |
Кількість годин |
Контрольні
заходи |
|||||||
денна форма |
Заочна форма |
||||||||
усього |
у тому числі |
усього |
у тому числі |
||||||
лекції |
практичні
завдання |
самостійна
робота (в т.ч. інд. р.) |
лекції |
практичні
завдання |
самостійна
робота (в т.ч.
інд.р.) |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Змістовий модуль 1. Цифрова трансформація в харчовій
промисловості |
|||||||||
Тема
1. Цифрова економіка: передумови та етапи становлення |
10 |
2 |
- |
8 |
16,5 |
0,5 |
- |
16 |
МО2, МО9 |
Тема 2. Стан
цифрової економіки в розвинених країнах |
10 |
2 |
- |
8 |
16 |
- |
- |
16 |
МО2, МО9 |
Тема 3. Цифрова трансформація підприємств:
визначення, ознаки, вимоги |
12 |
2 |
- |
10 |
16 |
- |
- |
16 |
МО2, МО9 |
Тема 4. Цифрові трансформації на підприємствах харчової
промисловості |
14 |
4 |
- |
10 |
16,5 |
0,5 |
- |
16 |
МО2, МО9 |
Тема 5. Штучний
інтелект в харчовій промисловості |
14 |
4 |
- |
10 |
16,5 |
0,5 |
- |
16 |
МО2, МО9 |
Тема 6. Технології
блокчейн та IoT в харчовій промисловості |
16 |
6 |
- |
10 |
16,5 |
0,5 |
- |
16 |
МО2, МО9 |
Тема 7. Вплив цифровізації на
економічну безпеку підприємств харчової промисловості |
14 |
4 |
- |
10 |
16 |
- |
- |
16 |
МО2, МО9 |
8.
Програма «BAS: ERP» |
60 |
- |
30 |
30 |
36 |
- |
6 |
30 |
МО2, МО9 |
Усього годин |
150 |
24 |
30 |
96 |
150 |
2 |
6 |
142 |
|
5.
Тематика практичних занять
Практичне
заняття 1 (2 год.)
Налаштування параметрів власної організації у програмі «BAS ERP»
Мета: навчитись створювати власну організацію
у програмі «BAS ERP»
Питання
для обговорення: Реєстрація в
програмі. Параметри налаштування. Створення власної
організації. Внесення реєстраційних
даних. Налаштування кодів. Створення банківського рахунку організації.
Підрозділи підприємства.
Виконання наскрізної комплексної
задачі в
програмі «BAS ERP»
Література: 31,32.
Практичне
заняття 2 (2 год.)
Налаштування розділів обліку і параметрів системи у програмі «BAS ERP»
Мета: навчитись створювати довідники у
програмі «BAS ERP»
Питання для обговорення: Налаштування параметрів системи. Довідник
Фізичні особи. Партнери та контрагенти. Види номенклатури. Картки номенклатури.
Виконання наскрізної комплексної задачі в програмі «BAS ERP»
Література: 31,32.
Практичне
заняття 3 (2 год.)
Початкові залишки коштів і запасів у програмі «BAS ERP»
Мета: навчитись вносити початкові залишки в
програмі «BAS ERP»
Питання для обговорення: Залишки
на банківських рахунках. товарів. Заборгованість перед постачальниками. Аванси,
отримані від клієнтів.
Виконання наскрізної комплексної задачі в програмі «BAS ERP»
Література:
31,32.
Практичне
заняття 4 (4 год.)
Управління купівлями у програмі «BAS ERP»
Мета: навчитись створювати та проводити
документи придбання товарів та забезпечення потреб в програмі «BAS ERP»
Питання
для обговорення: Оферти. Прайс-листи постачальників. Способи забезпечення потреб.
Параметри забезпечення потреб. Формування замовлень. Забезпечення замовлення
клієнта. Додаткові витрати на придбання. Розрахунок вартості товарів. Аналіз
руху товарів.
Виконання наскрізної комплексної
задачі в програмі «BAS ERP»
Література: 31,32.
Практичне
заняття 5 (8 год.)
Виробнича
діяльність у програмі «BAS ERP»
Мета: навчитись створювати документи при
виробництві готової продукції у програмі
«BAS ERP»
Питання для обговорення: 1) Налаштування
підсистеми Виробництво. Налаштування виробничого підрозділу. Види робіт
співробітників. Номенклатура. Статті калькуляції. Ресурсні специфікації. 2) Планування виробництва. Замовлення на
виробництво. Забезпечення виробництва. Встановлення ціни Собівартість на
матеріали. Планові калькуляції. 3) Виробництво за замовленням. Графіки
виробництва. Маршрутні листи. Передача матеріалів у підрозділ Виробництво.
Виконання маршрутних листів. Випуск готової продукції. 4) Розподіл витрат на
собівартість. Правила розподілу. Статті витрат. Накопичення витрат. Аналіз руху
матеріалів у виробництві. Розподіл витрат. Розподіл додаткових матеріалів на
випуск. Розрахунок собівартості. Аналіз
собівартості.
Виконання наскрізної комплексної задачі в програмі «BAS ERP»
Література: 31,32.
Практичне
заняття 6 (4 год.)
Управління продажами у програмі «BAS ERP»
Мета: навчитись створювати та проводити
документи реалізації товарів та готової продукції у програмі «BAS ERP»
Питання
для обговорення: Правила торгівлі. Види цін. Типова оферта клієнтам. Заповнення
прайсів. Замовлення клієнтів. Реалізація товарів без замовлення. Аналіз руху товарів. Аналіз
продажів.
Виконання наскрізної комплексної
задачі в програмі «BAS ERP»
Література: 31,32.
Практичне
заняття 7 (1 год.)
Складські операції у програмі «BAS ERP»
Мета: навчитись створювати складські
документи та проводити інвентаризацію у
програмі «BAS ERP»
Питання для обговорення:
Інвентаризація товарів та готової продукції. Аналіз руху залишків ТМЦ.
Виконання наскрізної комплексної задачі в програмі «BAS ERP»
Література: 31,32.
Практичне
заняття 8 (4 год.)
Розрахунки з контрагентами та управління грошовими коштами у програмі
«BAS ERP»
Мета: навчитись проводити взаєморозрахунки з
контрагентами та управляти грошовими
коштами у програмі «BAS ERP»
Питання для обговорення:
аналіз стану розрахунків з постачальниками та клієнтами. Залік авансу клієнта.
Аналіз платіжного календаря. Формування заявок на оплату з форми Платіжного
календаря. Реєстрація надходжень від клієнтів. Реєстрація оплати
постачальникам. Аналіз руху коштів. Аналіз стану розрахунків з партнерами.
Розрахунки з підзвітними особами
Виконання наскрізної комплексної задачі в програмі «BAS ERP»
Література: 31,32.
Практичне
заняття 9 (3 год.)
Облік доходів і витрат. Результати діяльності у програмі «BAS ERP»
Мета: навчитись розраховувати фінансові
показники діяльності та формувати фінансову звітність у програмі «BAS ERP»
Питання
для обговорення: Регламентні операції. Розрахунок собівартості. Аналіз витрат і
результатів діяльності. Налаштування розподілу на фінансовий результат.
Аналітика витрат. Комунальні послуги. Надання послуг оренди. Визначення
фінансового результату за напрямками діяльності. Аналіз результатів діяльності.
Формування фінансових та управлінських звітів.
Виконання
наскрізної комплексної задачі в
програмі «BAS ERP»
Література: 31,32.
6.
Самостійна робота
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
|
денна форма навчання |
заочна форма навчання |
||
1 |
Тема
1. Цифрова економіка: передумови та етапи становлення |
8 |
16 |
2 |
Тема 2. Стан
цифрової економіки в розвинених країнах |
8 |
16 |
3 |
Тема 3. Цифрова трансформація підприємств:
визначення, ознаки, вимоги |
10 |
16 |
4 |
Тема 4. Цифрові трансформації на підприємствах харчової
промисловості |
10 |
16 |
5 |
Тема 5. Штучний
інтелект в харчовій промисловості |
10 |
16 |
6 |
Тема 6. Технології
блокчейн та IoT в харчовій промисловості |
10 |
16 |
7 |
Тема 7. Вплив цифровізації на
економічну безпеку підприємств харчової промисловості |
10 |
16 |
8 |
Програма «BAS: ERP» |
30 |
30 |
|
Разом |
96 |
142 |
7.
Комплексне практичне індивідуальне завдання
Не передбачене
8. Методи
навчання та оцінювання
У процесі вивчення дисципліни використовуються наступні методи навчання
та оцінювання:
МН1 – словесний метод (лекція, дискусія тощо)
МН2 – практичний метод (лабораторні заняття)
МН3 - наочний метод
(ілюстрацій і демонстрацій)
МН4 – робота з навчально-методичною літературою
МН5 – застосування інформаційних технологій та комп’ютерних
засобів навчання
МН6 – самостійна робота
МО2 – усне опитування
МО4 – тестування
МО7 – презентація виконаних завдань
МО8 - виступи на наукових
заходах
МО9 – захист практичних робіт
9.
Критерії, форми поточного та підсумкового контролю
Поточний контроль
Поточний
контроль передбачає виконання здобувачем
не менше одного завдання (усне або письмове опитування) за кожною темою
лекцій та виконання практичних робіт. Поточний контроль також може включати
інші методи оцінювання (МО7 – презентації результатів виконаних
завдань та досліджень; МО8 – презентації та виступи на наукових
заходах), які узгоджуються викладачем та здобувачем. Виконання кожного завдання оцінюється за
100-бальною шкалою.
Підсумкова оцінка з
поточного контролю визначається як середня арифметична оцінка з усіх навчальних
занять та розраховується при оцінюванні після проведення останнього у семестрі
навчального заняття.
Ліквідація
заборгованостей щодо поточних контрольних заходів може здійснюватися впродовж
усього періоду вивчення навчальної дисципліни (освітньої компоненти) у
семестрі.
Модульний контроль
Модульний контроль передбачає проміжне оцінювання якості
засвоєння здобувачем освіти теоретичного і практичного матеріалу.
Зміст
модульної контрольної роботи визначається викладачем та може включати: МО2
– усне або письмове опитування, МО4 – тестування.
Модульна
контрольна робота оцінюється за 100-бальною шкалою, максимальна оцінка кожного
завдання встановлюється викладачем та попередньо доводиться до здобувачів.
Підсумковий контроль
Підсумковий
контроль проводиться у формі заліку на останній парі занять.
Підсумковий
бал (за 100-бальною шкалою) визначається як середньозважена величина, залежно
від питомої ваги кожної складової залікового кредиту:
Вид контролю |
Модульний
контроль* |
Поточний
контроль* |
Разом (підсумкова семестрова
оцінка) |
Заліковий
модуль |
Заліковий модуль 1 (Модульна контрольна робота 1) |
Заліковий модуль 2 (Поточний контроль) |
|
Вага, % |
40% |
60% |
100% |
*
види контрольних заходів передбачені п.6.3. Положення № 710 Про організацію
освітнього процесу в Луцькому
національному технічному університеті від 27.01.2022 року
Оцінювання
знань здобувачів освіти здійснюється відповідно до загальних критеріїв
паралельно за:
–
4-бальною національною шкалою (позитивні оцінки – «відмінно», «добре»,
«задовільно» або «зараховано», негативні оцінки – «незадовільно» або
«незараховано»);
–
100-бальною накопичувальною шкалою ЄКТС.
Шкала оцінювання:
Бали за шкалою Універ-ситету |
За шкалою ECTS |
За державною (національною) шкалою |
Критерії оцінювання знань |
|
Екзамен, курсова робота /
проєкт, практика, тренінг |
Залік |
|||
90–100 |
А (відмінно) |
відмінно |
зараховано |
здобувач
освіти вільно володіє програмним обсягом матеріалу, виявляє і демонструє
особисті творчі здібності, вміє самостійно здобувати нові знання, демонструє
ґрунтовні знання, вміння та практичні навички; без допомоги викладача
знаходить та опрацьовує необхідну інформацію, використовує набуті знання і
вміння для прийняття рішень у нестандартних ситуаціях, переконливо аргументує
відповіді, використовує методи наукового обґрунтування власних рішень,
самостійно розкриває власні обдарування й нахили |
85-89 |
В (дуже добре) |
добре |
зараховано |
здобувач освіти вільно володіє
програмним обсягом матеріалу, застосовує його на практиці, вільно розв’язує
вправи і задачі у стандартних ситуаціях, самостійно виправляє допущені
помилки, кількість яких є незначною, обґрунтовує та аргументує свою думку |
75–84 |
С (добре) |
зараховано |
здобувач освіти вміє: зіставляти,
узагальнювати, систематизувати інформацію під керівництвом викладача, в
цілому, самостійно застосовувати її на практиці; контролювати власну
діяльність; виправляти помилки, серед яких є суттєві; добирати окремі
аргументи для підтвердження своїх думок |
|
65–74 |
D (задовільно) |
задовільно |
зараховано |
здобувач освіти відтворює значну
частину теоретичного матеріалу, демонструє знання і розуміння основних
положень з допомогою викладача; поверхнево відтворює і аналізує навчальний
матеріал, виправляє помилки, серед яких є значна кількість суттєвих |
60-64 |
Е (достатньо) |
здобувач освіти володіє
навчальним матеріалом на рівні, вищому за початковий, значну його частину
відтворює на репродуктивному рівні або володіє матеріалом на рівні окремих
фрагментів, що становлять незначну частину навчального матеріалу |
||
35–59 |
FX (недостатньо з можливістю повторного складання) |
незадовільно |
не зараховано |
здобувач освіти володіє
матеріалом на рівні окремих фрагментів, що становлять незначну частину
навчального матеріалу |
0–34 |
F (незадовільно з обов’язковим повторним курсом) |
здобувач освіти володіє
матеріалом на рівні елементарного розпізнавання і відтворення окремих фактів,
елементів, об’єктів |
10. Інструменти,
обладнання та програмне забезпечення, використання яких передбачає навчальна
дисципліна
№ |
Найменування |
Номер теми |
1. |
Мультимедійний
проектор, комп’ютери, Internet, програмне забезпечення «BAS ERP» |
1-8 |
11.
Методичне забезпечення
1.
Цифрова трансформація бізнесу. Конспект лекцій для
здобувачів другого (магістерського)
рівня освітньо-професійної
програми «Крафтові харчові технології» галузь знань 18 Виробництво і технології
спеціальності 181 Харчові технології денної та заочної форм навчання
/ уклад. Н.В. Голячук. – Луцьк: ЛНТУ, 2024.
1.
Цифрова
трансформація бізнесу. Практичний курс BAS ERP. Методичні вказівки до практичних занять для здобувачів другого (магістерського) рівня освітньо-професійної програми «Крафтові
харчові технології» галузь знань 18 Виробництво і технології спеціальності 181 Харчові
технології денної та заочної форм
навчання / уклад. Н.В. Голячук. – Луцьк: ЛНТУ, 2024. 30с.
2. Цифрова
трансформація бізнесу. Методичні вказівки до виконання
самостійної роботи для здобувачів
другого (магістерського) рівня освітньо-професійної програми «Крафтові харчові технології» галузь знань
18 Виробництво і технології спеціальності 181 Харчові технології денної
та заочної форм навчання /
уклад. Н.В. Голячук. – Луцьк: ЛНТУ,
2024.
12.
Рекомендована література
1.
Голячук Н.В., Голячук С.Є. «Цифрова економіка» у визначеннях науковців та
практиків. Сучасні кризові явища в економіці та проблеми облікового, контрольного
та аналітичного забезпечення управління підприємством: матеріали XІІІ
Міжнародної науково-практичної конференції (25-26 червня 2021 р). Луцьк. 2021.
C. 14-18.
2. Цифрова економіка : підручник / Т. І. Олешко, Н. В. Касьянова, С. Ф. Смерічевський
та ін. – К. : НАУ, 2022. – 200 с
3.
Голячук Н.В. Нормативне забезпечення цифрової трансформації
обліку. Цифрове суспільство: управління, фінанси
та соціум: матеріали міжнародної науково-практичної конференції.
Дніпро : Університет митної справи та фінансів, 2024. C.67-69.
4. Дубняк М.В., Грачова О.Ю. Правове регулювання цифрової
економіки. Інформація і право. 2023.
№1 (44). С.79-87.
5. Дубина М.
Сучасні тенденції цифровізації регіональних економічних систем. Проблеми
і перспективи економіки та управління. 2022. №
3(31). С. 69-79.
6. Варламова М., Дем’янова Ю. Основні тенденції діджиталізації у глобальному вимірі. Галицький економічний вісник. 2020. № 2 (63). С.251-260.
7. Белова І., Ярощук О., Гомотюк А. Розвиток процесів цифровізації в
Європейському Союзі: перспективний досвід для України.
Економічний аналіз. 2023. Том 33. № 1. С. 180-191. DOI:
https://doi.org/10.35774/econa2023.01.180
8. Карпишин Н.,
Гродський С., Вільчинський В. Європейський союз на шляху до цифрових
трансформацій: досвід для України. Геополітичні
пріоритети України. Збірник наукових праць.
Випуск 2 (31), 2023. С.76-86.
9. Самойленко А.
Особливості цифровізації країн Європейського Союзу в умовах глобалізації. Вісник економіки. 2021. Вип. 1. С.46–54.
DOI: https://doi.org/10.35774/visnyk2021.01.046
10. Москалик
Р., Балашова В. Тенденції цифрової трансформації у світовій економіці. Зовнішня торгівля:
економіка, фінанси, право.
2023. № 6. С. 42-55. Серія. Економічні науки.
https://doi.org/10.31617/3.2023(131)
11. Бояринова К. О., Cаченко А. О. Домінанти цифрової
трансформації економічної діяльності. Економічний
вісник НТУУ "Київський політехнічний інститут. 2023.
№ 26. С.59-64.
12. Якушко І.В. Передумови виникнення цифрової трансформації та
фактори її розвитку в економічних системах. Економіка та управління
національним господарством. 2022. №3. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2022-3-03-05
13. Фролова Л.В. Трансформація підприємництва
в умовах цифрової економіки. Економіка:
реалії часу. 2021. № 2 (54). С. 47-56.
14. Томах В.В., Сігаєва Т.Є., Мартиненко М.В.
Цифрова трансформація управління підприємствами України у контексті сталого
розвитку: інноваційні рішення, креативні технології. Академічні візії. 2023. №18.
15.
Карковська В.Я., Дзюрах Ю.М. Цифрова трансформація харчової промисловості:
управлінський аспект. Наукові інновації та передові технології. 2023. № 4(18).
С.66-78. URL:http://perspectives.pp.ua/index.php/nauka/article/view/4268/4291
16.
Цифрова трансформація процесу заготівлі молока для компанії «Бель Шостка
Україна». https://www.it.ua/cases/article/cifrova-transformacija-procesu-zagotivli-moloka-dlja-kompanii-bel-shostka-ukraina
17. Бергер А.
Д. Цифрова трансформація бізнесу в компаніях харчової індустрії. Наукові
праці Національного університету харчових технологій. 2024. Т. 30, №1. С. 81–90.
18. Болквадзе Н.І., Братко О.С., Мигаль О.Ф.
Впровадження штучного інтелекту в бізнес-діяльність компанії. Економіка та
суспільство. 2023. Вип. 58. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-58-81
19. Стратегія розвитку штучного інтелекту в
Україні: монографія / [За заг. ред. А.І. Шевченка]. Київ: ІПШІ, 2023. 305
с. https://jai.in.ua/archive/2023/ai_mono.pdf
20.
ШІ в харчовій промисловості URL:http://surl.li/qjjzc
21.
ШІ та їжа: вражаючі технології, які застосовують харчові компанії. URL: https://lux.fm/shi-ta-yizha-vrazhayuchi-tehnologiyi-yaki-zastosovuyut-harchovi-kompaniyi_n141930
22. Венгер Л.А. Еволюція технології
блокчейн: перспективи для промисловості України. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Економіка і управління. 2020. Том 31 (70). № 6. С.33-38.
23. Мігус І. Основні тенденції розвитку
Індустрії 4.0 та її вплив на економічну безпеку держави: міжнародний аспект. Вчені записки Університету «КРОК». 2023.
№1 (69). С.52-59.
27. Дуляба Н., Обрамич О. Теоретичні засади
дослідження сутності цифрової безпеки.
Економіка та суспільство. 2023.
№55. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-55-66
28. Касьянова Н. В., Біличенко
М. М., Севериненко А. О. Моделювання цифрової безпеки підприємства. Modern Economics. 2023. № 39(2023). С.
54-61. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V39(2023)-08.
29.
Ткачук Г.О. Цифрові трансформації: взаємозв’язок із системою економічної
безпеки підприємства. Економіка харчової промисловості. Том
11, Випуск 4/2019. С.42-50.
30. Ткачук Г.О. Загрози трансформаційних
процесів щодо безпечної діяльності підприємств харчової промисловості. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського.
Серія: Економіка і управління. 2020.
Том 31 (70). № 1. С. 132-137.
31.
Огляд прикладного рішення BAS ERP у межах сертифікованих курсів ЦСН. Спілка
автоматизаторів бізнесу. 2020. 249с.
32.
Цифрова трансформація бізнесу. Практичний курс BAS ERP. Методичні вказівки до практичних занять для здобувачів другого (магістерського) рівня освітньо-професійної програми «Крафтові
харчові технології» галузь знань 18 Виробництво і технології спеціальності 181 Харчові
технології денної та заочної форм
навчання / уклад. Н.В. Голячук. – Луцьк: ЛНТУ, 2024.