Загальні вказівки

 

Виконання контрольних робіт є одним з відповідальних етапів самостійної роботи студентів над курсом. Їх виконують, коли засвоєний відповідний матеріал з предмету "Трактори і автомобілі".

Контрольні роботи необхідно писати виразно, без помилок та виправлень. Контрольна робота №1 виконується в шкільному зошиті, обов'язково відводяться поля. Контрольна робота №2 на листках формату А4.

На  питання, які поставлені у контрольних, необхідно дати послідовні і вичерпні відповіді, що мають бути викладені своїми словами та стисло. Текст при необхідності ілюструють малюнками і схемами. Не допускаються переписування тексту з підручника та інших друкованих видань. Малюнки виконують тільки олівцем в зошиті із застосуванням креслярських приладів у вигляді спрощених  схем, а не у вигляді копій важких креслень та малюнків, які містяться в книгах. При виконанні кінематичних схем окремих вузлів в цілому, необхідно дотримуватись правил ГОСТу та ДСТУ. Всі схеми і малюнки в тексті повинні мати пояснення.

При виконанні розрахункової частини контрольної роботи №2, необхідно здійснити велику кількість однотипних аналітичних обчислень. Для уникнення цього рекомендується використовувати програмне забезпечення "Місгоsоft ехсеl”. Отримані таблиці з результатами обчислень та графіки роздруковуються на принтері та додаються до контрольної роботи.

Сторінки і малюнки нумеруються. В кінці роботи записується використана література, ставиться дата, підпис. Загальний об'єм роботи не повинен перевищувати об'єму шкільного зошита.  На титульній сторінці  вказується факультет, курс, назва дисципліни, прізвище, ім'я і по батькові студента, шифр і домашня адреса.

Контрольна робота №1 включає три теоретичних питання. Завдання на контрольну роботу №2  розроблено у десяти варіантах. Студент виконує той варіант, номер якого співпадає з останньою цифрою номера залікової книжки.

Роботи, які виконані не по своєму варіанту, не розглядаються.

Перелік питань контрольної роботи № 2

1.Вказати основні особливості будови механізмів (систем) автомобільних (тракторних) двигунів, (кривошипно-шатунного і газорозподільчого   механізмів,   системи охолодження, мащення, живлення і запалювання).

2.Вказати основні особливості будови    силової передачі, механізмів керування і ходової частини автомобіля (трактора).

3.Розрахувати і побудувати тягову характеристику автомобіля (трактора). визначити розрахункову величину дотичної сили тяги і відповідну їй швидкість за зчепленням. Вихідні дані наведені у таблиці 1.

Вказівки до виконання роботи №2

Питання 1.

На перше питання контрольної відповідають у такій послідовності:

- вказати призначення механізму, який розглядається;

- перерахувати основні деталі, які утворюють механізм (систему) одного з двигунів, що розглядається, вказати призначення кожної деталі;

-         скласти принципову схему механізму (системи) двигуна, який розглядаємо, позначити основні деталі і пояснити взаємодію деталей (роботу механізму або системи);

-         показати на невеликих  принципових  схемах лише основні  відмінні особливості  будови механізму;

-  (системи) двигунів, які порівнюються за умовою завдання.

Питання 2.

На друге питання контрольної відповідають у такій послідовності:

-   вказати призначення силової передачі;

- перерахувати основні вузли, які входять в силову передачу, вказати призначення кожного вузла окремо;

скласти кінематичну схему силової передачі автомобіля (трактора). На схемі пронумерувати всі шестерні силової передачі. В поясненні вказати, в якій послідовності знаходяться в зачепленні шестерні на 1, 2, 3, 4 передачах та задньому ході. Принципові схеми силових передач тягових машин, які можуть бути взяті за основу при розробці відповідних розгорнутих схем, дані у літературних джерелах. Приклади побудови кінематичних схем окремих вузлів силових передач тягових машин і умовні позначення, які використовуються при розробці, використати із літературних джерел;

-    вказати основні конструктивні особливості і принцип роботи окремих вузлів силової передачі.

При цьому слід описувати будову і роботу. Пояснення повинні стосуватися лише основних особливостей, наприклад:

а) при розгляді особливостей будови зчеплення необхідно вказати тип зчеплення (постійно замкнуте, непостійне замкнуте), число ведених і ведучих дисків, число натискних пружин, тип механізму управління (ручний);

Основні помилки при відповіді на запитання:

а) дуже часто досконало описується конструкція механізму (системи), спочатку одного, а потім іншого двигуна. При цьому трапляються повторення і стираються основні відмінні особливості;

б) відсутність у відповіді схем, з яких можна було б побачити інші відмінні особливості механізмів (систем), що порівнюються;

в) наявність у відповіді схем і малюнків, які в тексті не мають пояснень.

 

 

 

 

 

 

 

Варіанти завдання до контрольна робота № 1

Варіант № 1

1.     Класифікація тракторів і автомобілів. Загальна будова.

2.     Будова, робота пускового двигуна.

3.     Гальмівна система автомобілів.

 

Варіант № 2

1.     Класифікація автотракторних двигунів. Загальна будова ДВЗ.

2         Гальмівна система тракторів.

3  Умови повороту колісних машин.

 

Варіант № 3

1.     Основні визначення та поняття з предмету “Трактори і автомобілі”.

2.     Генератори змінного струму.

3.     Ведучі мости тракторів і автомобілів.

 

Варіант № 4

1.     Особливості роботи 2-х і чотирьохтактних двигунів. Індикаторні діаграми.

2.     Акумуляторні батареї.

3.     Диференціал. Бортові передачі.

 

Варіант № 5

1.     Система пуску двигуна допоміжним бензиновим двигуном.

2.     Прилади освітлення, контролю і допоміжне електрообладнання.

3.     Схема роботи карбюратора.

 

Варіант № 6

1.     Кривошипно-шатунний механізм. Циліндри і блок-картери.

2.     Системи батарейного запалювання і запалювання від магнето.

3.     Робота карбюратора на різних режимах роботи двигуна.

 

Варіант № 7

1.     Кривошипно-шатунний механізм. Поршнева група.

2.     Транзисторні системи запалювання.

3.     Будова пристроїв карбюратора.

 

Варіант № 8

1.     Кривошипно-шатунний механізм.. Колінчасті вали. Шатуни.

2.     Електричні стартери.

3.     Гідравлічні начіпні системи тракторів.

 

Варіант № 9

1.     Газо-розподільчий механізм. Деталі механізму.

2.     Запалювання робочої суміші електричною іскрою.

3.     Робоче і допоміжне обладнання тракторів і автомобілів.

 

Варіант № 10

1.     Газо-розподільчий механізм. Декомпресійний механізм.

2.     Призначення і класифікація трансмісій.

3. Система запалювання. Функціональні елементи.

 

Варіант № 11

1.     Схеми систем живлення. Основні вузли.

2.     Типові схеми зчеплень.

3.  Повороткість машин та їх конструктивно-дорожні властивості.

 

Варіант № 12

1.     Система живлення. Повітреочисники, колектори, турбокомпресори.

2.     Будова, призначення основних вузлів трансмісій.

3. Особливості роботи 2-х і чотирьохтактних двигунів. Індикаторні діаграми.

 

 

 

Варіант № 13

1.     Система живлення. Паливні насоси і форсунки.

2.     Будова механічного зчеплення.

3.     Сили, що діють на колісний трактор чи автомобіль.

 

Варіант № 14

1.     Система живлення. Регулятори швидкості.

2.     Коробка передач. Класифікація.

3.     Рівняння руху і тяговий баланс трактора та автомобіля.

 

Варіант № 15

1.     Система живлення. Вузли, очищення палива, поливні баки, підкачуючі насоси.

2.     Механічна коробка передач. Будова.

3.     Нормальні реакції опорної поверхні на колеса трактора чи автомобіля.

 

Варіант № 16

1.     Система живлення. Особливості форми камер згорання ДВЗ.

2.     Основні елементи ходової частини тракторів.

3.     Особливості кінематики і динаміки гусеничного рушія.

Варіант № 17

1.     Система охолодження і мащення. Мастильні матеріали і охолоджуючі рідини.

2.     Будова підвісок гусеничних тракторів.

3.     Зовнішні сили, що діють на гусеничний трактор.

 

Варіант № 18

1.     Система мащення.. Автотракторні двигуни.

2.     Основні елементи ходової частини автомобілів.

3.     Крутний момент двигуна і ведучий момент коліс.

Варіант № 19

1.     Основні вузли системи мащення.  Будова, призначення.

2.     Колісний рушій.

3.     Передатнє число трансмісії.

Варіант № 20

1.     Система охолодження  автотракторних двигунів.

2.     Гусеничний рушій.

3.     Особливості динаміки тракторів з чотирма ведучими колесами.

 

Варіант № 21

1.     Основні вузли системи охолодження. Будова, призначення.

2.     Загальні відомості про керування колісною машиною.

3.     Розподіл тиску вздовж опорної поверхні гусеничного рушія.

 

Варіант № 22

1.     Система пуску двигуна.

2.     Органи керування гусеничним трактором.

3.     Опорно–силові та тягово–зчіпні властивості.

 

Варіант № 23

1.     Система пуску двигуна допоміжним бензиновим двигуном.

2.     Експлуатаційні якості, властивості та показники тракторів та автомобілів.

3.     Історія автотракторного машинобудування.

 

Варіант № 24

1. Грунт як середовище, що взаємодіє з рушіями мобільних машин.

4.     Механічна коробка передач. Будова.

5.     Робота карбюратора на різних режимах роботи двигуна.

 

Варіант № 25

1. Система мащення. Автотракторні двигуни.

2.  Загальні відомості про керування колісною машиною.

3. Сучасні тенденції удосконалення експлуатаційних якостей тракторів та автомобілів.