Загальні вказівки
Виконання контрольних робіт
є одним з відповідальних етапів самостійної роботи студентів над курсом. Їх
виконують, коли засвоєний відповідний матеріал з предмету "Трактори і
автомобілі".
Контрольні роботи необхідно
писати виразно, без помилок та виправлень. Контрольна робота №1 виконується в
шкільному зошиті, обов'язково відводяться поля. Контрольна робота №2 на листках
формату А4.
На питання, які поставлені у контрольних,
необхідно дати послідовні і вичерпні відповіді, що мають бути викладені своїми
словами та стисло. Текст при необхідності ілюструють малюнками і схемами. Не
допускаються переписування тексту з підручника та інших друкованих видань.
Малюнки виконують тільки олівцем в зошиті із застосуванням креслярських
приладів у вигляді спрощених схем, а не
у вигляді копій важких креслень та малюнків, які містяться в книгах. При
виконанні кінематичних схем окремих вузлів в цілому, необхідно дотримуватись
правил ГОСТу та ДСТУ. Всі схеми і малюнки в тексті
повинні мати пояснення.
При виконанні розрахункової
частини контрольної роботи №2, необхідно здійснити велику кількість однотипних
аналітичних обчислень. Для уникнення цього рекомендується використовувати
програмне забезпечення "Місгоsоft ехсеl”. Отримані таблиці з результатами обчислень та графіки
роздруковуються на принтері та додаються до контрольної роботи.
Сторінки і малюнки нумеруються. В кінці роботи записується використана література, ставиться дата, підпис. Загальний об'єм роботи не повинен перевищувати об'єму шкільного зошита. На титульній сторінці вказується факультет, курс, назва дисципліни, прізвище, ім'я і по батькові студента, шифр і домашня адреса.
Контрольна робота №1 включає три теоретичних питання. Завдання на контрольну роботу №2 розроблено у десяти варіантах. Студент виконує той варіант, номер якого співпадає з останньою цифрою номера залікової книжки.
Роботи, які виконані не по
своєму варіанту, не розглядаються.
Перелік питань
контрольної роботи № 2
1.Вказати
основні особливості будови механізмів (систем) автомобільних (тракторних)
двигунів, (кривошипно-шатунного і газорозподільчого механізмів,
системи охолодження, мащення, живлення і запалювання).
2.Вказати основні
особливості будови силової передачі,
механізмів керування і ходової частини автомобіля (трактора).
3.Розрахувати і побудувати
тягову характеристику автомобіля (трактора). визначити розрахункову величину
дотичної сили тяги і відповідну їй швидкість за зчепленням. Вихідні дані
наведені у таблиці 1.
Вказівки до
виконання роботи №2
Питання 1.
На перше питання
контрольної відповідають у такій послідовності:
- вказати призначення механізму, який розглядається;
- перерахувати основні деталі, які
утворюють механізм (систему) одного з двигунів, що розглядається, вказати
призначення кожної деталі;
-
скласти принципову схему механізму
(системи) двигуна, який розглядаємо, позначити основні деталі і пояснити
взаємодію деталей (роботу механізму або системи);
-
показати на невеликих принципових
схемах лише основні відмінні
особливості будови механізму;
- (системи)
двигунів, які порівнюються за умовою завдання.
Питання 2.
На друге питання контрольної
відповідають у такій послідовності:
- вказати
призначення силової передачі;
- перерахувати основні вузли, які входять в силову передачу,
вказати призначення кожного вузла окремо;
скласти кінематичну схему
силової передачі автомобіля (трактора). На схемі пронумерувати всі шестерні
силової передачі. В поясненні вказати, в якій послідовності знаходяться в
зачепленні шестерні на 1, 2, 3, 4 передачах та задньому ході. Принципові схеми
силових передач тягових машин, які можуть бути взяті за основу при розробці
відповідних розгорнутих схем, дані у літературних джерелах. Приклади побудови
кінематичних схем окремих вузлів силових передач тягових машин і умовні
позначення, які використовуються при розробці, використати із літературних
джерел;
- вказати основні конструктивні особливості і
принцип роботи окремих вузлів силової передачі.
При
цьому слід описувати будову і роботу. Пояснення повинні стосуватися лише
основних особливостей, наприклад:
а) при розгляді особливостей будови зчеплення необхідно вказати тип зчеплення (постійно замкнуте, непостійне замкнуте), число ведених і ведучих дисків, число натискних пружин, тип механізму управління (ручний);
Основні
помилки при відповіді на запитання:
а) дуже
часто досконало описується конструкція механізму (системи), спочатку одного, а
потім іншого двигуна. При цьому трапляються повторення і стираються основні
відмінні особливості;
б)
відсутність у відповіді схем, з яких можна було б побачити інші відмінні
особливості механізмів (систем), що порівнюються;
в) наявність у відповіді схем і малюнків, які
в тексті не мають пояснень.
Варіанти завдання до контрольна
робота № 1
1.
Класифікація тракторів і
автомобілів. Загальна будова.
2.
Будова, робота пускового двигуна.
3.
Гальмівна система автомобілів.
1.
Класифікація автотракторних
двигунів. Загальна будова ДВЗ.
2
Гальмівна система тракторів.
3 Умови повороту колісних машин.
1.
Основні визначення та поняття з
предмету “Трактори і автомобілі”.
2.
Генератори змінного струму.
3.
Ведучі мости тракторів і
автомобілів.
1.
Особливості роботи 2-х і
чотирьохтактних двигунів. Індикаторні діаграми.
2.
Акумуляторні батареї.
3.
Диференціал. Бортові передачі.
1.
Система пуску двигуна допоміжним
бензиновим двигуном.
2.
Прилади освітлення, контролю і
допоміжне електрообладнання.
3.
Схема роботи карбюратора.
1.
Кривошипно-шатунний механізм.
Циліндри і блок-картери.
2.
Системи батарейного запалювання і
запалювання від магнето.
3.
Робота карбюратора на різних
режимах роботи двигуна.
1.
Кривошипно-шатунний механізм.
Поршнева група.
2.
Транзисторні системи запалювання.
3.
Будова пристроїв карбюратора.
1.
Кривошипно-шатунний механізм..
Колінчасті вали. Шатуни.
2.
Електричні стартери.
3.
Гідравлічні начіпні системи
тракторів.
1.
Газо-розподільчий механізм. Деталі
механізму.
2.
Запалювання робочої суміші
електричною іскрою.
3.
Робоче і допоміжне обладнання
тракторів і автомобілів.
1.
Газо-розподільчий механізм. Декомпресійний
механізм.
2.
Призначення і класифікація
трансмісій.
1.
Схеми систем живлення. Основні
вузли.
2.
Типові схеми зчеплень.
3. Повороткість машин та їх
конструктивно-дорожні властивості.
1.
Система живлення. Повітреочисники, колектори, турбокомпресори.
2.
Будова, призначення основних вузлів
трансмісій.
3. Особливості
роботи 2-х і чотирьохтактних двигунів. Індикаторні діаграми.
1.
Система живлення. Паливні насоси і
форсунки.
2.
Будова механічного зчеплення.
3.
Сили, що діють на колісний трактор
чи автомобіль.
1.
Система живлення. Регулятори
швидкості.
2.
Коробка передач. Класифікація.
3.
Рівняння руху і тяговий баланс
трактора та автомобіля.
1.
Система живлення. Вузли, очищення
палива, поливні баки, підкачуючі насоси.
2.
Механічна коробка передач. Будова.
3.
Нормальні реакції опорної поверхні
на колеса трактора чи автомобіля.
1.
Система живлення. Особливості форми
камер згорання ДВЗ.
2.
Основні елементи ходової частини
тракторів.
3.
Особливості кінематики і динаміки
гусеничного рушія.
1.
Система охолодження і мащення.
Мастильні матеріали і охолоджуючі рідини.
2.
Будова підвісок гусеничних
тракторів.
3.
Зовнішні сили, що діють на
гусеничний трактор.
1.
Система мащення.. Автотракторні
двигуни.
2.
Основні елементи ходової частини
автомобілів.
3.
Крутний
момент двигуна і ведучий момент коліс.
1.
Основні вузли системи мащення. Будова, призначення.
2.
Колісний рушій.
3.
Передатнє
число трансмісії.
1.
Система охолодження автотракторних двигунів.
2.
Гусеничний рушій.
3.
Особливості динаміки тракторів з
чотирма ведучими колесами.
1.
Основні вузли системи охолодження.
Будова, призначення.
2.
Загальні відомості про керування
колісною машиною.
3.
Розподіл тиску вздовж опорної
поверхні гусеничного рушія.
1.
Система пуску двигуна.
2.
Органи керування гусеничним
трактором.
3.
Опорно–силові та тягово–зчіпні
властивості.
1.
Система пуску двигуна допоміжним
бензиновим двигуном.
2.
Експлуатаційні якості, властивості
та показники тракторів та автомобілів.
3.
Історія автотракторного
машинобудування.
1. Грунт як середовище, що взаємодіє з рушіями мобільних
машин.
4.
Механічна коробка передач. Будова.
5.
Робота карбюратора на різних
режимах роботи двигуна.
1. Система
мащення. Автотракторні двигуни.
2. Загальні відомості про керування колісною
машиною.
3. Сучасні
тенденції удосконалення експлуатаційних якостей тракторів та автомобілів.